Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قبل بارداری
سلام وقت بخير آيا انجام تتوي بدن يكماه قبل از اقدام به بارداري خطري ايجاد ميكنه؟
- نا باروری
سلام خانم ۴۸ ساله دیگه نمیتونه باردار بشه
- ۱۵ روز بعد از ای وف اف تعیین جنسیت
سلام خانوم دکتر من ۱۵ روزه ای وف اف تعیین جنسیت کردم دوتا جنین پسر گذاشتن احساس میکنم در روز ۱۲ هم یکی از جنین ها خارج شد الان هم لکه بینی دارم اگه زحمت نباشه به سوالم پاسخ دهید
- جواب ازمایش
سلام جواب ازمایش غربال گری دومم که در هفته ۱۸ انجام دادم calculated :slos <1:100 اینو داخل کارت ویزیتم نوشتین الان این چیه خطرناکه
- سونوگرافی.رحم.وضماعم
رحم به ابعاد۴۸mm و۹۳mmوبااکوی میومتر هتروژن رویت شد. آندومتر به ضخامت ۴mmرویت شد.مختصر مایع در کانال آندومتر رویت شد.تصویر ناحیه هیپرهتروژن فاقد واسکولاریته به ابعاد ۲۶ mmو۲۹ mmو۳۵mmو به حجم تقریبی ۱۴ ccدر میوفته محل برش جراحی در سگمان تحتانی رحم وبا گسترش مختار کانال سرویکس رویت شد که می تواند مطرح کننده هماتوم در محل برش جراحی ثانویه به تغییرات postop باشد
- حاشیه کناره راست فوندوس نامنظم است ونیاز به مطابقت سونوگرافیک دارد
عکس رنگی گرفتم نگرانم کرده این چه مشکلی داره الان حاشیه کناره راست فوندوس نامنظم است و نیاز به مطابقت سونو گرافیک دارد؟؟؟؟
- مثانه
سلام خسته نباشید خانم دکتر من سونو گرافی دادم میگه اینترنال در مثانه دیده شده باید چه کار کنم برای درمان اینترنال چی هست
- بتا ی پایین
سلام من روز ۱۳ انتقال جنین آزمایش بتا دادم گفتن منفی شده یعنی ۱ حالا گفتن روز ۱۵ تکرار بشه امیدی هست مثبت بشه یا مثلا هنوز بتا بالا نرفته باشه بنده الان هیچ گونه علامتی ندارم نه حالت پریودی نه بارداری فقط روز ۸ انتقال بدنم یهو داغ شد وزیر دلم درد گرفت رفتم دستشویی ولک دیدم دکتر پروژسترون زیاد کرد وقطع شد لطفا راهنمایی کنید؟
- بی نظمی قاعدگی
سلام من بعد از دوره قاعدگیم رابطه داشتم از قرص اورژانسی مصرف کردم فرداش خونریزی داشتم به مدت چند روز الان حدود چهار هفته میگذره و پریود نشدم تست بی بی چک هم زدم خطا زد و هیچی نشون نداد
- تخمدان
سلام وقتتون بخیر در تخمدان راست ماس اکوژن با دیامتر 20 میلیمتر دیده می شود یعنی چی؟؟؟
- کیفیت تخمدان
سلام وقت بخیر.من 46 ساله هستم ،سه بار سقط داشتم ،آزمایش و سونوگرافی رفتم دکترا گفتن کیفیت ذخیره تخمدان ها خیلی پایینه.میخواستم نظر شمارو بدونم در رابطه با تقویت ذخیره تخمدان، راه درمانی برای من وجود داره؟
- بقایا بارداری بعد کورتاژ
سلام.جنین پنج هفته داشتم که سقط شد.بعد اول آذر کورتاژ شدم ۱هفته بعد کورتاژ خونریزیم بند اومد رفتم سونو ۱۳ میل بقایا داشتم دارو دادن بعد یک هفته خونریزیم شروع شد حدود دو ماه خونریزی داشتم که دو هفته اش خیلی شدید همراه با دفع لخته نسبتا بزرگ بود.ولی بعدش که سونو دادم دیدم کماکان ۱۳ میل هست و دارای فلور عروقیه یه دوره دارو خوردم ولی باز نیومد دوباره دکتر هفته گذشته کورتاژ با ساکشن انجام دادن امروز سونو دادم زده ضخامت اندومتر ۶ و نامنظم است.بقایای کوچک ۹٭۵ میل دارای فلور عروقی هست .امروز بعد یک هفته از کوتاژ دومم خوریزی قطع شده و ترشحات قهوه ایی رنگ دادرم.دکتر گفته بهتر داروی هورمونی نگیری و یک ماه فرصت بدی تا پریود بعدیت.سوالم اینه آیا با پریود بعدی امکان ریزش داره؟ واقعا دیگه نمیدونم چیکار کنم.قبل دومین کورتاژم چهار روز درد شدید زیر شکم داشتم ولی الان اون دردو ندارم.ممنون میشم راهنماییم کنید
- لکه بینی
با سلام خدمت خانم دکتر محترم من بیمار شما هستم.در هفته یازدهم بارداریم . تا حالا مشکل خاصی نداشتم اما امروز چند رگه خون تیره مشاهده کردم. چند روز هم میشه که کمر درد دارم. آیا این لکه های خون طبیعیه؟ نوبت ویزیت بعدیم خدمت شما دوازده روز دیگه هست. آیا لازم که زودتر مراجعه کنم؟ با تشکر از جواب شما.
- ایا بعد عمل رحم وتخمدا ن یه ماه خونابه الان ۱۵روز ترشح زرد رنگ از بدنم خارج میشه ایا مشکلی پیش اومده
یه ماه ونیم عمل برداشتن رحم وتخمدان انجام دادم یه ماه اول خونابه
- درمان سیست نوبوتین حداکثر ۷ میلی
با سلام هفته ۸ سونو دادم نوشته جفت سیرکولار یه جا نوشته شکل غیر طبیعی جفت هست یه جا میگن به معنای جلو بودن جفت و پایین بودن جفت نگرانم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- کیستتخمدانبزرگ
هزینهعملکیستتخمدان
- منجمد کردن زخم واژن
سلام تقریبا ۳ روز هست زخم دهانه رحم رو فریز کردم الان سوزش واژن دارم آیا علت سوزش طبیعیه ?
- پولیپ
سلام وقت بخیر.من چند وقتیه خونریزی دارم و تقریبا یک ماه پیش رفتم سونو دادم و دکترا بهم گفتن احتمالا یا پولیپ داری یا لخته خون توی رحم داری و باید کرتاژ بشی اما چند روز بعد یکی دو تکه گوشت ازم دفع شد خواستم بپرسم ممکنه همون پولیپ یا لخته خون باشه؟
- بارداری
سلام خسته نباشید میشه در بارداری قرص پرگناکر و آسپرین رو با هم مصرف کرد؟ ۱۲ هفته ام
- مصرف دارو در بارداری
سلام هفته ۱۴ بارداری هستم . قرص آ اس آ و آمپول انکساپارین را از هفته ششم استفاده میکنم . آیا مصرف داروی کلسی کر(CalciCar) با این داروها تداخل ندارد؟


