Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقطط
سلام من احساس میکنم باردار هستم با اینکه دخول صورت نگرفته و شاید منی بوده باشه بیبی زدم منفی بود میخواستم ببینم اگه از قرص برای. سقط استفاده کنم و باردار نباشم اتفاقی میوفته؟
- زگیل تناسلی
سلام وقت بخیر من احساس میکنم زکیل تناسلی دارم وقتی از تیغ استفاده کردم دیده شده روی پوستم ولی الان هیج اثری از اون نیست میشه لطفا راهنمایی کنین
- علت غددلنفاوی
سلام وقت بخیر ببخشید تو سونوگرافی من اینطور نوشته شده در بررسی ناحیه آگزیلاری سمت چپ ،تعدادی لنف نود ری اکتیو رویت گردید که دو لنف نود با ضخامت افزایش یافته ۷×۱۵میلی متر و دیگری ۹×۱۴میلی متر است همچنین آگزیلار سمت راست یک لنف نود با ضخامت کورتیکال افزایش یافته به ابعاد ۱۰×۱۵دیده میشود آیا این چیزی که هست خطرناکه؟
- سونوگرافی
معنی En _hypeoplesi decidua reactiz حاد دارد یعنی چی ؟
- قبل ازاستفاده
سلام ببخشیدمن خیلی جوش میزنم میخوام ازاین قرص مصرف کنم ایا عوارضی داره
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر میخواستم بپرسم من وقتی که تو آینه به پرده بکارتم نگاه میکنم از بالا یعنی از مجرای ادرار تا سوراخ قاعدگی شبیه کتابه بازو بسته میشه یعنی من مادر زادی فاقد بکارت هستم
- سلام من ۲۸ روز است عادت ماهوار نشدم اما از داروی چاقی استفاده کردم این علت اش چیست
- ای وی اف
با سلام. خانم دکتر من 8 ماه برای بارداری اقدام کردم. پریودهای منظم و بدون درد دارم. یک کیست اندومتریوما 28 mmدر تخمدان راست هست. آزمایش هورمونی خودم و اسپرم همسرم نرمال است. نتیجه عکس رنگی نیز نرمال هست.دو دوره کلومیفن مصرف کرده و در یک دوره iuiنیز انجام داده ام.برای بارداری عجله دارم. میخواستم بدونم با آی وی اف میتونم نتیجه بگیرم یا قبلش حتما باید لاپارسکوپی کنم.و احتمال موفقیت چقدر است؟ باسپاس
- غربالگری اول
سلام خانم دکتر وقت بخیر امکانش هست سونوگرافی غربالگری اول را برام تفسیر کنید تصویر یک جنین زنده با پرزانتاسیون متغیر در کاویته رحم مشاهده شد Fhr برابر با bpm 150 میباشد مایع آمنیوتیک در حد طبیعی جفت بصورت لترال چپ با گرید صفر واقع شده است Crl=46mm Hc=63mm Bpd=14mm Nt=1,66mm Nb is seen it is seen برابر با ۱۱ هفته و ۳ روز در آنکس ها ضایعه فراگیر دیده نشد طول سرویکس 34mm Pi شریان رحمی در سمت راست 4/1 و pi شریان رحمی در سمت چپ 2 میباشد Pi میانگین =3/05و افزایش یافته /ب Nt=1,66mm nasal bone(persent) BS/BSOB:0,77 NT percentile for given crl=71% maxilla normal Tricuspid flow normal Ductus venosus( mean uterine artery pi :3,05(increased) Umbilical cord 3 vessels ممنون از شما خانم دکتر برای pi افزایش یافته چه باید کرد خطرناکه
- لک پوست
سلام خانم دکتر وقت بخیر بنده بیمارشماهستم ۴۲ ساله و دارای ۲ فرزند بعداز سزارین بچه دوم وقتی از اتاق عمل بیرون اومدم روی پیشونی و شانه ها وبعضی از جاهای بدنم لک های قهوهای تیره افتاده دلیلش چیه خانم دکتر؟
- سقط جنین
سلام میخواستم بدونم مصرف قرص سقط باعث ایجاد کیست در رحم میشه یا امکانش هست که قبل از ازدواج کیست داخل رحم وجود داشته باشه. با تشکر
