Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آزمایش خون
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر شرف الدین عزیز من هفته 22 بارداری هستم. آخرین باری که ویزیت و سونوگرافی شدم 17 فروردین بود و برای نوبت بعدی شما این آزمایش ها رو برای من تجویز فرمودید: FBS, GCT, AFP, CBC. امروز آزمایشم رو انجام دادم اما غروب از آزمایشگاه تماس گرفتند و گفتند به آخرین سونوگرافی نیاز دارند. من از این تماس بی خبر بودم و تازه مطلع شدم به همین دلیل نتوانستم علت را جویا شوم. با توجه به استرس زیادی که به همین سبب ایجاد شده و من حداقل باید تا یک شنبه با همین وضع سر کنم لطفا بفرمایید آیا مشکلی ایجاد شده که آزمایشگاه در صدد بررسی سونو گرافی برآمده یا این که این یک امر معمول هست؟ در ضمن در آخرین سونوگرافی همه چیز رو خوب بیان نمودید و همچنین من و همسرم به دلیل تالاسمی مینور آزمایش ژنتیک انجام دادیم که همه چیز خوب بود. ممنون
- عفونت
من حدود دو ما ه از قرص متروماکس و زل وازینال استفاده کردم اما با گذشت 4 ماه باز دور وازن احساس سوزش خارش تورم قرمزی دارم کلافه شدم ممکنه از چی باشه خانوم دکتر؟ازمایشم هم عفونت نشون نداده.ممکنه از پودر شست و شو ی لباس زیر باشه؟بهتر است با چی لباس زیرو بشوریم؟ راهنماییم کنین ممنون
- عمل ivf
سلام خسته نباشید خاهشمیتونید جواب منو بدید من ۲۱روزه عمل ivfانجام دادم دیروز پریود شدم امروز دوسه تیکه گوشت دیدم خاهش بهم بگین چکار کنم موندم خودم چکار کنم
- سلام من اول بارداریم نمیدنم هم چند هفته مه میشه موهام رو رنگ کنم
- نتیجه سونوگرافی
سلام چند روز پیش سونو گرافی دادم جوابش این هست آیا خطرناک هست ؟ تصویر کیست با دیواره ضخیم و سپتای داخلی اکوژن به ابعاد 38*67مم در میدلاین کولدوساک مشاهده شد
- چاک ریز روی بکارت
سلام چن روز پیش دختر ۴ سالم با دوستش بازی میکرد دیدم شلوارش و دراورده ولی خدنی فلانی هیچی نبود نگران شوم بردم ماما دونفرمعاینه کردن اولی گف کمی بکارتش کبود شده که چن روزه میره دومی هم گف کمی پرده گشادشده عین کش کع اونم خوب میشه ولی بکارتش سالمه نطرشما چیه
- ناباروری
سلام خانم دکترمن همش ازواژنم مایع چسبناک خارج میشه ایاممکن چسپندگی داشته باشم اخه باردارنمیشم
- سلام من از پماد کلو تریمازول استفاده کنم و رابطه زناشویی داشته باشم آیا میتونم باردار باشم آیا پماد کلو تریمازول مانه بارداری میشه یا نه
- ایا زنی زخم رحم بسوزاند می تونه شنا کنه
ایا کسی زخم رحم بسوزاند می تونه بره توی اب شنا کنه
- سلامت جنین
سلام من هفته ی ۱۸ بارداری هستم در سنوی ان تی خداروشکر هیچ مشکل و ریسکی نداشتم اما بخاطر سنم که تقریبا ۴۲ سال هست و بارداری دو قلو برام آزمایش سلفری نوشتن که خداروشکر اونم کاملا سالم و خوب بود اما دیروز در آنومالی برای هر دو جنین نوشته (اکوی لپ های روده افزایش یافته در حد استخوان های ایلیاک است) دکترم برای هفته ی ۲۸ سنو نوشته که دوباره چک بشه الان خیلی نگرانم میشه یه توضیح بدید
- بارداری دوم
من سه سال که اقدام کردم ولی هنوز نتیجه ای نگرفتم بچه ی اولم دختر دوس دارم این پسر باشه میشه راهنمایی م کنین ممنون میشم
- دارو
سلام خانم دکتر بنده دو ماه پیش به تجویز پزشک، برای مشکل هیرسوتیسم اسپیرنولاکتون و سیپروترون کامپاند مصرف میکنم . می خواستم بدونم با توجه به اینکه در طول روز به خاطر همین اسپیرنولکتون خیلی دستشویی میرم و هربار حجم ادرار هم زیاده میتونم در ماه رمضان روزه بگیرم یا نه ضرر داره برام؟
- سرکلاژ
- قطع قرص
سلام.من پسرم ۶ماهش شد و قرص لایسترنول رو قطع کردم.سه روز بعدش چن قطره خون دیدم و بعداز اون دوسه روزه لکه بینی قهوه ای دارم میخاستم بدونم علتش چیه؟میتونه از این باشه که قرصارو قطع کردم
- سلام خانوم دکتر من آندومتریوز داشتم عمل کردم بعداز اون سه دوره واریوپپتیل تزریق کردم برا دوره های اول ودوم پریود شدم سومی که زدم زمان پریودی پریود نشدم والان دوباره زمان پریودیم هست وهنوز نشدم وصبح که ازخواب پامیشم حالت تهوع وتاری دید وسرگیجه دارم ممکنه باردار باشم؟
- خونریزی طولانی مدت
سلام وقتتون بخیر خانم دکتر منتخمدان پلیکیست دارم.وقرص سپیترون میخوردم برا۲ماه قرص رو گذاشتم کنار ولی پریود نشدم باز برا۱۰روز قرص سپیترون خوردم و ترکش کردم بعد۵روز پریود شدم اما درحدلکه بینی دکترم گف ک از روز سوم باز قرص سپیتردن بخورم. منم شروع کردم ب خوردن ولی بعد از خوردن قرص سپیترون خونریزیم بیشترشد وتاالان ک روز۱۲پریودیم هس تموم نشده البته خونریزم زیاد نیس خیلی کم بیشتر تو رحمم هس هنوزم دارم قرص سپیترون میخورم چیکارکنم خونریزیم قطع بشه ممنون
- مهم پریودی
سلام خانوم دکتر عزیز من ۹ ماهه زایمان کردم بعد از خونریزی زایمان پریود نشدم تا ۹ مهر قبل از بارداری ۲۸ روزه پریود میشدم الان ۱۶ ابان هس پریود نشدم چیکار کنم شیر هم میدم ب بچه ممکنه بخاطر همون باشه؟؟
- ۵عدد آمپول پریو پپتیل زدم وتو رابطه بودم باهمسرم بدون جلو گیری
آیا امکان بارداری با وجود تزربق ۵ امپول هست در ضمن ۵۲ساله هستم وامپولها رابرای جلو گیری از خونریزی شدید وکم خونی تزریق کردم
- بارداری
سلام خانم دکتر من یه دختر باکره ام به تازگی با نامزدم نزدیکی کردم و ایشون ناخواسته منی خودشون رو روی دهانه واژنم ریختن ۶ روزه ام هست که از عادت ماهانه ام میگذره خیلی ميترسم که باردار بشم. این احتمال وجود دارد؟
- سنوگراقی
ابعاد رحم در مقطع ساژیتال۴۲× ۶۲میلیمتر میباشد .ابعاد اکوژنیسته تخمدان ها طبیعی است. ضخامت جدارونمای مخاطی طبیعی دارد


