Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری با وجود پولیپ رحم
من سی سالمه و برای دومین بار میخوام اقدام به بارداری کنم ولی پولیپ رحم 7میلی دارم که بدون علایم هست آیا میتوانم باردار بشم خطر سقط اینا نداره
- عمومی
سلام خانم دکتر من 20سالمه و متاسفانه به پیشنهاد یکی از دوستام یه فیلم پورن دیدم و دچار تحریک وحشتناک واژنم شدم ولی با کنترل خودم به سختی تونستم جلوی خودارضایی رو بگیرم ولی الان شکمم و کمرم به طور بدی درد میکنه و وقتی رفتم دستشویی ترشحات چرکی زرد با رگه ی خون داشتم آیا امکان داره بکارتم آسیب دیده باشه خیلی واژنم تحریک شد ولی جلوگیری کردم از خودارضایی ؟؟؟
- درد جای سزارین
سلام.خسته نباشید خانم دکتر تقریبا چهارده ماه که زایمان سزاریان شدم هنوز جای بخیه هام درد میکنه میترسم بخیه هام باز شده باشن چکارکنم مخصوصا سمت چپ
- پولیپ رحم
سلام وقتتون بخیر.من به تازگی متوجه شدم پولیپ رحم ۱۴ میلی دارم . چه مدت زمان میبره که یک پولیپ به این اندازه برسه ؟ و اینکه من پلی کیستیک هستم ولی مشکلی در پریودی ندارم و داروی تقویتی میخوردم ولی باردار نشدم، یک بارداری پارسال داشتم که سه ماهگی سقط شد. ممکنه علت ناباروریم همین پولیپ بوده ولی دکترم در سونو واژینال متوجه نشده بوده؟ چون دکتر جدیدی که رفتم به تازگی متوجه پولیپ در سونو شد.
- لیزر زگیل تناسلی
سلام خسته نباشید ببخشید بعد از لیزر زگیل تناسلی،، چند روز طول میکشه تا جاش خوب بشه؟و آیا رد یا همان لک هم باقی میمونه؟
- تاثیر سونوی NTو NB بر غربالگری ها و تاثیر غربالگری ها بر نتیجه آزمایش آمنیوسنتز
سلام ببخشید من به جواب سونوگرافی NTو NBشک دارم میخوام بدونم اگه این سونوی NTو NB که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام دادم غلط بوده باشه ممکنه به خاطر اون نتیجه آزمایشهای غربالگری مرحله اول و مرحله دوم بارداری غلط بشه؟ و اگه غربالگری مرحله اول و مرحله دوم بارداری و سونو NTو NBغلط بشه ممکنه باعث بشن جواب آمنیوسنتز هم غلط بشه؟ توروخدا راهنمایی بفرمایید.
- تصویر چند ناحیه اکوژن در نسج نرم زیر جلدی ساق پای دو طرف مشهود است
سلام وقت بخیر تصویر چند ناحیه اکوژن با حدود ill defined در نسج نرم زیر جلدی ساق پای دو طرف soft tissue panniculitis مشهود است
- هماتوم
با سلام، من چهار ماه از داروهای کمک باروری استفاده کردم الان نه هفته باردارم و تشخیص هماتوم سه سانتی دادن، دکتر برام آمپول فرتیژست 50 که عصر میزنم و شبی یک عدد شیاف 400استفاده میکنم آیا این میزان زیاد نیست و مشکلی ایجاد نمیکنه؟
- در زمان پریودی ضربه خوردن به کمر
سلام خسته نباشید من دیروز روز اول پریودیم بود که که ضربه محمکی به کمرم خورد چجوری بگم در اتاقمون رو در آوردیم گذاشتیم کنار ک من پام خورد بهش تا خم شدم افتاد رو کمرم الانم خیلی استرس دارم توروخدا کمک کنید
- شرایط تست پاپ اسمیر
با سلام. خانم دکتر من برای فردا 23 بهمن نوبت پیش شما دارم. امروز صبح ساعت 10 نزدیکی داشتم و فردا میخوام تست پاپ اسمیر برام انجام بدین.نوبت را عوض کنم یا فردا میتوانم انجام بدهم.
