Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- چکاپ اچ پی وی
سلام برای اچ پی وی اگر دهانه رحم نشانه ظاهری نداشته باشه و پاپ اسمیر هم منفی باشه بازم نیاز به کلپوسکوپی هست؟
- دوفاستون
سلام وقت بخیر دختری۲۲ساله هستم برای تخمدان پلی کیستیک دکتر برام دوفاستون روزی ۲تا تجویز کردن میخواستم بدونم این دو قرص با چه فاصله ای از هم باید مصرف شه ؟یا اینکه همزمان؟ و قرص اتیسترون از روز ۶ام پریود مصرف شه مشکلی نداره؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خانوم دکتر با وجود یک زایمان زودرس میشه سرکلاژ شکمی انجام داد چون یک بار دیگه توان رفتن همه اون مسیرها رو ندارم و خیلی میترسم دوباره شکست بخورم میخوام راه مطمئن انتخاب کنم
- پروژسترون
من ۴۷ ساله هستم پریودم یکماه عقب افتاده بود به دلیل بالا بودن هورمون پرولاکتین به دکتر زنان مراجعه کردم دارو برای کاهش پرولاکتین به همراه دوتاآمپول پروژسترون برام تجویز کردن .یک روز بعداز خوردن قرص مربوط به کاهش هورمون پرولاکتین من آمپول پروژسترون رو تزریق کردم .پس از تزریق و مراجعه به منزل متوجه شدم پریود شدم . الان مطمنا تزریق پروژسترون تاثیری در پریود شدن بلافاصله من نداشته میخواستم بدونم چه عوارضی میتونه این قضیه داشته باشه ؟
- ترشح سفید
سلام، من مجرد هستم ، سورش و خارش شدید داشتم که با مصرف فلوکونازول رفع شد اما همچنان ترشحات سفید دارم برای رفع این علامت چکار میتونم انجام بدم؟
- نازایی
سلام خانم دکتر استفاده از مام زیر بغل در دوران بارداری مشکل نیست؟؟؟
- جواب آزمایش هورمونی
سلام
آزمایش هورمونی دارم جوابش این بود
T.s.H )lcLA ( 2.4. 2 mont 5-years :0.4-7.0 LH )lcLA( 17 miu /no Follicular phase :0.5-10.5 FsH )lcLA( 5.3miu /no Follicular phase :3. 0-12.0
میشه نظرتون بدین ممنون میشم رهنمایی کنید - سرطان آیا ارثی است؟
سلام حالم دچار سرطان سینه شدند و خوب شدند آیا سرطان ارثی است از خاله ؟
- سونوگرافی غربالگری اول
در سونوگرافی ان تی چه عددی ملاک نرمال و طبیعی بودن جنین قرار میگیرد و عدد نرمال چند هست؟اگر ضخامت nuchal Translucency حدود ۶/۱ باشه،خطرناک هست و نشان دهنده اختلالات کروموزومی و سندرم هست؟
- قرص جلوگیری
سلام ۳۶سالمه ۲فرزند دارم پریودهام منظمه میخوام برا یک ماه فقط ماه رمضان از قرص جلوگیری استفاده کنم اگر میشه یه قرصی رو معرفی کنید که کم عارضه تر باشه و تو صورتم لک نندازه تشکر
- فوکوس اکوژن دکتر تشخیص داده فقط دیده شده کیسه صفرا آیا خطرناک است درمانش را لطفا اما انداره نگفته ازمایش
در مورد بیماری فوکس اکوزن دیده شده در کیسه صفرا اما اندازه مشخص نیس لطفا ایا خوب میشم درمانش
- وجود توده
سلام خسته نباشید من کیست سالید سیستیک به ابعاد 44در 29در تخمدان سمت راست دارم دکتر زنان رفتم فقط قرص مفنامیک اسید و زینک داد گفت خوب میشه ولی من درد زیادی در زیر شکم دارم ب نظر شما چیکار کنم خطرناکه
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر عزیز من۲۴سالمهو مجردم ..در اردیبهشت ماه دوبار پریود شدم ودر خرداد رفتم دکتر یکسری ازمایش و سونوگرافی انجام دادم به من گفتن کیست و تنبلی تخمدان دارم و قرص سیبل و اسپیرونولاکتون برای تنظیم هورمون دادن که من از پنجم پریودیم در تیرشروع کردم به خوردن الان چند تا سوال ازتون دارم اول اینکه مصرف بسته دوم رو از ادامه همین قرص یعنی بعد قرص های سفید بخورم یا از پنجم قاعدگی مرداد شروع کنم؟دوم اینکه با مصرف قرص خیلی احساس خواب الودگی و خستگی و گاهی معده درد در طول روز دارم این طبیعیه. ممنون
- نازایی
