Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام من ۱۸ سالمه فقط رابطه مقعدی ۲ بار داشتم پریودیم منظمه و ۲ ۳ روز اینور اونور میشه تست بارداریم منفی شد سونگرافی فقط ضخامت متداریری۱۳ شد و ۵ روز ب پریودم موندا امکان بارداری هست ؟
- لکه بینی
با سلام خدمت شما من دختر ۱۹ ساله هستم ، این ماه به دلیل ابتلا به کرونا داروی مترونیدازول، آزیترومایسین و قرص جوشان اِی سی سی مصرف کردم ، این ماه ۲۵ ام تاریخ پریودمه که البته معمولا چند روز تاخیر دارم ولی از دیروز یعنی ۱۸ ام یه سری لکه بینی قهوه ای رنگ و یا مقدار خیلی کمی همراه خون بود ولی همچنان پریود نشدم و فقط زیر شکمم کمی احساس سنگینی میکنم میخواستم ازتون بپرسم این موضوع نگران کننده است و باید بررسی بشه؟ یا ممکنه به خاطر داروهایی که مصرف کردم باشه؟
- تغییر شکل دستگاه تناسلی در دختران
سلام خانوم دکتر.خوشحالم که راهی پیدا کردم با شما حرف بزنم.من ۲۳سالمه و مجرد.وقتی خیلی کوچیک بودم با دستم روی پوست دستگاه تناسلیمو لمس میکردم.اون موقع اصلا لذتی ازش نمیبردم وقتی بعدها بزرگ شدم فهمیدم اسم اینکار خودارضاییه.مدتیه که متوجه شدم که دست زدن روی پوستم و ور رفتن بااون باعث شده که لبه های آلت تناسلیم چروک و ازهم باز شده.احساس میکنم دیگه شبیه بقیه دخترا نیست.حتی الان خجالت میکشم برم دکتر که خودمو معاینه کنم.و سرهرچیزی که به من دکترو پیشنهاد میکنن وحشت میکنم.حتی الان چندروزه بیرون از واژنم ، یکطرفش وقتی دست میزنم احساس میکنم یه چیزی متورمی به اندازه یه نخود زیر پوستمه ولی از دکتر رفتن و معاینه شدن وحشت دارم.احساس میکنم اگر دکتر چروکیده شدن و باز شدن لبه های آلتمو ببینه واکنش بدی بهم نشون میدهتوروخدا یه راهی پیش روم بزارین
- پریود
سلام وقت بخیر من همیشه با مصرف قرص پریود میشدم ولیدو ماهه که بی قرص میشم واین دوبار خونریزیم خیلی کمه وبه صورت لخته های خشک شده به رنگ سیاهه ایا خطرناکه؟
- پوکی استخوان
سلام.۴۶ساله هستم.سه ساله تحت درمان پوکی استخوان هستم،برطرف نشده.آیا لازمه آلندرونیت سدیم را دوره ای قطع کنم یا ادامه بدم؟ازتون خیلی ممنونم
- سونوگرافی انتی
چرا برا بعضی از افراد سونوگرافی آنتی و پریود سه هفته اختلاف داره یا دو هفته و میگن لقاح دیر بوده یعنی چندم سیکل تخمک گذاری باید رخ داده باشه که دوهفته اختلاف بین پریود وانتی بیفته
- پاسخ به سونوگرافی
سلام ۵۰ سال ، ۳ فرزند، دو ماه سه روز لکه ببنی ، سه روز خونریزی شدید ،سه روز لکه بینی وباز یک هفته بعد همین چرخه با وجود خوردن دوفاستون فقط میزان خونریزی کم شد ؟چکار کنم؟
- بارداری هفته ی ۳۷
سلام خسته نباشین ببخشی مزاحم شدم گفتم من الان توهفته ۳۷باردی هستم مقداری مایع سفیدرنگ مثل آب ازم ترشح شدگفتم خطرداره اگ داره برم بیمارستان اگ ن نرم
