Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تشخیص روز اول پریود
با سلام و احترام خانم دکتر من چندین ساله تحت درمان نازایی هستم این ماهم میخوام برم برای آی یو آی چهارم دی یه خونریزی چند قطره ای داشتم بعدش قطع شد پنجم دی هم چند قطره اومد قطع شد امروزم فعلا خبری نیست میخواستم بدونم تاریخ دقیق پریودم و از چه روزی محاسبه کنم ممنون میشم زود جواب بدید
- لک بینی ابتدای بارداری
سلام.من34سالمه.2بارسقط داشتم به دلیل نبودضربان قلب جنین.26و28دی نزدیکی داشتم.امروز19بهمن بتاتیتر دادمجوابش568.6است.لک بینی قهوه ای دارم.شیاف داده دکترم.بتاش خوبه؟وازسقط دوباره میترسم.راهنمایی کنید
- سلام خانم دکتر من شهریور بخاطر خونریزی شدید کورتاژ تشخیصی انجام دادم جوابش فقط به ریختی هورمون ..استروژن بالا و پروژسترون صفر ولی باز هم خونریزیم قطع نشده پزشک تجویز قرص پروژرا 5 دادند به اضافه امپول لوپرومر 3/75 ولی بازم خونریزی دادم و پزشک بار دوم همان امپول رو تجویز دارند میخواستم بپرسم من که از رحم مشکلی ندارم امکشنش هست بتتزریق این امپول یایسهبشم و چند نوبت طول میکشه یاییسه بشم
- سقط جنین با قرص سایتوتک
من درونم هفته سقط با قرص سایکوتک داشتم دوبار بصورت شیش تایی واژینال مصرف کردم بار اول دفع نشد بار دوم دفع شد بعد سونو دادم گفتن ساک حاملگی مشاهده نشد فقط بقایا۱۵در۱۶مشاهده شده بعد اون ده روز خونریزی داشتم بعد لکع بینی سیاه رنگ دارم چیکارکنم
- عقب افتادن پریود
من تنبلی تخمدان دارم قرص دوفاستون به مدت هفت شب تجویز کردن دکترم عفونت وبوی بد واژن هم دارم کلوتریمازول به مدت شش شب انجام شد ولی اثری نداشت الان دوازده روزه از مصرف قرص دوفاستون میگذره پریود نشدم دکترم هم مسافرت تشریف دارن چه کنم
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید شما مریضی داشتین که با وجود سرکلاژ شکمی پساری هم بذارید ایا روموفقیت بیشتر تاثیرمیذاره؟
- هیستروکتومی
با سلام. ۴۹ساله دارای اندومتریوز تقریبا زیاد با بزرگ شدن رحم هستم.پریودی ام در حدود دو هفته هست ولی شدت خونریزی زیاد نیست. زیاد درد ندارم ولی اخیرا کمی احساس سنگینی را مقعد دارم. مدتی دوپامد خوردم بهتر نشدم. چند متخصص رفته ام یکی میگوید آمپول دکاپتیل. یکی وروجست، یکی عمل. واقعا چکار کنم؟ آیا میتوان با دارو، عمل را به تاخیر انداخت و یا اگر یائسه شدم از عمل صرفنظر کرد؟ با سپاس
- سلام خانم دکتر کورپوس لوتئوم باقطر۲۰میلی یعنی چه؟
- کانون کلسیفیه کوچک به قطر 4mmدر پارانشیم تخمدان راست
سمت راست شکمم سفت شده
- حرکات جنین
سلام وقتتون بخیر هفته ۲۷ بارداری هستم . سرکلاژ شده ام و استراحت مطلق هستم اما گاهی اوقات حرکات جنین رو خیلی پایین حس میکنم یعنی گاهی فک میکنم رو واژنم تکون میخوره نگرانم کرده باید چیکار کنم ؟؟
- قرص اورژانس
سلام وقتتون بخیر من روز ۱۹دی ماه روز آخر پریودم بوده،روز۲۲دی ماه رابطه محافظت نشده داشتم و بلافاصله بعدش قرص اورژانس خوردم،بعد از خوردن متوجه شدم تاریخ قرص ۳روز گذشته،و دوباره ظهر روز بعد قرص تهیه کردم وخوردم،الان از تاریخی که قرص خوردم ۱۰روز گذشته و پریود نشدم ممکنه باردار باشم و اگه آزمایش خون بدم مشخص میشه که باردارم یا خیر؟
- سلام من میوم هیدروژن دردیواره قدامی رحم به قطرتقریبی 135م م دارم ایا دارویی هست که استفاده کنم یاحتما باید جراحی کنم البته خون
سلا
- قرص پروژسترون
سلام وقتتون بخیر من از روز ۱۰سیکل طبق حرفهای دکتر زنان قرص پروژسترون برای کیست همولوژیک تخمدانم استفاده کردم امروز آخرین دونه قرص خوردم ولی یهو پریود شدم دلیلش چی میتونه باشه میشه سریع جوابمو بدین
- بواسیر
باسلام بعداز زایمان سزارینم بواسیر خارجی دراومد و میخوام اقدام کنم چون بچم مرد فرزنداولم هم بود و عجله دارم برای بارداری آیا دارویی هست که بتونم از این ی تیکه گوشت اضافه مقعدی که خیلی درد داره خلاص شم چه دارویی میفرمایین بیارم
- بتای بعد سقط
سلام خانم دکتر خسته نباشید خدا همیشه حافظت باشه که به سوالات ما جواب می دی خانم دکتر من ۲۲ روز سقط کردم آزمایش بتا دادم ۱۷۹۸بعد ده روز دوباره آزمایش دادم بتا م شد ۹۸۷ بعد یک هفته شده ۹۴.۳ البته اوایل خونریزی در حد پریود بود بعد هم یک هفته ای قرص داکسی سایکلین و ازیترومایزن ومتیل ارگونوین مصرف می کردم .حالا هیچ قرصی مصرف نمی کنم چه قرصی بخورم بتا م صفر بشه
- آی وی اف
آیا دوقلوپسرباعمل آی وی اف انجام پذیره
- پریودی
باسلام من الان ۱۰روز پریودم عقب افتاده و دوتا امپول پروژسترون باهم زدم (۲۶ام امپولو زدم)اما هنوز پریود نشدم و هیچ علاعمی ندارم .میخاستم بدونم چه دلیلی دارع و اینکه واقعا امپوله اثرمیکنه ؟چقدباید صبرکنم تا امپول تاثیرشو بزاره منپریود شم؟
- عفونت
سلام من دائم ترشحات سبز رنگ دارم چندوقت پیش متخصص هم رفتم قرص مترونیدازول داد دوعددی خوردم تا یک هفته حالا ترشحاتم کم شده اما بعداز نزدیکی تا یک روز یه دفه ازم میریزه نمیدونم چیکار کنم ۲۷سالمه دوتا بچه سزارینی هم دارم
- بارداری ناخواسته
۴تا سزارین شدم والا ناخواسته باردارم چکار کنم سقط کنم یا نگه دارم ۳تا بچه دختر دارم
- معاینه
سلام خانم دکتر مهربون آیا شما در مطب خودتون سونوگرافی از رحم و تخمدان انجام میدین؟


