Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید من سرکلاژ شکمی کردم الان ۱۸ هفته شدم فانلینگ ۸میل در ۱۸ میل دارم بازم مگه سرکلاژ شکمی جلو فانلینگ رو نمیگیره؟
- کیست بارتولن در بارداری
سلام من ۱۸ هفته مه و کیستم ورم کرده درد نمیکرد اما الان خیلی بزرگ شده و درد میکنه و میخاد تخلیه شه چیکار کنم بترکه لطفا کمکم کنین درد دارم
- اقدام به بارداری
با سلام و خسته نباشید من شش ماه ازدواج کردم پنج ماه اقدام کردم موفق نشدم سیکلم تازه منظم شده ٢٨روزه واسه رابطه جنسی برای بارداری روز در میان انجام شود یا هر روز با تشکر
- کیست تخمدان
سلام من هم تنبلی تخمدان دارم و هم کیست و دکتر بهم قرص سیبل پیشنهاد کرد استفاده کردم و الان پروید شدم و به مدت ۲۰ روز که طول کشیده این طبیعی ؟
- تست بارداری
سلام خانم دکتر اگردر۲۳چرخه م تست بارداری بگیری نشون میده باردارهستم یا خیر سرگیجه دارم و کمردرد و شکم درد و کم خوراک شدم تقریبا حس میکنم تهوع دارم اما این علائمی که گفتم خدمتتون کمن نه زیاد سپاس فراوان
- مقایسه دو دارو
دو دکتر متخضض زنان مراجعه کردم که هردو متفورمین دادند ، ولی یکی سیپرترون کامپاند و دیگری دوفامند بهم دادند ، حالا از خانم دکتر سوال دارم این دو دارو مغایرت دارد یا میشه هر دو رو درکنار هم استفاده کرد یا خیر؟
- بازگشت خارش واژن
با سلام. خانم دکتر من هربار خارش واژن میگیرم دکتر میرم کلتریمازول ۱درصد تجویز میکنن و خوب میشم تا مدتی مثلا یه ماه یا دو ماه و بعد دوباره همان خارش را میگیرم باز استفاده میکنم خوب میشم. من چیکار کنم که دیگه خارش نگیرم ؟ آیا هر دو ماه این مشکل را پیدا کردم میتوانم از همین درمان اسنفاده کنم؟ مشکلی پیش نمیاد ؟خیلی دارم اذیت میشم موقع خارش وقتی نزدیکی دارم هم ترشح سفید دارم و خشکی داخل واژن .۳۳سال دارم و ۶ ساله ازدواج کردم بچه دارم
- نبض رحم
- سرطان پستان
سلام من سونو انجام دادم به شرح زیر است تصویر massهایپواکو با حاشیه لوبوله ونواحی منقوط کلسیفیه در ناحیه ساب آرئولار راست به ابعاد 32*27*33 م.م دارای فلوی مختصر و ادن اطراف نیز رویت میشود تصویر یک لنف نود لوبوله به ابعاد20*7م.م در tail برست راست همراه بارفلوی افزایش یافته به نفع لنف نود مالیگنانت رویت میشود آیا این ممکن است سرطان باشد؟
- دردشکم
سلام خانم دکتر من مجردم وهرچندوقت یکبارسمت راست شکمم دردمیکنه دردش معمولیه یعنی خیلی شدید نیس میخواستم ازتون بپرسم مشکل جدی دارم یااینکه دکتر برم یا نه؟ممنون
- عکس رنگی
سلام من روز ۱۰ پریود عکس رنگی دادم یکی از لوله بسته بود باز کردن ولی الان ۸ روزع لکه بینی دارم و تموم نمیشه خسته شدم ایا خطرناگه باید معاینه بشم؟
- نزدیکی در ماه هشتم
سلام من در هفته 31 بارداری هستم. می خواستم بدونم آیا در ماه هشتم می تونم نزدیکی داشته باشم یا خیر؟ با تشکر.
