Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوزش داخلی عمل سزارین بعد از ۸ماه
سلام خسته نباشید ببخشید خانم دکتر من بعد از ۸ ماه جای عمل سزارین از ناحیه سمت چپ سوزش داخلی دارم میخواستم بدونم دلیلش چیه ؟
- کیست پستان
ایاکیست سینه حاوی اینترنال اکوبه ابعاد10mm*7.5 درساعت۴برست چپ خطرناک است وراه درمانش چیه؟ ممنون ازراهنماییتون
- دفع بقایای سقط
سلام من شش روز پیش در هفته هشتم بارداری به دلیل تشکیل نشدن قلب جنین سقط انجام دادم ولی بقایای رحمی به اندازه ۲۰×۲۰×۷ باقی مونده چیکار باید کنم؟؟
- درمورد تخمدان
من طی ۳سال دوتخمدان خودم روازدست دادم تخمدان سمت راستم روبخاطر تومورسروزبوردلاین درهفته۱۸حاملگی ازدست دادم وتخمدان چپم بخاطر توده وکیست باتورشن تخمدان ازدست دادم من باچه دارویی میتونم پریود بشم واینکه شبها دچار گرگرفتگی میشم چیکارکنم
- آی وی اف
سلام میخواستم بدونم اگرفقط همسرم مشکل اسپرم داشته باشه مراحل آی وی اف چندهفته طول میکشه ممنون
- عمل فتخ ناف
سلام دوماهی است عمل کردم حامله شدم مشکلی که نداره
- افزایش وزن در بارداری
سلام خسته نباشيد خانم دكتر من هفته ٢٤ بارداري هستم از اول بارداري تا الان سه كيلو وزنم اضافه شده از ٦٣به ٦٦ رسيدم من ديابت بارداري دارم و٨واحد لومير هر شب استفاده ميكنم ماه دوم هم يك كيلو وزنم كم شد ايا اين نرماله؟ افزايش وزنم كم نيست؟
- سندرم کورنیلا دی لانگ
سلام ببخشید دختر دایی من مشکوک به این سندرم کورنیلا دی لانگ هست و پدرش هم ناقل جا به جایی کروموزومی بود و ازدواج فامیلی داشت، میخواستم بدونم من که باردارم و سونوگرافی NTوNBرفتم نرمال بود غربالگری اول و دوم رفتم نرمال بود، سونو آنومالی دادم نرمال بود و اکوی قلب هم جنین هم رفتم نرمال بود آمنیوسنتز هم دادم جنین هم جابه جایی داره مثل خودم تو کروموزوم ۴ و ۱۸ عین کاریوتایپ خودم این جواب کاریوتایپ خودم: .۴۶XX,t(4;18)(p16.1;q23) این هم جواب کاریوتایپ جنین که به این صورت نوشته : .46XX,t(4;18)(p16.1;q23)mat حالا با توجه به این حالت جنین سالم است؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.،میخواستم بدونم از کجا میتونم مطمئن بشم جنینم از لحاظ ابتلا به این سندرم کورنیلا دی لانگ سالم هستش؟ از کجا بفهمم جنینم کاملا سالم؟ سندرم کورنیلا دی لانگ مربوط به جهش در کدام کروموزوم؟
- سونگرافی رحم
سلام خسته نباشید من ۲۱ سالم هستش خیلی سمت راست زیر شکمم درد مکنه معاینه داخلی شدم عفونت نداشتم الان واسم سونو نوشتن در سونو نوشته رحم به ابعاد ۸۷*48م.مباضخامت اندومتر۱۴م.م اندومترهتروژن میباشدIUDجاش مناسب فاصلش از فوندس۱۷م.م باوجود IUDهایپرتراپی اندومتر در کنار شرح لگنی مزمن در نظر داشتن PIDخصوصا با پتوژن اکتینومایکوز وبررسی توصیه میشود یک کانون کیستیک حاوی اکوی IOwIeveIداخلی باابعاد ۳۲*۲۲م.م در اندکس،چپ رویت میشود مایع آزاد مختصر در لگن مشهود است لطفا جوابم سونو گرافی مو بدین دارم از درد میمیرم
- فولیکول ۲۰ تخمدان راست
