Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مصرف قرص ال دی لویتود بعد رابطه
سلام تورو خدا جواب بدین من مجردم با دوست پسرم رابطه بدون دخول داشتم آبش یکم رفت داخل یکساعت بعد قرص ال دی ۴ تا خوردم و ۱۲ ساعت بعد ۴تای دیگه خوردم .ایا احتمال بارداری هست چکاربایدکنم
- سوزش جای بخیه قبلی
سلام هفته ۳۵ بارداری ام الان دو روزه جای بخیه قبلی که سال۹۹ انجام دادم کمی قرمز شده و میسوزه به نظرتون خطر ناکه؟چیکار کنم؟
- دکاپپتیل
سلام من ٣ هفته پيش عمل خارج كردن فيبروم انجام دادم و بعد دكتر آمپول دكاپپتيل تجويز كردن ٣ تا هر ٢٨ روز ولي چون اون آمپول رو پيدا نكرديم مشابه رو پيدا كرديم كه دكتر گفتن فرقي نداره ، و يكيش رو تزريق كردن من ٢ هفته پيش پريود شدم و ٥ روز خونريزي ادامه داشت بعد ١ روز قطع شد بعد٢ روز خونريزي داشتم و بعد از دو روز تا امروز لك بيني دارم در حد روزي ٣ قطره ، نرماله ؟ يعني الان ١٣ روز كه پريودم ممنون ميشم اگه جواب بدين
- کورتاژ تشخیصی
من شهریور امسال کوتاژ تشخیصی و اندمتر داشتم بعد از دوهفته پریود شدم همان حالت قبلی اما این ماه عروسی داشتیم من هشت روز قرص ضد بارداری خوردم بعد که ول کردم دیدم عادت نمیشم تو دو مرخلم دو لیوان زعفران دم کرده خوردم فردای همان روز عادت شدم الان تکه های بلند اندازه پنج تا هشت سانت تکه های از گوشت خارج میشه تکه خونی نه تکه های گوشتی من هفتم آبان جراحی برداشت رحم دارم به نظرتان این تکه ها چیه ممنون میشم جوابم بدید
- خارش واژن
سلام من قسمت خارجی واونم خارش داره، متاهلم ، چیکارکنم؟ ژل بانوان هم استفاده میکنم ، آیا قطعش کنم؟ چه پماد بزنم؟ براخارش داخل وخارج واژن
- عفونت بارداری
سلام ببخشید هفته ی نهم بارداری هستم عفونت واژن و خارش شدید دارم .چیکار کنم؟چه دارویی استفاده کنم.لطفا راهنمایی کنید.ممنونم
- مایع اکولوسنت در داخل کاویته اندومتر
باعرض سلا م وخسته نباشید خانم دکتر خدا به شما عمری طولانی همراه باعزت عطا کند .خانم دکتر این سومین بار است که از شما مشاوره میگیرم اگر در شهرشما بودم حتما به مطب شما میامدم.من۶۸ساله به علت مصرف کرم واژینال استروژن به سونوگرافی رفتم خونریزی نداشتم وجواب ان ضخامت ۶ میلی متر ومایع در کاویته ۱سی سی بود بعاز ۲۷ روز جواب سونو گرافی ضخامت پنج ونیم ومایع اندک در کاویته بود بعد از گذشت یکماه دوباره رفتم وجواب سونوگرافی به این صورت بود آندومتر ۵/۸میلیمترضخامت دارد بررسی هیستو پاتولوژیک توصیه میشود.رتانسیون مایع در کاویته اندومتر مشاهده میشود .بررسی از لحاظ چسبندگی سرویکس توصیه میشود. من قبلا پاپ اسمیر رفته بودم آتروفی هم دارم. به نظر جنابعالی من با دارو خوب میشوم.باید چکار کنم.باتشکر فراوان از خانم دکتر عزیز
- جراحی دندان عقل و اقدام به بارداری
سلام من جراحی دندان عقل باید انجام بدم و نوبت جراحی چند روز قبل از تایم تخمک گذاری هست .میتونم بعد از جراحی اقدام کنم و هم زمان داروها و مسکن هارو استفاده کنم؟
- موهای زائد
سلام و عرض ادب - من به مدت 6 سال برای جلوگیری از بارداری و کاهش موهای زائد از قرص سیپروترون کامپاند و اسپیرونولاکتون استفاده می کردم حدود 3 سال است به دلیل بارداری و شیردهی از هیچ دارویی استفاده نکردم موهای زائد من بیشتر شده است .آزمایش هورمونی انجام دادم مشکلی نبود می خواستم بپرسمالان بعد از قطع شیردهی برای جلوگیری از بارداری و کاهش موهای زائد چه دارویی استفاده کنم ممنون از توجه و پاسخگویی شما
- پرده بکارت
ببخشید یه سوال دارم هنگامی مدفوع زور زیاد بزنی آسیبی به پرده بکارت نمیرسه ؟ بعد من هنگام مدفوع زور زیادی زدم یه سوراخی دیدم که داره باز میشه ممکنه به پرده بکارتم آسیب رسیده باشه ؟
- ناباروری
خانم دکتر40 ساله هستم یک بار آی یو آی ناموفق داشتم عکس رنگی برایم نوشتند به علت عدم تحمل درد توانایی انجامش برایم مقدر نبود.آیا با درنظر گرفتن بدترین شرایط خدای ناکرده بدترین حالت ممکن را در نظر بگیرم انواع چسبندگی را داشته باشم به شیوه آی وی اف بارداری برایم میسرتر خواهد بود
- بکارت
سلام خانم دکتر وقت بخیر ببخشید من متأسفانه یه زمانی که آگاهی نداشتم از خودارضایی، در دوران پریودی با فشار دادن شدید و محکم پاها بهم خودارضایی میکردم و هیچ چیزی رو وارد واژن نمیکردم به هیچ عنوان سوال من از شما اینه که فشار محکم و شدید پاها بهم بدون وارد کردن چیزی به واژن ،به پرده بکارت آسیب میزنه یا نه ؟؟؟ ممنون خانم دکتر لطفا به من جواب بدین سپاس ازشما ، خدا به شما سلامتی بده .
