Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
با سلام طبق تاریخ آخرین دوره از پریودم با گذشت یک هفته از پریودم عدد بتا ۳۵۰۰ شد . اما گاهی اوقات درد در انتهای کتف چپ احساس میکنم که گاهی هست و گاهی نیست . البته دلدرد و کمردرد هم در حد چند ثانیه گاهی به سراغم میاد و رفع میشه . خواستم بپرسم این درد در انتهای کتف چپم جای نگرانی داره ؟؟
- در مورد حاملگی
س وقت بخیر خانم دکتر من بعد زایمان اونم دوقلو دوباره بار دار شدم ولی همسرم از داشتنش خیلی ناراحته و میگه باید سقط کنی راه کاری لطفا بهم ارائه دهید
- کیست
سلام ضایعه کیستیک دارای سپتاودبری های اکوژن داخلی به ابعاد ۸.۳و۴.۵mm دراگزیلاری راست رویت شد میشه توضیح بدید راجع ب این سونو واینکه خطرناکه یا با دارو درمان میشه؟
- میگرن
باسلام خانم دکتر با داشتن میگرن بارداری برایم خطری به همراه دارد؟ یا خیر
- کیست کولدساک
من سونو لگن و شكم دادم ناحيه كولدوساك كيست ابكي بدون جدار و ديوار سايز 54*35*80مشاهده شد خطر ناكه
- سلام من انتقال جنین ۵ روزه داشتم از ۷ انتقالم بی بی چک زدم تا ۱۰ انتقال روزای اول خیلی کم رنگ بود الان هی پور رنگ تر میشه برم ازمایش بتا یعنی ؟
- مایع ازاد خفیف لگنی حاوی ذرات اکوژن داخلی مشهود است یعنی چی؟
سلام خسته نباشید معصومه محمودی هستم مشکی در ناحیه واژن داشتم رفتم پیش متخصص زنان و زایمان برام سونوگرافی شکم و لگن نوشتن در سونوگرافی هم چی خوب بود ولی در پایین سونوگرافی نوشت بود. مایع ازاد خفیف لگنی حاوی ذرات اکوژن داخلی مشهود است یعنی چی میشه بگین .
- آزمایش خون بارداری
سلام وادب.. خانم دکتر در بسیاری از سایت های علمی خوندم که در صورت بارداری و باردار بودن.. آزمایش خون 12 روز بعد از لقاح مثبت میشود.. و با توجه به این ک اسپرم نهایت 5 روز زنده میماند.. از این حرف این نتیجه به عمل میاد.. اگر 17 روز بعد از نزدیکی آزمایش خون بدیم میتوانیم صدرصد به نتیجه اش مطمئن باشیم.. آیا این نتیجه درست است؟
- پرده بکارت
سلام اگر نوع پرده بکارت حلقوی باشد و بعد از رابطه خونریزی نداشته باشد پرده سالم است؟
- IUI
با سلام..بنده ذخیره ام ۰/۳۳ هستش...یکبار ای وی اف کردم که دو تخمک داشتم که فقط یکی خوب بود اونم تبدیل به جنین نشد...ماه پیش دو فولیکول ۲۰ داشتم که باز باردارنشدم ۴۰ روزه فرتیل اید و اوابوست می خورم این ماه سه فولیکول ۱۸-۱۹-۱۹ دارم که دکتر برای سه روز دیگه آمپول آزاد سازی داده و پیشنهاد IuI بهم داده...همسرم هیچ مشکلی نداده...آیا در شرایط من iui واقعا موثره یا من به صورت طبیعی اقدام کنم...دکتر فقط پیشنهاد دادن قرار فکر کنم و خبر بدم...لطفا راهنمایی کنید
- زنان وزایمان
سلام.من دومرتبه سزارین شدم.الان بیست سال از دومی میگذره.حدود دوهفته پیش جای بخیه م شروع به سوزش کرد.فکرکردم عرق سوزه پماد مالید .تا سوزشش ساکت شد.ولی باز الان شروع کرده به سوزش به خصوص موقع راه رفتن.لطفا راهنمایی کنید چکار کنم
- پولیپ کیسه صفرا
یک پولیپ اکوژن چسبیده به دیواره خلفی کیسه ی صفرا به دیامتر3.8mm نیاز به جراحی آیا دارد
- ناحیه اکوفری
سلام ۳۰ سالمه مجرد هستم و در تخمدان چپم ناحیه اکوفری ۲۸mm دیده شده، چیکار باید بکنم؟ مرسی
- کیست تخمدان
سلام کیست تخمدان درموید دارم ۵سانته باید چیکار کنم دارویی نداره من نمیتونم برم عمل بچه کوچیک دارم هم ۱ساله زایمان کردم سزارین شدم دوباره باید برم عمل واسه کیست راهی نداره جز عمل
- عمل جراحی رحم
امکان دارد در موقع عادت ماهانه عمل جراحی رحم وبرداشتن آن انجام داد ؟ مشکلی پیش نمی آید؟ خطرناک نیست ؟
- قرص ال دی و بهم ریختن قاعدگی
سلام خانم دکترخسته نباشین من ماه قبلی یه سفربرام پیش اومد و روز۱۸سیکلم تاروز۲۴سیکل روزی یدونه قرص ldمصرف کردم وبعدقطع قرص ۶روزبعدپریودشدم اما این ماه ۱۰روزه که پریودم تاخیرداره وپریودنشدم تست هم زدم باردارنبودم آیا اون قرص ها باعث نامنظم شدن پریودم شده؟؟(قبلاپریودم تنظیم بود).چیکاربایدکنم ؟که پریودم تنظیم بشه
- قاعدگی
خانم دکتر سلام من پریودم آبکیه بعد هنگام دستشویی که میخوام خودمو بشورم خون ابکی که بیرون میاد قهوه ایه و دونه های ریز ریز هم بیرون میاد یعنی غلیظ نیس اولین باره اینجوری میشم دورزه که پریودم الانم پریودم خیلی خیلی کم شده وفقط زمانی که دستشویی میرم کمی میاد دلیلش چی میتونه باشه
- سونوگرافی
سلام ببخشید میخواستم بدونم چند هفتگی برم واسه سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی تا قیافه جنینم واضح دیده بشه و اعضای بدنم جنینم رو واضح ببینم و به طور کامل اعضای بدنش بررسی بشه ؟ در چند هفتگی بهتر بررسی میشه؟
- بکارت
سلام خسته نباشید ببخشید آیا خراش و ساییدگی بکارت در گواهی سلامت ذکر میشه؟
- پریودی دوباره
سلام ببخشید من در این ماه دوبار پریود شدم 10اسفند پریود شدم بعد دوباره از 18اسفند درد سینه ام شروع شد نمیدونستم برای چی در واقع پریود شده بودم دوباره ولی هیچ خونریزی نداشتم با رابطه ی که داشتم فهمیدم پریود شدم میخواستم بدونم چرا اینجوری شده خونریزی بیرون نیومده چرا باز دریکماه دوباره پریود شدم ایا اینها خطرناکه میشه منو راهنمایی کنید باید چیکار کنم باید خودمو به دکترزنان نشون بدم ممنون


