Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیفیت تخمدان
سلام وقت بخیر.من 46 ساله هستم ،سه بار سقط داشتم ،آزمایش و سونوگرافی رفتم دکترا گفتن کیفیت ذخیره تخمدان ها خیلی پایینه.میخواستم نظر شمارو بدونم در رابطه با تقویت ذخیره تخمدان، راه درمانی برای من وجود داره؟
- بارداری
سلام خسته نباشید بنده سه تا دختر دارم حالا میخوام باردار بشم پسر بیارم چه دارویی استفاده بکنم خودم قرص لترکس استفاده میکنم حالا شما چیزی توصیه میکنید خواهشن منو راهنمایی بکنین
- مصرف قرص اورژانسی
سلام خسته نباشید من دو روز بعد از اتمام پریود با همسرم نزدیکی داشتیم ومنی کامل در بدنم خالی شد ومن بلافاصله همزمان دو قرص ۷۵ مصرف کردم آیا نیاز هست دوباره مصرف کنم؟چقدر از بابت باردار نشدن مطمعن باشم؟؟؟
- بکارت
سلام خانم ببخشید من برا معاینه بکارت رفتم من فقط خودارضایی میکردم مالشی ، رابطه جنسی اصلا نداشتم ماما گفتن بکارتت سالم یه خراش کوچولو فقط پایینت هست اول گفت میشه ترمیم ولی بعد گفت لازم هم نداره احتمالا شب ازدواجت خونریزی هم میکنی من اونموقع گواهی سلامتم میدم من الان خیلی میترسم یعنی این خراش رو ناسالم بودنم در نظر میگیرن فردا پزشک قانونی ؟ چون من واقعا رابطه نداشتم بکارتتم پاره نشده تو رو خدا نگرانم
- یایسکی
من یک کیست سه میلی دارم الان پانزده روز هست پریودم علت چیست
- ابله مرغان و پرید
سلام خانم دکتر من آبله مرغان گرفتم و قرص آسیکلویر مصرف میکنم آیا میتونی باعث بشه عادت ماهانم عقب بیوفته؟
- ناباروری
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز؛ پریودهای من ده روز طول می کشه و فاصله دو پریودم دو هفته است یعنی دارای سیکل ۲۴ روزه ام. یازده ماهه که ازدواج کردم و دو ماهه که اقدام به بارداری کردیم اما متاسفانه باردار نشدم ؛ همیشه سر ۱۴ روز پریود میشم بار اولی هم که برای بارداری اقدام کردم سر موقع پریود شدم اما دفعه دوم سه روز دیر تر یعنی روز هفدهم پریود شدم که برخلاف همیشه هم درد دل و کمر داشتم هم خون ریزیم به صورت تیکه ای بود, نگرانی من از این بابت که با توجه به کوتاه بودن سیکل پریودهام شاید مشکل بچه دار نشدن از من باشه آخه تاچهارده سال پیش پریودهام منظم بود اما به دلیل مصرف قرص جلوگیری زمان مسافرت و ماه رمضان پریودم به هم ریخت توی این چهارده سال چند باری به متخصص مراجعه کردم و تجویز همه باتوجه به نداشتن کیست و تیروئید و بالا بودن پرولاکتین قرص بروموکریپتین برای پایین امدن پرولاکتین و قرص جلوگیری و پروژسترون برای تنظیم پریودم بود که وقتی مصرف می کردم شرایطم بدتر می شد یعنی سه هفته پریود بودم و یک هفته پاک بار اخر نزد دکتر غدد رفتم که ایشون تشخیص دادن مصرف قرص جلوگیری باعث بالا رفتن پرولاکتین میشه البته ایشون هم داروهای قبلی رو تجویز کردن و شرایطم به هم ریخت من هم دیگه هیچ دکتری نرفتم الان که ۱۵ ماهه قرص جلوگیری نخوردم تازه چند ماهیه که پریودم ثابت شده خانم دکتر عزیز با توجه به اطلاعاتی که خدمتتون عرض کردم ایا من مشکل دارم و باردار نمیشم؟ علت عقب افتادن پریودم و داشتن درد و لخته بودن خون ریزیم چیه؟ ابا تشکر از شما
- بارداری
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم آیا من به صورت طبیعی باردار میشوم یا خیر؟ یا باید ازرحم اجاره ای استفاده کنم؟
- وزن جنبن
سلام خسته نباشید من هفته ۳۶بارداری هستم رفتم سونو هفته ۳۵ نشون دادن وزن جنین هم اومده پایین هر بار که میرم سونو مشکل از چیه بعدش مایع دور جنینو گفتن کمتر از هفت ساتنی متر . مشکل چیه
- کیست لگن
کیست لگن مطرح کننده موسینوس سیست ادنوما با منشا رکتوم؟برای رفع مشکل چه اقداماتی لازمه.
