Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پاپ اسمیر
سلام ببخشید من دیروز پاپ اسمیرانجام دادم لکه بینی دارم میخواستم بگم چقدرطول میکشه قهوه ای رنگه واسه نمازنمیدونم چیکارکنم توروخداراهنماییم کنین
- کیست کوروئید پلکسوس
سلام انومالی هفته ۱۸ دادم کیست کوروئید پلکسوس ۶ میلی تو سرشه رفع میشه یا ممکنه رفع نشه
- آیا باردار میشوم یا خیر
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم آیا من به صورت طبیعی باردار میشوم یا خیر یا باید از رحم اجاره ای استفاده کنم؟
- غربالگری
ببخشید خانم دکتر،اگه ان تی بالای ۲ باشه ولی ریسک آزمایش پایین باشه آمنیو لازمه؟
- سلام من ۲۶ روز هست که انتقال جنین دادم سونو واژینال شدم ساک بارداری و مایع زرد تشکیل شده از روز ۲۳ انتقال خونریزی داشتم مشاوره دکترم گفتن تا دوهفته دیگه یعنی تا تشکیل قلب جنین روزی ۳تا آمپول پروژسترون بزن دوتا روز یکی شب میخاستم بدونم ضرر نداره؟؟؟ قبلا بجای امپول شیاف روزی ۳تا میزدم و امپول دورنافی از بعد خونریزی گفتن فقط روزی ۳تا آمپول پروژسترون بزن خیلی نگرانم خطر نداشته باشه
- سندرم راکی تانسکی
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم من الان جز افرادی که سندرم راکی تانسکی دارند محسوب میشوم درسته ؟
- خودارضایی
سلام وقت بخیر ببخشید که یکم رُک میگم پس از خود ارضایی در هنگام ادرار یک نقطه خیلی کوچک خون خیلی تیره دیدم و اینکه اصلا نزدیک به پریودی نیستم و دوماه قبل بدون خوردن غذا خودارضایی کردم و پس از دوش گرفتن که ۵ دقیقه می گذشت شکم درد خیلی شدیدی گرفتم که کمرم و زیر شکمم و لگن پاهام رو درگیر می کرد و اینکه خود ارضایی مالشی بوده و هیچ گونه دخولی به وجود نیومده و میخوام بدونم پردم سالمه خیلی استرس دارم
- تب خال
با سلام و عرض ادب میخواستم بدونم آیا اگر مادر باردار تب خال بزند برای جنین خطر دارد؟
- توده سالید اکوژن به ابعاد40*33میلی ۴۰*
درود وخداقوت توده سالید اکوژن به ابعاد40*33میلی در تخمدان چپ که درسونو نشان داده شده .دخترم ۱۹ سالشه وتجویز پزشک عمل لاپاراسکوپی هست لطفا راهنماییم کنید خیلی نگرانم.چیکار کنم ؟درمان دیگری هم دارد؟!
- قرص اورژانسی
سلام من ۲روز پیشنزدیکی از عقب داشتم آب منی داخل باسن ریخت ولی ترسیدم ک اطرف واژن هم ریخته باشه بلا فاصله بعدش قرص اورژانسی خوردم ولی الان نگاه میکنم میبینم تاریخش مال25/05/1001هست آیا تاثیری نداره بعد اصلا این تاریخ یکم عجیبه ممکنه اشتباهی زده باشه؟
- پولیپ رحمی
سلام مدت یکسال و سه ماه اقدام به بارداری دوم بعد از هفت سال کردم، ولی وقتی موفق نشدم به متخصص زنان مراجعه کردم که سونوگرافی داخلی انجام داد در سونوگرافی چیزی شبیه پولیپ دیده شد که دکتر گفت برای اطمینان بیشتر باید سونوگرافی داخل آب انجام بشه، به نظر شما من این سونو گرافی را انجام بدم؟
- بارداری
سلام و خسته نباشید.بنده طول سرویکسم در سونو هفته چهارم44بود و در هفته هفده به دلیل لکه بینی سونو داخل واژن انجام دادم شد 25دکترم بهم دارو و استراحت تجویز کرد بعد پنج روز سونو واژن مجدد تکرار کردم شد34.سونو هدفمند هم همزمان انجام دادم و خداروشکر مشکلی نبود.حدود دو هفته لکه بینی جزئی دارم دوروز پیش قطع شد بعد دودوز باز شروع شد ایا خطری من و جنین داخل شکمم رو تهدید میکنه و ایا امکان داره با استراحت طول سرویکسم به حالت اول برگرده و بسته بشه.
