Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونوگرافی آنومالی دیررس جنین
سلام برای بررسی دقیق و کامل مغز جنین از لحاظ ناهنجاریهای مغزی و کلا برای بررسی های جنین و بررسی دقیق اعضای بدن جنین از لحاظ آنومالی های دیررس سونوگرافی دو بعدی کافی است؟ یا نیاز به سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی است؟ با توجه به اینکه سابقه ناهنجاری در جنین قبلی داشتم و بعد جواب آمنیوسنتز قانونی سقط کردم، ولی در جنینی که فعلا باردار هستم در این بارداری نتیجه سونوگرافی NTوNB نرمال بود و آزمایشهای غربالگری اول و دوم نرمال بودند و اکوی قلب نرمال بوده و آمنیوسنتز هم نرمال بوده وآنومالی مرحله اول که در ۱۸ هفته و ۵ روز انجام گرفته هم نرمال بوده با توجه به اینکه سونوگرافی آنومالی اسکن سه بعدی چهار بعدی درخواست شد ولی بیشتر تصاویر سونوگرافی به صورت دو بعدی بود و فقط چهره جنین به صورت رنگی مشخص شد که زیاد واضح نبود.الان ۲۸ هفته و چند روز هستم طبق توضیحاتی که عرض کردم،برای بررسی آنومالی های، دیررس سونوگرافی دو بعدی برم کافیه یا نیاز به سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی است؟ خواهش میکنم سوالمو پاسخ بدین با تشکر
- نازایی
سلام خانم دکتر .خانمی من شکم درد شده چی وقت به شما تماس بیگرم
- قرص ویتاگنوس و بارداری
سلام و عرض ادب بنده ۳۵ ساله و دارای دو فرزند یکساله که اقدام به بارداری کردم ولی هنوز موفق نشدم در کل پریودهای نامنظمی دارمو فاصله بین دوپریود ۱۶ روز است دکتر زنان هم مراجعه کردم و سونو شدم مشکلی نداشتم وتخمک با سایز مناسب داشتم همسرم هم هیچ مشکلی نداشتن و سه بار داروهای تحریک تخمک گذاری برام تجویز شده ولی بی فایده بود ایا میتوانم قرص ویتاگنوس رو مصرف کنم ؟ و روش مصرف این قرص برای بارداری چگونه است ؟
- سلام من خانم 37ساله هستم مدتیه خون پریودم به بیست روزرسیده آیامیتوانم قرص مصرف کنم برای قطع خونریزی یابه دکترزنان بروم
- مشکل در پریود
سلام از پریودم سه تا چهار روزه گذشته قرص متیل ارگونوین مالئات میخورم ایا بهم کمک میکنه بیفتم خونریزی
- مصرف دارو در بارداری
سلام آیا مصرف قطره بتامتازون چشمی و اشک مصنوعی در زمان بارداری ایرادی داره یا نه ؟
- سقط جنین
سلام من یه ماه پیش با قرص سقط کردم بعد الان ۱۳ روزه پریود شدم ۴ ،۵ روز اول شدید بود ولی الان کمتر شده ولی قطع نمیشه یعنی مشکلی هست؟ میتونم قرص ال دی استفاده کنم؟
- پولیپ رحم
در سونوگرافی نوشته ساختار اکوژن با حدود مشخص دارای واسکولاریته به ابعاد ۵*۱۱ م م در سگمان میکنی کاویته اندومتر دیده میشود که به بیانگر پولیپ می باشد. ممنون میشم راهنمایی کنید که برای درمان پولیپ چکار انجام دهم؟
- سوال
سلام خانم دکتروقت شمابخیر، مجردم اولین باری هست که قرص سیپروترون کامپاندمصرف می کنم قبلا قرصهای دیگه مصرف میکردم الآن بعداز قطع یه بسته ازقرص کامپاند پریودشدم دردومین روز لخته ی خیلی بزرگی به اندازه ی یک مشت که فقط خون نبودانگار یک بافت کشسان سفیدرنگ هم بود خارج شدخیلی میترسم که چرااینطوری شده لخته ای به این بزرگی قبلاسابقه نداشته میترسم به پرده ی بکارت آسیب زده باشه خواهشاراهنماییم کنین خیلی استرس دارم ممنون.
