Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آمپول ریه
با سلام و وقت بخیر من سابقه زایمان زودرس در هفته ۳۲ داشتم و الان باردارم و هفته ۲۵ هستم میخواستم بدونم آیا زدن آمپول بتامتازون ضرورت داره؟
- کیست اندومترویوز
من ۳۵ سالمه و یک کیست اندومتریوز ۷سانت و نیم دارم قرص دینوژست هر شب میخورم بعد ۳ماه شد۶سانت ونیم الان سوالم اینه من کلاس شنا میرم پا زدن وشنا برای این نوع کیست خطرناک نیست گاهی درد شکم و پهلو دارم وآیا بنطر شما خوردن این قرص اصلا تاثیری داره
- تفاوت آنتی و پریود
سلام ببخشید منظور از لقاح دیر یعنی چه زمانی منظور همون تخمک گذاری دیر می باشد؟یعنی مثلا فرد چقدر تخمک کذاریش دیر بوده که سه هفته سن پریودش با سن سونو آنتی باهم فرق دارند ؟چندم سیکل تخمک گذاری داره که سه هفته اختلاف به وجود می آید مگه تخمک ۲۴ساعت تا ۴۸ساعت زنده نیس پس دلیل این تفاوت سه هفته ای چیه بعضی ها هم انتی و پریودشون یکی درمیاد اونا چندم سیکل تخمک گذاری داشتن ممنونم
- طبق سنو گرافی ضخامت دیواره رحمم زیاد شده چکار باید بکنم از طریق دارو حل می شه
- موتا
سلام خسته نباشید ببخشید میشه قرص موتا را همزمان با قرص سیبل مصرف کرد
- پولیپ آندومتر
سلام خانم دکتر من یه پولیپ 3*8میل دارم همیشه وسط سیکلم 2روز لکه بینی کمی داشتم این ماه از یک هفته بعد پریود لکه بینی دارم خون تیره و سیاه از من خارج میشه و 2هفتس ادامه داره. آیا حتما باید پولیپ عمل شه؟؟برای بارداری خطرناکه؟؟؟ ممنونم
- جلوگیری از بارداری
سلام من قرص سیپروترون کامپاد استفاده میکنم رابطه مشکوک داشتم ایا لازمه قرص اورژانسی استفاده کنم
- قرص اورژانسی
سلام وقت بخیر.چند روز بعد از مصرف قرص اوژانسی دچار لکه بینی و خونریزی شدم حدود یک هفته ست ولی خبری از قطع شدن نیست چیکار کنم خسته شدم
- درمان کیست و فیبروم رحم و تخمدان
سلام،
دکتر ۳۰ عدد قرص وروژست و دو قرص مفنامیک اسید و ترنسید و هر کدوم سه ورق برای من نوشته و گفته بعد ۳ ماه سونوگرافی بگیرم.
