سلام،درصورتیکه نمی توانید از قرص ضد بارداری استفاده کنید،می توانید از ترکیبات پروژسترون با برنامه های مختلف استفاده نمایید.که البته معمولا موجب کاهش خونریزی می شود.
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام خانم دکتر چرا گفتین قرص مدروکسی پروژسترون مناسب وضعیت من نیس چرا پس چی لازمه
- عفونت واژن
سلام وقتتون بخیر ۲۰سالمه متاهل هستم عفونت واژن دارم دکتر بهم قرص تتروندازول وفلوکنازول وشیاف فیتو واژکس داده درد و خارش ندارم اما عفونتم ۷ روز طول کشیده خوب نشدم ترشحات پنیری دارم چی کار کنم خوب شم ممنون
- قرص سایوتیک
ایا میشه بعداز مصرف قرص سایوتیک برای سقط جنین(باوجود چندروز خونریزی) جنین سقط نشده باشه؟
- خودارضایی
سلام دکتر خواستم بپرسم خودارضایی با مالش باعث تکرر یا ریزش ادرار میشه؟
- خون ریزی خارج از پریود
سلام خون ریزی قرمز و گاهی قهوه ای دارم کمر درد واحساس شل شدگی کمر دارم و خارش 1 ساله عفونت مکرر می گیرم ۲۰ سالمه برای درمان چی کار کنم؟
- فنازومکس
من ۲ ماهه باردارم قرص فنازومکس استفاده کردم ضرر داره؟
- پرولاکتین بالا
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من پرولاکتین بالا دارم ام آر آی شدم و نودل پنج میلی متری تشخیص داده شده کابرگولین نیم میخورم هفته ای نصف قرص. سوالم این بود که با وجود مصرف قرص و در رنج بودن آزمایش پرولاکتینم من دقیقا در روزهای تخمک گذاری یعنی 12 و 14 پریودی دچار خونریزی یک روز و سه روز لک بینی میشم میخواستم علت این مشکلمو بدونم ؟ سونوگرافی انجام دادم همه چی نرمال و تمام آزمایشات دیگه هم نرمال بودن. ممنئن میشم ازجوابتون
- سلام من هفته ۱۳ بارداری استم از این پماد تریامسینولون اِن اِن استفاده کنم ضرر دارد
- خشکی ودرددرهنکام نزدیکی وگفتندسیربزارداخل واژن گذاشتم نمیدونم چراکمی خون میادبااینکه رحممدرابرداشتم
خشکی واژن درددرموقع نزدیکی واصلانمیشه نزدیکی کردداخل نمی رودبه خاطردردوسوزش زیادسیرگذاشتم نمیدانم چراخون امدبااینکه رحم ندارم
- جلوگیری از بارداری
سلام، من دودوره آمپول دکاپپتیل زدم این دوماه، خونریزی شدیدم الان کم شده، خواستم بدونم نیازی به جلوگیری در رابطه جنسی هست یا خیر؟ احتمال بارداری وجود داره؟
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر بنده ۶ ماه پریود نامنظم دارم یعنی دوره پریودم طولانی مدت شده نسبت به قبلم و دکتر قرص روکین به مدت دوماه بهم داده بودم برای بی نظمی و تو سونو مشخص نبود که تنبلی دارم و ازمایشا هم خوب بود که این ماه تا روز ۱۳ ام سیکلم لکه بینی داشتم که سونو دادم مشخص شد تنبلی تخمدان دارم و ازمایشاتمم خوبه و دکتر به مدت سه ماه قرص سیپروترون کامپاند برام تجویز کردن که این ماه هم با اینکه امروز روز ۱۱ سیکلمم باز لکه بینی دارم نسبت به ماه قبلم کمتره ولی خب دارم لکه بینی رو در حالت عادی مشخص نیست رو دستمال مشخص میشه که لکه بینی هست این لکه بینی یعنی بخاطر تنبلی تخمدان هست ؟ باز به دکترم مراجعه کنم و قرص رو عوض کنن یا با قرص سیپروترون خوب میشه به مرور ؟ ماه اولی هم هست که قرص سیپروترون رو شروع کردم ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید
- ژل مرطوب کننده واژینال واژیهیل باریچ
با سلام وخسته نباشید من هشت ساله که رحم وتخمدانم را در آوردم وبه خاطر خشکی از ژل مرطوب کننده واژینال واژیهیل باریچ استفاده می کنم با توجه به این که دارای گیاه رازک و ویتامین ای هست ومن رحم وتخمدان را درآوردم این برای من ضرری نداره؟
- کیست اکوژن درتخمدان چپ
سلام .درسنوی که انجام دادم یک کیست ۳۳م م باجدارنسبتاً ضخیم .درتخمدان چپ با محتویالت ریز اکوژن مشاهده شد آیا خطرناکه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
- پرده بکارت
سلام من نگاه فیلم کردم تحریک شدم یکمی مالش دادمقشمت بالایی وارضا شدم ایا پرده بکارت اسیب دیده البته از روی شلوار ونواربهداشتی طرف ناحیه واژن هم دست نزدم؟
- بلوغ
باسلام.دختر من نه سال وسه ماهشه موی عورتش رشد کرده .قدش از همسالهای خودش کوتاهتره .آیا نشانه ی بلوغ زود رسه؟چیکار باید بکنم ممنون میشم راهنمایی کنید.
