Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کورتاژ
با سلام .ضمنخسته نباشید میخواستم ببینم در چه شرایط در زمان یائسگی باید کورتاژ کرد؟
- بارداری
سن:26
وضعیت تاهل:متاهل
تعداد فرزند:1
پرسش:
باسلام به شما .من به جراح دندان پزشک مراجعه کردم وبعد مشخص شد که به علت شرایط موجود باید عمل جراحی دندان صورت بگیره .جراح دندانپزشک برام آموکسی سیلین 500و بروفن400بصورت هر 8ساعت یکبار تجویز کرد تا پس از کاهش عفونت عمل جراحی انجام بدن .میخواستم بدونم مصرف این دو دارو با توجه به اینکه در هفته22بارداری هستم مشکلی برای جنین ایجاد نمیکنه نگرانم با تشکر از شما.خیلی نگران مصرف بروفن هستم دندان دردم هم شدیده لطفا راهنماییم کنید - ای وی آف کردم مثبت شد ولی بعد 48ساعت تیتر اومده پایین دلیلش چیه
- عمومی
سلام خانم دکتر من ۲۱ ساله و موهای زائد در بدنم دارم ولی به تازگی یک تار موی تکی بلند سفید در دست و همچنین کنار گوشه ی ابرو ی من رشد کرده دلیل این تار مو چیست ؟ ممنون
- کیست درمویید
سلام،کیست درمویید ابعاد ۴۸×۳۵ در تخمدان راست دارم،قصد بارداری دارم،امکانش هست حین سزارین این نوع کیست رو خارج کنیم،چون دوست ندارم دو بار اتاق عمل برم و خیلی خیلی برام مهمه،اگه جواب منفی هست کیست با این ابعاد رو میشه از طریق لاپراسکوپی خارج کرد؟
- تنبلی تخمدان
سلام وقت بخیر دختری ۲۳ ساله و مجرد هستم پریودی نامنظم دارم سنو دادم گفتن تنبلی تخمدان داری قرص پرژستورن بهم تجویز کرد دکتر میخوام بدونم بعدا واسه بچه دار شدن دچار مشکل نمیشم تا کی باید بخورم
- پریود میخوام بشم
سلام من همیشه دوهفته پریودیم طول میکشه یک هفته لک بینی دارم و دو روز خونریزیم زیاده باز لکه بینیه چ کنم خستم کرده
- سوال مهم
سلام دو ماهه زایمان کردم سینه هام سفت شدن تیکه تیکه سفت شدن بعضیا درد میان شیر جم شده چیکار کنم از بین برع تورو خدا
- مصرف قرص اورژانسی
سلام ببخشیدتاریخ انقضای قرص لونژیل۰.۷۵بااعداد ۰۰۸۹۱۱۲۲ آیاتاریخش گذشته؟
- دوره بارداری
سلام. آیا دوره بارداری میتواند بیشتر از 42 هفته باشد؟ و آیا برای جنین خطرناک است و موجب مرگ وی میشود؟
- پریودی دوباره
سلام خسته نباشید .نوزده ساله هستم .بیماری خاصی ندارم من یازدهم برج پریود شدم ب مدت یه هفته طبق روال .قیل شروع پریودیم با همسرم رابطه داشتم شاید یکی دو روز قبل لز پریودیم قرص اورژانسی مصرف کردم .بعد از تموم شدنه عادت ماهیانم یه هفته ک گذشت دوبارع عادت ماهیانه شدم .الانم ترسیدم ک آیا از عوارض قرص اورژانسی هست یا مشکلی دارم
- خونریزی از اثر ضربه به قسمت چپ پایین شکم
ام من سه بار سابقه سزارین دارم و دیشب پسرم ده سالش است بالگد به چپ طرف زیر شکمم زد وچند دقیقه بعد خونریزی کردم وده روز هم به عادت ماهیانه مونده آیا لازم است به دوکتور مراجعه کنم یا خیر
- سلام خسته نباشید من احساس خارش دارم به من پماد کلوتریمازول دادن هنوز استفاده نکردم در طول روزهم میشه استفاده کنم
- تورم بدن یک هفته پس از کورتاژ