- سلام خسته نباشیدسونوشکم ولگن انجام دادم مایع باضخامت۶mmدرون کویته اندومترمشهوداست یعنی چه راهنماییم میکنید
- عفونت واژن
سلام من این ماه کلومیفن و آمپول آزاد سازی زدم اقدام هم دارم.مشکلی ک هست اینه ک من عفونت گرفتم و دکتر بهم آزیترومایسین و مترونیدازول داده منم امروز خودم پماد کلوتریمازول خریدم تا استفاده کنم.سوالم اینه ک مصرف اینا مشکلی تو لانه گزینی یا تخمک نداره؟؟؟
- عفونت واژن
با سلام من ۱۹سالم هست و مجردم. مدت طولانی هستش (یک سال شایدم بیشتر)که واژنم به شدت بوی بدی میده ترشحاتم طبیعیه و خارش و سوزش هم ندارم. ولی بوی نامطبوع واژنم به حدی هست ک واقعا اذیت میشم حتی دوساعت بعد ازاینکه از حموم خارج میشم لباس زیرم بوی ب شدت بدی میده. متاسفانه تا الان روم نشده این مووضوع رو به کسی بگم.حتما باید به پزشک مراجعه کنم یا راه دیگری هم هست؟ و اینکه درصورت مراجعه حتما باید معاینه بشم؟ممنون میشم پاسخ بدین خیلی نگرانم
- دکاپپتیل و گرگرفتگی
سلام من پارسال دماپپتدک سه ماهه زدم و هنوز گرگرفتگی دارم آیا لازمه دارویی مصرف کنم؟ باید چیکار کنم که رفع بشه
- پریود
سلام من پریود تقریبا منظمی دارم ،اما در تیرماه و موقع تغییر فصل پریودم عقب میوفته و نیاز به تزریق امپول پروژسترون هست این مشکلی نداره؟الان هم حدودا ۳۷روز گذشته،پریود نشدم اما دل درد و گاهی تهوع مثل موقع پریود دارم
- سلام من آمپول مگسترون زدم پریودم چند ساله قطع شده هرچی دکتر رفتم سنو وآزمایش انجام دادم مشکلی نداشتم خواستم علتشو بپرسم
- بارداری
سلام خسته نباشید من همونم دوقلو همسان باردار بودم و یکی رو از دست دادم ... ممنونم که به سوالاتم جواب میدید من در ۲۶ هفتگی در دو روز ۶ عدد بتامتازون و ۲۹ هفتگی نیز ۶ عدد بتامتازون مجموع ۱۲ عدد تزریق کردم 1.الان ۳۲ هفته تمام هستم خواستم بپرسم باز نیاز ب تزریق هست؟ 2.و اینکه من یه هفته بستری بودم بیمازستان و تست های انعقادی در دو روز انجام دادم و یک روز درمیان ان اس تی انجام دادم که همه خوب بود و دکتر گفت اگر بخوام میتونم مرخص شم خواستم نظر شمارو بدونم 3.و اینکه در این ۲ ..۳ هفته باقی مانده چه مراقبت هایی رو باید انجام بدم ؟ 4.رشد این جنین روی نمودار رشد در سونو داپلر در ۳۱ هفته و ۳ روز (۶۵ درصد هست) خواستم بدونم خوبه؟
- لکه بینی
سلام خانم دکتر.دو سالی میشه که مدام عفونت دارم و پریود هام با لکه بینی 10-12و گاهی 14روز طول میکشن.زخم دهانه رحم دارم و برای لکه بینی تا الان کولپوسکوپی ،عکس رنگی رحم و سونوی واژینال انجام دادم .مشکلی نبود خدا رو شکر فقط لوله سمت راستم توی عکس کمی التهاب داشت .برای بررسی علت لکه بینیم برام هیستروسکوپی و لاپاروسکوپی تشخیصی نوشتن .بعضی از دکتر ها هم گفتن زحمت رو فریز کن .بچه ندارم و الان نمیدونم اصلا مشکلم چیه و کار درست چیه که باید انجام بدم.مستأصل شدم لطفا شما راهنماییم کنید.ممنون


