Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص دوفامد
سلام خانوم دکتر من سقط جنین داشتم خونریزیم داشتم بیست روز رفتم پیش دکتر برا قطع خونریزیم قرص دوفامد داد منم خوردم چند روزی خونریزیم قطع شد وقتی ک قرصم تموم شد بازم پریود شدم میخواستم این پریودی ک با قرص انجام شده این خونم قطع میشه
- آمپول
سلام اگر کسی باردار باشد و پروژسترون بزند باز هم دچار خونریزی شبیه پریود میشه ؟ یا نه منظورمه اگر کسی با آمپول بعد 7 روز پریود شد یعنی باردار نیست؟
- کیست تخمدان
سلام و خسته نباشید من حدود دو ماه پیش سقط خود به خودی داشتم.بعد از سقط ده روز خونریزی داشتم بعد پاک شدم.وقتی رفتم سونو بقاقا به اندازه یک سانتیمتر بود.بعد از ان به دکتر زنان مراجعه کروم و قرص متیل ارگونوین رو تجویز کردن که خونریزیم موقع مصرف اون قرص بیشتر شد.بعد از مصرف قرص حرود سه هفته ماک بودم بعد مجدد پریود شدم.پریودم مثل همیشه بود.مقدار خونریزی و همه چی مثل همیشه بود تما روز هفتم یکدفعه یرای چند ساعت خونریزی شدید پیدا کردم و لخته های بزرگی از من دفع شد.بعد از اون لکه بینی بود و بعد تموم شد.الان مجدد سونو رفتم چیزی که سونو گفت این بود: ضخمت اندومتر ۸.۵ تا ۹.۵ در خط وسط با خطوط نامنظم همراه با وجود مایع در اطراف ان. توده کیستیک یونی لوکولار با جدار مشخص به ابعاد ۲۵ در ۲۵ میلیمتر فاقد سپتا دبری داخلی و یا ندول خارجی در محل تخمدان راست رویت گردید که در درجه اول مطرح کننده بقایای حسم زرد حاملگی و یا کیست فاکشنال تخمدان است. الان این یعنی چی؟ اون بقایای حاملگی از من دفع شده یا نه؟ ایا میتونم از داروهای گیاهی استفارده کنم؟و ایا این کیست چجوری به وجود امده در صورتی که این کیست یکماه میش که سونو رفتم نبود.
- اثر روزه گرفتن بر عادت ماهانه
سلام و وقت به خیر، بعد از ماه رمضان پریود نمیشم و چهار روزی هست که عقب افتاده، اما علائم پریودی مثل درد پا و کمر و دل درد وجود داره، این عقب افتادن به خاطر روزه هست؟ چیکار کنم که پریود بشم تا از شر درد ها و علائمش خلاص بشم؟
- کیست بارتولن
من 9 ماهه کیست بارتولن ام را که خیلی هم بزرگ شده رو کامل در آوردم. بعد از یک ماه باز تورم داشتم چند تا دکتر رفتم گفتن با در آوردن کیست باز هم احتمال عودش وجود داره .بعد از عملم سه چهار بار این تورمی که باز ایجاد شده سر باز کرد و مواد داخلش کامل تخلیه شده ولی یه هفته نمیشه که باز پر میشه و ورم میکنه الان نمیدونم دیگه باید چکار کنم باز بزرگ شده و اذیتم میکنه
- تورو خدا کمکم کنید و جواب فوری بدید
سلام من چند سال پیش فریب یا آدم نامرد رو خوردم و چن بار از جلو با هم رابطه داشتیم بعد از رفتن اون خیلی نیاز به رابطه داشتم و خودم با انگشت خودم رو تخلیه میکردم، یک بار برای معاینه به پزشک مراجعه کردم به من گفتند بکارت من پاره نیست و از نوع حلقوی ارتجاعی است، الان میخوام عقد کنم و باید گواهی سلامت بگیرم، ممکن است ساییدگی ایجاد شده باشد،؟ اگر ساییدگی باشد در برگه سلامت ذکر میشود؟؟؟؟؟؟ تو رو خدا یه جواب درست بذید من دارم از نگرانی میمیرم 😭😭😭😭😭😭😭
- نازایی*