روزبخیر. من در هفته ۱۱ سقط خوبخودی داشتم. قرص دادن کهدفع بشه دچار خونریزی شدید شدم اما جنین دفع نشد و کورتاژ فوری انجام شد. درست یکهفته بعد از عمل یک تورم خفیف اما قابل حس در پاها و دستها و بدنم شروع شد که بعد از دو ماه هنوز هست وکم و زیاد میشه. همراه با احساس سنگینی. سونوگرافی شدم و ظاهرا همه چی اوکی هست. بعد از کورتاژ خونریزی کمی داشتم و اولین پریودم فقط یکروز ! طول کشید اما تقریبا شدید. از اون موقع هنوز پریود نشدم. تست بارداری میدم هر هفته که خیالم راحت باشه. آزمایش دادم. کلیه وتیرویید و قند خون و.. همه چیز عادی بود. در آزمایش ادارارم خون وجود داشت ( البته برای خودم قابل دیدن نیست) کمی حالت سرگیجه دارم. اما سر کار میرم و ورزش رو شروع کردم. ممکنه این تورم خطرناک باشه؟ در مدت بارداری همتوورمم خیلی زیاد بود. ضمنا به دلیل قطع ورزش که معمولا انجام میدم اضافه وزنم زیاد بود. حالا نمیدونم مربوط به مصرف نمک و تغذیه ست یا عوارض سقطه یا هورمونیه. باید صبر کنم یا آزمایش خاصی انجام بدم. لطفا راهنماییم کنید. چون تا قبل از بارداری همه چیز واقعا عادی بود. تب و درد خاصی ندارم.
- نتیجه سنو
سلام وقتتون بخیر تخمدان چپ ،تصویر ناحیه سیستیک حاوی نواحی کلسیفیه به ابعاد ۱۹mm×18mm,یعنی چی
- بارداری
سلام دکتر دوقلو باردار هستم ۲۶ هفته هستم خواستم بدونم آمپول ریه رو میتونم در این هفته تزریق کنم چون طول سرویکسم ۲۸ هست...و استراحت هستم .سرکلاژ نکردم طول سرویکس چند باشه درد زایمان شروع میشه؟ خیلی نگران زایمان زودرس هستم ۲۱ هفتگی طول سرویکس ۳۰ بود اما ۲۶ هفتگی ۲۸ شد با اینکه استراحت هستم
- اقدام به بارداری بعد از زایمان زودرس ؟
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ببخشید من توی 22 هفته به خاطر کوتاه شدن طول سرویکس دچار زایمان زودرس شدم بعد از چند ماه دوباره میتونم اقدام به بارداری کنم ؟
- پریود
سلام خسته نباشید من دختر دوازده ساله دارم دو ماه پریود شد ولی الان دو ماه نشده علتش چیه
- لکه بینی
سلام من 18 سالمه مجردم یه هفته قبل پریودیم نگاه فیلم تحریک کننده کردم درح د چند دقیقه بعددوساعت لباسم عوض کردم به یه پیاده روی طوالانی رفتم 5 ساعت بعدش در لباس زیر خون تیره دیدم بعد از پد بهداشتی استفاده کردم در حد دو قطره خون به رنگ سیاه بود تازه نبوداز فرداش قطع شد و به مدت یه هفته لکه های قهوه ای میدیدم یه روز از همی یه هفته یه لکه خون کوچک بازدوباره در لباس زیرم بود بعد قرص میترنیتازول خوردم گفتم شاید عفونی دارم بعد که یه روز خوردم پریود شدم یعنی پریودیم به موقع اومدولی نمیدونم علت این خون ریزی چیه تا به الان اینطوری نشدم برای دفعه بعد هم که پریود شدم همچین اتفاقی نیافتاد میترسم خون برای پرده باشم چون غیر طبیعی بوده من حتتی خود ارضایی هم نکردم و چیزی هم تا الان وارد واژنم نکردم میشه بهم بگید علت این خون ریزی چی بوده ؟؟؟ ممنون
- آمپول دیفرلین
سلام خدمت خانم دکتر مهربان.پنج روزی هست به علت خونریزی شدید آمپول دیفرلین تزریق کردم ولی هنوز خونریزی دارم.آیا طبیعی است یا نیاز به پیگیری دارد.


