Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونوگرافی تی وی اس
باسلام ببخشیددکترم برام سونوتی وی اس نوشته برای بقایای دفع حالانتیجه ای که داده وجودچیزهای دیگه غیرازبقایای جنینه مثلا فوکوس اکوژن کلسیفیکاسیون یاتصویرناحیه بیضی شکل واجدپدیکول عروقی میخواستم بدونم اینامشکل سازن یاهمه ازعواقب سقط هست باتشکر🙏
- شیافت پروجسترون
من ۶ هفته بار دارم آیا شیافت پروجسترون خوبه استفاده بشه
- رابطه
یه سوال راجع به رابطه دارم اگه یه خانم با دو نفر رابطه داشته باشند اگه چند روز اختلاف داشته باشه بین این دو رابطه نیاز به دی آن ای نیست مثلا ۱۰ روز ۱۴ روز ۱۸ روز ۲۲ روز،؟واز روی سونو آنتی مشخص میشه،
- میزان قند نرمال در بارداری
سلام خانوم دکتر. میزان نرمال قند خون یک ساعت بعد از ناهار یا شام تو بارداری هفته بیست و هفتم چقدر باید باشه؟
- اقدام بارداری
سلام من میخوام پودر اینو فولیک استفاده کنم برا تنبلی تخمدان .تو پریود استفاده کنم یا بعد پریود
- بارداری
سلام . من ۴ روز پیش نزدیکی داشتم ولی
شک داشتیم که نکنه یه موقعه ریخته شده باشه زمانی که میخواست ارضاع بشه تو بدنم نبود ولی بازم شک داشتیم
قرص اورژانسی خوردم حالا بازم احتمال بارداری هست؟ اگه هست چه قرصی بخورم؟ - متیل دوپا در باری
سلام خانم دکتر ۳۸ سال دارم .من الان ۱۵ هفته و ۳ روز هستم ، و ۱۰ سال پیش یه بار سقط با کورتاژ به خاطر تشکیل نشدن قلب جنین و یه بارداری قبلی ۹ سال پیش در ۳۲ هفته به بعد فشار خون ۱۴ داشتم پسر ۹ ساله دارم . الان از ۶ هفته هر بار مطب رفتم فشارم ۱۴ بود و در منزل ۱۲ تا ۱۲ و نیم ، به خاطر همین دکتر متیل دوپا. هر ۱۲ ساعت یک عدد و اسپرین ۸۰ از هفته ۶ تا ۱۳ شبی یه عدد و بعد از آن اسپرین ۱۰۰ مصرف میکنم . چون ۱۰۰ معده ام را اذیت کرد گفته اسپرین ۸۰ یکی و نصف . میخواستم نظر شمارو در مورد میزان اسپرین و متیل دوپا بدونم ، میترسم برای جنین ضرر داشته باشین اسپرین ؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر من برای بارداری اقدام کردم اولش با یکبار نزدیکی تا ۸ روز اب منی داخل نریخته شد بعد هشت روز باز نزدیکی کردم ایا من حامله میشم یا اینکه باید چیکار کنم برای بارداری ؟ اقدام اشتباه بود با یکبار نزدیکی حاملگی ایجاد نمیشه خیلی میترسم که مشکلی داشته باشم
- iui و ivf
چرا درجه امپول سینال اف برای بیماران فرق می کنه
- سقط جنین
من ۲۳ مهر سقط جنین داشتم از اون قضیه سقط حدود سه هفته میگذره ولی همچنان شکم و زیر شکمم ورم داره و حس میکنم هی بیشتر میشه سونوگرافی رحم انجام دادم و سقط جنین کامل بوده و چیزی داخل رحمم وحود نداشته دلیل ورم شکم و زیر شکمم چیست؟
- سقط جنین
سلام دکتر من تو ۸ هفتگی با قرص سایتوتک سقط کردم بدلیل مردن جنین الان سه روزه میخام بدونم لازمه متیل اگونورین بخورم و اینکه قرص کمیابه از کجا میتونم پیدا کنم
- تشکر فراوان
سلام خانم دکتر عزیزم. خسته نباشید.سوال قبل را من پرسیده بودم و ممنون که زحمت کشیدید و جوابم را دادید.شما من را میشناسید.از اردبیل. من و همسرم هنوز در زمینه بچه دوم به تفاهم نرسیدیم.ميخواستم بدانم آیا امکانش هست که من و دکتر باهم حضورا برای مشاوره مزاحمتان شویم؟چون شما آقایان را پذیرش نمیکنید، این امر امکانپذیر هست یا خیر؟ خدمت آقای دکتر سلام فراوان برسانید.از لطف زیادتون متشکرم.
