Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نازایی
با سلام وخسته نباشید. من 3 بار انتقال جنین انجام دادم و منفی شد قبل بار سوم عمل کورتاژ تشخیصی و پولیپ داشتم انجام دادم میخواستم بدونم با برداشتن پولیپ به طور عادی باردار میشم ؟البته همسرم ضعیف هستن ؟یا باید باز هم انتقال انجام بدم؟
- تنبلی تخمدان
سلام.من مدتی پیش در ناحیه تناسلی یه تغییر رنگ داشتم،چون پوستم سفیده مشخص بود.بعد چند ماه آزمایش دادم و مشخص شد که تنبلی تخمدان دارم.الان 10روز دوفاستون مصرف کردم و ماه بعدهم باید 10تا بخورم. حالا این دارو به رفع اون تغییر رنگ کمک میکنه و خوب میشه یا باید داروی دیگه ای هم استفاده کنم؟؟ ؟
- پرسش درمود توده هتراکو
سلام خسته نباشید ببخشید توده هترواکو ب ابعاد ۱۱۵*100خوش خیم است با دارو حل میشود
- سلام من هفته ۹بارداری بودم باقرص سقت کردم روز ۹رفتم سونگرافی گفتن یک سانت نیم مونده باقرص حال میشه؟؟
- سونو سینه
اکوی سینه چپ افزایش یافته و coarse می باشد که نیتواند ناشی از التهاب باشد
- آمپول ۳ماهه
سلام من آمپول ۳ماهه ز دم ماه اول مشکلی نداشتم ماه دوم خونریزی کردم ۲هفته میشه رفتم دکتر قرص مفنامیک وکلی ویتامین وقرص ترنسید۲۵۰ داده به نظرتون قطع میشه خونریزیم یانه
- سقط جنین
سلام وقت بخیر من دراستانه جدایی هستم دوسال قبل من چون پربودی نامنظمی داشتم ومدام عقب مینداختم توجه نمیکردم ..بخاطر مشکلات روحی حدودا سه ماه بود عقب انداخته بودم ومدام حالت تهوع شدید وبه بوی غذها حساس شده بودم درد اینکه میخام پریود بشم نداشتم ازمایش خون دادم برای بارداری مشکوک بود بار دوم نتیجه رو نگرفتم وچون همسرم بیکار ومعتاد بود مجبورم کرد دارو بخورم که اگه بچه ای باشه ازبین بره وچون پزشکم گفت اگه بچه مرده باشه ازمایش خون منفی نشون میده حدودا یک هفته بعد یک درد خیلی وحشتناکی داشتم طوری که جیغ میکشیدم درد به همراه خونریزی شدید احساس کردم چیزی از من دفع شد ودردم ساکت شد مثل اب روی اتیش ..یکدتکه جگر قرمز صورتی رگ داشت نه زیاد وبزرگ بود دفع شد بیشتر رنگه جگر مرغ بود پیشذپزشک بردم گفت این بچه نیست ولی لختهای بزرگی دفع میکردم وواسم یک سونو نوشت گفتن سه روز استراحت کنم بعد از سه روز برم سونو ببین چیزی دررحمم مونده یانه اخرین بار مثل یک کرم جمع شده دور خود وسفید رنگ دیدم درلباسم وپزشکم گفت این بچه هست وسونورفتم چیزی باقی نمانده بود میخاهم بپرسم بعد از اون قضیه بخاطر افسردگی شدید پریودیم کاملا بهم ریخت هر دوماه میشدم با خونریزیهای کم بعد استروژن وپروژسترون قرصذمیخوردم ووقتی پریود نمیشدم امپول میزدم تنظیم شد اما خونریزیم به سه روز رسیده نه زیاد مثلا دریک روز یک نوارعوض میکردم پزشکم میگفت اشکال ندارد لطفا بگید چیکارکنم وخیلی بارها وبارها روی اعورتم جوش میزنم فقط جوش بزرگ موقع ژیلت زدن اذیت میشم علت جوش رو نمیدانم چیه مدت طولانیه رابطه ندارم وحالا کشاله رانم جوش زده وموی زاعددزیر چونه ام زیاد زده وبعد از اون سقط سونو نرفتم ببینم کیست یا چیزی دارم لطفا راهنماییم کنید
