Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لکه بینی حین مصرف قرص ضد بارداری
سلام من بخاطر عدم پریود سونو شدم و متوجه شدم کیست ساده ۳۱*۲۰ دارم و دکترم قرص ضد بارداری کنتراسمین برای دوماه نوشت. من با شروع پریودی قرص رو مصرف کردم و الان چند روزه لکه بینی دارم. میتونم الان که لکه بینی دارم نزدیکی هم داشته باشم؟
- بارداری
با سلام. خانم دکتر عزیز خسته نباشید. من در حال اقدامم برای بارداری. کمبود شدید ویتامین دی داشتم. دکتر بهم ویتامین دی با دوز 50 هزار داده. که تا 4 هفته هر هفته یه دونه بعدشم هر ماه یه دونه بخورم. الان 4 هفته و یک ماه میخورم. میخواستم بپرسم چون من درحال اقدامم و تاریخ خوردن ویتامین دی من مصادف با تخمک گذاریم هستش آیا مشکلی پیش نمیاد بخوام قرصم و بخورم؟شنیدم میگن بچه رو ناقص میکنه؟ راسته؟
- بارداری
سلام دو لیکو سفالی در پنچ ماهگی خطر ناک است
- کمردرد
سلام.قسمت چپ پایبن کمرم بعضی مواقع بطور خفیف درد میکنه فقط در بغضی روز ها و نه همیشه مشکلی هست؟
- مادرانه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
- اقدام به بارداری
سلام ببخشید من روز ۱۲ پریودی سونو دادم ضخامت اندومتر ۸ م م و تخمدان چپ حادی یک فولیکول ۱۶ و تخمدان راست یک فولیکول ۱۸ م م بود الان روژه ۱۴ پریودی هستم آیا تخمک گذاریم انجام شده یا احتمال بارداریم هست با این فولیکول ها
- تخمدان راست دارای کیست به ابعاد ۳۷/۹در۳۴/۳با نمای همراژیک که دارای جز سالید ایزو اکو به ابعاد ۵/۳در ۶ در جدار فوقانی آن می باشد یعنی چه؟خطرناکه
- شیاف پروژسترون
باسلام خانوم دکتر من از اول بارداری مشکل خاصی نداشتم به این خاطر شیاف پروژسترون استفاده نکردم ولی الان که ۲۱هفته هستم درد های زیر شکمم زیاد شده هرروز چندساعت یکبار دردش میگیره بعد ده دقیقه اروم میشن میترسم انقباض زودرس رحمی باشه به نظرتون شیاف پروژسترون از هفته ۲۱شروع کنم به استفاده برای جنین ضرری نداشته باشه؟؟؟
- امپول واریوپپتیل
باسلام من قصد بارداری دارم اما با تشخیص و تجویز پزشکم ۳ دوز امپول واریوپپتیل ۳و ۷۵ با فاصله زمانی ۲۸روز یکبار تزریق کردم الان بیش از ۳ ماه از تزریق اخرین دوز من میگذره ولی خبری از پریود نیست و همچنین خیلی میل جنسی کم شده و دچارحشکی واژن شدم.از طرفی قرار شد که پریود بشم از روز سوم داروهای بارداری رو شروع کنم.حالا سوال من از شما اینه که بنظرتون میشه امپول پروژسترون تزریق کنم که زودتر پریود بشم ؟ تزریق پروژسترون میتونه کمکم کنه که زودتر پریود بشم؟ وآیا تاثیر بدی توی روال بارداریم داره یا خیر؟ ممنونم
- سلام خانم دکتر من افتادگی رحم دارم دردشکمم دارم چجوری باید درمان بشم رفتم دکتر گفت باید عمل بشم
- بارداری
سلام من هفته 22حاملگیم هست ولی سوزش خارش دارم چه چیزی استفاده کنم
- سقط
سلام خانم دکتر خسته نباشید من توهفته۹ یه لخته دفع کردم ودیگه خونریزی نداشتم والان ۷هفته ازسقطم میگذره هنوز عادت نشدم.یعنی ممکنه سقط نشده باشه یابقایا باقی مونده.باتشکر
- سلام من سه بار سزارین شدم حال باردارم سزارین چهارم خطرناک است
سلام من سه بار سزارین شدم حال باردارم آیا سزارین چهارم خطرناک است
- سزارین جنین عرضی
سلام خانوم دکتر عزیز.34 هفته هستم و سونوگرافی تشخیص داد که جمجمه جنین در سمت چپم قرار داره.وموقعیتش عرضی ست.آیا سزارین عرضی پیچیده تر از سزارین بریچ هست؟خطری جنین رو تهدید میکنه؟
- تست پاپ اسمیر
سلام خانم دکتر من سال ۱۴۰۱ تست پاپ اسمیر انجام دادم حدودا ۴ ماه بعد ازدواجم، البته دقیق یادم نیست که قبل پاپ اسمیر با همسرم نزدیکی داشتم یا نه و یادم نمیاد کرم واژینال استفاده کرده بودم یا نه ممکنه جواب اشتباه بوده باشه؟ و اینکه در جواب پاپ اسمیر کنار hpv داخل مربع علامت نزده،میخواستم بدونم علت چیه؟ با اینکه علامت نزده یعنی hpvهم بررسی شده؟
- قرص جلوگیری
با سلام. نزدیک به یکسال هست که زایمان کرده ام. دوبار پریود شدم بار اول بسیار کم و جزیی بار دوم کمی بیشتر. البته نامنظم بود و با فاصله زیاد. در این صورت چگونه از قرص جلوگیری کامپاند استفاده کنم؟ باید حتما صبر کنم تا پریود شوم و از روز اول پریود بخورم؟ یا بدون شروع پریود هم میشه استفاده کرد؟ پیشاپیش از پاسخگوییتون ممنونم.
- جنین
در سونو انومالی در بطن چپ یه فکوس اکوژن دیده شده یعنی چی
- میوم رحمی
سلام خانم دکتر ، 32 سالمه مجرد هستم از تهران. به خاطر لک بینی و خونریزی زیاد در زمان پریود به دکتر مراجعه کردم سونو و ازمایش برام نوشته اند. سونو به شرح زیر است: رحم با اکوی پارانشیمال یکنواخت و ابعاد طبیعی 119*62 میلیمتر دیده می شود. رحم بزرگتر از طبیعی اکوی آن هتروژن و حاوی هایپواکوی کوچک است که مطرح کننده رحم میوماتوز می باشد . میوم های برجسته به قرار زیر است : میوم ترنس مورال 56*21 میلیمتر در قدام فوندوس که باعث اثر فشاری بر اندومتر زیرین شده است. میوم اینترا مورال با ابعاد 16*18 میلیمتری در قدام بادی میوم های اینترا مورال 5-10 میلیمتری به صورت پراکنده . فولیکول 15 میلیمتری تری در تخمدان سمت راست رویت شد. آندومتر با ضخامت 6.5 میلیمتر توسط میوم عا نامنظم و جابه جا شده اند. ابعاد تخمدان راست 22*36 میلیمتر و تحمدان سمت چپ 33*18 میلیمتر می باشد. خانم دکتر خیلی نگرانم ایا این میوم ها خیلی خطرناک هستند و مشکلی در اینده جهت بارداری ایجاد می کنند؟ خیلی ممنون از پاسختان
- کیست در تخمدان
سلام کامپوننت سیستیک در تخمدان راست مشاهده شد آیا خطر ناک است
- آندومتر
سلام من رفتم سنوگرافی نوشته آندومتر دولایه ١٢/۵مشهود است یعنی چی منظورش چیه ؟خوبه بده؟


