Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ایا قرص دوفاستون برای درمان پولیپ موثراست؟
ایا قرص دوفاستون برای درمان پولیپ رحمی مفیداست
- پماد واژینال کلیندامایسین
من حدود5ماهه درگیرعفونت هستم و هر ماه یه پماد استفاده کردم.الان دارم پماد پنجم رو استفاده میکنم.خداروشکر تمام علایم عفونتم ازبین رفته.فقط 2اپیلیکاتورباقیمونده.امروز که پماد گذاشتم زیر شکمم درد گرفته مثل درد قاعدگی. میخواستم بدونم آنقدر از این پماد استفاده کردم آسیبی بهم میرسونه؟
- حالت تهوع در بارداری
با سلام و خسته نباشيد من اوایل هفته ی یازدهم بارداری هستم و حالت تهوع و سرگیجه ی خفیف خیلی اذیتم می کند.طبق تجویز دکتر روزی یک عدد قرص اندانسترون مصرف می کنم،.اما باز هم حالت تهوع دارم و هر غذایی که میخورم به کندی هضم میشود. و مخصوصا شب ها رفلکس معده دارم.خواهش می کنم که راهنمایی کنید.
- سردرد
سلام من 38 سالمه یکسال پیش برای بار سوم سزارین کردم و سه فرزند دارم طی این یکسال هرروز سردردهای خیلی شدید دارم که گاهی به مسکن هم جواب نمیدن خشکی و درد مفاصل هم دارم و حرص هم زیاد میخورم صورتم هم پر از جوش شده طی این یکسال یکبار پریود شدم.خانم دکتر علت و درمان این سردردهای من چیه لطفا کمکم کنید😭😭.هفته پیش آزمایش چکاپ دادم که مشکلی نداشتم
- تنبلی تخمدان
سلام،خسته نباشید
من ۱۸ سالم هست،من خیلی دیر به دیر پریود میشودم برای همین پیش پزشک رفتم،چند بار هم سونوگرافی و یه سری ازمایش انجام دادم و فقط گفتن تنبلی تخمدان دارم و مشکل خاص دیکه ای ندارم،و بیشتر عوارض این بیماری رو هم داشتم ،که یکدفعه توی یک ماه بیست و پنج کیلو اضافه وزن پیدا کردم،و رشد زیاد از حد موهای زاءد هم توی همون یک ماه از زیر سینه تا زانو هام و دور هاله سینه ام به شدت زیاد شد،البته کل بدنم موها بیشتر شد ولی این مناطق خیلی خیلی بیشتر،و همچنین جوش های متعدد روی صورت وسینه که شاید تا چندین هفته هم نمیرفتن،ریزش مو شدید،استرس،داغ شدن بدن و.. کلا بیشتر عوارض رو به صورت شدید داشتم.پزشکم برای تنظیم قاعدگی قرص ال دی،اسپرولاکتون،اتیسترون وتجویز کردن و یه صابون انتی باکتری ،وپماد ضد التهاب هم برای جوش های روی صورت ام تجویز کردن وبرای مو های زاعد گفتن باید به صورت مداوم لیزر انجام بدم فقط،بعد از مصرف جوش هام خیلی بدتر شد،وگفتن قرصا کمکم میکنه به لاغریم برعکس خیلی چاق تر شدم،واسه همین قرص هارو قطع کردم،پریودیم ام فقط دوماه اول شدم،بعد دیگه نشدم واسه همین قطع کردم بعد یه مدت،دو دوره قرص های راکوتان رو برای درمان جوش مصرف کردم، جوش هام کاملا رفتن،الان فکر کنم دو سال گذشته از وقتی که قرص های دکترم و قطع کردم،عوارض ام چند تاشون خوب شدن،ولی هنوز مشکل شدید موزاعد ،چاقی واختلال در قاعدگی رو دارم،خودم چند دوره هم ال دی مصرف کردم و یه مدتم طب سنتی واسه لاغری و قاعدگی رفتم ویه مدت هم بادکش انجام دادم و چندبار دیگه ام به پزشک مراجعه کردم،ولی هیچ تاثیری نداشته واقعا،واسه لاغریم قرص خریدم ودارم مصرف میکنم،تا الان خوب بوده،ولی نمیدونم میمونه یا نه چون چند بار هم رژیم گرفتم خیلی ام لاغر شدم ولی خیلی سریع برمیگشت.