Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونوگرافی.رحم.وضماعم
رحم به ابعاد۴۸mm و۹۳mmوبااکوی میومتر هتروژن رویت شد. آندومتر به ضخامت ۴mmرویت شد.مختصر مایع در کانال آندومتر رویت شد.تصویر ناحیه هیپرهتروژن فاقد واسکولاریته به ابعاد ۲۶ mmو۲۹ mmو۳۵mmو به حجم تقریبی ۱۴ ccدر میوفته محل برش جراحی در سگمان تحتانی رحم وبا گسترش مختار کانال سرویکس رویت شد که می تواند مطرح کننده هماتوم در محل برش جراحی ثانویه به تغییرات postop باشد
- ترشح قهوه ای
باسلام خدمت خانم دکتر،وقتتون بخیر خانم دکتر آیادیدن ترشحات قهوه ای یک روز بعد از نزدیکی مشکلی دارد...۳۲سال سن دارم
- بیماریهای زنان
با سلام خانوم دکتر ۲۲ سالمه دیروز رفتم سونو دادم نوشته رحم با سایز نرمال واکوی میومتریال غیر هموژن دارد. هر دو تخمدان حاوی فولیکول های ریز و متعدد با نمای pcom میباشد. خیلی نگرانم ممنون میشم راهنماییم کنید.
- علت درد جای بخیه سزارین بعد از چند سال
سلام . پنج ساله که سزارین کردم ولی الان چندروزی هست جا بخیه ها از داخل درد میکنه دلیلش چیه
- من ۲۳ساله هستم باردارم
سلام من تازه رفتم تو ۶هفته و۱روز دکتر برام برا ۱دی سونو نوشتهـ باحساب کردن خودم فهمیدم ۶هفته۱روز هستمـ چون تاریخ اخرین پریودیم۱۶برچ۸بود
- قرص جلوگیری
قرص جلوگیری خوردم بعد هفت روز خونریزی داشتم رابطه داشتم ولی داخل نریخت فقط روی جلوم ریخت و پاک کردم آیا باردارم
- افزایش اکوی لوپ های روده جنین
سلام من ۲۹ هفته ی بارداری هستم در چهارماهگی اکوژن روده ی جنین رویت شده بودالان هم در۲۹ هفته مختصری اکوژن درلوپ های روده دیده شده دوبار آزمایشات سندروم و دوان داده آن کاملا سالمه ولی میترسم پاسخ شما چیه
- توده اکوزن
باسلام وخسته نباشید:من به علت لکه بینی هاوخونریزی زیاد درفواصل پریودی به پزشک مراجعه کردم وپس ازانجام سونووازن مشخص شددرسانترناحیه سرویکس توده اکوزن به ابعاد18در13وجودداردکه حاوی نواحی اکوفری بوده ومیتواند ناشی ازهایپرپلازی فوکال ویا توده های اندومتریال این ناحیه باشد وپزشک بنده فرموده باید جراحی بشوم اکنون نظر شماراهم خواهانم؟وبنده40ساله ودارای یک فرزند هستم ودیگرقصدبچه دارشدن ندارم ممنون میشم ازراهنماییتون؟
- نبص زیر شکم
سلام من یک هفته زیر شکمم طرف راست نبض شکمی داشتم الان یه مدت درد دارم سونو انجام دادم چیزی نشان نداد دکتر زنان رفتم گفت کمی مایه آزاد دیده شده میخواستم ببینم مشکلم زنان یا به دکتر دیگه مراجعه کنم
- آوا بوست باعث قطع شدن پریودی میشه
آوا بوست را شب اول پریودی خورم و الان دوشبه میخورم پریودیم قطع شد اصلا خون ندارم چکارکنم
- مشاوره تعیین جنسیت
لطفاً هزينه ivf را اعلام بفرماييد ممنون
- پلی کیست و پرولاکتین
خانوم دکتر من بیست سالمه و بخاطر خوردن پودر های چاقی که روی من تاثیر زیادی گذاشت، دچار مشکل شدم و الان پلی کیست و پرولاکتین28 و غده ی ادنوم دارم. متخصص داخلی رفتم و برام قرص سیپروترون کامپاند Evening primrose oil سیپرونولاکتون نوشته بخاطر ادنوم هم بهم یه قرص داده میخواستم بدونم زیر نظر متخصص زنان هم باشم یا همین داروها خوبه و نیازی نیست؟ سوال دومم اینه که خوردن این داروها با قرصی که واسه پرولاکتین دادن تداخل نداره؟
