Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ادنوم هیپوفیز
با سلام و خسته نباشید.۳۵ سال و متاهل دارای یه فرزند ۶ساله. به دلیل مقداری حالت سرگیجه به دکتر مراجعه کرده و در mri مغز میکرو ادنوم هیپوفیز ۵ میل در ۲ میل تقریبا دوسال پیش داشتم.لکه بینی حین رابطه داشتم و کمی ترسح از پستان که با ازمایش معلوم شد کمی پرولاکینم بالا بود تحت درمان شما بهبود یافت.نظر چند دکتر درباره میکرو ادنوم که مقداری سرگیجه داشتم: ۱.دکتر اول گفتن تقریبا شایع هست و پیگیرش نباشم و درگیر نشم.۲.دکتر دوم فرمون هر سال باید mri بدم که متوجه تغییر سایز بشیم و مرا ترساند۳.دکتر سوم دکتر شاهرخ یوسف زاده مغزواعصاب فرمودن کوچک هست و پیش متخصص غدد برم.۴ دکتر حلق و بینی فرمودن با توجه به شنوایی سنجی کامل که میتونه سرگبجه از جابه جابی کریستال داخلی گوش باشه و شایع هست و درمان دارویی خاصی نداره. من تو این یه سال هیچ دکتری درباره این مشکل نرفتم و خودمو درگیر نکردم. میخواستم نظر شما را بدانم ایا نیاز به پیگیری دارم یا نه؟چون شما هم فرموده بودین اگه باز لکه بینی داشتم نیاز به ازمایش پرولاکتین هست و در این یه سال خوب بودم.
- کیست
باسلام با مصرف قرصهای ال دی_داستانیکس_اچ دی_و.... هنوز لکه بینی و کیست وجود دارد راه درمان بعدی چیست؟
- جراحی زنان
سلام وقت بخیر. خواستم بدونم جراحی ت ن گ کردن و ا ژ ن انجام میدهید؟
- ضایعه اکوژن
سلام من هفته ۲۵بارداری هستم سنوگرافی گفت یه ضایعه اکوژن به ابعاد ۴۶.۳۵ mm کاملا همی توراکس چپ را احاطه کرده و باعث انحراف قلب به سمت راست شده است دکتر برام امپول ریه نوشت بزنم و گفت دوهفته دیگه بیا سونو میخاستم بدونم این اکوژن یعنی چی و چیز خیلی خطر ناکی هست؟؟
- نزدیکی در ماه هشتم
سلام من در هفته 31 بارداری هستم. می خواستم بدونم آیا در ماه هشتم می تونم نزدیکی داشته باشم یا خیر؟ با تشکر.
- پریود نامنظم
سلام خسته نباشید من ۱۳ ماه قبلی پریود شدم و الان ۱۰ روز از تاریخ پریود مجددم میگذره..دوهفته پیش با نامزدم رابطه داشتم ک فقط بصورت مالش آلت ها بوده ودخول صورت نگرفته و مایع منی وارد نشده ممکنه حامله شده باشم هیچوقت ایقد تاخیر نداشته هرچقدرم زعفرون و زنجبیل میخورم فایده نداره
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیزم پمادی که واسه بخیه سزارین دادید تموم شده آیا بازم باید بخریم و ادامه بدیم ؟ واینکه چند روز بعد از سزارین میشه رانندگی کرد ؟
- سوال بارداری خیلی مهم
سلام من روز ۶ بارداری بدون اطلاع از بارداری رادیولوژی کمر انجام دادم الان توی هفته سومه ک متوجه حاملگیم شدم . الان باید چیکار کنم ؟ بهتره سقط کنم؟ یا کی معلوم میشه جنین سالمه یا نه؟.ممنونم😔
- درد وخونریزی
سلام من در تاریخ ۱۴۰۰/۳/۲به علت بارداری خارج از رحم داروی متاتروکسات تزریق کردم ودر تاریخ۱۴۰۰/۳/۵هم با پایین اومدن آزمایش بتا از بیمارستان مرخص شدم.تا هشت روز بعد از مرخص شدن درد و لکه بینی داشتم.اما از روز نهم هم درد شدید تر شد وهم خونریزی به صورت لخته .بامراجعه مجدد به بیمارستان و گرفتن آزمایش بتا باز هم بتا رو به کاهش بود.اما همچنان درد وخونریزی شدید هست.میخاستم بدونم این درد وخونریزی طبیعی هست یا نه.ممنون میشم راهنمایی کنید .چون توی شهر من امکانات نیست وبرای مراجعه حداقل باید ۱۲۰ کیلومتر راه برم
