Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- Djsirderdprolifrative
- بارداری
میخواستم برا بارداریه دوم اقدام کنم و دوست دارم دختر باشه در مورد دوش واژینال شنیدم اما مقدار محلول و شرایطش رو نمیدونم متشکر
- دفع پروتئین
با سلام خدمت دکتر نازنين آيا احتمال دارد که خانوم باردارى که در دوران حاملگي دفع پروتئين دارد پس از زايمان نيز دفع پروتئين داشته باشد يا دفع پروتئين پس از وضع حمل متوقف ميشود؟ با تشکر از جواب شما :*
- سلام دکتر من پانزده روز هست آوی اف انجام دادم دو دورز لکه بینی داشتم بعد از آمپول زدن چند روز هست که لکه بینی نداشتم ولی روز پانزدهم خون ریزی دارم نظرتان چیست
- جلوگیری اوژانسی
باسلام و خسته نباشی برای جلوگیری اوژانس ۴قرص تاریخ گذشته ال دی ۱۰ ام سال ۲۰۲۲ مصرف کردم، تاثیر دارد؟
- سلام خسته نباشید.درهفته ۶بارداری هستم لکه بینی قهوه ای رنگ داشتم مامابرام سونوگرافی ترانس واژینال نوشت.درسونوگرافیضربان قلب جنین نرمال بودفقط یک ناحیه هیپواکوبه ابعاد۴*۱۱دراطراف ساک بارداری به نفع هماتوم دیده شد.الان بیدچه کارکنم .ممنون میشم راهنمایی کنید؟
در هفته سیزده بارداری هستم هماتوم به ابعاد ۳۸ در ۲۳ و به حجم تقریبی ۱۹ سی سی دارم دو سه روز است که خونریزی دارم به رنگ قهوه ای تیره ،شیاف هم هر ۸ساعت استفاده میکنم بنظرتون باید استراحت مطلق داشته باشم و این تا کی ادامه دارد و ایا برای جنین خطرناک است در ضمن سونو ان تی هم انجام دادم همه چیزش خوب بود و ضربان قلب جنین هم خوب بود
- سقط جنین
سلام من درهفته ۹ام بارداری سقط داشتم بعد سونو انجام دادم گفتن که کامل سقط نشده و اندازه بقایا۲۸×۱۸×۳۵م م هست میخواستم بدونم بقایا با قرص دفع میشه یا نیاز به کورتاژ هست.ممنون میشم راهنمایی کنید
- سقط جنین
سلام وقتتون بخیر ،دوماهه سقط کردم رفتم سونو بقایاداشتم ،الان یه تیکه خیلی بزرگ وضخیم افتاده ازم به نظرتون دفع شده
- تبلی تخمدان
سلام خدمت خانم دکتر خدا قوت سوالی داشتم میشه از قرص پژسترون در دوران قائدگی استفاده کرد یا نه . خیلی ممنون از شما پاسخی بدهید .
