Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عوض کردن قرص ضدبارداری بعد از ۳ ماه
سلام من ۳ ماه قرص ضدبارداری خوردم حس میکردم سردرد میگیرم حالا اخرین قرص رو خوردم و تا ۷ روز قطع کردم الان هفتمین روز هستش میتونم قرص روکین مصرف کنم چون قبلا ۳ سال مصرف کردم و عالی بوده؟عوض کردن ۷ روز بعد از اتمام قرص قبلی و سوم پریودی باعث بارداری نمیشه؟
- فولیکول به دیامتر ۲۵ م م در تخمدان چپ نشانه چیست
با سلام فولیکول به دیامتر ۲۵ م م در تخمدان چپ نشانه چیست
- خونریزی داشتم قطع نمیشد
سلام میخواستم جواب پاتولوژی رو بدونم .-Disordered proliferative _ endometrium
- لتروزول
با سلام خواستم بپرسم بعد از خوردن قرص لتروزول بهترین روز برا سونو چندم سیکل هست. ۱۱برم یا ۱۲سیکل؟ ممنون
- مدت تزریق آمپول ضد بارداری بعد از نزدبکی
من نیز دیکی داشتم اما قبل آن قرص اورژانسی مصرف کردم بعد حالا بعد از نزدیکی تا چه مدت می تونن آمپول رو تزریق کنم تا باردار نشوم
- بیماری زنان
حدودا دو ماه است که وضعیت پریودم بهم خورده کلا تو این دو ماه پاکی نداشتم مقدارش خونریزی فقط کم یا زیاد شده.خیلی اذیت دارم میشم دکتر برام قرص اهن،مفامیک اسید،ترنسید داده.ولی هیچ اثری نداشته 48سالم هست در ضمن فیبرم هم دارم.ولی تا حالا این طوری نشده بودم
- امپول سینال اف
سلام و وقت بخیر. من تخمدان پلی کیستیک دارم و بارداری اولم به صورت طبیعی باردارنشدم و فقط قرص لتروزول مصرف کردم.پسرم ۵سالشه. بعد از ۴سال دوباره اقدام کردم. با لتروزول اما باردارنشدم تا یکسال. ماه پیش دکتر بهم قرص لتروزول از شب سوم شبی دوتاو امپول سینال اف روز ۷،۸،۹پریودی داد.و سونو روز ۱۳پریودی که فولی خوب داشتم و امپول ازادسازی زدم ولی باردار نشدم. این ماه هم داروهامو تکرار کرد دکتر ولی روز ۶پریودی پریودم قطع شد. روز ۷ام امپول اول رو زدم روز ۸ام امپول دووم ولی بعدش لک بینی دارم.امروز هم نوبت امپول سوم هست. دلیل چی میتونه باشه؟؟ کمردردهم دارم
- تاریخ انقضای اورژانسی
سلام وقتتون بخیر خسته نباشید توروخدا راهنماییم کنین خیلی استرس دارم. من با دوست دخترم رابطه داشتیم بعد از رابطه قرص اورژانسی بهش دادم ازونا ک تکی هس تو بستش یکی داره. الان فهمیدم اون قرص تاریخش تموم شده بوده ۴روزم گذشته باید چیکار کنم اون جواب میده. لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم
- نمونه برداری از کیست نابوتین
تو سونوگرافی واژینال نوشته کیست نوبوتین ۸ میلیمتر ونیم دارم و مقدار کمی مایع ازاد لگنی دیده شده ایا نمونه برداری نیازه یا فقط پاپ اسمیر بدم و فریز کنم؟
- کم کاری تیروئید
سلام. خانم دکتر تیروئید کم کار داشتم. بعدیه ماه قرص خوردن خوب شدم. منتهی دکتر بهم گفتن باید قرص لووکسین ۵۰ رو ادامه بدم چون میخوام باردار شم. بعدیه چند ماه از خوردن قرص حجم خونریزی پریودم کم شد. وهمچنین باردار نشدم. دکترم باز آزمایش تیروئید نوشت برام که نشون داد تیروئیدم بیش از حد فعال شده. دکترم فقط سه روز(دوشنبه، پنج شنبه و جمعه) گفتن نخورم. سؤالم اینه که آیا الان که سه روز تو هفته نمیخورم یعنی تیروئیدم به حالت عادی برمیگرده یانه؟
- دفع بقایای سقط
سلام من شش روز پیش در هفته هشتم بارداری به دلیل تشکیل نشدن قلب جنین سقط انجام دادم ولی بقایای رحمی به اندازه ۲۰×۲۰×۷ باقی مونده چیکار باید کنم؟؟
- اقدام به بارداری