- فیبروم
سلام خسته نباشید من ۴۲ سالم هست و با سونوگرافی متوجه فیبروم شدم وبا دکتر مشورت کردم بهم آمپول لوپرمر ۷/۵ داد به تعداد ۲ تا که به فصله ۲۸ روز بزنم .و به خاطر خونریزی های خیلی شدید کم خونی گرفتم و دکتر گفت این آمپول بزن که پریودی تمام بشه چون کم خونی خیلی شدید دارم الان ۵ روز از اولین آمپول که زدم میگذره پریودی کم شده ولی قطع نشده برای قطعش چیکار کنم و اینکه طبیعیه که قطع نمیشه ؟ قرص مفنامیک اسید هم میخورم
- بارداری
سلام وقت بخیر من ۲۳ شهریور نزدیکی داشتم از ۳۰ ام ترشحات قهوه ای داشتم ۲ مهر به اندازه ۲،۳روز خونریزی در حد پریودی داشتم و روز ۷ از سیکل درد زیر شکم داشتم احتمال بارداری وجود داره؟
- خون ریزی
سلام خانم دکتر عزیز من دو هفتس در اقدام به بارداری هستم ی روز ک رابطه داشتیم چند قطره خون اومد از واژنم فرداش هم رابطه داشتیم خون نیومد پس فرداش ک رابطه داشتیم دوباره چند قطره خون اومد ازم علتش چیه؟ ینی حامله ام؟ ممنون از شما♡
- سلام من ۲۶ روز هست که انتقال جنین دادم سونو واژینال شدم ساک بارداری و مایع زرد تشکیل شده از روز ۲۳ انتقال خونریزی داشتم مشاوره دکترم گفتن تا دوهفته دیگه یعنی تا تشکیل قلب جنین روزی ۳تا آمپول پروژسترون بزن دوتا روز یکی شب میخاستم بدونم ضرر نداره؟؟؟ قبلا بجای امپول شیاف روزی ۳تا میزدم و امپول دورنافی از بعد خونریزی گفتن فقط روزی ۳تا آمپول پروژسترون بزن خیلی نگرانم خطر نداشته باشه
- بعد از سقط چه مدت باید قرص ال دی مصرف کرد؟
در هفته ششم بارداری جنین سقط شد. بعد از چند روز لکه بینی و خون ریزی داشتم، دکترم قرص ال دی تجویز کرد شبی یک عدد بعد از چهار روز خونریزی قطع شده، آیا باید مصرف قرص رو ادامه بدم تا ۲۱ روز قرص تمام شود؟
- کیست تخمدان
در تخمدان چپ کیست ساده به ابعاد ۲۶*۳۰ م . م دیده شده که در داپلر هیپوواسکولار است و فاقد solid component است و شواهد بدخیمی دیده نشده در هر دو تخمدان تورشن دیده نشده در تخمدان چپ یک فولیکول ۱۴م.م و در تخمدان راست یک فولیکول ۱۳م.م دیده شده ۶۰_۵۰, سی سی مایع آزاد در حفره لگنی به چشم میخورد که میتواند ثانویه به rupture کیست فوق الذکر باشد . میخواستم بدونم کیستم با دارو از بین میره یا باید جراحی کنم چون ال دی و سیپروترون میخورم تهوع و تپش قلب شدید میگیرم . گاهی درد زیاد شکم میگیرم که از درد زیاد بالا میارم و سرگیجه میگیرم . چیکار باید کنم تا از این درد خلاص شم نفس کم میارم لطفا راهنماییم کنید
- طول بارداری
سلام وادب. خانم دکتر علت این که بعضی از بارداری ها تا 42 هفته طول میکشد.. متفاوت بودن طول دوره پریود خانم هاست یا این ک رشد بعضی از بچه ها کند است؟.. آیا این امکان وجود دارد ک رشد بچه کند باشد؟
- سقط
با سلام وخسته نباشید من درهفته ۱۲ سقط داشتم والان یک تیکه خیلی کوچیک ازاون باقی مونده که دکتر گفت بعد مصرف دارو برطرف میشه علت سقط هم قند خون و تیروئید کم کار بود .الان که ۶روز از سقط گذشته پاهام ورم کرده می خواستم بدونم خطر ناکه
- عقب افتادن پریود
سلام خسته نباشید،میخواستم بپرسم اشکالی داره با تغییر فصل پریود عقب میفته؟
- سلام دکتر جان در سونورافی من نوشته مختصر اینترنال اک درون مثانه دیده شده ممکن خطرناک باشد؟؟
سلام خسته نباشید اینترنال اکو مختصر در مثانه چیست خطرناک است ؟؟