- سونوگرافی
سلام دکتر میشه بهم بگیدمثانه باضخامت جداری نرمال حاوی اکوی شناورداخلی رویت شدتطبیق باعلائم بالینی و ازمایشگاهی یعنی چی
- ایا اکوژن تا اخر بارداری رفع میشه
- بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر من خانمی ۲۲ ساله هستم بعد از بلوغ دوچار هیرسوتیسم شدم و موهای زائد زیادی در زیر چونه و وسط قفسه سینه ام ایجاد شدن ، به تازگی آزمایش هورمونی دادم و همگی نرمال بودن به جز 17هیدروکسی پروژسترون که حدود ۳.۱ نانوگرم بر میلی لیتر بودن و کمی هم پرولاکتینم بالا بود و پزشک هم برام دارو نوشت ولی چیزی نگفت ، در اینترنت مطلبی خوندم که واقعا منو ترسونده اینه که من ممکنه با این نتایج آزمایشات مبتلا به هایپرپلازی فوق کلیه باشم و از این بابت میترسم که آیا بالا بودن این هورمون رو بارداری هم تاثیر گذار هست؟ آیا ممکنه نوزاد من مبتلا به ابهام تناسلی بشه؟ خواهش میکنم پاسخ من رو بدید. متشکرم
- زخم رحم
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر.من میخوام واسه بارداری اقدام کنم رفتم معاینه گفتن زخم بزرگی دارم کرم واژینال ومترونیدازول نوشتن برام.آیا بادارو خوب میشه؟واینکه این زخم چقد برای بارداری مشکل ایجادمیکنه؟
- سلام ببخشید من ۱۶سالمه ولی سینه هام رشد نمیکنه کوچیکه باید چیکار کنم
- قرص میریفیکا
سلام آیا مصرف قرص میریفیکا را برای افزایش سایز سینه تایید میفرمایید؟
- سرکلاژ شکمی
سلام.من 4تا سقط در هفته های 14.8.23.22داشتم.بعداز سه تا سقط عمل متروپلاستی رحم برای ترمیم رحم دوشاخ انجام دادم و در بارداری بعد از عمل ترمیم رحم عمل سرکلاژ شیرودکار برام انجام دادن ولی سرکلاژ در هفته 22بازشد وز ایمان زودرس شد.الان دکترم میگه باید شکمی سرکلاژ بشم.میترسم بازم تکراربشه.دیگه اصلا توانایی ندارم.باید چیکارکنم؟؟
- قرص ضد بارداری
باعرض سلام بنده دوهفته پیش باخانمم رابطه مشکوک داشتم که ایشون قرص اورژانسی اوسیز ۷۵ طبق دستورالعمل یکی بعدازرابطه ویکی دوازده ساعت بعد خورد وبعد آن پریودشدند وبعد قاعدگی بازهم رابطه مشکوک داشتیم که بازهم همان قرص راخورد ولی این دفعه قرص دوم را بعد ۱۴ ساعت خورد درضمن ایشان ام اس خفیف دارند حال سوال بنده اینکه: ۱_آیا اینکه دریک ماه دو دفعه از قرص ضدبارداری اورژانسی استفاده کردند ضرری داره یا اینکه اثرش در پیشگیری ازبارداری کمتره چون دودفعه استفاده شده؟ ۲_آیا اینکه قرص دوم پس از دوازده ساعت خورده نشده و پس از ۱۴ ساعت خورده شده ایا مشکلی به وجود می اورد در پیشگیری از بارداری؟؟ ۳_ایا داروی اوسیز باعث اود کردن بیماری ام اس میشود؟؟
- سونوگرافی رحم وتخمدان
ابعادرحم42x66x76mmميباشد رحم نسبت به سن بزرگتروهتروژن تربه نظرميرسدكه ميتواندمطرح كننده درجاتي ازتغييرات فيروئيدباشدتصويرميوم هاي كوچك ومتعددباحداكثرديامتر11mm پراكنده درباني روئيت مي شودضخامت اندومتر5.8mmاست تخمدان راست به ابعاد16x24x31mmوبحجم 7.2ccوتحملان چپ به ابعاد21x25x29mmوبحجم8.1ccميباشد هردوتخمدان حاوي فوليكول هاي ريزمتعددپريفرال(14-10) به ديامترمتوسط تا2-5mmمي باشدواستروماي مركزي هردوتخمدان به طورنسبي اكوژن مي باشدمجموع شواهدفوق ميتواندمطرح كننده تغييرات به سمت PCODباشد. مايع ازادمختصردركلدوساك رويت شد
- بیمارستان
سلام خانم دکتر، شما با چه بیمارستانهایی قرارداد دارید
- سلام من مدتی کپسول ترنسفید ۲۵۰ مصرف میکنم فیبروم دارم اخیرا یه تیکه هایی از بدنم خارج میشه


