Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- استفاده همزمان از دوفاستون و آمپول دیفرلین
سلام 42 ساله هستم من فیبروم دارم بزرگترین هاشون 2 تا 3 سانتی و یک 5 سانتی ، یک بار در سال 96 عمل کردم ولی باز در چندما اخیر پریودهای طولانی مدت دارم و خسته شدم واقعن کلافه شدم و اینکه تازگی به دکتر زنان مراجعه کردم و دوفاستون برام تجویز کرده که دارم میخورم ولی شنیدم آ؛مپول دیفرلین برای از بین بردن خونریزی و لکه بینی بسیار کارساز است لطفن بنده را راهنمایی و بگید اگه آمپول رو گرفتم چه زمانی باید بزنم؟
- مصرف قرص استرادیول و پروژسترون
سلام ۳۹سالمه. ۱۰ساله یائستگی زودرس گرفتم. یه دختر ۱۳ ساله دارم برای بار دوم با تخمک اهدایی اقدام به بارداری مجدد کردم.برای انتقال جنین هام یه دوره استرادیول همراه پروژسترون استفاده کردم از روز ۵ پریودی دوباره شروع به استفاده از استرادیول کردم الان ۸روزه دارم استفاده میکنم و دچاره لکه بینی شدم ایا مصرف استرادیول رو ادامه بدم؟
- باسلام خسته نباشب لاپاروسکوپی کردم اسپرم شوهرم ضعیفه یه بارای یوای کردم به نظرشماداروهست امپول یاقرص به جزویتامیناچون شوهرم داره استفاده میکنه بیام پیشتون ممنونم
- تاخیر پریود
با سلام و احترام.خانم دکتر عزیز5 ساله که ازدواج کردم.حدود 8 ماه هست که پریودی های نامنظم دارم.یعنی هرماه پس از 10 روز عقب افتادن با امپول باید پریود شوم.حدود 3ماه اقدام به بارداری کردم به علت تنبلی تخمدان 3 ماه قرص مدروکسی پروژسترون مصرف کردم و دقیقا قاعدگی های 28 روزه داشتم.الان که ماه چهارم هست و این ماه قرص نخوردم 8 روزه که پریودم عقب افتاده.تمام علایم رو دارم ترشحاتم زیاد شده ولی متاسفانه پریود نشدم.باردار هم نیستم چون این ماه هیچ اقدامی در روزهای تخمک گزاری نداشتم.چه کار کنم؟؟ پریود های نامنظم مانع بارداری من میشود؟ ایا هرماه باید امپول بزنم؟؟
- بیماری زنان
باسلام من تقریبا ی سالی میشه ک خونریزی دارم کلی آزمایش وسونودادم گفتن مشکلی نداری وقرص مجسترول ۴۰ دادن دارومصرف میکنم خوبم ولی مصرف نکنم خونریزی شروع میشه گفتن فقط استروژن خونم پایینه ب نظر شمامشکلم چیه خسته شدم
- عمومی
سلام. خدا قوت آیا خوردن قرصxovit درشیردهی مانعی نداره؟؟؟ با سپاس
- باسلام من دکتر بهم پماد دالاواگ تجویز کرده من زخم معده وتنبلی روده دارم می تونم استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید
- قطع خونریزی پریودی
سلام من از اوایل تیرماه که پریود شدم هیچ فرقی نکرده تا الان که حدودا یه ماهی میشه خونریزی دارم ولی با قرص مدروکسی پروژسترون خونریزیم کم شده ولی قطع نشده دوباره رفتم دکتر که گفتن تنبلی تخمدان دارم و قرص سیبل رو بهم دادن (دوبسته) ولی طرز استفاده درستشو نفهمیدم میشه بگین چطور باید استفاده کنم؟ چند ساعت و چند روز و تا چه وقت؟؟؟!
- سرکلاژ
دکترامیگن دهانه رحمت خیلی کوتاهه،سرکلاژت باز میشه بایدسرکلا(شکمی بشی،وگرنه جنین سالم بود تالحظه آخرقلبش میزد
- بارداری
سلام خانوم دکتر من بعد نزدیکی از این قرصا اورژانسی ک دوتاس داخلش خوردم جفتش باهم خوردم تاثیری داره یا باید باز بخورم؟؟
- هزینه سزارین
سلام من گواهی از دکتر مغز واعصاب وهمچنین گواهی از دکتر ارتوپد دارم که زایمان من سزارین باشد آیا دراین صورت من اورژانسی محسوب میشوم وهزینه بیمارستان چقدر خواهد بود
- عفونت واژینال
سلام خانم دکتر .من دچار عفونت باکتریایی وازن شدم با پماد و شیاف خوب نشد دکتر بهم کپسول تتراسایکلین داد ایا خوب هستش برای عفونتم
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز ایا بعد از رابطه سه تا ال دی خوردم ممکنه که بخاطر اون قرصا حامله نشده باشم یا اینکه مشکلی دارم طوروخدا راهنماییم کنید؟؟
- ابله مرغان و پرید
سلام خانم دکتر من آبله مرغان گرفتم و قرص آسیکلویر مصرف میکنم آیا میتونی باعث بشه عادت ماهانم عقب بیوفته؟
- در مورد قرص ویتاگنوس
سلام خانم دکتر من مدت 6 ماه قرص ویتاگنوس مصرف میکردم بعد 6 ماه بصورت نامنظم مصرف کردم بعد دوباره یکماه مرتب بعد پریود نشدم 2 ماه کاملا حالتهای حاملگی را داشتم بعد از 2 ماه 1 عدد قرص صبح زود خوردم خوابیدم بعد که بیار شدم پریود شدم آیا این قاعدگی بوده یا سقط؟ نمیدونم خیلی فکرمو در گیر کرده با تسکر
- ای وی آف کردم مثبت شد ولی بعد 48ساعت تیتر اومده پایین دلیلش چیه
- در مورد تصویر تجمع ظریف هتروژن به حجم حدود ۳/۵سی سی
اکویمیومترمختصرهتروژنمیباشدیعنیچی
- عفونت مکرر
با سلام .نزدیک ب ۲ سال هست ک عفونت مکرر دارم ک با خوردن دارو های قوی هم عفونتم رفع نمیشه با پریودی جدید دوباره عفونتم بر میگرده.الان داروی لاکتواژاستفاده میکنم.لطفا راهنمایی کنید ک علت عفونت مکررم چیه چکار باید بکنم
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من تنبلی تخمدان در هر دو تخمدان دارم سه ساله جدا شدم دکتر بهم قرص مدروفم داد گفت چهار دوره باید بخورم یک دوره را خوردم بعد سیکل ماهانه ماه دوم دو روز بعدش به مدت یک هفته لکه بینی داشتم مجدد رفتم بهم گفتند احتمالا عوارض قرص باشه لازم به ذکر است که بنده رابطه جنسی هم داشتم که این ماه بخورم اگه بهم نساخت قرص دیگه بهم میدن و بعد یک هفته از خوب شدنم از لکه بینی مجدد خونریزی دارم مثل درد عادت آیا باید از ماه دوم این قرص مدروفم را مصرف کنم یا نه و آیا خونریزی امکان اینکه کیست ها دارن دفع میشن نمیشه؟ و آیا داشتن رابطه ضرری برام داره یا نه ممنون میشم پاسخ بدید خیلی نگرانم
- اکوژن در کیست تخمدان چپ
سلام یک کیست حاوی ذرات اکوژن و سپتای داخلی به ابعاد ۱۶*۳۰mm در تخمدان چپ دارم ایا خطری برایم ایجاد میکنه ممنون میشم راهنماییم کنی چکار کنم