- تنبلی تخمدان
سلام وقتتون بخیر،آیاخودارضایی به مدت چندین سال باعث تنبلی تخمدان پلی کیست میشود؟
- ازمایش بیماری مقابرتی
سلام خسته نباشید من دختر هستم و حدود 2سال پیش با سه نفر رابطه واژنی و مقعدی پرخطر داشتم.در این مدت به فاصله 6ماه و 1سال ونیم بعد 2 بار ازمایش hivو هپاتیتbوcدادم که منفی بود.اما سوالی ذهنم را مشغول کرده برای سایر بیماری های مقاربتی مثل سوزاک،سفلیس،کلامیدنا،زگیل تناسلی،هرپس تناسلی و..... نیز باید ازمایش بدم؟(در این صورت که تعداد زیادی ازمایش باید بدهم) توضیحات:من هیچ گونه علائمی برای این بیماری های مقابرتی نداشتم.فقط شریک جنسی سوم یک ماه قبل از رابطه با من سوزاک گرفته بود و درمان شده بود.من نیز 6ماه بعد از اخرین رابطه ام دچار قارچ در ناحیه خارج واژن شدم که طبق تشخیص پزشک متخصص زنان درمان شدم .البته نمیدانم این قارچ برای رابطه ی جنسی ام بود یا رفتن مکرر به استخر شنا. از طرفی در سایت ها خواندم که بیماری های مثل سوزاک و زگیل و...ممکن است در زنان علائمی نداشته باشد و داخل رحمی باشد.با توجه به اینکه حدود 1سال ونیم تا دو سال گذشته و من هیچ گونه علائمی ندارم لازم است من سایر ازمایشات ذکر شده را انجام بدهم؟ لطف می کنید جواب بدید .اگر نیازی هست به مطب بیام لطفا بگید چون شهرستان هستم اول پیام دادم که اگه نیاز هستش بیام واگه بیام همون روز میتونم ازمایشی ک نیازه رو انجام بدم و به شرایط خاصی مثل ناشتایی و...نیاز داره یا ن
- باردار هستم یه توده هاپیواکو در سینه سمت چپ
توروخدا جواب منو بدین من در هفته ۳۳ بارداری هستم یه جوش چرکی نوک سینه سمت چپم باعث شد به دکتر مراجعه و برم سونو گرافی توی سونو نوشته یه توده هایپواکو با کانون های کلسیفیکاسیونو حدود مشخص به ابعاد ۸ در ۱۵ م.م در ساعت ۱۰پستان چپ به فاصله ۳ سانتی متر از نیپل دیده شد BIRADS=۳ ازتون خواهش میکنم بگین منظور این نوشته چیه؟ این توده خطرناک یا خدایی ناکرده سرطانی هست یا نه؟
- سقط جنینین وبقیا
سلام خانم دکتر من سقط کردم سونو دادم گفت بقیا مونده کورتاژکردم هم بعد دوازده روز افتادم رو خونریزی اگه پریودی نبود چکار کنم چه قرصی بخورم که خوب بشم
- سلام،در سونوگرافی واژینال من دو میوم اینترامورال به قطر ۲۱ و ۶۲ به ترتیب در جدار قدامی و خلفی رحم قرار دارد.نظر شما برای درمان چیست؟
- کیست هموراژیک
سلام خانوم دکتر. کیست به ابعاد ۴۲ میلی متر دارم. خواستم بدونم کیست با این ابعاد باعث کم شدن حجم خونریزی پریودی میشه؟
- اقدام به بارداری
با سلام و عرض ادب خدمت خانم دکتر، در زمان اقدام به بارداری میتوان از پماد موضعی کلوبتازول استفاده کرد
- لکه بینی
سلام خانم دکتر من ۹ماهه زایمان کردم وپریودنشدم تا اینکه تاریخ ۱۶خرداد۲تاقرص پیشگیری روخوردم چون ازمقاربتم مشکوک بودم وبعدسه روزلکه بینی داشتم رفتم دکترامپول استروژن قرص ترنسید۲۵۰باچهارعددقرص پیشگیری واسم تجویزکرد بعد اون یه هفته کاملا خوب شدم ولی امروزب کلی پریود شدم حالا نمیدونم دارم پریودمیشم یاهنوزم بخاطره اون دوتاقرصه؟؟؟؟ممنون میشم جوابموبدید
- شیردهی
قرص کابرگولین نیم میل نصفشو خوردم برا قطع شیردهی سرگیجه دارم ادامه بدم یا قطعش کنم