۱- میخواستم ببینم، با اولین بار پریود (توی این ۳ ماه) این قرص وروژست رو بخورم و دو ماه بعد سونو بگیرم یا بگذارم ماه اخر که باید بروم سونوگرافی این ۳۰ عدد وروژست رو مصرف کنم؟
۲- من باید حدود سه ماه دیگه سونوگرافی برم، زمان سونو چند روز از قاعدگی باید بگذره؟ - سقط
سلام خانم دکتر آیا سقط در هفته های 15, و16و18هفته احتمال داره بخاطر نامطلوب بودن اسپرم شوهر باشه حتی با وجود سرکلاژواژینال سقط کردم
- نازایی
سلام من یک کیست یونی لوکولار در سمت چپ با ابعاد ۳۲*۴۴داشتم باید دارو مصرف کنم؟قبلش داروی درمان نازایی استفاده کردم
- عفونتهای قارچی
سلام خسته نباشید، من مدت دو سال ميشه که مکرر دچار قارچ میشم زخم دهانه رحم داشتم فریز کردم ولی باز قارچ گرفتم طبق مشاوره ای که قبلا با شما داشتم از دکترم خواستم که برام داروی شش ماهه تجویز کنه، شش ماهی که دارو مصرف میکردم خوب بودم ولی باز مشکلاتم شروع شده، آخرین باری که مراجعه کردم قرص واژینال نیستات و چند داروی خوراکی تجویز کردم موقع مصرف دارو خوب بودم بعد پریود باز احساس عفونت دارم لباس زيرم همش خیس ميشه،تست پاپ اسیرم هم خوب بود، واقعا ديگه خسته شدم تمام موازین بهداشتی رو هم رعایت میکنم، بس که دارو خوردم معده درد گرفتم، تورو خدا کمکم کنید.ممنون
- احساس پارگی زیر شکم سمت چپ
سلام .من دوازده سال پیش عمل سزارین داشتم .الان نزدیک پنج روزه که زیر شکمم سمت چپ احساس درد و سوزش دارم و دردش شبیه به زمانیه که تازه سزارین شده بودم و عطسه میزنم دردش بدتر میشه یا بلند میشم و میشینم .سوالم اینه که پیش دلیلش چیه و به چه پزشکی باید مراجعه کنم .ممنون میشم پاسخ بدید .
- قرص
سلام خسته نباشید.میخواستم بدونم که خانم ها هم میتونن از قرض داپوکستین که برای عذر میخوام زود انزالی آقایان هست استفاده کنن.اگر استفاده بشه عوارض چیه عوارض داره.ممنون از زحماتتون
- Chronic servisitچیست
توجواب آخرین نمونه برداریم که دکترگفتن همه چی خوبه جوابم chronic servisit بود گفت دارونیازنیست ولی بعدازرابطه لکه بینی قهوه ای دارم احساس سوزش کمی هم دارم.چکاربایدبکنم
- گذاشتن دستگاه آیودی و خویزری بعد شش ماه
سلام من سه ماهه دستگاه گذاشتم خونریزیم بند نیومد دکترم گفت قرص جلوگیری بنداز الان ۲۰روزه میندازم هم زیردلم در میکنه وهم اینکه سه روزه بااینکه قرص میندازم لکه بینی دارم
- با سلام و خسته نباشید . من ۴۲ سالمه و فیبروم به قطر ۵ سانتی متر و ۲ کیست اندومیتریوز در تخمدان چپ دارم آیا لازم است که رحم تخلیه شود یا اینکه میتوان با جراحی فقط فیبروم و کیست ها رو خارج کرد؟ با تشکر
- سلام مشکل پریودی
سلام وخسته نباشید خدمت دکتر عزیز من ۱۰ماه سر سزارین بچه چهارمم لوله هام بستم وهنوز پریود نشدم چون سرسزارین دخترهام بعداز۶ماه پریودمیشدم نگرانم باید چکارکنم امکان داره بعلت بستن لوله دیگه پریود نشم یا بعضیا میگن برا هربچه فرق میکنه شایدتا شیربدی پریود نشی نمدونم چکار کنم خیلی نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید
- پریود نامنظم
دختر ۱۴ سالشه الان یک ساله پریود میشه ده روز پریوده نما بار هم لکه بینی سلول ناسپاسی هرمون و کم خونی داده خودباوری همه خوب بوده حالا دکتر بهش روکین داده یا تداپروکس کاملا میخوام ببینم اینا رو استفاده. کنه عوارض نداره وقرص روکین رو چند بسته وچجورئ استفاد ه کنه ممنون میشم جواب بدید
- نازایی
سلام من چندماه پیشه دکتر ظ***ری رفتم اما با یکبار دارو درمانی برام لاپراسکوپی نوشت بعدش پیشه م***فزا رفتم که اصلا تحویل نمیگیرن میخواستم بیام پیشتون که مشکلم تنبلی تخمدانه ایا خیلی زمان میبره تا مشکلم حل بشه؟هورمون مردونه دارم و پریود نامنظم


