Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
معنی کانون ظریف اکوژن در سونو چیست
ساک حاملگی حاوی yolk sac کانون ظریف اکوژن با ۵و۵ هفته مشاهده شد - اقدام بارداری
سلام من قاعدگی هام نامنظم هستش.دوسال برای بارداری اقدام میکنم ولی نتیجه نگرفتم.قرص کلومیفن ۵۰ الان دومین دوره هستش که مصرف میکنم اگه جواب نگرفتم باید چی کنم دوباره باز یه دوره مصرف کنم؟
- تتو
سلام خانم دکتر من ماه اول بارداری هستم می خواستم ببینم تتو ابرو برای جنین ضرر دارد؟
- جوش زیرپوستی
سلام ببخشید من یه ماه پیش انتهای رانم نزدیک به ناحیه تناسلی جوش سر پوستی داشتم اذیتی نداشت اما الان دو هفتس اذیت میکنه و حس میکنم زیاد شده و جاشم باد کرده راستش اصلا نمدونم جوشه یا چی ولی اولش شبیه جوش سرپوستی بود میشه توروخدا کمک کنید
- قطع پریودی
سلام من ۴۴ سالمه پرولاکتین ۱۰۰ هست رفتم پیش متخصص زنان بعد از دیدن آزمایش گفت که من یاعسه شده ام هیچ قرصی نداد میشه قرص کابر گولین مصرف کنم ادر ظمن ۶ ماهه پروردیم قطع شده
- تنبلی تخمدان
سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان دارم چ دارویی گیاهی خوبه که فعال بشه تورو خدا بگید من ممکنه باردار نشم🙏🏻🙏🏻
- بارداری و سوزش زیر شکم
10هفته باردارم. سوزش و درد زیرشکم تقریباً روی مثانه ام دارم خطرناکه؟
- آزمایش غربال گری
سلام خسته نباشید من ۴۲سالمه بارداری دوممه به طور طبیعی/ غربالگری مرحله اول انجام دادم ان تی۱/۱وریسک داون هم ۱/۱۷۰۰ بود که دکترم گفت نیاز به غربالگری مرحله دوم نیست وسلفری هم نمیخوادانجامدبدیدالان آنومالی هم انجام دادم مشکلی نداشتم ولی ذهنم درگیره که نکنه مشکلی پیش بیاد به نظرشمابایدسلفری انجام میدادم؟
- پولیپ یا هایپر پلازی
سلام ؛ بخاطر اقدام به بارداری طی دوسال گذشته تقریبا هر ماه و یا چند ماه یه بار سونو واژینال دادم ؛ این سری ماه قبل از سونو واژینال بتای خونم بالا رفت ولی بعد از چند روز قاعدگی رخ داد ، ماه بعد از این قضیه با مصرف محرک روز ۱۱ سیکل برای سونو واژینال رفتم ؛ برای اولین بار تصویر ضایعه هایپر اکو به ابعاد ۴ در ۳ mm رویت شد که یا تشخیص پولیپ دادن و یا هایپرپلازی فوکال ؛ علت این مشکل چیست ؟؟ ۳۳ سالمه بچه ندارم و سه سال اقدام میکنم و باردار نشدم . ممنونم از لطف شما
- پریود نامنظم
سلام خانم دکترنه ماه از زایمان سزارینم میگذرد هر ماه پریود نامنظم دارم و خونریزی نسبتا شدید و بوی عرق بدنم به کلی بوی بدی گرفته چکار باید انجام دهم
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر من نوبت دارم واسی سرکلاژ شکمی احتمال اینکه سرکلاژ شکمی شکست بخوره چند درصد و آیا سرکلاژ شکمی باعث نازایی میشه
- سقط جنین
سلام خانم دکتر من از بیماران شما هستم. می خواستم بدونم مصرف آویشن به مقدار کم موجب سقط جنین میشه؟ با تشکر از پاسخ شما
- باسلام خانمی هستم که از طریق سونو گرافی ضایعه هتروژن هایپواکو نامنظم معروف که مطرح کننده آدنومیوز جراحی سزارین است به چه معناست وآیا خطرناک است
سلام سونو خط سزارین انجام دادم محل اسکار جلدی سزارین ضایعه هایپواکو ۱۸*۸م م با حدود نامشخص در لترال راست اسکار جلدی بافت نرم عمقی لایه سطحی رویت شد.تشخیص شامل اندمتریوز جلدی با احتمال کمتر بافت گرانولاسیون است .درد اصلا ندارم میشه راهنمایی کنید
- تزریق
سلام خانم دکتر . آمپول لوپرومر۷٫۵ رو جایی که برای تزریق رفتم با توجه به بروشور داخل دارو دور ناف زد اومدم خونه دیدم تو نسخه نوشته عضلانی چیکار کنم ؟
- باردار ی
سلام در عکس رنگی من نشان داده Filling Defect ثابت ۲۰ میلیمتری در جدار چپ رحم دیده شده ...می خواستم بدونم من که قصد بارداری دارم آیا وجود این تاثیری بربارداری دارد یا نه ممنون میشم جواب بدید
- پرده بکارت
سلام من آب با فشارر زیاد وقتی ک تو دسشویی بودم مثل اینکه هوا تویه شلنگ بوده برخورد کرد با داخل واژنم و خون اومد ایا پرده بکارتم پاره شده
- ارتباط سرفه کردن با هورمون پرولاکتین؟
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر بنده گلوم عفونت کرده دارویی هم مصرف نمیکنم بخاطر ازمایش پرولاکتین ولی دارم هی سرفه میکنم میترسم رو جواب ازمایشم تاثیری بزاره میتونم با وجود سرفه کردن ازمایش پرولاکتین بدم ؟
- لیزر
با سبلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر. بنده دختر مجرد 27 ساله هستم که دچار بیماری کیست تخمدان اندومتریوز شده ام. سوالی که از شما دارم این است که با وجود این کیست کدام از قسمت های بدنم را لیزر کنم؟ با وجود اینکه خیلی موهای زائد بدنم زیاد است و مشکلی برایم پیش نیاید؟ باتشکر
- سقط جنین
سلام وقت بخیر خانم دکتر من سقط داشتم بخاطر بارداری نول اولین روز آخرین پریودم پنجم دیماه ۱۴۰۲بود بخشی از سقطم ۱۱ اسفند در خانه انجام شد بصورت ناقص و ۲۰ اسفند دچار خونریزی شدید شدم ک به بیمارستان رفتم و ۳ تا قرص میزوپرستول بهم دادن و جفت سقط شد اما خونریزی کمی دارم تا الان و ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ دو لخته متوسط دفع کردم که سنو واژینال انجام دادم شرح سنو: رحم با ابعاد طبیعی و اکوی ادنومیوتیک 95*48 میلی متر ضخامت آندومتر ۱۲ میلی و مختصر غیریکنواخت محتوای اکوژن۲۰*۱۶*۱۰میلی وحجم ۲ سی سی در کویته آندومتر فوتبال دارای واسکولاریته از دیواره قدامی به نفع بقایای بارداری مشاهده شد رفتم بیمارستان قرص ال دی دادن روزی ۲ عدد تا۵ روز بخورم فشارخون ۱۴ هست مشکلی پیش نمیاد و به این روش بقایا کامل دفع میشه؟؟؟؟ از چه روشی استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید سپاسگزارم
- فیبروم
سلام ببخشید من 18 هفته باردارم..فیبرومم هم به ابعاد 173در 118 هستش..خیلی نگرانم..انومالی هم گفت مشکلی فعلن نیست مشابه ه من بوده کسی؟؟


