Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عمومی پزشک
سلام من اسم نیوشا موسوی ،۲۰سالمه از تهران مجرد من خیلی وقت پریود نشدم می خواستم بدونم علتش چی
- بررسی سونوی رحمی
سلام من ب علت نازایی روز ۱۴ سیکلم سونوی رحمی انجام دادم و در گزارش سونو نوشته رحم با شکل پ موقعیت نرمال۲۸تا ۶۴با اکوی میومتر نسبتا هتروژن این یعنی چی؟من مشکل تیرویید و کبدی هم ندارم در ازمایشاتم هم استروژنم ۷۵۰ بود البته همون روز ۱۴ سیکلم انجام دادم ممنون میشم توضیح بدید
- سزارین
سلام و عرض ادب خدمت خانم دکتر بسیار ارجمند که صبورانه پاسخ کسانی مثل من که دچار استرس از زایمان سزارین هستند را می دهند. خانم دکتر شما در پاسخ سوالم درخصوص چنددقیقه زمان سزارین فرمودید از نیم ساعت تا یک ساعت متغییر است چرا برای بعضی ها نیم ساعت و برای بعضی ها یک ساعت خانم دکتر برای افراد فشارپایین توصیه شما زایمان با بیحسی است یا بیهوشی کامل
- استفاده از اپیلیدی یا اپیلایتور برای ناحیه تناسلی
سلام، میخواستم بدونم استفاده از اپیلیدی برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی خوبه یا نه؟ عوارضی نداره؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید چه عواملی باعث اسیب رسیدن به نخ سرکلاژ شکمی قبل بارداری میشه؟آیا با سونوی واژینال وضعیت سالم بودن نخ قابل بررسیه؟
- آمپول نوروبیون
چند ساعت قبل مسابقه این آمپول رو بزنم
- بارداری
سلام خوبین خانم دکتر من تنبلی تخمدان داشتم البته دیری پیش دکتر رفتم دارو بهم مدروکسی پرسترون بیک دیگه همنام این باساشه داد الن مدروکسی تموم کردم بیبیچک زدم خطکمرنگ افتاده ایا امکان داره باردار باشم فقط تاغذا میخورم تهوع دارم وصبح تهوع
- بقایای سقط ۱
سلام وقت بخیر ۱۰ روز پیش سقط داشتم که روز دهم سونو انجام دادم که براتون میفرستم ساختمان هیتروژن به ابعاد۸*۲۳ mm در داخل کاویته آندومتر رحم بدون واسکولاریته واضح دیده شد.(بقایای بارداری)
چون دکترم نبودن و چند روز دیگه میان میشه راهنمایی بفرمایید درصورت امکان. - تودههپواکو ونتروژن
باسلاموقتی بارداربودم پسرم که متولدشد از قسمت جراحی یه توده به وجود اومده وقتی پریود میشم ازون قسمت هم خون میاد دردش هم زیاده چیکارکنی ؟؟؟؟؟؟؟
- تست غربالگری
سلام سن 34 ازدواج فامیلی نیست هفته 21 باردار هستم در هفته ای 13 سونو Nt و آزمایش خون دادم آزمایش با ریسک پرخطر و Nt بالا با 5.7شد 16 هفته آمینوستنز و کاریوتاپپ دادم نرمال بود ولی میگن باید Array انجام میدادی آنومالی هم چیزیش نرمال بود ولی من خیلی میترسم بچه مشکل داشته باشه شب و روز ندارم میگن بچه ممکنه عقب ماندگی سندرم نانون داشته باشه هر کسی یه چیزی میگه دیگه تحمل ندارم بعضی وقتا به این فک میکنم خودم دارو تهیه کنم سقط کنم خواهش میکنم من راهنمایی کنید
- لکه بینی
باسلام خانوم دکتر من حدود چهار هفته چهار روز هستم الان کله بینی خفیف دارم جای نکرانی نیست ودلیلش چی میتونه باشه
- سلام روز اول پریود آمپول دیفرلین زدم الان افتادم به خونریزی چیکار کنم
روز اول پریود آمپول دیفرلین زدم که پریود زیاد طول نکشه چون کم خونی شدید گرفتم ولی انگار بدتر شده خونریزیم شدید تر شده چیکار کنم
- بعد از سقط چه مدت باید قرص ال دی مصرف کرد؟
در هفته ششم بارداری جنین سقط شد. بعد از چند روز لکه بینی و خون ریزی داشتم، دکترم قرص ال دی تجویز کرد شبی یک عدد بعد از چهار روز خونریزی قطع شده، آیا باید مصرف قرص رو ادامه بدم تا ۲۱ روز قرص تمام شود؟
- بارداری دوم
من سه سال که اقدام کردم ولی هنوز نتیجه ای نگرفتم بچه ی اولم دختر دوس دارم این پسر باشه میشه راهنمایی م کنین ممنون میشم
- زخم
سوال اول:سلام علایم زخم دهانه رحم چسست؟ میشه کسی زخم دهان رحم داشته باشه و خودش متوجه نشه؟ اگه زخم بزرگی باشه و این زخم بعلت عفونت نباشه بعد مدت زیادی ه گذشته درمان میشه؟ سوال دوم:علت سوزش بالای دهانه واژن موقه ی تحریک شدن چیست؟ ممنون از پاسخگویی شما
- آزمایش خون غربالکری دوم
سلام آزمایش خون غربالگری دوم را در چه هفته ای انجام بدم
- سرکلاژ
- لکه بینی
با سلام خدمت شما من دختر ۱۹ ساله هستم ، این ماه به دلیل ابتلا به کرونا داروی مترونیدازول، آزیترومایسین و قرص جوشان اِی سی سی مصرف کردم ، این ماه ۲۵ ام تاریخ پریودمه که البته معمولا چند روز تاخیر دارم ولی از دیروز یعنی ۱۸ ام یه سری لکه بینی قهوه ای رنگ و یا مقدار خیلی کمی همراه خون بود ولی همچنان پریود نشدم و فقط زیر شکمم کمی احساس سنگینی میکنم میخواستم ازتون بپرسم این موضوع نگران کننده است و باید بررسی بشه؟ یا ممکنه به خاطر داروهایی که مصرف کردم باشه؟
- پریودی
سلام من همیشه سر وقت پریود میشوم الان هم سره وقت میشم ولی دو ماهه اول هشت روزه شدم بعد رفتم دکتر قرص الدی داد گفت از روز اول پریودی بخور منم خوردم الان روز یازدهم شده ولی هنوز مریضم و زیر دلم یهو درد میگیره چکار کنم ممنون
- علت سوال
سلام من برای معاینه عفونت قارچی واژن به پزشک مراجعه کردم و هنگام معاینه ازم پرسیدن جلوگیری با چیه؟ منم گفتم هیچی من هیچ جلوگیری ندارم نه با هیچ وسیله ای نه با دارو و نمیدونم چرا این سوال رو ازم پرسیدن ؟


