Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تورم نزدیک زیر بغل و بالای سینه
۶۰ روزه بچم از شیر گرفتم تازگی متوجه این تورم شدم نرمه و دو تا ماما معاینه کردند گفتند چیزی نیست در سنو هم فقط مقدار لنف ها در دو طرف بزرگ شده یکی ۱۴. و دیگری ۱۵ اما دلیل این تورم و درمان نگفتند به دکتر هم مراجعه کردم پاسخ نگرفتم ترو خدا این چیه دارم سکته میکنم
- درد لگن در بارداری
سلام خانم دکتر.من هفته ۲۱بارداری هستم. از هفته بیست دو طرف شکمم احساس کشیدگی دارم.شبها موقع خوابیدن احساس فشار توی لگن دارم.و بعضی اوقات هم موقع ادرار کردن همون احساس فشار و کمی درد دارم.به پهلو ک میخوابم همون احساس درد توی شکمم بوجود میاد.یکم ک زاویه رو تغییر میدم درد از بین میره.نمیدونم این حالت ها طبیعیه یا نه.من چند هفته هست ک یبوست هم دارم و عمل دفعم به خوبی انجام نمیشه.نمیدونم این درد ها ربطی ب روده داره یا ربط ب بارداری داره.خدای نکرده دچار زایمان زودرس نشم.در طی روز حالم خوبه.اما شب مخصوصا اخر شب این درد ها میاد سراغم.
- دیابت بارداری
سلام خانوم دکتر هفته بیست و شش هستم.ازمایش دادم تشخیص دیابت بارداری دادن. گفتن برم متخصص تغذیه. ایشون یه جدول دادن که طول روز قندم رو اندازه بگیرم ناشتا صبح، دو ساعت بعد از صبحانه، قبل از ناهار ، قبل از شام.دوتا سوال دارم معمولا قند دوساعت بعد از ناهار وشام رو میخوان ایشون چرا قبل از ناهار و شام رو خواستن؟ سوال دومم مقدار نرمال قند خون قبل از شام و ناهار چند باید باشه؟ تو اینترنت مقدار ناشتا صبح و دوساعت بعد از غذا هست ولی مقدار قبل از ناهار و شام پیدا نکردم.
- کیست مواتی لوکوله
سلام من در تخمدان چپ کیست مولتی کوتوله به ابعاد۳۲×۸۹ من با حجم تقریبی ۷۰ سی سی و تخمدان راست ۴۰×۷۴مم با حج ۶۳ سی سی دارای سپتاهای ظریف و اسکولاریته دارم درمان داره یا نه میتونه سرطان باشه؟
- لکه بینی بعدانتقال
سلام من 27دی آی وی اف کردم دوساعت بعدش لکه بینی داشتم البته خیلی کم رنگ علتش چیه؟
- ضخامت اندومتر
سلام ببخشسد من اقدام به بارداری هستم روز ۱۳پریودی سونو کردم دکتر گفت ضخامتت ۷.۵هست بعد برا قرص استرادیول روزی دوتا و شیاف پروژسترون نوشت بعد خوردم تموم شد الان ۴روزه تموم شده زیر شکمم خیلی درد میکنه لکه میاد ولی خون ریزی نمیکنه دلیلش چیه امکان داره ضخامتم خیلی شده باشه ریزش نمیکنه خیلی نگرانم کمکم کنید
- سلام زخم شدید داخل واژن و عفونت زخم و ضربه محکم به غده ای که کنار دهانه واژن است با اپاندیس ربطی داره؟ از وقتی این غده بزرگتر شده زیر شکمم ورم کرده و میخوام بدونم به اپاندیس ربط داره؟ چون گفتن اپاندیس ملتهب شده
- پریودی دوباره
