Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آمپول دیفرلین
سلام ببخشید آمپول دیفرلین برای دخترم ضرر نداره استفاده کنم برای جلوگیری از بلوغ زودرس البته یه بار پریود شده مشکلی نداره استفاده کنم آیا باید پریودی تموم بشه یانه استفاده کنم
- خونریزی زیاد
سلام خسته نباشید من ۲۰ اسفند هیستروسکپوپی انجام دادم تا همین امروز که ۲۵ فروردین هست همش خونریزی و لکه بینی دارم آیا این طبیعی هست؟؟
- رنگ و دکلره مو در سه ماهه اول
با سلام.خانم دکتر من قبل اینکه متوجه بارداریم شوم موهای سرمو رنگ و دکلره کردم یعنی تو سه ماهه اول.میخاستم بدونم چه اثر سویی میتونه داشته باشه و کی قابل تشخیصه؟لطفا راهنماییم کنین.خیلی نگرانم
- بارداری
سلام و وقت بخیر من ۷ مهر پریود شدم بعد این ماه پریود نشدم دو تا تست گرفتم یکی هشتم یکی نهم مثبت شد نهم آبان آزمایش خون دادم بتا ۲۵۰ شد مثبت بود فرداش رفتم دکتر متخصص گفتن زود اومدی سونو گرفت گفت هنوز خیلی کوچیکه ۲۲ آبان گفت بیا واسه ضربان قلب رفتم گفت قلبش تشکیل شده رشدش خوبه مشکلی نداره ...من گفتم ضربان قلبشو میخوام بشنوم ایشون گفتن با این دستگاه شنیده نمیشه باید بیرون سنو بگیرید ولی نگیرید بهتر چون سنو زیاد واسه جنین ضرر داره ...سوالم اینه لطفاً واضح و کامل توضیح بدید ممنونم میشم چون نگرانم در صورتی که دکتر گفت قلبش که تشکیل شده نگرانی واسه ضربانش نداشته باشید الان دقیقا چند هفته میشم ؟ آیا به گفته دکتر قلب که تشکیل شده دیگه نگرانی واسه ضربان قلب نیست؟ با اینکه دکتر گفت هیچ مشکلی نداره بازم نگران ضربان قلبشم تو رو خدا دقیق راهنماییم کنید ...
- عمومی
سلام خانم دکتر عزیزخسته نباشید .چندسالی هست که مقعدم دچار درد شده که از داخل زخم میشه که اگر یبوست داشته باشم بهدرد وخونریزی دچار میشم دکترهم رفتم پماد آنتی هموروئید استفاده کردم وهم شیاف .ولی ماهی یکبار بعد از پریودم این جوری میشم میشه کمکم کنید باتشکر
- آی یوآی
سلام خانم دکترمن سوال پرسیدم که۵ بارآی یوآی ناموفق داشتم وهمسرم قبل از آی یوآی سیلدنافیل۵۰مصرف کرده الان دکترآزمایش اسپرم نوشته تادلیل ناباروری مشخص شه البته من۴بارباردارشدم۲سقط و۲تابچه دارم آیااین قرص روی آزمایش اسپرم تاثیرداره؟چندروزبعدازمصرف اثرش میره ومیشه آزمایش داد
- رحم
سلام معاینه جسم رحم چگونه انجام میشود؟
- ایاباامپ.ل واریوتپییل ۳،۷۵ احتمال بارداری هست یاچون از۶فروردین پریودنشدم
من ازشش فروردین پریودنشدم.وامپول واریوتپییل هم ۱۷ فروردین آخریش بودزدم
- شک به بارداری
پیرو سوال قبلی میخواستم بگم سیکل های قاعدگی قبل از سقط ۲۸ روزه بوده والان که ۲۰ اردیبهشت هست زیر دلم درد میکنه کم وحالت قاعدگی رو دارم ممنون
- هیسترکتومی
بعد از هسترکتومی لاپاراسکپ چند روز باید دربیمارستان بستری باشم؟
- سزاریان
سلام من سال نود و هشت سزاریان کردم الان چند هفته هست جای بخیه هام درد میکنه مخصوصا وقت نشستن علتش چیه ؟؟؟و اینکه گاهی آروم هست گاهی درد دارم انگار زیر شکمم داره کش میاد
- کیست خوش خیم پستان
سلام وخسته نباشید من طی سونوگرافی و ماموگرافی متوجه شدم کیست پستان دارم ودکترم فقط قرص ویتامین ای وگل مغربی پیشنهاد دادن .آیا دارویی هست که کلا کیست پستان رو از بین ببره ومن درد نکشم چون هر روز درد میاد و اینکه آیا قرص ال دی کیست پستان رو بدتر میکنه.ممنونم
- اندومتر
سلام وقت بخیر ،در سونو رحم که انجام دادم نوشته اندومتر اکوژن به ضخامت ۱۱ میلیمترو چند فولیکول ۲تا ۳ میلیمتری دیده شده،مشکل خاصی وجود داره وباید مراجعه کنم به پزشک،چون سونو رو خودم برا چکاپ دادم و مشکل خاصی ندارم