- سلام وقتتون بخیر باشه برای سونوگرافی بارداری هفته چهارم میشه رفت قبلا یه سقط داشتم دوماهش بود الان هفته چهارم بارداری هستم لازمه سونو بدم برم دکتر
- سرکلاژ شکمی
میخوام بدونم سرکلاژ شکمی که به من پیشنهاد شده جواب میده به من ایا
- گوشت اضافی مقعد
سلام من گوشت اضافه مقعد دارم دکتر پماد آنتی همورویید داده .ببخشید این پماد را فقط به گوشت اضافه بزنم یا با اپلیکاتور داخل مقعد بزنم
- کیست بارتولن
سلام من تازه کیست بارتولن جراحی کردم و پریود شدم چکار کنم
- عمل خارج کردن رحم و تخمدانها
من عمل برداشتن رحم و تخمدانهاداشتم ابا بعد از سه هفته لکه بینی دارم مدت شش هفته عمل کردم ۵۶ سال دارم
- بارداری بعد سزارین
سلام ببخشید، بنده در کروموزوم ۴ و ۱۸ جابه جایی دارم که امکان داشتن بچه سالم به صورت شانسی هست و قبلا دوبار تجربه سقط داشتم یکی در ۸ هفته رشدش متوقف شده بود و یکی دیگه در ۱۸ هفته جهش ژنتیکی بود و سقط قانونی شد،بار سوم باردار شدم و خداروشکر بچه ام سالم شد و ۸ دی سزارین شدم و به دنیا اومد،میخواستم بدونم اگه بازم بخوام بعد چند سال باردار بشم و خدایی نکرده جنینم مشکل داشته باشه میشه قانونی سقط کرد یا خطرناک؟درواقع دکتر ژنتیک گفته در هر بارداری ۶۰ درصد امکان دارد بچه مشکل ژنتیکی داشته باشه و به طور شانسی ممکنه سالم بشه.درکل میخوام بدونم سقط قانونی جنین به علت مشکل ژنتیکی بعد چند سال با وجود سابقه سزارین امکان پذیر است یا خطرناک؟
- عفونت
سلام خانم دکتر . اگر بخاطره عفونت کلامیدیایی به لوله های رحمی آسیبی برسه آیا میشه مشکل رو حل کرد ؟مدتهاست با این نوع عفونت درگیرم . بعد از درمان دوباره مشکل برمیگردد . با اینکه همسرم هم همرا با من دارو مصرف میکند.چه کنم که دوباره عفونت ایجاد نشود .
- نازک بودن دیواره رحم
سلام وقت بخیر چهل سالمه متاهل دو سزارین انجام دادم حدودا یکی دو ساله خونریزی شدید پریود دارم تشخیص دکتر فیبروم دو سانتی و نازک بودن دیواره رحم بود و تجویز آن دوفاستون . سوال اینه که تا چند ماه میتونم دوفاستون استفاده کنم؟
- سلام ببخشید دختر من یک سال پیش سزارین شده الان پنج هفته که باردار شده میخواد قرص های که برای سقط هست مصرف کنه میخواستم ببینم خطر ندارد
- پرده بکارت
سلام خسته نباشید.من بمدت یکسال خودارصایی مالشی انجام دادم ولی چیزی وارد وازنم نکردم.تو اینه خودمو نگاه کرد لبه های وازنم رو کشیدم اما بعداز یکساعت دهانه وازنم تیر میکشید.علت تیرکشبدن دهانه واژنم چیه.؟ایا ممکنه بخاطر کشیدن لبه های وازنم باشه؟تورو خدا جوابمو خوب و بادقت بدین
- سرکلاژ،،
سلام وقتتون بخیر خانوم دکتر شما سرکلاژ شیرودکار انجام میدید؟
- کانون هیپراکو منطبق بر آدنکس راست چیه؟ لطفا راهنماییم کنید ممنونم
- جلوگیری ۱
سلام وقت بخیرسه ماه است که قرص جلوگیری مارولین مصرف میکنم.همیشه هم سر ساعت مصرف میکنم.آیا بطور کامل از بارداری جلوگیری میکند.؟ البته نزدیکی محافظت شده انجام می دهم.و اینکه درد معده و قفسه سینه از عوارض این قرصه؟