سلام خانم دکتر سن من ۳۹ سال است من پریودی منظم دارم سر ۳۰ روز میشم اقدام به بارداری کردم ماه پیش بک هفته عقب انداختم ولی رفتم کربلا سرخونریزی شدید افتادم تا ۱۰ روز طول کشید تازه من ۷ روزه پاک میشم این برج هم باید ۱۶ میشدم که نشدم ۲۳ رفتم سونوگرافی گفت فولیکول ۲۰ در نخمدان راست داری گفتند شاید حامله بشی دوروز پیش درد شدید در شکم و زیر شکم و کمردرد شدم بازم از تو کانال ابنجوری پرسیدم گفتن داره تخمک آزاد میشه شب در میان هم نزدیکی دارم ولی هنوز نه پریود شدم نه حامله چون بی بی چک گذاشتم منفی بود چکار کنم ممنون از پاسخگویتون
- اقدام به بارداری
باسلام دکتر عزیز من 34سالمه تنبلی تخمدان دارم وسونوگرافی کردم کیست کوچکی درتخمدان راست دارم پریدهای نامنظم هم دارم میخوام اقدام به بارداری کنم 6ابان پریدشدم ودیگه نشدم تاالان رفتم پیش دکترزنان یه کم عفونت هم داشتم کرم وازینال دالاووک و قرص مدروکسی پروژسترون 5داده وفولیک اسیدخارجی چون ایرانیش به من نمیسازه خارجی نوشتن برام ایشون گفتن از14پریدی به مدت 10شب دوعددمدروکسی پروژسترون بخورم امامن هنوزپرید نشدم وبی بی چک هم زدم باردار نبودم وقرص رو از14این ماه روخوردم حالا این مدروکسی پروژسترون ضرر نداره برای بچه دارشدن؟؟؟هنوز پریدنشدم زیرشکمم خیلی دردمیکنه به خاطرپریدی هستش؟سوزش وخارش هم دارم اگه پریدبشم میتونم ازماه دیگه اقدام کنم؟؟ممنون میشم جواب بدین
- مقعد
سلام روز پنجم پریودم هستم از روز چهارم یه درد تیزی توی زیرشکمم دارم که انگار سیخ سیخ میشه طوری که سرفه میکنم زیرشکمم درد میکنه الان یخورده بهترم ولی دیروز انگار مانعی زیر شکمم بود و در حد خیلی کم خونریزی از مقعد هم داشتم علت چی میتونه باشه؟میشه راهنماییم کنین چیکار باید بکنم؟۳۹ سالمه ازدواج کردم ولی هنوز دخترم
- سونو واژینال
سلام خانوم دکتر من هفته۶ بارواریم..دکترم برام سونو واژینال نوشته...ازبعضیا پرسیدم گفتن که انجام نده خطرناکه امکان سقط هست صبرکن ۸هفته به بعدبرو...بنظرتون چیکارکنم؟زوده هنوز؟
- طرز مصرف دارو
سلام من تازه میخوام شروع به مصرف قرص دوفاستون کنم دکتر بهم گفت از روز اول پریود بخورم تا ۱۴ روز .. ولی نمیدونم بعد ۱۴ روز چکار کنم چقدر فاصله بینش باشه چطوردوباره شروع کنم ..دوباره از ماه بعد به همین صورت ؟؟
- درمان سوزش واژینال
باسلام خانمی ۴۷ ساله متاهل هستم . بعضی مواقع بعد از پریود سوزش شدید می گیرم بااینکه خیلی بهداشت رعایت می کنم به دستمال کاغذی و نوار بهداشتی کیفیت پایین حساسیت دارم .. اینبار هم مبتلا شدم قرص سیپرو فلوکستین ۷۵۰ مصرف می کنم و پماد کلوتریمازول ۴ روز ولی همچنان سوزش دارم . چی کار کنم ؟
- مصرف دارو در بارداری
سلام آیا مصرف قطره بتامتازون چشمی و اشک مصنوعی در زمان بارداری ایرادی داره یا نه ؟
- قرص مدروکسی پروژسترون
سلام خانم دکتر🌹 قرص مدروکسی پروژسترون باعث طعم فلزدردهان میشه؟یه مدتی هست که بعضی غذاهارومیخورم بوومزه ی آهن رومیده حدود چهارماه هست که این قرصومصرف می کنم.
- بکارت
سلام خانم دکتر من ۹ روز پشت سرهم روزی یدونه قرص ال دی مصرف کردم بعد ۶ روز عادت ماهانه شدم حالا روز اول از من دوتا تیکه گوشت افتاد میخوام بدونم طبیعیه واینکه این تیکه گوشت به بکارت اسیب نمیرسونه یا نشان از نداشتن بکارت لطفا به دوتا سوالم جواب بدید
- دبریهای اکوژ
سلام امروز سونو دادم ۳۵ هفته وپنج روز هستم مایع امینیوتیک حاوی مقادیری دبری های اکوژن هست خطر ناکه؟ خیلی نگرانم.
- بقایای بارداری بعد از سقط
سلام بقایا دارم حدود سه سانت 18اسفند هم سقط کردم در 17هفته آیا امکان داره با پریود این بقایا دفع بشه؟