عوارض موقتا کم تر شده ولی مو ها با لیزر هم اگه چند روز عقب بیوفته مثل اولش میشه،میخواستم بپرسم با این شرایط من چه کاری باید انجام بدم،که عوارض ای نداشته باشم،واقعا باید تا اخر عمرم لیزر کنم؟شما واسه لاغری وبقیه.. چه چیزی پیشنهاد میدین که موقت نباشه؟ممنون میشم راهنمایی ام کنید،باتشکر - سونوگرافی تیروئید
سلام ، یک سونوگرافی انجام دادم با متن زیر : هر دو لوپ و ایسم دارای اندازه بیشتر از نرمال و اکوژنیسیته پارانشیمال غیر یکنواخت است . در بخش میانی لوب راست یک ندول اکوژن به قطر 4mm و در بخش میانی خارجی آن یک ندول هیپواکو با ابعاد 5-6.5mm دیده شد.(TIRADS=4) . در بخش تحتانی لوب چپ یک ندول solid-cystic با ابعاد تقریبی 26-21mm مشاهده گردید(TIRADS=2). این به چه معناست ؟ سرطانه ؟!!
- پزشککک
سلام بعد از رابطه جنسی متوجه یکم خون در سر آلت تناسلی همسرم شدم الان این خطرناک هست و اگر حضوری همسرم بخواد به پزشکی مراجعه کنه پیش چه دکتری باید بره؟
- سوال مهم
سلام، آیا ممکنه تومور تخمدان، در ۶ یا ۷ ماه تشکیل بشه و علائم نشون یده؟؟
- آزمایش سل فری
سلام خانوم دکتر. دفعه قبل سوالی در مورد ریسک حد وسط سندروم داون پرسیدم که غربالگری سه ماهه اول نشون داده و 37 سال دارم و عدد ان تی 1.3 هست . که شما گفتین آزمایش سل فری گزینه مناسبی هست. ولی به خاطر هزینه ی زیاد این آزمایش دکتری یه آزمایش دیگه پیشنهاد داد که اسمشو نگفت فقط گفت هفته ی پانزده بارداری باید انجام بشه و یکم دقتش نسبت به سل فری پایین تره و هزینه ش تقریبا پانصد تومان میشه ولی اسمشو ندونستم. شما میدونین این چه آزمایشی هست؟ و آیا صلاح میدونین به جای سل فری این آزمایش انجام بشه؟
- قرص
سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم قرص متفورمین و ویتامین ای قبل بارداری رو روزی چندتا بخورم ؟
- عقب افتادن پریودی
ببخشید من همون لحظه با دسمال پاک کردم حدود نیم ساعت بعدش شستم چنروز ب قدری استرس دارم قلبم درد میکنه ینی بازم احتمال حامله بودن هس قبلانم رابطه داشتم ولی چیزی نشده بود
- تنبلی تخمدان
باسلام در سنوی من نوشته شده رحم شکل اندازه اکوژنسیه طبیعی دار ابعاد رحم در برش مید ساژیتال ۳۰*۶۵ میباشد اندومتر اکوی آن هموژن بوده ضخامتاندومتر (Double line)برار۶/۵است تخمدان اکوی استرومال افزایشیافته بانمای pco حاوی فولیکولهای نارسومتعددپریفرالوبدونمشاهدفولیکول غالب رویت میشود مایع در کلدوساک خلفی به حجم ۶/۵سی سی رویت میشود شرمنده وضعیت چطوره؟
- ivf