باسلام، لطفا جواب عکس رنگی بهم میگن که نوشته بک سپتوم کوچک در جدار فوقانی کاویته رحم دیده شده،ضایعه فراگیر در کاویته رحم وکانال سرویکس مشاهده نشد،لوله فالوپ سمت راست با تاخیرحاجب شده و spillage ان مشهود نیست احتمال انسداد لوله فالوپ سمت راست مطرح میگردد، لوله فالوپ چپ با تاخیر حاجب شد ودیامتر نرمال دارد و spillage ان با تاخیرصورت گرفته تجمع موضعی ماده حاجب در ناحیه پری تیوپال چپ احتمال درجاتی از peritubal adhesion را مطرح میکن، با توجه به اینکه من چهل سالمه و ذخیره تخمدانم هم۰:۳۹ به نظرتون باردار میشم اصلا؟
- کیست تخمدان
سلام خانم دکتر میخواستم بپرسم آیا کیست اندومتریوز و یا کیست هموراژیک در سونوگرافی معلوم هستند و سونولوژیست ذکر میکنه که اندو متریوز هست یا هموراژیک و یا ساده در جواب؟ یا اگر ننویسه یعنی کیست سادست؟
- ترمیم پرده بکارت
سلام خسته نباشید من ۸ ماهه نامزدم اولای نامزدیم ک میرن دکتر رفتم گفت پرده تو نازکه و فقط در وسط قرار داره الانم چند روز پیش رفتم دکتر بهم گفت پرده ات پاره شده میخوام بدونم اگه از پشت رابطه داشته باشم باعث پارکی پرده میشع؟
- جفت
قرارگرفتن جنین در سیرکولار واندوسیروکس بسته است یعنی چی درسونوگرافی 7هفته بارداری
- رحم اجاره ای
سلام من میخاستم رحم اجاره بدم.قیمتش چنده؟؟
- غربالگری مرحله دوم
سلام خانوم دکتر .ن امروز نتیجه سونوی مرحله دوم گرفتم همه چی خوب بود آزمایش غربالگری کواد مارکر دادم نوشته اسکرین مثبت. دارم دق می کنم هفته 19 بارداری هستمو 37 سال سن دارم نتایج براتون می فرستم لطفا راهنمایی کنید.
risk of down:1in3300(at term)
risk of trisomy 18:1in1100(at term)
risk of trisomy13:1 in11000(at term)
risk of ntd:1 in 490
risk of pre-eclampsia: greater than1 in 5
comment: downs risk due to maternal age alone ia 1in 180 - دررابطه با خونریزی
اورژانسی خوردم خون لخته میاد ازم خیلی
- بقایای سقط جنین
من سقط داشتم با قرص سایتوتک. ۹ روز بعد از خونریزی و پریودی شدیدی که داشتم سونوگرافی انجام دادم: کویته اندومتریال در ناحیه فوندوس و پرگزیمال تصویر یک ناحیه mixed echoic عمدتا هایپو اکو با وسکولاریته کمتر از میومتر به نفع PROC grade 1 به ابعاد 18*8*18 mm رویت شد. این مقدار بقایا خودبخود دفع میشود یا نیاز به کورتاژ دارد؟
- کیست اکوفری
سلام خسته نباشید من یک کیست به ابعاد ۳۸در۱۶mmدارموضخامت آندومترمم۱۹mmاست چکار باید بکنم ؟آیاخطرناکه؟ممنونم اگر راهنماییم کنید.
- من 39سال دارم توی رحمم یه پولیپ داشتم عمل کردم ولی یک ثانت دیگه هنوز بوده که آمپول دیفرلین 28روزه زدم الان دو هفته است پریودم ودوز دوم آمپول رو سه روز پیش زدم خونریزیم پس کی قطع میشه چون کلافه شدم دیگه دوهفته است
- سیکل ماهانه
سلام من یک ماهه پریودم عقب افتاده یک هفته س به طور غیرطبیعی چاق شدم امپول پروژسترون زدم...دلیل این چاقی چی هست؟وایا ممکنه بعد از عادت ماهانه برگرده
- آزمایش
سلام خانم دکتر لطفا راهنماییم کنید ۲۰ سالمه و مجرد هستم آزمایش خون در روز سوم پریودی دادم 1/Lh:6 2/9:Fsh برحسب mul/ml آیا طبیعی هستش؟ ممنونم ازتون
- بارداری
سلام من 34هفته و 2روز هستم تاریخ دقیق زایمان سزارین و طبیعی کی میشه برام
- سوالم پایین هستش
فراموش کردم بگم ک تاریخ پریودیمم15بوده و نشدم و الان سه روز گذشته و با این اتفاق ایا چیز نگران کننده ای؟ درد و سوزش و حس خیسی در شکم و پهلو و تخمدان دارم