سلام دکترعزیزم وقتتون بخیر34ساله هستم من تنبلی تخمدان دارم وکیست کوچکی داخل تخمدان ورحم دارم پریدمن 6آبان بوده ومن میخوام اقدام به بارداری کنم دکترزنان رفتم وبه من مدروکسی پروژسترون داده که از14پریدی 2عدد به مدت10شب بخورم *ومن پریدنبودم ولی از14ماه شما گفتین شروع کردم به خوردن قرص مدروکسی وبه مدت 10شب 2عددقرص روخوردم وقرص فولیک اسید هم داده وخداروشکر پریدشدم یعنی 27آذرپریدشدم والان 5روزه پاک شدم خانوم دکترگفتن کیت تخمتگذاری رو گرفتم وازیازده پرید یم شروع کردم به استفاده کیت تخمکگذاری الان دو روزه کیت تخمکگذاری رو استفاده میکنم وخط پررنگی دربالا وخط کم رنگی درپایین میفته دکترزنان گفتن اقدام روانجام بدین تا 3ماه اگه بارداری نشدی بریم مرحله بعدی رو حالا مااقدام کنیم برای بارداری ؟؟؟ببخشیدنزدیکی ما هرشب باشه یا یک روز درمیان؟؟؟ مدروکسی پروژسترون راتاکی ادامه بدم تاوقتی بارداربشم ؟؟ ممنون میشم جواب بدین 🌹🌹🌹
- سیپروترون کامپاند
من قرص سیپروترون میخورم دوماهه سینه هام خیلی بزرگ شدن
قط کنم ب حالت اول برمیگردن؟ - زایمان طبیعی بعد از سزارین
سلام خسته نباشید خانم دکتر من ۳۷سالم هست دوتا سزارین قبلی داشتم دومی سال۹۷ بود الان ۱۴هفته باردارم ،می خواستم بدونم امکان داره این زایمانم طبیعی باشه؟در کدام بیمارستان رشت امکان زایمان طبیعی بعد از سزارین است وشما این نوع زایمان رو انجام میدهید؟
- پولیپ رحم
در سونوگرافی نوشته ساختار اکوژن با حدود مشخص دارای واسکولاریته به ابعاد ۵*۱۱ م م در سگمان میکنی کاویته اندومتر دیده میشود که به بیانگر پولیپ می باشد. ممنون میشم راهنمایی کنید که برای درمان پولیپ چکار انجام دهم؟
- عفونت بارداری
سلام وقتتون بخیر من تو هفته ی ۱۲بارداری هستم و دکتر برام پماد کلوتریمازول رو به همراه پماد تریامسینولون ان ان تجویز کردن هرشب به صورت موضعی روی سطح خارجی واژن بزنم الان سوالم این هست که ایا استفاده ی این دوتا پماد در بارداری تو سه ماه ی اول ایرادی نداره؟
- بارداری
سلام ببخشید من بعد رابطه قرص اورژانسی خوردم با اینکه دخولی صورت نگرفت ولی برای اطمینان خوردم بعدش دوبار پریود شدم ولی این دفعه نشدم امکان بارداری هست؟
- نتیجه سونوگرافی من چیست
یک جنین زنده با نمایش متغیر داخل رحم،دارای ضربان طبیعی قلب(۱۵۱در دقیقه)و با حرکات فعال اندام ها رویت میشود.BPD=37میلیمتر HC=136میلیمتر AC=113میلیمتر FL=25میلیمتر HL=24میلیمتر. سن حاملگی ۱۷ هفته و ۱ روز است.جفت در ناحیه ی خلفی و با ضخامت ۱۷ میلیمتر و گرید یک(۱) رویت میشود(فاصله قسمت تحتانی جفت تا INTERNAL OSدر حدود ۳۵ میلیمتر میباشد که مناسب است).مایع آمنیوتیک دارای حجم طبیعی میباشد.وزن جنین ۱۹۲ گرم است.طول سرویکس ۴۰ میلیمتر میباشد.کانال اندوسرویکس بسته است و FUNNELING آن رویت نمیشود.
- پریود
علت اینکه زمان پریود از مقعد هم خون خارج می شود چی هست (فقط زمان پریود) با تشکر
- ساک بارداری دو قلو و یک ساک در مجاوراسکار سزارین
با سلام بعد از عقب افتادن پریود سه بار با فاصله یک هفته سونو انجام دادم که سونو اول اندازه رحم علائم بارداری را داشت ولی سال بارداری دیده نشد در سونو 7روز بعد ساک بارداری دیده شد ولی بدون yolk بود ودر هفته بعد سونو واژینال انجام دادم که دو ساک بارداری دیده شد یکی حاوی آمبریو و. Yolk در کاویته رحم با سن بر اساس CRL 3mm و 6هفته و ساک دیگربدون yolk در محل اسکار سزارین قبلی .Fetal pole واضحی دیده نشد سن حاملگی براساس msd 13mm و 6هفته و یک روز هماتوم پری ساک دیده نشده لطفا راهنمایی کنید چه اقداری باید انجام بدم


