Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خشکی واژن
باسلام وخسته نباشیدخدمت خانم دکترگرامی ،من خانمی ۴۹ساله ام و حدودا۲سال قبل هیستروکتومی شدم ورحم وتخمدانها ودهانه رحم به دلیل فیبروم وخونریزیهای زیادومقاوم به درمان ،حذف شدندوسابقه سرطان هم نداشتم .چندماه قبل (خردادماه ۹۹) ترشحاتی برنگ سفید وبیشترزردرنگ داشتم که پزشک معالجم مراجعه ومعاینه کردند وگفتنددلیلش خشکی وآتروفی واژن هست وعفونت نداری وکرم استرومارین وواژیهیل گیاهی (شرکت باریج ) بصورت واژینال تجویزوطبق دستوریک دوره مصرف کردم وبهترشدم . ولی بعدازچندماه مجددا همان مشکل رادارم وپزشک معالجم هم گفتندکه احتمال بازگشت علائم هست . سوزش وخارش هم نداشته وگاهی ترشح سفیدوبیشترترشحات زردرنگ وآبکی دارم، دقیقا همان علائم قبلی ) .باتوجه به شرایط فعلی وشیوع کرونا ومحدودیتها،امکان مراجعه به پزشک وهمچنین انجام جراحی بالیزر وجوانسازی به دلیل همین شرایط و کمبود ازنظرمالی ونداشتن هزینه عمل مقدورنیست ،آیامیتوانم ازکرم استرومارین واژینال مجددا برای درمان استفاده کنم ؟باتوجه به اینکه چندماه قبل یک دوره ازاین کرم وکرم واژیهیل واژینال استفاده کردم ،بخاطراستروژن وریسک ابتلا به سرطان سینه وعوارض ومشکلات دیگر ،استفاده مجدددرطول یکسال وبه فاصله چندماه مشکلی ایجادنمیکندومیتوانم برای قسمتهای بیرونی واژن ونواحی تناسلی که دچارخشکی شده هم بصورت موضعی ازاسترومارین استفاده کنم ؟!ممنون میشوم باتوجه به مواردی که شرح دادم پاسخ همه سوالات راداده وراهنمایی کنیدواگردارویی دیگر،ترجیحا خوراکی وبدون عوارض خطرناک ،بعنوان جایگزین کرم استرومارین میشود مصرف کردتجویزکنید ودستورمصرف راهم بفرمایید، وممنون میشم درمورد کرم استرومارین هم راهنمایی کنیدکه اگرمصرف مجددآن مشکلی ندارد، یک تیوپ کافیست وروزی یکباراستفاده کنم یا به صورت دیگر مصرف شود ؟!باسپاس وتشکربسیارفراوان ازشما پزشک بزرگوار
- به تخیر افتادن پریود در سن ۴۴ سالگی
من ۳ماه پریود نشدم دوتا آمپول زدم ۵ روز گذشته متاسفانه پریود نشدم
- پریود نشدن
سلام من سیکل قاعدگیم امروز شده ۳۳ روز ولی هنوز پریود نشدم همیشه سر وقت پریود میشدم و به طور طبیعی هم از بارداری فعلا جلوگیری میکنم علت چی میتونه باشه خیلی نگرانم
- سلام به دخترم ۴ تا آمپول پروژسترون دادن که ۲ تا شب ۲ تا صبح بزنه ولی دو تا که زدم پریود شد دقیقا یک ساعت بعد از تزریق حالا سوالم اینه که باید ۲ تای بعدی رو هم بزنم فردا صبح یا خیر
سلام دکتر به دخترم ۴ تا پروژسترون دادن که دو تا صبح دو تا شب بزنم حالا بعد از یک ساعت از تزریق پریود شده آیا باید دو تای صبح را بزند یا خیر دستور چیست؟
- ضخامت رحم
سلام وقت بخیر .۴۲ سالمه و ضخامت رحمم ۲۲ هست .تو مطب نمونه ررداری کردن و موردی نداشت و قرص مجسترول ۴۰ روزی یکی ۱۰۰ عدد دادن. ۲۳ تاشو خوردن لکه و خونریزی قطره ای شرول شد و بعد از ۶۶ روز ادامه داشت .یه دکتر دیگه گفتن بقیه قرصها رو ۴۳ تا روروزی دوتا بخور بعد سونو بده .منم بعد از سه روز کا شبی دوتا خوردم لخته کوچیک دفع میکنم و خونریزین بیشتر شده و زیر دلم و کمرم درده . آیا قرصها رو شبی ۲ تا ادامه بدم بعد برم سونو یا قرصها رو قطع کنم و برم سونو؟؟
- لکه بینی بعد از پریود
