Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سفت شدن شکم
سلام ببخشید من ۴ماه پیش با نامزپم رابطه داشتم از عقب بعد حوایش نبود فکر کنم آب منی رفت جلوم ولی پردم سالمه بعد رابطه ۲تا قرص جلوگیزی خوردم بعد۳روز پریود شدم الان ۴ماهه میگذره از اون رابطه پریودیم دوروزه پاک شده حالا شکمم سفت شدع نمیتونم بشینم اصلا آزمایش سنو هم دادم گفتن خبری نیس از بچه حالا بنظرتون علتش چیه سفت شدن شکممم???
- سونوگرافی رحم و تخمدان ها
با سلام در سونو انجام شده مشخص شد رحمم خیلی عقبه .پریودی های فوقوالعاده دردناکی دارم .کمردردهای زیاد.وکیست تخمدان .چه اقدامات درمانی میتونم انجام بدم
- آبسه بارتولن
وقتتون بخير؛ خواهش ميكنم بهم پاسخ بدين... من ديروز از شدت بسيار زياد درد آبسه بارتولن به بيمارستان مادران مراجعه كردم و به صورت اورژانسي تحت بيهوشي عمومي آبسه تخليه و با تامپون پر شد كه بعد از سه ساعت تامپون توسط پرستار خارج شد و آزيترومايسين و ناپروكسن تجويز شد، امروز ديدم زخمم كه حدود يك سانت ميباشد بسته شده و با فشار دستِ من كمي عفونت خارج شد... روزي سه بار در آب گرم مينشينم... خيلي نگرانم كه دكتر از كاتتر استفاده نكرده... آيا احتمالِ عودِ اين كيست هست؟ من مجرد هستم و بهداشتم رو هم رعايت ميكنم ولي اين ماه به علت يه شرايطي اين اتفاق افتاد... خواهش ميكنم بهم بگين من از دكترم بايد بخوام كاتتر بذاره يا امكان عفوني شدنش كَمه؟ احساس ميكنم دكتر كم كاري كردم... خواهش ميكنم راهنمائيم كنيد
- درد بخیه
سلام ۳ ساله سزارین شدم الان از دیشب بخیه هام خیلی درد میکنه در حدی که حس میکن تازه عمل شدم علتش چیه چیکار کنه حتی سرفه میکنم درد میکنه در حدی که اشکم میاد ازچیه
- عقب افتادگی پریود
سلام من چن ماهه که قاعدگی نامنظم دارم وباآمپول قاعده میشم دکتربهم گفت تنبلی تخمدان داری وبیشترمواقع دردشدیدزیرشکم دارم این ماه آمپول زدم چهارروزپریودشدم دکترقرص مدروفم ۵داده ایابااین قرص تنبلی تخمدان برطرف میشه وقاعدگیم منظم میشه و اینکه در زیرشکمم براچیه ممنون میشم جواب بدین
- چکار کنم خونریزی قطع بشه
سلام دوماه پریود نشدم بعد از دوماه پریود شدم الان 12روزه خونریزیم قطع نمی شه خیلی هم شدیده لطفا راهنماییم کنید .چی بخورم قطع بشه
- آیا باردار میشوم یا خیر
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم آیا من به صورت طبیعی باردار میشوم یا خیر یا باید از رحم اجاره ای استفاده کنم؟
- رحمبزرگ
۴۸ ساله .سونو دادم ( اندومتر با نمای اکوژن وهتروژن ۱۲ mms حاوی تغییرات کیستیک داخلی دیده شد
- فلوید عروقی ومایع در لگن
سلام وقتتون بخیر درسونو واژینال که انجام شده علاوه بر میوم اینترامورال نوشته شده یک ناحیه اکوژن دارای مختصر فلوی عروقی در کاویته اندومتر دیده شد و همچنین مختصر مایع درلگن آیا خطرناک هست لطفا توضیح بدید ممنون
- سرکلاژ شکمی
سلام آیا با داشتن سرکلاژ شکمی میشه عمل براشتن سپتوم رو انجام داد؟
- آیا باردار میشوم؟
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند خواستم بپرسم آیا باردارمیشوم یا خیر؟
- 🙂🙂
پرده بکارت با لگد خوردن پاره میگردد،و اگه خون نیاد لگد زیاد محکم نباشه
- عفونت واژن
سلام مدتی است که ازعفونت قارچی همراه باسوزش واقعاعذاب میکشم به دکترمراجعه کردم یه سری قرص تینیدازول وفلوکونازول با لاکتوفم و لاکتوواژ برام تجویز کرد ولی متاسفانه بامصرف اوناهم خوب نشدم حال ازشما خواهش میکنم راهنماییم کن تا واسه درمان چکارکنم دیگه خسته شدم ازاین وضع به طورکلی زودبه زود عفونت میکنم باتشکرازراهنمایی َشما لازم ب ذکر است با دادن آزمایش پاپ اسمیر مشخص شد عفونتم قارچی ست .لطفا جواب بدید
- برداشتن رحم و تخمدانها
سلام خانم دکتر،میخواستم بدونم عمل برداشت رحم از طریق لاپاراسکوپی انجام میشه یا باید جراحی باز بشه؟؟؟ مادرم یه کیست ۸سانت هم داره و میوم
- سونوگرافی رحم و تخمدانها
سلام وقت بخیر آیا توده هایپر اکو رحمی و میوم با سینه های فیبروکیست با هم ارتباط دارند
- سینه۲
سلام برای بزرگی سینه و باسن دارویی غیر از تزریق ژل هست
- فیبروم اینترمورال
سلام من ۳۳ سالمه نامزد هستم هنوز واسه بارداری اقدام نکردم سونو دادمبه علت خونریزی بی نظم پریویدی جواب سونو بود فیبروم اینترمورال در جدار قدامی رحم به ابعاد ۲۵*۲۳م م رویت شد خیلی ترسیدم میشه بفرمایید چی هست و خطرناکه باید چکار کنم
- ندول هیپو اکو
سلام من یه توده در پستان راست دارم نتایج سونو گرافی بیانگر این است ندول هیپو اکو به ابعاد 7*9م م در ربع خارجی پستان راست حدود ساعت 9باحدود شارپ ویا اکوی هموژن دیده شد. در اگزیلاری طرف چپ لنف نود به ابعاد 7*6م م باحدود شارپ واکوی هموژن دیده شد . مجاری شیری در پستانها دیلاته است. در اگزیلاری طرف راست تصویری به نفع لنفاد نوپاتی پاتو لوژیک دیده نشد.
- کیست تخمدان
سلام وقت بخیر یک ضایعه ی کیستیک همراه با رتیکولار انترنال اکو دارم با ابعاد 30*35 در تخمدان راست دارم حدود 5 ماه پیش یه کیست فولیکولی (البته اگه درست گفته باشم) داشتم الانم حدود 40 روز میشه که ریزش شدید مو دارم جوری که موهام نصف شدن لطفا بفرمایید آیا این نوع کیست بدخیم هست و اینکه ممکن است که ریزش مو مربوط به این کیست باشد من تا حالا هیچ وقت ریزش مو نداشتم چندین ساله که تیرویید کم کار دارم اما ریزش مو نداشتم ضمنا 45 سالمه
- آیا توده هیپواکو خطرناک است؟
سلام من سونوی پستان دادم و سینه چپ رو نوشته توده هیپواکو و oval با احتمال کیست ملتهب به ابعاد۵#۹
ایا این خطرناکه یا مشکلی نیست چون شش ماه پیش سونو دادم چیز خاصی توی سونو نبود. . در ضمن موقع سونو من در روز پنجم پریود بودم.


