Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوزش جای بخیه سزارین بعد از یک سال
- طول سرویکس
سلامخسته نباشید.من در بارداری اولم طول سرویکس ۳۷ بود و سقط در سه ماهه دوم داشتم بخاطر مسافرت طولانی و کرونا. الان تو هفته ۱۸ بارداری دوم هستم طول سرویکس در هفته۱۳ ۳۷ بود ولی چون خیلی سر پا بودم وخم و راست میشدم هفته۱۷سونوی شکمی شده بود ۳۲ میخواستم ببینم سونوی واژینال کمتر رو نشون میده یا بیشتر و اینکه استراحت مطلق و امپول جواب نمیده ؟ حتما باید سرکلاژبشم؟ بارداری قبلیم بخاطر طول سرویکس نبود
- پریود
خانم دکتر من pcoهستم ،چاقم ،پریودهام نامنطمه جیکارکنم جه قرصی بخورم تخمدانام فعال بشه
- خونریزی
سلام من یک هفته بعد از اتمام پریودی دوباره خونریزی شروع شدهمراه با کمردرد شدید و کمی هم دلدرد بعد ده روز رفتم دکتر زنان برام ترنسید و مفنامیک اسید تجویز کردن با مصرف ترنسید حجم خونریزی خیلی شدید شد دوروز خوردم دیدم شدیدتر میشه دیگه نخوردم الآنم هنوز خونریزی رو دارم ممنون میشم راهنمایی کنید سونو هم انجام دادم مشکلی نداشتم ولی دکتری که سونو رو انجام میداد گفت تنبلی تخمدان داری ولی دکتر که رفتم سونو رو نشون دادم گفت مشکلی نداری ممنون میشم راهنمایی کنید
- زمان سونوگرافی برای آزمایش ژنتیک
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز من هفته پیش یعنی 14 دی ماه به شما مراجعه کردم و پس از سونوگرافی فرمودید که هفته ی چهارم بارداری هستم. متاسفانه من یادم رفت تا زمان مراجعه ی بعدی را از شما سوال کنم. با توجه به این که اولین روز آخرین پریود من 9 آذر بوده و از آنجا که من و همسرم جفت مینور هستیم در هفته ی هشتم باید برای سونوگرافی به مطب بیام و برای گرفتن وقت آزمایش ژنتیک اقدام کنم. البته از منشی محترمتان براساس سونوگرافی که انجام داده بودید برای هفته ی هشتم یعنی 13 بهمن وقت گرفتم و حالا این نگرانی برای من ایجاد شده که آیا امکانش هست که سونوگرافی بعدی باز هم بر اساس رشد جنین این زمان رو علی رغم محاسبات عقب یا جلوتر نشان دهد یا خیر؟ که اگر زمان را بیشتر نشان دهد زمان آزمایش ژنتیک به تاخیر خواهد افتاد. آیا نیاز نمی بینید که یک هفته زودتر از زمان تعیین شده خدمت برسم؟ از این که برای جوابگویی به سوالات بیماران وقت می گذارید و نگرانی ما رو درک می کنید ممنون و سپاسگذارم.
- خونریزی بعدازعمل هیستروسکوپی
سلام من متاهل ۴۱ سالمه یه هفته پیش عمل هیستروسکوپی انجام دادم سه روز بعد عمل خونریزی من لکه بینی بود ولی بعد از یه هفته خونریزی شدید دارم نمیدونم پریود شدم یا خونریزی من علت دیگه داره
- ضربه به بیکینی
سلام. دخترم۱۶ سالمه. خواهرم با سطح روی پا به بیکینی من ضربه زد. من احساس درد داشتم ولی میخواستم بدونم نازایی میگیرم یانه؟
- سقط
سلام من سقط 6 هفته داشتم تیتر بتا دادم اول عدد 349 بعد چهل و هشت ساعت بعد مجدد آزمایش دادم که عددش 321 شد ولی تکرار زده بود بعد از تکرار عدد بتا به 389 رسیده خیلی نگران هستم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- کالکشن مایع در کاویته اندونتر
در سونو تصویر کالکشن مایع دارای اکوی ظریف داخلی با حجم ۱.۵ سی سی در کاویته اندونتر دیده می شود که دیواره کاویته را از هم جدا نشان میدهد
- تاثیر پودر رویال بر نازایی
آیا خوردن پودر چاقی رویال باعث ناباروری میشه
- فریز
سلام دکتر جان خسته نباشید من شنبه پیش شما فریز کردم زخم دهانه رحم داشتم ترشح زیاد دارم و بوی خیلی بدی میده واژنم طبیعیه ایا؟درد ندارم
- سلام من درحال اقدام به بارداریم دکترم واسم دوفازتون نوشت ده روز شبی ۱عدد الان ۸روزه قرصم تموم شده ولی پریود نشدم آیا باردارم؟
- ندول
سلام،ندول هایپو اکو باحدود ill definedبه ابعادmm ۶.۵*۴.۵درسگمان فوقانی لوب چپ تیروئید مشاهده شد،ایا برای بارداری مشکل ایجاد میکنه؟آزمایش دادم تیروییدم تو رنج نرمال هستش
- سرکلاژ شکمی
من دوبار سرکلاژ واژنی شدم الان دکترم گفته دیگه فایده نداره باید سرکلاژ شکمی بشی، سوالم آینه آیا با سرکلاژ شکمی دیگه زایمان زودرس نمیشم، آیا سرکلاژ شکمی هم باید استراحت کامل داشت؟؟
- سونو گرافی داخل واژن
سلام سونوگرافی واژن دادم نوشته اکوی غیرهموژن حاوی کانونهای کیستیک متعدد ۳و ۲ م م یعنی چی؟
- سونوی واژینال
ایا با سونوی واژینال شلی رحم مشخص میشه؟
- عفونت
سلام خانم دکتر من بیمار47 ساله شما هستم دارای سه فرزند که بزرگ هستند یکسال پیش رحم خودم را برداشتین بعد از مدتی عفونت داشتم پیش شما اومدم خوب شدم اخیرا" نیز عفونت دارم ساکن شهرستانم بعلت کرونا مراجعه برام ممکن نیست لطفا راهنمایی کنید چه دارویی استفاده کنم تا مشکلم رفع شود ممنونم از پاسخگویی شما
- قطع پریود
سلام یک سال ودوماهه زایمان طبیعی کردمه شیر خودم را به کودک میدم مدام سینه ام را میمکه اما هنوز پریودهام بر نگشتنه در صورتی که قبل بارداری سر موقع اتفاق میافتاد وبعضی وقتها درد پریودی دارم اگر میشه راهنماییم بفرمایید
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید میخواستم بپرسم برای تهوع بارداری قرص متوکلوپرامید۱۰ میتونم استفاده کنم.ده هفته هستم.
- فشارخون
سلام خسته نباشین من تو زایمان اولم از هفته ۱۵ فشارخون بالا بود روزی ۲ تا قرص میتیل دوپا و اسپرین شبی یکی میخوردم تو اتاق زایمانم فشارم ۱۱ بود طبعی بودم الانم فشارم همیشه نرمال هست میخواستم بدونم اگه برای بارداری دوم اقدام کنم ایا باز فشارخون میگیرم راه پیشگیریش چیه چکاربایدبکنم نگیرم فشار