- سردرد
سلام، 11 روزه زایمان طبیعی کرده ام. سردرد دارم و دو روزه که سردردم زیادتر شده. علتش چیه؟ میشه راهنماییم کنید؟ ممنون
- قرص ضد بارداری
سلام.. وقت بخیر من یک هفته پیش رابطه محافظت نشده داشتم با شوهرم.. وبعدش قرص اورژانسی خوردم البته یک عدد و چن روز بعد خونریزی شدید پیدا کردم و حتی رفتم بیمارستان.. حالا یک هفته گذشته. دیروز باید پریود میشدم ولی نشدم. میخاستم بدونم میتونه به علت خونریزی بخاطر قرص اورژانسی بوده باشه؟
- بلوغ زودرس تزریق آمپول واریوپپتیل۳/۷۵باعث نازایی میشه
دخترم ۹سالودوماه بردم دکتر آزمایش ومچ دستشو عکس گرفتن با توجه به اینکه سینش کمی برجسته شده رشد استخوانیش ده سالو نیم بود آمپول دادن یک ساله استفاده میکنه دوباره عکس مچ گرفتم تشخیص دادن یک سال هم بزنن ولی نگرانم درآینده بآعث نازایی نشه ممنونم پاسخ بدین ادامه بدم یا نه ممنون
- متخصص زنان وزایمان
سلام من ۳۵ هفته هستم بارداری چهارم درد درناحیه زیر شکم و بامعاینه یک فینگر هست آیا زود زایمان میکنم
- تاریخ زایمان
سلام. وقت بخیر من در ماه نهم بارداری هستم. و دکتر گفته سه روز دیگ نه ماه بارداری تو تکمیل میشود.. ولی نمدونم چرا تاریخ زایمان را 13 روز بعد این که نه ماه من کامل میشه زده؟مگ نباید وقتی نه ماه کامل میشه زایمان صورت بگیره.. میگن بچه اگر بیشتر بمونه براش مشکل ایجادمیشه.. نکنه برای بچه من مشکلی ایجاد بشه یا اینکه شاید مشکلی داشته باشه که تاریخ را اینجوری زدند؟
- آندومتریوز
- پریودی نامنظم
سلام خسته نباشید من سه ماه بود که پریود نشده بودم باردار هم نبودم چون رفتم سنوگرافی الان بعد سه ماه پریود شدم اما فقط لکه بینی دارم اصلا خونریزی نمیکنم لکه همراه ترشح علت چیه چیکار کنم خونریزی کنم ممنون میشم پاسخ بدین
- سلام. 49 سالمه. پریودی هام نامنظمه و گاهی بافاصله زیاد با این شرایط نیاز به پیشگیری از بارداری هست؟
- خون ریزی
بعد زایمانم خون ریزی داشتم جستیران با ال دی خوردم رفتم پیش یه دکتر دیگه گفت اونارو قعط کن آمپول استرادیول بهم داد دوتا چهار روز قعط شدم بعد چهار روز دوباره خون ریزی دارم چیکار کنم
- عکس رنگی
لوله های فالوپ دوطرف دیامتر وطول نرمال دارندوspillageطبیعی ماده حاجببداخل پریتوئن دیده می شود
- بیماری زنان
سلام خانوم دکتر من یه سونودادم نوشته یک کیست بااکوی داخلی به ابعا۳۵.۳۴میل درتخمدان چپ دیده شدکه میتوا ندبنفع اندومتریومایاشدلیگامان یورتروساکرال ضخیم میباشد لطفن راهنماییم کنید دلشوره دارم ممنون وسپاس
- دزوسپتیو
با سلام من برای پیشگیری از بارداری قرص دزوسپتیو استفاده میکنم ۹روز از پریودی من میگذره و این قرص رو پیدا نکردم امروز زدستم رسید آیا میتونم از روز نهم شروع کنم؟