سلام خسته نباشید من خانمی ۲۱ ساله هستم ۱۰ خرداد زایمان کردم تا ۱۰ تیر خونریزی مثل پریودی زیاد بود بعدش تا ۵ روز لکه قهوی ای میدیدم دوباره ۱۶ تیر زیاد شد مثل پریودی و تا ۸ روزادمه داشت یعنی۲۳ تیر پاک شدم کامل و الان دوباره ۳ مرداد دوباره پریود شدم و اینم بگم من ۲ مرداد شبش کل شکمم درد گرفت یه چیزی مثل باد توی دلم بووود و بیرون نمیومد بعد این درد منتقل شد به سمت راست شکمم طوری که نمیتونستم درست راه برم و کج کج را میرفتم همه به من میگفتن این درد آپاندیس هستش شبش که اوممدم خونه دیدم پریود شدم والان خونریریزیم خیلی زیاد هستش راه که میرم میریزه زیاد الان چیکار کنم مشکلی هست ایا نیاز هستش پیش پزشک برم؟؟؟
- بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید.من ۳ ساله ازدواج کردم و تا حداقل ۴ سال دیگه قصد بچه دار شدن ندارم .جلوگیری از طریق کاندوم باعث ناباروری میشه؟؟کلا حرفایی که میگن اگه ب مدت طولانی جلوگیری کنی و بچه دار نشی نازا میشی حقیقت داره؟؟ و اینکه پریودامم هر ماه یا ۳ .۴ روز دیرتره یا زودتر زیاد نامنظم نیس
- بارداری
باسلام من عمل هرچی ناف انجام دادم .الان یک ماه ونیم هس خواستم بدونم چند ماه بعد میتونم بارداربشم .واگه باردار بشم چیکار کنم تا فتق ناف عود نکنه.
- سلام وقت بخیر هماتوم ساپورت کوریونیک در ابعاد 8×8در مجاور int.os رویت شد به چه معناست
- نازایی
سلام رفتم دکتر برا ناباروری آمپول اف اس اچ دادم مصرف کردم بعد سونو گرفتم تخمک هم ۲۱ و ۱۵ و ۱۰ بودن بهم گفت اگه این ماه باردار نشدید باید عکس رنگی بگیری به نظرتون بگیرم یا نه چیکار کنم
- لکه بینی قهوه ای
سلام روزتون بخیر ببخشید من امروز یه هفته مونده به پریودم هست و ی مقدار ترشح قهوه ای رنگ بو دار از واژنم دیدم و قرص سیپروترون کامپاند هم بخاطر پرمویی مصرف میکنم امکانش هست به اون مربوط باشه؟ یا لانه گزینی باشه اخه توی هفته گذشته ۲ شب فراموش کردم قرص رو مصرف کنم
- باردارشدن
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز خانم دکتر خواستم ازتون بپرسم برای باردار شدن سریع چکار کنم تخمدان راستمم یه کیست درموئید داره ولی اندازش ثابته و هیچ درد و عارضه ای نداره میخوام بعد بچه دار شدن برش دارم.الان بخوام باردار شم سریع چکار باید بکنم که تاثیری که این کیست بر روی قدرت بارور شدنم گذاشته از بین ببرم و زود باردار شم.
- سلام من چند ماه هست کمردرد دارم سونوگرافی دادم گفته در کلدوساک خلفی مایع مختصر مشاهده شد علتش میتونه چی گفته در کلدوساک خلفی مایع مختصر مشاهده شد علتش میتونه چی باشه باید چکار کنم
سلام من چند ماه کمر درد دارم سونوگرافی دادم گفته در کلدوساک خلفی مایع مختصر مشاهده شد علتش میتونه چی باشه باید چکار کنم
- اعلایم بارداری
- اندومتریوز
باسلام.3ماهپیشپزشکمبرایاندومترویوزوکیستمدیفرلینتجویزکردوبعداز3ماهسونوگرافیمجدداانجامبدهمزمانسونوگرافیچهموقعانجامبدهمزمانیکهپریودشدمیابعدازاتمامزمان3ماهامپول
- مصرف دارو در بارداری
سلام آیا مصرف قطره بتامتازون چشمی و اشک مصنوعی در زمان بارداری ایرادی داره یا نه ؟
- عمل جراحی رحم
امکان دارد در موقع عادت ماهانه عمل جراحی رحم وبرداشتن آن انجام داد ؟ مشکلی پیش نمی آید؟ خطرناک نیست ؟
- سلام
زمان پریودی میشه استفاده کنم