- بارداری ناخواسته
من دارای یک فرزند سه ساله و یک فرزند دو ماهه هستم که خانم در دوران شیردهی فرزند دوم هست و فقط از شیر مادر استفاده می شود. پس از گذشت دو ماه از شیردهی خانم پریود شدن (جای تعجب داره) و بعد از سه روز از پاک شدن نزدیکی داشتیم و متاسفانه پیشگیری نداشتیم و کار از کار گذشت! نیم ساعت بعدش از دو قرص اورژانسی هفتاد و پنج درصد استفاده شد و در ادامه برای اطمینان دو قرص دیگه هم مصرف شد. یعنی از چهار قرص اورژانسی هفتاد و پنج درصد در فواصل دوازده ساعت استفاده شد. به متخصص زنان مراجعه کردیم صراحتا میگفت شما باردار شدین و برای سه هفته بعد آزمایش دادن. ما دو تا بچه داریم و الان خانم در دوران شیردهی هست و اصلا بچه نمیخواهیم خواهش میکنم راهنمایی کنید سوال اول : در شرایط بالا اصولا بارداری رخ می دهد یا خیرسوال دوم : فرض کنید همین الان باردار شدن آیا تا زمان آزمایش (سه هفته بعد) میشه با غذاهای طبیعی مثل زعفران و دارچین و زرشک و . . . یا با خوردن قرص های خاص بارداری اتفاق نیفته سوال سوم : فرض کنید بعد سه هفته آزمایش دادیم و باردار باشه آیا با خوردن قرص های خاص میشه بارداری تموم بشه یا نیاز به جراحی هست
- لکه لانه گزینی
سلام آیا امکان داره لکه لانه گزینی تبدیل به خون بازی بشه مثلا ارضا بشیم و تبدیل به خونریزی بشه
- فوکوس اکوژن بطن چپ
باسلام خانمی39ساله هستم زایمانه سوممه.البته بافاصله 15ساله بین دوم وسوم بارداریم.هفته بیست و یکم برای غربالگری رفتم سونو گفتن کانون اکوژن دربطن چپ جنینه.یعنی تجمع کلسیم،با این حال برام کلسیم دی نوشتن و چند روزی مصرف کردم الان دست و پام خیلی ورم داره.آیا مصرف کنم یا نه
- بارداری
سلام خسته نباشید...
3،4 روز بود که پریودم تموم شده بود که رابطه محافظت نشده داشتم و منی کامل داخل خالی شد...15 ساعت بعد قرص اورژانسی خوردم الان 12 روز از خوردن قرص اورژانسی میگذره پریود نشدم طبیعی هست؟؟ - رابطه محافظت نشده
سلام.ببخشید خواهشا بهم جواب بدیدمن تو مهرماه ک ۱۳پریودشدم بعد ۲۶رابطه محافظت نشده بدون دخول داشتم ولی مایع منی روی من ریخته شدوبعدازگذشت ۲۴ساعت دوتاقرص اوسیز۰/۷۵خوردم وآبان ماه هم روزسیزدهم پریودشدم ولی سه روزیاشایدم کمتربودوآذرماه هم ۱۷پریودشدم ولی دقیق مثل ابان ماه بودتعدادروزهاش ودی ماه هم روز۲۲پریودشدم والان ک بهمن ماه هستش ۲۶پریودشدم ولی رنگ خون پریودی خیلی کمرنگ وانگارخلط مانندهستش وسوزش سردل شدید هم دارم اینا میتونه نشونه بارداری باشه ؟ممنونم اگ زودجواب بدید
- سرماخوردگی
با سلام . من آی وی اف انجام داده ام و شش هفته و سه روز است که باردارم . سرماخورده ام . آیا میتوانم از استامینوفن آنتی هیستامین و یا ادالت کولد استفاده کنم ؟
- دیده نشدن ساک در هفته ۶ و ناحیه اکوژن
سلام من تخمدانم pco هست این ماه اچ سی جی زدم یه روز قبل پریود بتام ۶۰۶ بود آخرین پریودیم ۲۵ ,۵ بوده امروز لک داشتم رفتم سونو رو شکم انجام داد گفت ساک دیده نمیشه یه ناحیه اکوژن به ابعاد ۱۰ در ۷ میلی دیده میشود رحم هتروژن تجمع مایع در قسمت فوقانی کاویته خیلی نگرانم یعنی باردار نیستم اکوژن یعنی چی
- fl 57 mm
سلام، fl 57mm خوب هست یا بد؟


