Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- رشد سینه
سلام خسته نباشید من ۲۰ سالمه ولی رشد سینه ندارم و نصبت ب هم سنای خودم خیلیییییی کوچیک است حتی ب سایز ۶۰ هم نمیرسه و بخاطر همین میخاستم ببینم راهی یا آزمایشی هست که باید انجام بدم ؟؟ممنون از وقتی ک میزارین
- کیست اکو باندازه ۳/۵ با دارو حل میشه یا باید عمل شه
- آمپول دکاپپتیل و عدم بارداری
سلام خسته نباشید من زنی ۴۲ ساله هستم بعلت خونریزی مداوم و خیلی شدید دکتر به من آمپول دکاپپتیل تجویز کرده میخوام بدونم در این مدت میتوانم از روشهای جلوگیری استفاده نکنم یا خیر؟؟؟،
- درد ناحیه کلیتوریس
سلام خسته نباشید من 15سالمه مدتی پیش قبل از قاعدگی با لمس کلیتوریس دردی حس میکردم و در دوران قاعدگی رفع شد اما بلافاصله بعد از تموم شدن قاعدگی دوباره اغاز شد اما شدت درد هنگام لمس کردن کمتره و خونریزی نداره چک هم کردم چیز غیر طبیعی به چشمم نخورد تا الان رابطه ای نداشتم علتش چیه؟دردش همیشگی نیست میره و میاد فقط هم در صورت لمس کردن حس میشه.سوزش و خارش هم ندارم
- میوم رحم
سلام خانم دکتر یک میوم ساب موکوس واینترامورال با اثر فشاری بر اندومتر در خلف راست بادی و فوندوس با اکوی هتروژن به ابعاد 42*41 mm مشاهده شد اندازه میوم رحم من چند سانته
- نوجوان
من دومین ساله ک عادت ماهانه میشم، ولی آبان ماه اصلا نشدم و الان سیزده روزه ک از تایمش گذشته، رابطه نداشتم تاحالا، عفونت ندارم، قرص هم مصرف نمیکنم، دلیلش چی میتونه باشه؟ خیلی نگران شدم
- Septation
سلام خسته نباشید سونو گرافی رحم و تخمدان من نوشته یک کیست به ابعاد ۲۹در۲۷میلی متر بدون Septation وبدون دبری دیده شدس
- دانه های قرمز
سلام وقت بخیر من داخل واژنم(کاملا داخل)وقتی اینه میذارم یه دونه های قرمزی میبینم ولی درد و اینا ندارم اصلا. ترشحاتم معمولین ولی مثلا بعد 3-4 ساعت که میرم دستشویی و خودمو میشورم کنار لابیا مینورم ک دست میکشم یه حالت پیل شدن میشه که سفیدن(یه چیزی مثل وقتی که کیسه میکشه آدم). گااااهیم خارش کم دارم و بعضی وقتا موقع رابطه درد دارم. مشکلم چیه؟؟
- زنان زایمان
سلام چند وقت باید از ترک مواد امفیتامین ها و مخدر سیگار بگذره تا بدن پاک بشه برای اقدام به بارداری
- درد واژن
با سلام من الان یه هفته اس خارش سوزن ورژن دارم و دستشویی زرد هستش خیلی میترسم چی استفاده کنم خوب بشم باتشکر
- پریودی
سلام خانم دکتر عزیز آیا خوردن کپسول مفنامیک اسید موقعی پریودی روی تخمک گذاری تاثیر میذاره یعنی باعث میشه ک تخمک گذاری اتفاق نیفته چون من بعد از سرکلاژ شکمی هم دوره پریودیم زیاد شده هم خونریزیش آیا این کپسول رو استفاده بکنم روی تخمک گذاریم تاثیر نمیذاره
- میخوام بدونم حامله هستم یا نه؟
نتیجه سونوگرافی من رحم با ابعاد 35*75 است و اکومیومتر طبیعی است،اندومتر لاین با ضخامت 7 میلیمتر است،الان 25 روزه پریود نشدم...نتیجه چیست؟
- خودارضایی دربارداری