سلام خسته نباشید خواهرمن ۳۶سالشه ۲۳ساله ازدواج کرده ولی بچه دارنمیشن ۲۳روزپیش ای وی اف انجام دادن ۵تاجنین aانتقال دادن بعد۱۵ روزازمایش بتا شون مثبت شد و۴۸ساعت بعددوباره ازمایش دادن بتاشون اومده بودپایین دکترشون گفتن قرص استرادیول وشیاف وآمپول پروژسترون روقطع کن پریود شو دوباره بیا برای انتقال ولی پریود نشدن امکان داره بعدازقطع کردن شیاف وقرص وآمپول بتا بره بالالطفاجواب بدید
- وازایی
تنبلی تخمدان دارم وتخمک کذری ندارم من 45سالدارم
- آیا همه رحم های دیدلفیس همیشه همراه با سپتوم واژن و آژنزی واژن هستند؟
سلام می خواستم بپرسم بهترین روش برای درمان آژنزی واژن کدام روش است ؟
- سوال دارم برای باردارشدن
سلام خانوم دکتروقتتون بخیر من تنبلی تخمدان دارم 35سالمه کیست درتخمدان وپریودی های نامنظم که دکترزنان گفت مدروکسی پروژسترون از14پریدبه مدت10شب بخورم تاپریودیهام منظم بشن ولتروزول لتراکس هم دوورق نوشت که دومین ورق روشروع کردم بخوردن گفت اینم ازشون سوم قاعدگی بخورتا5روز که خوردم و گفت مدروکسی پروژسترون روادامه بده تاپریودی های منظم داشته باشی برای حاملگی حالا 12اردیبهشت پریود شدم واز19اردیبهشت اقدام کردم برای بارداری دوشب درمیان حالا من مدروکسی پروژسترون روبخورم ؟؟؟؟تا کی نزدیکی داشته باشم ؟؟و سوال دیگه من اینه دکترتیروییدم برای من این قرص ها رونوشته قرص تیرویید لووکسین لووتیروکسین 50 میخورم ومولتی ویتامین simoDailyهرروزیک عددمیخورم ویتامین B6صبح یک عددمیخورم ،آلپزیل 50 هم برای حافظه م میخورم و ویتامین Eهم روزی یک عدد جویدنی میخورم وحالا دکترزنان به من یدوفولیک هم داده باید اونو بخورم یانه ؟؟؟ممنونم ازجوابتون خانوم دکترعزیزم
- مشکلات ناباروری
ریحانه:
سلام ببخشید من از پارسال تا حالا وقتی پریود میشم دردهای شدید و وحشتناک از زایمان بدتر تا چند روز دارم که همش با نوافن و کترولاک میگذرونم شهریور عکس رنگی رحم گرفتم گفت یه کم لوله هات بسته بوده ولی باز شد دوماهی درد شدید نداشتم ولی این ماه دوباره شروع شده امروزم یه تکه گوشت سفت با پریودیم اومده به نظر تون مشکل چیه وچه کار باید کرد. البته 13 سال هست مشکل ناباروری دارم پریودم به هم ریزه وبا قرص یا دارو گیاهی میشدم ولی دوماهه که بدون دارو هم میشم. چند سال قبل هم با تخمک اهدایی دوبار IVF کردم سقط شده. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید بزرگوار - ژل
سلام ،میشه لطف کنین یه پماد یا ژل بهم معرفی کنین که بیحس کننده باشه هنگام رابطه برای پاره شدن بکارت ،ونحوه استفادشو لطف کنین ممنون میشم
- جلوگیری بارداری
سلام ببخشید من چندساعت پیش طی رابطه با همسرم متوجه شدم که بیشتر اب منی درواژنم ریخته احتمال بارداری چقدره؟برای جلوگیریش چی کنم
- سلام میخواستم در باره قرص مدروکسی پروژسترون بدونم اگه در عین مصرف قرص مدروکسی پروژسترون بدونم خون ریزی داشتم باید چی کار کنم قرص غلط کنم یا ادامه بدم