- ضربه به تخمدان دختر
سلام دختر من ۱۹ سالش هس خواهرش با لگد زد به روی تخمدان سمت چپ دقیق روی تخمدان بود اینو فهمیدم یه چن دقیقه درد شدید داشت بعدازاون وقتی راه میره کمی درد میکنه میخوام بدونم مشکل جدی براش پیش میاد یانه وببرمش دکتر ؟؟؟؟ممنون میشم اگر سریع جواب بدید خیلی نگرانم
- اثر قرص ال دی
سلام من ۱روز بعد ازرابطه ۱عدد قرص ال دی خوردم آیا اثر میکنه که باردار نشم ممنون میشم زود جواب بدین
- لابیای دوتکه
سلام اگه کسی لابیای دو تکه داشته باشه(منظورم چپ و راست نیست) این عادیه؟شما توی کارتون با یه همچین مشکلی برخورد کردین؟ خواهشا جواب بدین نگرانم فک میکنم من فقط اینجوریم مجردم
- نگه داری جنین
سلام خانم دکتر من ای وی اف کردم و باردارم ولی جنین در جایی که عمل فیبروم انجام دادم لانه گزینی کرده والان دکترم گفته باید سقط بشه در صورتی که بچه سالم و قلبش تشکیل شده آیا امکان نگه داریش وجود داره ؟
- نازایی
سلام خانم دکتر من تنبلی تخمدان دارم ،دوره هام ۳۰ روزه است،این دوره لتروزول مصرف کردم،روز ۱۲ سیکل یه فولیکول ۲۰ داشتم ودوتاhcg زدم،علایم خاصی ندارم فقط بعضی وقتا کمرم درد میکنه،چن روز بعدتزریق hcg تست بارداری بدم درسته، یا اگه باردار نباشم کی پریود میشم؟؟
- آیا آزمایش خون بارداری بعد ازسه روز تاخیری اگر منفی باشد قابل اعتماد است؟
باسلام .من بعد یک روز بعد از اتمام پریودی رابزه داشتم که کاندم موقع بیرون کشیدن کمی داخل واژن ماندومن بلافاصله ۴تا ال دی و۱۲ ساعت بعد ۴تا دیگه مصرف کردم و۴۸ ساعت بعد هم اوسیزه۷۵ خوردم و۸روز بعد خونریزی متوسط به مدت ۴روز داشتم .و۵ مهر موقع پریودیم بود که ۵روز گذشته ومن نشدم وروز سوم تاخیر آزمایش خون دادمدمنفی بود آیا باردارم خیلی نگرانم لطفا جواب دهید؟
- پارگی شدید بالای دیواره واژن تا شکم بخاطر جسم تیز. با اسپکلوم معلوم نبود بخاطرعفونت زیاد چطور میشه معاینه کرد؟ قرص داد مصرف کردم عفونت خوب نشد و این زخم خطرناک؟ به متخصص عفونی مراجعه کنم؟ در شهرمون متخصص زخم نداریم و چون زخم و عفونت مربوط به جنسی نیست به چه متخصصی مراجعه کنم.
- پریود
سلام من چند ماهه پریودم نا منظم شده. یعنی اگه اول ماه پریود بشم ماه بعد ده روز میاد جلوتر یعنی بیستم میشم. کلا درماه من دوبار پریود میشم ایا راهی برای منظم شدن پریود وجود داره؟