سلام هفته ۲۵ بارداریم...تودوران بارداریم زیاد خودارضایی کردم..تازه توگوگل خوندم که زایمان زودرس میاره..اگه ازالان انجام ندم اون قبلیایی که انجام دادم میتونه باعث زایمان زودرس بشه؟استرس وجودمو گرفته خواهشا کمکم کنین
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیزم من در هفته ۲۰ بارداری هستم و چند روزیه رنگ مدفوع تیره دارم و دو بار طی این یکی دو روز صبحا حالت دل پیچه بهم دست داده ایا ممکنه به خاطر مصرف قرص اهن در صبح باشه یا مشکل دیگه ای وجود داره؟
- بی بی چک
- بارداری ولکه بینی
سلام خانم دکترمن هفته ی هشتم بارداری هستم وازهفته ی هفتم لکه بینی قهوه ای بصورت بافت دارم،یعنی لخته نیست ،دکتربهم شیاف پرژستون دادن روزی یکبارولی بعدازده روزبازم روزی یکباراین بافت قهوهای رنگ میاد،هفته یهفتم سونودادم جنین خوب بودقلبم داشت،بنظرش شماعلت چیه وتاکی بایدشیاف مصرف کنم وباوجودمصرف شیاف چراهنوزلک دارم ،ممنون ازشما
- سوال بارداری
سلام خسته نباشین من۲۵سالمه نزدیک دوساله ک اقدام به بارداری کردم یه باربارداری خارج رحمی داشتم ک دفع شدپیش متخصص رفتم چندتاآزمایش برام نوشت ک مشکلی نداشتم حالامیخام باردارشم امانمیدونم دیگ چیکارکنم لطفاراهنمایی کنید
- خارش واژن عفونت قارچی
سلام خانم دکتر،اینجانب دارای 36 سال سن،متاهل و دارای 3 فرزند هستم. اوایل بهمن ماه 99 سقط جنین داشتم (جنین کمتر از 40 روز) بعد از آن هنگام ادرار درد داشتم،برای رفع درد یک ورق کپسول سفالکسین 500 مصرف کردم که با آن دردم کمتر شد ولی بعد از آن دچار خشکی واژن و سوزش داخل رحم شد،به دکتر زنان و زایمان مراجعه کردم که بعد از انجام آزمایش خون و ادرار و معاینه واژن پزشک گفت که دارای عفونت جزیی از نوع قارچ هستید و داروهای سیپروفلوکساسین 500 و فلوکونازل 150 و مترونیدازول برای من تجویز نمود ولی الان 8 روز هست که از داروها مصرف کرده ام هیچ تاثیری مثبت نداشته و حتی با مصرف آنها دچار خارش مقعد شده ام. لطفا راهنمایی کنید من چکار کنم، آیا مصرف داروها را ادامه بدم یا قطع کنم؟آیا دلیل خارش مقعد که پیدا کرده ام مصرف همین داروها می باشد؟ آیا برای بهبودی و رفع خشکی واژن و سوزش دارویی دیگر باید مصرف کنم ؟ سپاسگزارم
- من غده ی ادنوم دارم و پرولاکتینم28 دارو مصرف نمیکنم. یکسال پیش سنو دادم ازم پرسیدن پریودیت منظم گفتم نه ولی دیگه پیگیرش نشدم تا امسال که متوجه شدم ادنوم و پرولاکتین دارم و بازم باید سنو بدم دکتر نوشته اما ندادم. میخوام باردار شم اقدام کنم؟ مشکلی نیست؟
- زنان وزایمان
سلام.اگر روز اول پر بودی همراه با لکه بینی وخون پر یودی که روزای طبیعیه پریود میاد از رحم مثل خون خشک باشد علت آن چیست؟من برای جلوگیری از بارداری از قرص سیپروترون کامپانی هم استفاده میکنم.و دقیق دیروز باید پریود میشدم که حالت لک هست همیشه اول پروردم وبعد خونریزی اتفاق میفته منتها امروز خونریزی حالت خشکی خون دارد؟چه کار باید کنم تاخونریزی طبیعی اتفاق بیفته