- ذخیره ی تخمدان
سلام خانوم دكتر. من 36 سالمه و ميخوام ازدواج كنم ترس از نازايي به خاطر سن بالا دارم . از طرفي هم هشت ساله پرولاكتين بالا به خاطر آدنوم هيپوفيز دارم. اين سري كه براي آزمايشات مربوط به پرولاكتينم رفته بودم درخواست ازمايش ذخيره تخمدان هم دادم جوابش2.95 بود چون دكترم متخصص غدد هستن خواستم از شما بپرسم آيا اين دخيره تخمدان براي بارداري خوبه يا كمه ؟ خيلي نگرانم ممنون ميشم منو از نگراني دربياريد
- نتیجه سونوگرافی
با سلام نتیجه سونوگرافی من چنین هست. خانم 55 ساله که یایسه نشده. اندازه رحم در حد طبیعی 82*46*57 میلی متر و اکوی پارانشیمال مختصر هتروژن دارد. ضخامت اندومتریال 21.9 میلی متر افزایش یافته به صورت تک لایه است. فیبروم ساب سروزال با قطر 18 میلی متر در دیواره قدامی جسم رحم مشهود است. تخمدان سمت راست اندازه و نمای پارانشیمال طبیهعی دارد.RO=34*16 mm ضایعه کیستیک اکوفری بدون سپاسیون با ابعاد 30*44 میلی متر منطبق بر تخمدان چپ مشاهده شد. ضایعخ ادنکسال یا توده لگنی در سمت راست مشاهده نشد. حدود 4.5 cc مایع در کولدوسک خلفی مشاده شد. R/O PID
- عددبتا پاین بعد از ای وی اف
سلام خسته نباشید من دو هفته پیش آنتقال جنین داشتم و دو روز پیش رفتم آزمایش عدد بتا 12بود بعد 48 رفتم شد ٢ ميخاستم بدونم واسه چی اینجوری شده
- پریودی بعد از عمل فیبروم
من دو ماه پیش فیبروم داشتم عمل کردم شکمم رو باز کردن که فیبروم هامو در اوردن . ماه اول پریودیم خیلی شدید بود و قطع نمیشد دکتر برام قرص اچ دی تجویز کرد پریودی دوم خیلی خونریزیم معمولی و خوب بود ولی باز با گذشت ده روز هنوز قطع نشده و خونریزی دارم دکتر برام قرص ال دی نوشت این ماه در ضمن سونو هم دادم گفت مشکلی نداری ولی نگرانم ایا این قضیه عادیه دو ماه بعد از عمل که خونم بند نمیاد ؟ با این قرص ها تنظیم میشم ؟
- قرص نورم اسکین
سلام خسته نباشید ببخشید من مدتی هست هفته ای یه بار از قرص نورم اسکین استفادع میکنم اما موقع نزدیکی ینی تاشهوتی میشم سوزش شدید رحمم میگیره دلیلش چیه میتونع علتش مال قرصه باشع؟