- درمان میوم
سلام من سه سال پیش کوتاه تشخیصی شدم به علت خونریزی شدیدوطولانی مدت البته یه ده سالی هست که کلا خونریزی 10 روزه و نسبتا شدید هست ولی سه ماه پیش پریودم 10 روز عقب افتاده ووقتی پریود شدم خیلی شدید بود و17 روز طول کشید که با دارو قطع شد و دوباره بعد دو هفته خونریزی پیدا کرد م که دکتر گفتن دوباره باید کورتاژ تشخیصی بشید اما چون امادگی نداشت دارو مصرف کردم واین سری در اولین روز پریودم بک تیکه کوشت سفید رنگ دفع کرم که بعد از 6ساعت درد بسیار شدید وغیر قابل تحمل رخ داد دوباره سونو دادم که هیچ مشکلی نداشت و دکتر گفتن که میوم هست و دارو دادن میخواستم بدونم ایا مشکل من با دارو قابل درمان هست واینکه دفع اون تیکه گوشتی باعث بهتر شدنم میشه متشکر
- لیزر
سلام این که دختر برای بیکینیش لیزر کنه راسته میگن نازا میشه🙏🙏🙏🙏🙏
- نازایی
با سلام و خسته نباشید خانم دکتر من با اسفاده از درمان میکرو دوبار انتقال انجام دادم و منفی شد با این حال نه چسبندگی و نه آندیمتیوز و مشکل خاصی ندارم وپریودم به زمان هستش بار دوم روز 19 انتقال دادم دلیل منفی شدن چیه؟
- سقط جنینین وبقیا
سلام خانم دکتر من سقط کردم سونو دادم گفت بقیا مونده کورتاژکردم هم بعد دوازده روز افتادم رو خونریزی اگه پریودی نبود چکار کنم چه قرصی بخورم که خوب بشم
- جلوگیری
سلام خسته نباشید من آمپول یک ماهه برای جلوگیری زدم و بعد از ۵روز رابطه بدون مراقبت داشتم الانم تو دوران پریودی هستم ولی بعد از رابطه خونریزیم قطع شد آیا امکان بارداری وجود داره و لازمه من قرص اورژانسی بخورم؟
- کیست درتخمدان چپ حاوی اکوهای
سلام من کیست درتخمدان سمت چپ دارم کیست حاوی اکو های خطرناکه دکتردارونمبده آیا باعث نازایی نمیسه
- برای رشد قدی ، و پیشگیری از پریودی دختر۱۳ ساله
سلام خانم دکتر ، خداقوت،،، من یه دختر ۱۳ دارم که قدش نسبت به مسن سالهای تقریبا ۱۰سانتی متر کوتاه تر است و از طرف دیگه به بلوغ هم رسیده،،، یکی از همسالانش از یکسال پیش آمپول واریوپپتیل را مهی یکبار تزریق کرده و این موضوع باعث شده که قد بکشد،،، حال سوال من اینه که آیا برای دختر ۱۳ ساله ی من که به بلوغ رسید، و دوره های ماهیانه دارد،، میشه از این آمپول که مانع پریودی در دختران و زنان می شود،،برای دخترم استفاده کنم ،، جهت افزایش رشد قدی اش، چون جهش رشدی دختران معمولا در سن ۱۳ تا ۱۵ سالگی هستش،،، باوجود اینکه دوره ی ماهیانه دارد،، اگر از آمپول فوق استفاده کند، و دوره ۶ای پریودی اش قطع شود،،، بعدها برایش مشکلی ایجاد نمی شود،،، آیا اگه دوره ی پریودی اش قطع شود،، روند رشدش افزایش پیدا میکند،،،
- تخمدان
سلام وقتتون بخیر در تخمدان راست ماس اکوژن با دیامتر 20 میلیمتر دیده می شود یعنی چی؟؟؟