مجرد هستم و تنبلی تخمدان دارم و 3 ماه هست که از روز سوم قاعدگی سیپروترون کامپاند می خورم. 2 ماه اول قرص ها رو کامل خوردم و مشکلی نداشتم، سر تاریخ پریود می شدم و بعد از 6 روز پاک می شدم. ماه پیش یک بار قرص یادم رفت بخورم (ماه پیش 20 قرص خوردم) و این ماه یک روز زودتر پریود شدم و 5 تا 6 روز از پریود می گذره و لکه های قهوه ای می بینم. ممنون میشم راهنمایی ام کنید علت اش چیه؟
- قرص اورژانسی
باسلام خسته نباشید من شوهرم بعداز شیش ماه نزدیکی داشتیم سه روز پریودیم تموم شده بود هفت ساعت بعد قرص اورژانسی خوردم الان دل درد دارم بنظرتون باردار شدم
- اکوی آندومتر غیر هموژن
سلام وقتتون بخیر بعد از حدوداً یک ماه و نیم سقط جنین به دلیل مصرف قرص راکوتان ، سونوگرافی انجام دادم در سونوگرافی اکوی آندومتر مختصر غیر هموژن نوشته شده ، ضخامت آندومتر ۱۲ میلی متر و رحم ۷۰ میلی متر، مایع آزاد لگنی مشاهده نشده و همینطور visible gs, دیده نشده و اکوی تخمدان ها سالم و طبیعی ، در اندکست راست کیست ۱۸ میلی متر مشاهده شده ، آیا این خطرناک است ؟
- کیست تخمدان
سلام کیست تخمدان راست باابعاد 28در38بدون جز سالید دارم آیا بدون قرص با پریودی برطرف می گردد ؟
- جوش ناگهانی
سلام وقت بخیر ۵۲ساله هستم،کلا اصلا جوش نمی زنم ولی الان مدتیه مدام کل بدنم جوش میزنه،علت چیه؟ رحم هم ندارم
- عقب انداختن پریودی
سلام خسته نباشید من دختر هستم ۱۹سالمه دوماه پریود نشدم تواین دوماه خیلی مشکلات استرس داشتم الانم کمردرد دارم ولی پریود نمیشم باید چکار کنم یه راهنمایی کنین
- پریود نامنظم
سلام ببخشید من 18 بهمن ماه قبل رفتم دکترزنان زایمان برا پریودم چون نامنظمه قبلن کیست داشم الانم دارم کیست وتنبلی تخمدان دارم بهم دارو داد ماه قبل اول ماه پریودشدم امروز9 اسفنده هنوز نشدم دکتربهم قرص مدروکسی پروژسترون دادن نوشتع از 15 و 25 سیکل ، چون پریودنشدم دوتاشو تا الان خوردم میخاسم ببینم همشو استفاده کنم؟اگه نشم چی؟یا اگه بشم بازم استفاده کنم این قرص و؟ ممنون میشم جواب بدین🙏
- کورتاژ با سرکلاژ شکمی انجام می دهید؟
سلام هفت هفته هستم ، قلب جنين در هفت هفته ايست كرده، كورتاژ انحام ميدين كه مزاحمتون بشم؟ سركلاژمو تهران پيش دكتر آصف جاه انجام دادم، اما الان رشت هستم، امكانش هست بيام خدمت شما؟
- حاملگی؟
یک روزبعدپریودی نزدیکی داشتم قرص اورژانسی همون لحظه خوردم ایا حامله میشم
- فرتیلید
البته خودمم اوابوست وب کمپلکس وآسپرین مصرف میکنم ممنون میشم جواب میدین
- عقب انداختن پریود.
سلام من میخوام پریودم عقب بیوفته لطف میکنید یه قرص که عوارضش از همه کمتره بهم معرفی کنید و اینکه از کی باید شروع کنم، ممنون
- واژینوباکتریال
سلام تست پاپ اسمیر دادم.دکترم گفته واژینوباکتریال دارم.بهم پماد دالاواگ سی و مترونیدازول داده.1.میخواستم بدونمیک روز بعد از اتمام دارو بلافاصله میتونم نزدیکی داشته باشم با کاندوم یا بدن کاندوم؟ 2.آیا شوهرم همراه من باید دارو مصرف میکرد؟
- من خانم 34 ساله هستم توضیح دادم در اشاره ازمایش و سنو دادم داخل جواب ازمایشم نوشته ک
تیرویید از کار افتاده و کم خونی شدید و فشار خون دکتر گفت ولی هنوز همون جوری هستم ورم کردم و ازناحیه پا داغون شدم باید چکار کنم
- چی جوری استفاده کنم دالاواگ
پماد دالاواگ
- پرده بکارتش پاره شد لطفاً کمکم کنین باید چکار کنم
سلام پرده بکارتش پاره شد لطفاً کمکم کنین چکار باید کرد


