سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سرکلاژ شکمی
سلام من اوایل مهر امسال دومین زایمان زودرس با وجود سرکلاژ داشتم و جواب نداد حدود ۱۰ روز هست (سه ماه بعد از زایمان)که سرکلاژ شکمی شدم و تصمیم دارم اسفند مجدد اقدام به بارداری کنم به نظرتون زمان مناسبی هست یا برای اقدام زوده.؟
- بطن
سلام ایا بطن جنین پایین میاد ودورسرش نرمال میشه در ماههای اخرص
- درد دنده در بارداری
سلام خانم دکتر من هفته بیست و دو بارداری هستم ، چند روزه درد دنده راست زیر سینه دارم، اولش حالت کوفتگی و کشیدگی خفیف داشت الان بیشتر شده ، سمت راست نمیتونم بخوابم، با حالت های مختلف نشستن و خم شدن ، عطسه کردن بدتر میشه ، و به دنده های پشتم هم فشار اورده ، ایا باید پیگیری کنم یا طبیعی است؟
- بارداری
سلام خسته نباشید من ۲ ماهه باردارم قند ناشتا ۱۱۰ دکترم گفته شیرین نخور من البالو یخ زده دوس دارم میخورم ایا ضرر داره قند من خیلی بالاس؟
- تاخیر پریودی
سلام ضخامت اندومت۸م.م.است و اکوی آن کمترازنرمال.تخمدان راست با اکوی طبیعی مختصر بزرگتر از نرمال۱۳سی سی
- مصرف دارو دربارداری
داروی آمیتریپتلین 10و اس سیتولوپرام10میخورم باردارشدم
- قرص مدروکسی پروژسترون در اقدام به بارداری
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر. من تنبلی تخمدان دارم کیست کوچکی داخل تخمدان دارم 34 سالمه دکتر زنان بهم قرص مدروکسی پروژسترون شبی 2 عدد به مدت 10 شب میخورم. شما گفتین ازاین ماه نزدیکی داشته باشم بعد از دوروزپاک شدن به مدت 4 شب پشت سرهم نزدیکی داشتیم ولی متاسفانه حالم بد شد. دکتر گفته انفولانزا یا مشکوک به کرونا هستم. احتمال داره باردارهم باشم ؟ این ماه قرص مدروکسی پروژسترونم تمام میشه. 3 ماه شده که قرص مدروکسی رومیخوردم ولی فقط این ماه نزدیکی داشتیم که مریض شدم. حالا میشه ازماه بعد دوباره نزدیکی داشته باشیم اقدام به بارداری کنم قرص مدروکسی پروژسترون از دکتر زنان بگیرم؟ چون فقط اون قرص منظم میکنه پریدی منو؟ مرسی ازاینکه سوالامو جواب میدین تشکر
- سنوگرافی رحم
سلام.هفت روزه پاک شدم.امروزسنوانجام دادم .تخمدان راست فولیکول ۱۴ میلیمتر و تخمدان چپ فولیکول ۱۵ میلیمتر . مایع ازاد هم رویت نشده . آیا با این حال امکان بارداری وجود داره یانه؟سنو گرفتی مشکلی نداره؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید من سرکلاژ شکمی کردم الان ۱۸ هفته شدم فانلینگ ۸میل در ۱۸ میل دارم بازم مگه سرکلاژ شکمی جلو فانلینگ رو نمیگیره؟
- معاینه چشم در زمان بارداری
سلام من اوایل بارداریم هست چون نمیدونستم که باردار هستم واسه معاینه چشم به چشم پزشکی مراجعه کردم سوالم این هستش که آیا دستگاهی که باهاش چشم رو معاینه میکنه واسه بچه ضرر داره یا خیر ممنون میشم جواب بدین
- سقط جنین
سلام، من بدلیل بارداری پوچ سقط کردم وبقایای بارداری هنوز 5سی سی هست دکتر داروهای مفنامیک اسید، هماتینیک، ازیترومایسین بهم دادن با مصرف این دارو ها خونریزی شروع میشه وبقایا دفع میشه؟
- سلام من کیست تخمدان دارم کیست ریز دکتر برای قرص کلوفین داده که از ۵قاعدگی شبی ۲تا بخورم خیلی یا گفتن اگه کیست تخمدان داشته باشی کیست بزرگ تر میشه باقرص کلوفین آیا راسته
- غربالگری دوم
سلام میتونم ۴شنبه که ۱۵ هفته ۶روز هستم برم واسه آزمایش غربالگری یا حتما باید۱۶ هفته باشم؟
- علت باردار نشدن
بعد از ۵سال زایمان وداشتن جلوگیری بادو روش قرص اچ دی و طبیعی ۳ماهه اقدام به بارداری مجدد کردم ولی متاسفانه خبری نشد .علت چیست؟ دو ماه قرص لتروفم طبق دستور مصرف کردم ولی جواب نگرفتم.
- باتشکر من خیلی پریودم نامنظم آیا با مصرف قرص مدروکسی پروژسترون منظم میشه
- بارداری
من همه علایم بارداری رو دارم دوهفته ام به پریودم مونده دلدرد وکمر درد وپادرد تیر کشیدن لثه هام بشدت هم خسته وبیحوصلم حتی نبض شکمی هم دارم بنظرتون باردارم ممنون میشم ج بدید
- بارداری
سلام خسته نباشید خانم دکتر سوال من یکم عجیبه، ببخشید، میشه در محیط حمام باردار شد؟اینک کسی(مردی)بره حمام بعد خانومی بره حمام میشه؟بااینک رعایت کرده و زمین نشسته؟اصلا احتمال همچین چیزی هست؟
- آندومتر تری لاین
سلام ،اگر حاملگی خارج از رحم داشته باشیم در سونوگرافی آندومتر تری لاین دیده میشود یا اکوژن یا ربطی بهم ندارد ؟
- ترشحات بارداری
سلام روز خوش بنده در هفته۱۴بارداری هستم و ترشحات مخاطی شکل سفید و کمی شیری رنگ بدون بو و خارش و سوزش دارم در روز دو الی سه بار مشاهده میکنم ایا این ترشحات طبیعی هستند؟سرکلاژ شکمی هستم ترشحات دربارداری تا چه مقدار طبیعی هستند؟
- بارداری
سلام من ۹ روز پیش ۴تا قرص اورژانسی خوردم هنوز پریود نشدم زمان دقیق پریودیم هم ۱۰ روز دیگه مونده احتمال بارداری هست؟