سلام ببخشید تو سنو گرافی نوشته،مایع مختصر در لگن دیده شد،این یعنی چی؟؟؟روز ۱۲ سیکل
- عمومی
سلام خانم دکتر من دختری ۲۰ ساله هستم خیلی ناراحتم پریودام کاملا منظمه ولی متاسفانه در کل ناحیه ی سینه هم دور پستان کلا و هم اطراف سینه دونه دونه تار مو های بلند در اومده دور ناف و زیر چانه و قفسه ی سینه هم همین طور علتش چی میتونه باشه آیا با لیزر این موها در درمان میشه و اینکه این مسئله ممکنه به خاطر وراثت باشه و ربطی به مشکل هورمونی نداشته باشه باتوجه به اینکه پریودام منظمه آخه مامانمم همین شکله ؟
- درباره آمپول واریوپپتیل
سلام چندماهی مصرف آمپول واریوپپتیل دارم تواین مدت برای انجام رابطه جنسی باهمسرم جلوگیری داشتم میخوام بدونم درزمان مصرف این دارووقتی که پریودنمیشم اگه جلوگیری نکنم مشکلی داره باردارکه نمیشم؟؟؟ممنون میشم راهنمایم کنید
- عادت ماهیانه
سلام، وقتتون بخیر، من ۲۹ سالمه و متاهلم و زایمان نداشتم، مدت عادت ماهیانم با لکه بینی حداکثر ۵ روزه، میخاستم بدونم از نظر خانم دکتر مشکلی هست یا خیر؟؟ چندسال پیش کیست داشتم یک دوره درمان کردم، و سالی یکبارهم سونوی رحم و تخمدان انجام میدم
- تنبلی تخمدان
سلام،خسته نباشید
من ۱۸ سالم هست،من خیلی دیر به دیر پریود میشودم برای همین پیش پزشک رفتم،چند بار هم سونوگرافی و یه سری ازمایش انجام دادم و فقط گفتن تنبلی تخمدان دارم و مشکل خاص دیکه ای ندارم،و بیشتر عوارض این بیماری رو هم داشتم ،که یکدفعه توی یک ماه بیست و پنج کیلو اضافه وزن پیدا کردم،و رشد زیاد از حد موهای زاءد هم توی همون یک ماه از زیر سینه تا زانو هام و دور هاله سینه ام به شدت زیاد شد،البته کل بدنم موها بیشتر شد ولی این مناطق خیلی خیلی بیشتر،و همچنین جوش های متعدد روی صورت وسینه که شاید تا چندین هفته هم نمیرفتن،ریزش مو شدید،استرس،داغ شدن بدن و.. کلا بیشتر عوارض رو به صورت شدید داشتم.پزشکم برای تنظیم قاعدگی قرص ال دی،اسپرولاکتون،اتیسترون وتجویز کردن و یه صابون انتی باکتری ،وپماد ضد التهاب هم برای جوش های روی صورت ام تجویز کردن وبرای مو های زاعد گفتن باید به صورت مداوم لیزر انجام بدم فقط،بعد از مصرف جوش هام خیلی بدتر شد،وگفتن قرصا کمکم میکنه به لاغریم برعکس خیلی چاق تر شدم،واسه همین قرص هارو قطع کردم،پریودیم ام فقط دوماه اول شدم،بعد دیگه نشدم واسه همین قطع کردم بعد یه مدت،دو دوره قرص های راکوتان رو برای درمان جوش مصرف کردم، جوش هام کاملا رفتن،الان فکر کنم دو سال گذشته از وقتی که قرص های دکترم و قطع کردم،عوارض ام چند تاشون خوب شدن،ولی هنوز مشکل شدید موزاعد ،چاقی واختلال در قاعدگی رو دارم،خودم چند دوره هم ال دی مصرف کردم و یه مدتم طب سنتی واسه لاغری و قاعدگی رفتم ویه مدت هم بادکش انجام دادم و چندبار دیگه ام به پزشک مراجعه کردم،ولی هیچ تاثیری نداشته واقعا،واسه لاغریم قرص خریدم ودارم مصرف میکنم،تا الان خوب بوده،ولی نمیدونم میمونه یا نه چون چند بار هم رژیم گرفتم خیلی ام لاغر شدم ولی خیلی سریع برمیگشت.عوارض موقتا کم تر شده ولی مو ها با لیزر هم اگه چند روز عقب بیوفته مثل اولش میشه،میخواستم بپرسم با این شرایط من چه کاری باید انجام بدم،که عوارض ای نداشته باشم،واقعا باید تا اخر عمرم لیزر کنم؟شما واسه لاغری وبقیه.. چه چیزی پیشنهاد میدین که موقت نباشه؟ممنون میشم راهنمایی ام کنید،باتشکر - تفسیر این جمله در سونوگرافی
Echogenicity with dimension 120**44mm
- آمپول پروژسترون
سلام.خسته نباشید. خانم دکتر آمپول پروژسترون خیلی عوارض داره؟من ۴۱ سالمه و ۵ ماهه پریود نمیشم .میترسم این آمپول رو بزنم


