Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام در سونوگرافی نوشته تصویر یک ناحیه هایپواکو oveal shape واجد
سلام در سونو نوشته تصویر یک ناحیه هایپو اکو oveal shape واجد هلیوم اکوژن ب ابعاد ۱۱ و ۴ و نیم ب صورت زیر جلدی در ناحیه اوکسی پیتال ک میتواند مطرح کننده لنف نود باشد چیه این منظورش
- فیبروم رحمی
سلام.بنده یک فیروزه سال سرور خلفی با قطر ۳۲میلیمتر و یک فیبروم ۷۹میلمیتری اینترامورال در مرکز حرم دارم و۵فیبروم کوچک تر که اندازه آ ن در سو نو مشخص نشده است.فیبرومها در مرکز حرم ودر مجاورت همدیگر هستند.آ یا امکان برداشتن فیبروم با حفظ حرم وجود دارد؟؟ابعاد حرم ۱۵۰در۹۲در۱۳۸است.۴۰ساله ومجرد
- لخته خون گوشتی
من ۱۴ سالمه و اخیران در پریودم لخته خونی گوشتی به اندازه یه تیکه جگر دیدم آیا خطرناک است؟ نشانه آن چیست
- باردارم
من با این سونو باردارم اکوژنیسیته میومتر غیر یکنواخت
- سزارین
باسلام وخسته نباشید،خانوم دکترمن دوسال قبل عمل جراحی تخمدان سمت چپ داشتم،میخوام بارداربشم وزایمانم بصورت سزارین باشه،آیاامکانش هست؟نمیخوام بخاطرجراحی که داشتم بهم فشاربیاد
- آمپول دکاپپتیل
میخواستم با این همه عوارضی که دکاپپتیل داره واقعا ارزش داره برای درمان فیبروم بکار بره، یعنی ممکنه دیگه نیازی به عمل پیدا نکنم، من دوتا فیبروم 4در 4و 3در4دارم
- امپول گونا اف و پریود
باسلام وخسته نباشید من ماه پیش دوتااامپول گونال اف زدم روز8, 9روز یازدهم سونو شدم هیچ فولیکولی نداشتم باتوجه به اینکه تخمدان پلی کیستیک هستم بامدروکسی پروژسترون پریودمیشم دکترم بمن گفت اینماه باهمین گونال پریودمیشم پروژسترون نخورم ده روز از اخرین تاریخی که باید پریود میشدم گذشته بنظرشما چیکار کنم ایا ممکنه حامله باشم
- عقب افتادن پریود
سلام خانم دکتر وقت بخیر... من پریودی هام همیشه سر وقت بودن ولی این ماه چند روزه عقب افتاده و هنوز نشدم میخواستم بدونم آیا عفونت قارچی میتونه باعث تاخیر پریود بشه؟ چون این ماه عفونت قارچی شدیدی گرفتم.
- نازایی
چطور وقعی هنوز عروسی نکردم بفهمم بچه دار نمیشوم
- بارداری
سلام ایا اگر در هفته اول ودوم بارداری باشیم یا مشکوک به بارداری با مصرف عرقیجات وداروهای گیاهی یا دارو امکان باز شدن وپریودی وجود دارد
- در مورد اسپرم
- سلام من امروز روز۱۵انتقال بودآزمایش بتا دادم تیترش ۲بود داروهاراادامه بدم یاقطع کنم
- قرص ضد بارداری
سلام خانم دکتر شما فرمودین سیپروترون کامپاند رو از روز پنج مصرف کنم . با توجه به اینکه برای تنظیم هورمون میخورم من به اشتباه از روز سوم خوردم ممکن مشکلی برای ریزش مو و تنظیم هورمون هام ایجاد کنه؟ ممنون از توجهتون
- لتروزول و دوقلوزایی
سلام خانم دکتر ببخشید شانس دوقلوزایی با لتروزل بیشتره یا کلومیفن واینکه اگه با هم مصرف بشن چطوره
- بارداری در قرآن
سلام و ادب.طول بارداری در قرآن و روایات اسلامی 9 ماه گفته شده ک بیشترین طول بارداری را9ماه گفته اند. آیا این باور از لحاظ علمی درست است؟ و آیا این مدت از زمان لقاح شروع میشود یا پریود؟
- حاملگی احتمال
سلام من یکساله قرص سییل (سپیرترون کامپاند) رو منظم مصرف میکنم و رایطه همراه کاندوم داشتم و مایع منی نه در داخل من و نه در اطراف من ریخته نشد (حین رایطه دهانی ارضا صورت گرفت که حتی دست منم مایع منی رو لمس نکرد) ،احتمال حاملگی هستش؟
- نتیجه پاتولوژی
Recieved specimen in formalin consists of multiple pieces of yellow-brownish soft tissue m:1x0.5x0.5 cm,Summary of sections M/1 embedded totally.
- بافولیکول ده امکان باردتری وجوددارد
- ادنکس هایک کانون اکوژن به ابعاد ۱۴×۱۵ìLovیک کانون اکوژن به ابعاد ۲۵×۲۷دیده شد ایا خطرناک هسن
من خیلی استرس دارم ایا کانون اکوژن به ابعاد ۱۴×۱۵ سمت راست و دیگری سمت چپ ۲۵×۲۷هست
- تاخیر در پریود
سلام خسته نباشید من تنبلی دارم الان چهار ماهه که دارو میخورم متفورمین و کلومفین وپروژسترون ماه قبل امپول تحریک زدم فولیکول غالب داشتم ولی نشد این ماه فقط قرص خوردم پریودم تواین مدتی که دارو میخوردم منظم بود این ماه ۵ روزه از موعد گذشته و پریود نشدم یه هفته ای میشه سردرد وسرگیجه دارم سینه هام خیلی درد میکنه درد پریودی هم بعضی وقتا دارم چند روزی میشه سوزش و خارش و ترشحات دارم الان من باردارم یا نه احتمالش هست به خاطر عفونت پریودم عقب افتاده ممنون


