Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زایمان طبیعی بعد از سزارین
سلام خسته نباشید خانم دکتر من ۳۷سالم هست دوتا سزارین قبلی داشتم دومی سال۹۷ بود الان ۱۴هفته باردارم ،می خواستم بدونم امکان داره این زایمانم طبیعی باشه؟در کدام بیمارستان رشت امکان زایمان طبیعی بعد از سزارین است وشما این نوع زایمان رو انجام میدهید؟
- کیست اکوفری
سلام خسته نباشید در یک سونوگرافی لگنی یک کیست اکو فری به ابعاد 32 دیده شد برامن خطر داره
- مصرف ویتامین در طول بارداری
با سلام خدمت خانم دکتر،خسته نباشید آیا در حین بارداری میتوانم از ویتامین D( حتی در ماهای اول) و مولتی ویتامین هر روز استفاده کنم. مولتی ویتامین چه مارکی مناسب است؟. آیا هر روز فولیک اسید 400 واحد میتوانم استفاده کنم؟
- در مورد دولیکو سفال
سلام خانم دکتر خوب هسین ما سونو دادیم تو بیست و هشت هفته یا انومالی هم دادیم کلا همه چیزشنرمال بود ولی تو سی و چها ر هفته ی سونو دادیم نوشته هیدرو سفالی نیس مخچه نمای طبیعی دارد اتروفی مغزی جود ندارد فقط نوشته سر مختصر دولیکو سفالی دارد bpdهم نوشته زیر صدک ۵میباشد ایا خطرناکه یا ن ممنون میشم راهنمایی فرمایید
- نیش زنبور در بارداری
سلام ،من در ماه هفتم بارداری هستم امروز دستم رو زنبور نیش زده ایا برای بچم خطری داره یا نه؟ چیکار باید بکنم؟
- سلام ایا قرض اوژانسی تاریخ انقضا داره؟
قرض خوردم چن ماه گرفتم میترسم از وقتش گذشته باشه .موقع نزدیکی کاملا ریخت رفتم سرویس ولی میترسم ک حامله شم .الان قرض خوردم ۳ ماه پیش گرفته بودم؟تاریخش هس یعنی ؟
- تنبلی تخمدان وپریودی
سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان دارم ۱۸ سالمه متاهل هستم هنوز عروسی نکردم در پریودیم خیلی مشکل دارم خونریزیم خیلی کمه در نوارم حتی خون قهوه ای و مرده هم هست وقتی ک میخام پریود بشم خیلی دور خونریزیم میاد لکه لکه میاد اولش بعدشم دوباره خیلی کمه دکتر رفتم قرص دوفاستون بهم داد ولی فایده نداشت چیکار کنم
- سلام عمل جرایی کورتاج برای چی میشه و اگه انجام بده بعد ها دوباره باردار میشه یا نه
- اندومترلاین
سلام میخواستم بدونم اندومترلاین با ضخامت mm11*9 طبیعی هست یا نه؟
- بقایای بارداری
باسلام بنده ۲۸ روز پیش سقط با قرص سایکوتیک بدلیل تشکیل نشدن قلب جنین داشتم،که چندروز پیش سونو واژینال رفتم وگفتن ۷سی سی بقایای بارداری هست،قرص متیل وامپول اکسی توسین دکترهم اثری نداشته،ایاباپریود دفع خو
- خونریزی ولکه بینی
سلام من برای ناباروری رفتم گفتن یک سونوی وازینال انجام بدم دوتا آمپول پروژسترون و قرص آ اس آ برای ی کیست بهم دادن و قرص فولیک اسید وال دی ومن تا الان پریودی منظم داشتم بعد از چن روز از زدن آمپول همون سرموقع پریود شدم الان بعد از ۱۳ روز هنوز لکه بینی ودوباره خونریزی گرفتم دلیلش چیه ممنونمیشم جواب بدین
- کیست تخمدان
سلام ببخشید من خانمی 37هستم تنبلی تخمدان شدید دارم تا الان باردار نشدم ایا امکان داره باردارشم
- پریود
سلام خانم دکتر دختری مجرد هستم نزدیک دوساله که پریودم نسبت به قبل کم شده راستش دوسال پیش دوستم از پشت محکم زدبه کمرم منم چون نمیدونستم ترسیدم و بعدش یه دردی تو واژنم حس کردم من اون ماه پریود نشدم ماه بعدشم فقط یه روز بود بعد از اونم پریودام منظم شد ولی خب حجمش کمتر شده یعنی روز اول کمه روز دوم تا وسطای روز سوم زیاده یعنی معمولیه و روز چهارم میاد و قطع میشه مثل لکه بینی روز پنجمم همین طور شما یه سونوگرافی و چندتا ازمایش نوشتین که گفتین همه چی نرماله الان من دوباره نگران شدم یعنی این پریود من طبیعیه؟میدونم خیلی طولانی شد ببخشید ممنون که جواب میدین
- بلوغ زودرس
سلام دخترم یه ماه و نیم دیگه ۷ساله میشه سینه ی سمت چپش کمی بزرگ شده قدش۱۲۳ووزنش۲۰کیلوهست .چرابااین وزن کم دچاربلوغ زودرس شده و باید چارکنم؟
- تشخیص اولین روز پریودی
سلام آیا ترشحات قهوه ای قبل از خونریزی پریود هست واولین روز پریودی کی حساب میشه
- اقدام
سلام اسید فولیک ۲ ماه قبل از بارداری چند ساعت بعد از (نهار)بخورم بهتره؟؟ دکتر برای خواهرم که با شوهرش دختر خاله پسر خاله ان گفته بین غذا بخوره بهتر اثر میکنه ولی دکتره من گفته بعد نهار یا صبحانه بخور
- آندومتریوز
باسلام وخداقوت .خانم دکتر من دوسال پیش بخاطر آندومتریوز جدارشکم جراحی شدم .الان باتوجه به چندین سونویی که انجام دادم .پلاکهای آندودر لگن وتخمدان ها دیده شده ودسونوگرافی آخر هم تخمدان چپ کوچکتراز تخمدان راست شده است .وبشدت دردزیر شکم ودرد لگن دارم آمپول میکرورلین هم دوماه پیش زدم اما دردم اصلاکم نمیشه وبامسکن ها هم فقط یه ذره حالت گز گز درد پیدا میکنم ولی درداصلی سرجاشه .می خواستم ببینم نظرشما چیه؟وچه تشخیصی میدین آیا راه درمانی هست ؟ باتشکر از شما که وقت میزارید وپاسخ میدین 🙇
- قرص راکوتان
سلام مدتی به علت چربی صورت وجوش قرص نورم اسکین20مصرف میکنم وتا الان ۱۳۰عدد طبق نطر متخصص پوست مصرف کردم مصرف نورم اسکین باعث نازایی میشه ؟
- توکسوپلاسموز
با سلام و عرض ادب میخواستم بدونم یک بار ابتلا به توکسوپلاسموز،مصونیت دائمی میده؟ یعنی اگه خانمی مبتلا بشه برای همه عمر مصونیت داره و اگه قبل از حاملگی مبتلا بسه و دوباره تو دوران حاملگی بگیره برای جنین خطری نداره؟
- دوقلویی
باعرض سلام ووقت بخیرمن ۳۲ساله هستم دودختر۱۲و۲ساله دارم دوست دارم پسر داشته باشم دوقلو میتوانم باIVFدوقلوبارداربشم وهردوتاهم پسرباشن میتوانید توضیح بدهید ممنون میشم