- قرص استرادیول
سلام من دکترم گفتن دوتا استرادیول صب بخورم دوتا شب دوتا هم وارژینال استفاده کنم که اونم شب موقع خواب انجام می دهم امشب فراموش کردم که قرص و خوردم یا نه اگه بخورم اشکال داره؟؟
- آی یوآی
باسلام من چهل سالم برای تعیین جنسیت۴بارآی یوآی ناموفق داشتم.داروهام لتروزول آمپولhmg.آمپولhcg وافرودیت هستش میخواستم بدونم برای افزایش شانس باروری چیکارمیتونم بکنم
- لکه بینی بعد از پریود
با سلام. بنده متاهل هستم . حدود 15 روز از پریودم میگذره و دو روز قبل از اون هم لکه بینی داشتم و امروزهم دوباره یک لکه بینی داشتم.
آیا ممکن هست باردار باشم ؟ یا مشکلات دیگری هست ؟ پریود قبلیم شکم درد زیادی داشتم. - بارداری و سقط
سلام دقیق ۳ماه قبل سونو دادم گفت بارداری هماتوم هم داشتم دارو داد استفاده کردم دوباره گفت ۱۰روز بعد سونو بده دادم گفت بچه قلبش از کار افتاده باید سقط کنی دوباره یک هفته بعد مجدد سونو انجام دادم گفت بچه ۶هفته هست باید سقط بشه قلبش از کار افتاده بستری شدم شیاف گذاشتن سقط نشد گفتن بیشتر از حد استفاده کردیم دارو خطرناک مرخص کردنم الان شده تقریبا ۳ماه رفتم امروز سونو تو سونو نوشته ک رحم با موقعیت Anteveted ب ابعاد80*میلیمتر با اکوی میومتر هموژن مشاهده شد تصویر ناحیه هترواکو به دیامتر 62*46*43 م م در بین دو لایه اندومتر در ناحیه فوندوس ک در بعضی از قسمتها دارای فلوی عروقی میباشد بی زحمت بگین باید چیکار کنم
- سلام من ۲۱ سالمه نامزدم
۷ روزه ک از پریودم میگذره و دیروز رفتن سونوگرافی دادم و منفی بود میشه بگید علت پریود نشدنم چیه ؟ ممنون میشم
- سلام خانم دکتر من 7تیرپارسال عمل فتق کردم الان میشه بارداربشم مشکلی نیس عودنمیکنه باتشکر
- کیست تخمدان
سلام سنو انجام دادم دیروز درتخمدان راست کیستی به ابعاد۲۴×۳۲دارم چیکارکنم؟
- توده هیپراکوژن
سلام دختری 22ساله هستم در سونوگرافی من توده هیپراکوژن به قط 14میلی متر در تخمران چپ دیده شده میخواستم راه درمانش را ببینم واینکه خط آندومتر هم دیده شده
- پاتولوژی رحم
Macroscopic : Received specimen in formalin consist of multiple fragments of gray - brownish soft tissue TM - 3.8x2.8x1.7 cm . SOS : M / 2 E = 100 % LABELLED AS ENDOMETRIAL CURETTAGE : --Suggestive of mid to late secretory phase endometrium . --please see note
- سلام همسرم برای ناتوانی جنسی از قرص سیلد نافیل سیویا ۱۰۰ استفاده میکنه خوبه براش یا نه قصد بارداری دارم