- کمردرد
سلام.قسمت چپ پایبن کمرم بعضی مواقع بطور خفیف درد میکنه فقط در بغضی روز ها و نه همیشه مشکلی هست؟
- مصرف قرص LD بصورت اورژانسی
سلام ، نامزد من پریود 21 روزه داره و رابطه مقعدی داشتیم و مقدار کمی منی از مقعد خارج شد و به روی واژن ریخت و با دستمال کاغذی تمیز کردم
اون بکارت داره
چون نمیدونستیم بلافاصله 1 عدد قرص LD مصرف کرد
اما 24 ساعت بعد 4 عدد و 12 ساعت بعد 4 عدد دیگرر LD بصورت اورژانسی مصرف کرد
الان 18 روزه پریود نشده
چندروز بعد هم تکرار ادرار هم داشته
آیا حتما پس از قرص LD باید پریود بشه یا صبر کنیم پریود طبیعیش انجام بشده
میترسم حامله شده باشه چون ازدواج نکردیم. - خونریزی ولکه بینی
سلام من برای ناباروری رفتم گفتن یک سونوی وازینال انجام بدم دوتا آمپول پروژسترون و قرص آ اس آ برای ی کیست بهم دادن و قرص فولیک اسید وال دی ومن تا الان پریودی منظم داشتم بعد از چن روز از زدن آمپول همون سرموقع پریود شدم الان بعد از ۱۳ روز هنوز لکه بینی ودوباره خونریزی گرفتم دلیلش چیه ممنونمیشم جواب بدین
- هماتوم
سلام.من ۳۳ سالمه و تیرماه اقدام به بارداری کردم.با اولین اقدام باردار شدمو تو ۶هفته لکه بینی و خونریزی کردم دکتر گفت ک هماتوم دارمو شبی ۱عددشیاف و آمپول پروژسترون تجویز کرد ولی درآخر جنین دفع شد.الان بعد ۳ ماه دوباره میخوام اقدام کنم.میخواستم بدونم ممکنه دوباره هماتوم بگیرم؟و اینکه برای جلوگیری از هماتوم چکار باید بکنم؟خیلی نگرانم ممنونم راهنمایی کنین
- بارداری هفتگی
سلام خانوم دکتر عزیز سه ماه سوم بارداری یعنی چند هفتگی منظورم اینه چند هفتکی شروع میشه؟؟؟
- خونریزی بعد ای وی اف بعد روز دهم
با سلام و عض خسته نباشی من ده روز پیش ای وی اف کردم الان دچار لکه های خونریزی شدم شیاف پروستژون از مقعد استفاده کردم نگران ایا این علایم پریودی است خسته شدم خواهش میکنم راهنماییم کنید
- اسپیرونولاکتون
سلام، دکتر برای رشد مو به من اسپیرونولاکتون ۱۰۰ دادن به مدت ۳۰روز ،میخواستم بدونم عوارض نداره؟ و اینکه بعد این ۳۰ روز قطعش کنم مشکلی پیش نمیاد؟ علت ریزش موهام غیر هورمونی بوده وبعد گرفتن کرونا دچارش شدم
- اسکورت
با سلام و عرض ادب من میخواستم بدونم چطوری میتونم ارضا شدن هنگام رابطه واژینال رو تجربه کنم. هنگام رابطه جنسی با اینکه قبلا مثانه رو خالی کردم بازم حس ادرار بهم دست میده و من رابطه متوقف میکنم و مثانه خالی میکنم. خیلی جاها خوندم که نباید اینکار رو کرد و باید رها کنیم. خواستم نظر شمارو بدونم. ممنون میشم
- یایسکی
من یک کیست سه میلی دارم الان پانزده روز هست پریودم علت چیست
- آیا روز انتقال جنین، قبل انتقال جنین سونوگرافی واژینال انجام میشه؟
سلام وقت بخیر ببخشید سوالی داشتم: میخواستم بدونم روز انتقال جنین به رحم، قبل از انتقال جنین به رحم سونوگرافی واژینال انجام میشه؟ منظورم اینه که روز انتقال جنین، درست قبل انتقال جنین به رحم، آیا سونو واژینال به منظور بررسی شرایط رحم و بررسی شرایط ضخامت خط اندومتر و بررسی شرایط تخمدانها انجام میشه؟یا نه؟
- سلام تو سوال قبلی پرسیدم همسرم ناتوانی جنسی داره واز قرص یوهمبین وPowER CqL استفاده میکنه برای همیشه ناتوانی جنسی همسرم برطرف کنه وشما گفتین این قرصها اسر سو نداره میشه راهنمایی کنید لطفا