- درد در هنگام مدفوع
در زمان پریودی هنگام دفع مدفوع خیلی درد دارم دلیلش چیست؟
- اختلال قاعدگی
سلام این ماه برخلاف همیشه که منظم بودم دوبار پریود شدم به فاصله ۱۱ روز از پریود اول که بار دوم حجم خون کمتر بود ولی بار دوم قطع نشد که رفتم دکتر سونو وآزمایش بتا وتیروئید و پاپ اسمیر دادم همه سالم بود کیست وفیبروم وپولیپ هم ندارم بهم قرص روکین دادن که فعلا دونا خوردم ولی خونریزی رو زیاد کرد وصبح ها تهوع دارم میخواستم بدونم طبیعیه بعد از مصرف قرص
- سلام من قصد بارداری دارم و همسرم کم بود اسپرم داره دومیلیون هست حالا بعد چهار ماه دوباره آزمایش اسپرم انجام دار امون دو میلیون بود و دکتر گفت باید برم IVFانجام بدم نتیجه میگیرم بنظرتو میشه راهنمایی کنید لطفا جواب بدین ممنون میشم ازتون سوال جواب بدین
- سلام..اکوژن جداری به قطر ۶ میلیمتر فاقد جز solidداخلی در تخمدان یعنی چی؟
- تنبلی تخمدان
سلام وقتتون بخیر ببخشید من یه دختر مجرد 21 ساله هستم. اما پریودم همیشه حداقل 5 یا 6 روز عقب میوفته هر ماه هم همینطوره. موی زائد نداشتم اما الان نواحی چانه و دور سینه موی زائد در میارم و وزنم با اینکه رعایت میکنم ورزش میکنم اما پایین نمیاد. بیشتر اوقاتم احساس خستگی دارم. همش هم صورتم جوش میزنه بی وقفه و لک میشه با اینکه مصرف شیرینی و چربی ندارم زیاد. یعنی تنبلی تخمدان دارم؟ برای درمان باید چیکار کنم دکتر؟
- بارداری
سلام 21 سالم هستش 4ماه دیگه عروسیم هستش ولی دخترم وازمایش باردار مثبت بود چکارکنم
- پریودشدن دریک ماه دوبار
سلام خانم دکترعزیز خسته نباشید من این ماه که به طورطبیعی به وقت خودم عادت شدم ومنظم درزمان خودش تموم شدم ولی بعد یک هفته دوسه روز اول دردهای شدیدمنوگرفت بعد سه روزلکه های سیاهی میدیدم بعدش عادت شدیدشدم الان ده روزه که تموم نشدم دردشدیدی دارم وشکمم انگاری درد مثل شکم زن زایمان کرده است هر کی دستش میخوره خیلی شدیددردمیگیره بعدش هم نوک سینه هام خیلی دردشدیددارن توروخداجواب بدین ممنون
- عفونت
سلام خانوم دکتر خسته نباشید.ببخشید من ترشحم در زمان تخمک گذاری که باید مثله سفیده تخم مرغ سفید و شفاف باشه رنگش چند ماهیه سبزه.یعنی هرچه به زمان تخمک گذاری نزدیکتر میشم مقدارش بیشتر میشه و هر چقدر از تخمک گذاری فاصله میگیرم مقدارش کمتره وخیلی روزها اصلا نیست.آیافقط رنگ سبز بدون هیچ مشکل و علائم دیگه ای نشانه ی عفونته؟
- لکه بینی حین مصرف قرص ضد بارداری
سلام من بخاطر عدم پریود سونو شدم و متوجه شدم کیست ساده ۳۱*۲۰ دارم و دکترم قرص ضد بارداری کنتراسمین برای دوماه نوشت. من با شروع پریودی قرص رو مصرف کردم و الان چند روزه لکه بینی دارم. میتونم الان که لکه بینی دارم نزدیکی هم داشته باشم؟
- دررابطه با خونریزی
باسلام دوبار کورتاژ تشخصی انجام دادم بخاطر خونریزی گفتن فیبروم دارم ولی هنوز خونریزی دارم چیکار باید بکنم
- بارداری
سلام خانوم دکترمصرف کدامنوع ازانواع ماهی دربارداری مجازاست میشه لطفااسم ببریدچون من نمیدونم دقیقاچه ماهی رومیتونم استفاده کنم که بی خطرباشه تشکر