- بی حسی واژن هنگام رابطه
سلام بنده ۴ ساله ازدواج کردم ۲بار زایمان طبیعی داشتم. از اول ازدواجم توی رابطه جنسی با همسرم اصلا هنگام دخول حسی ندارم. یعنی احساس و لذتی ندارم و به طوره دیگه ای ارضا میشم. خسته شدم و به شدت متنفر شدم ازین وضعیت. دوست دارم هم زمان با همسرم ارضا بشم. لطفا راهنماییم کنید
- دفع بقایای سقط
سلام وقت بخیر من یک ماه پیش سقط داشتم و الان سونوگرافیم بقایا به ابعاد۱۷*۲۴*۱۴ و حجم 3cc رو نشون میده.باید چیکار کنم؟
- تنبلی تخمدان
سلام،خسته نباشید
من ۱۸ سالم هست،من خیلی دیر به دیر پریود میشودم برای همین پیش پزشک رفتم،چند بار هم سونوگرافی و یه سری ازمایش انجام دادم و فقط گفتن تنبلی تخمدان دارم و مشکل خاص دیکه ای ندارم،و بیشتر عوارض این بیماری رو هم داشتم ،که یکدفعه توی یک ماه بیست و پنج کیلو اضافه وزن پیدا کردم،و رشد زیاد از حد موهای زاءد هم توی همون یک ماه از زیر سینه تا زانو هام و دور هاله سینه ام به شدت زیاد شد،البته کل بدنم موها بیشتر شد ولی این مناطق خیلی خیلی بیشتر،و همچنین جوش های متعدد روی صورت وسینه که شاید تا چندین هفته هم نمیرفتن،ریزش مو شدید،استرس،داغ شدن بدن و.. کلا بیشتر عوارض رو به صورت شدید داشتم.پزشکم برای تنظیم قاعدگی قرص ال دی،اسپرولاکتون،اتیسترون وتجویز کردن و یه صابون انتی باکتری ،وپماد ضد التهاب هم برای جوش های روی صورت ام تجویز کردن وبرای مو های زاعد گفتن باید به صورت مداوم لیزر انجام بدم فقط،بعد از مصرف جوش هام خیلی بدتر شد،وگفتن قرصا کمکم میکنه به لاغریم برعکس خیلی چاق تر شدم،واسه همین قرص هارو قطع کردم،پریودیم ام فقط دوماه اول شدم،بعد دیگه نشدم واسه همین قطع کردم بعد یه مدت،دو دوره قرص های راکوتان رو برای درمان جوش مصرف کردم، جوش هام کاملا رفتن،الان فکر کنم دو سال گذشته از وقتی که قرص های دکترم و قطع کردم،عوارض ام چند تاشون خوب شدن،ولی هنوز مشکل شدید موزاعد ،چاقی واختلال در قاعدگی رو دارم،خودم چند دوره هم ال دی مصرف کردم و یه مدتم طب سنتی واسه لاغری و قاعدگی رفتم ویه مدت هم بادکش انجام دادم و چندبار دیگه ام به پزشک مراجعه کردم،ولی هیچ تاثیری نداشته واقعا،واسه لاغریم قرص خریدم ودارم مصرف میکنم،تا الان خوب بوده،ولی نمیدونم میمونه یا نه چون چند بار هم رژیم گرفتم خیلی ام لاغر شدم ولی خیلی سریع برمیگشت.عوارض موقتا کم تر شده ولی مو ها با لیزر هم اگه چند روز عقب بیوفته مثل اولش میشه،میخواستم بپرسم با این شرایط من چه کاری باید انجام بدم،که عوارض ای نداشته باشم،واقعا باید تا اخر عمرم لیزر کنم؟شما واسه لاغری وبقیه.. چه چیزی پیشنهاد میدین که موقت نباشه؟ممنون میشم راهنمایی ام کنید،باتشکر - بارداری
سلام در جواب سونوگرافی بارداری منطبق بر حفره اندوخته فوندوبادی کانون اکوفری با قطر 3 میلی متر خطر ناکه؟
- عفونتواژینال
سلام من ۵۶ سالدارم ۸سال قبل عمل هیستری انجام دادم مدت دوساله عفونت دارم وترشح زرد مایل به سبزی دارم اول خیلی زیاد بود وبد بو به دکتر مراجعه کردم ولی نتیجه قطعی نگرفتم لطفا من راهنمایی کنید
- مشکل کبد
سایز کبد ۱۷۶mm و غیر نرمال است و اکوپاترن آن رو به افزایش این یعنی چی؟
- آزمایش هورمونی
سلام ، من پریودم عقب افتاده بود آمپول پروژسترون زدم ، اگر روز سوم خونریزی آزمایش هورمونی بدم نتیجه کاذب هست؟ برای سونو ،جهت بررسی تخمدان پلی کیستیک چه روزی از سیکل بهتر هست؟