- ضخامت رحمی
سلام ضخامت رحم در روز اول پریود ب ۱۱mmرسیده و عفونت شدید و زخم دهانه رحم وجود دارد. و ملیع آزاد حاوی دبری اوژن ۱ccمشاهده شده. نشانه چیست؟
- بارداری
سلام من الان یک ساله دوفاستون و متفورمین استفاده میکنم هر ماه هم چند روز بعد از اتمام دوره دوفاستون پریود میشم اما این ماه الان ۱۰ روز گذشته و پریود نشدم حالت تهوع دارم و یکم زیر شکمم درد داره بی بی چک گذاشتم مثبت بود ولی ازمایش بتا دادم ۲> بود و منفی چیکار کنم
- سونوگرافی رحم و تخمدان
سلام خسته نباشین این و توی سونوگرافیم نوشته بود رحم به ابعاد 33*70 م م با اکوی میومتریال مختصر هتروژن می باشد. این ینی چی؟؟ و اینکه من به این دلیل سونوگرافی انجام دادم چون تقریبا به مدت سه ماهه پریودیم نامنظم شده و تقریبا همش پریودم
- ازمایش بیماری مقابرتی
سلام خسته نباشید من دختر هستم و حدود 2سال پیش با سه نفر رابطه واژنی و مقعدی پرخطر داشتم.در این مدت به فاصله 6ماه و 1سال ونیم بعد 2 بار ازمایش hivو هپاتیتbوcدادم که منفی بود.اما سوالی ذهنم را مشغول کرده برای سایر بیماری های مقاربتی مثل سوزاک،سفلیس،کلامیدنا،زگیل تناسلی،هرپس تناسلی و..... نیز باید ازمایش بدم؟(در این صورت که تعداد زیادی ازمایش باید بدهم) توضیحات:من هیچ گونه علائمی برای این بیماری های مقابرتی نداشتم.فقط شریک جنسی سوم یک ماه قبل از رابطه با من سوزاک گرفته بود و درمان شده بود.من نیز 6ماه بعد از اخرین رابطه ام دچار قارچ در ناحیه خارج واژن شدم که طبق تشخیص پزشک متخصص زنان درمان شدم .البته نمیدانم این قارچ برای رابطه ی جنسی ام بود یا رفتن مکرر به استخر شنا. از طرفی در سایت ها خواندم که بیماری های مثل سوزاک و زگیل و...ممکن است در زنان علائمی نداشته باشد و داخل رحمی باشد.با توجه به اینکه حدود 1سال ونیم تا دو سال گذشته و من هیچ گونه علائمی ندارم لازم است من سایر ازمایشات ذکر شده را انجام بدهم؟ لطف می کنید جواب بدید .اگر نیازی هست به مطب بیام لطفا بگید چون شهرستان هستم اول پیام دادم که اگه نیاز هستش بیام واگه بیام همون روز میتونم ازمایشی ک نیازه رو انجام بدم و به شرایط خاصی مثل ناشتایی و...نیاز داره یا ن
- ایا با آمپول واریوپپتیل امکان یایسه شدن هست
من سه سال خون ریزی شدید همراه با لخته به اندازه کف دست داشتم دراین مدت غقط قرص دادن ولی هیچ تاسیری نداشت ودکتر شهریور امپول داد که از اون موقع دیگه حتی یک لک هم ندیم ایا یایسه سدم چون انشاالله میخوام خرداد برم حج میشهدوبارهبرای اطمینان از امپول استفاده گنم
- هورمون fsh
باسلام.ماه پیش به علت خونریزی زیاد آزمایش دادم.میزان هورمون ⓕⓢⓗ ۱۳بود گفتن تو دوره یاعسگی هستم.
- بستن بودن یکی از لوله ها
سلام لوله سمت چپ من گرفتگی داره و اکثر اوقات هم فقط طرف چپ، تخمک فعال داره. دکتر میگه که iui به دلیل اینکه نمیشه نمونه رو از یک لوله خاص(سمت چپ یا راست) به تخمک رسوند، شانس حداکثر 15 درصدی داره! ایشون میگن یا لاپاروسکوپی و یا ivf. به نظر شما کدوم بهتره؟ بعد از لاپاروسکوپی و باز شدن لوله ها، دوباره باید روش طبیعی انجام بشه ولی من دوست دارم زودتر باردار بشم. آیا انجام ivf، شانس بیشتری نسبت به لاپاروسکوپی نداره؟ گرفتگی لوله ها تاثیری تو انجام ivf داره و یا شانس بارداری رو کم میکنه یا نه؟ سن 27 سال تشکر که وقت گذاشتین
- بخیه بعد یا سال سمت چپم درد میکنه
سلام خانم دکتر من 1سال پیش بچم 6ماهه بدنیا اومد مرد ولی الان سمت چپم سرفه که میکنم تیر میکشه ومیسوزه تورو خدا راهنماییم کنین میترسم


