سلام،مناسب ترین زمان برای شما،هفته ۳۶ به بعد است.البته با تزریق آمپول رسیده شدن ریه جنین،بتامتازون
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خیلییییی مهم
سلام خسته نباشید خانم دکتر من توسیکل ای یوای هستم ضخامت اندومترم پایین میشه لطف کنید بگید چه چیزایی مصرف کنم ضخامتم بالا بره،چون مراکز دولتی میرم خیلی سرسری ازکنارش رد میشن ممنون میشم راهنمایی کنید
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر من ۲۲ سالمه و تنبلی تخمدان دارم ۱سال و نیمه تحت درمانم ولی رفع نشد. قرص خوردن مداوم عوارض نداره؟ اصلا راه درمانی هست؟
- خونریزی زیاد
سلسلام، ببخشید من دوماهه که دستگاه آیودی گذاشتم اما پریوهام خیلی ناهماهنگ شده و مدتش هم طولانی شده از سه روز خونریزی به 10 روز رسیده به نظرتون باید چیکار کنم؟ سونو هم انجام دادم جای دستگاه میزونه؟
- عفونت
باسلام من در حال اقدام به بارداری هستم ولی بسیار خارش و عفوت دارم میخوام از شیاف ماریانا استفاده کنم ضرر نداره به نظرتون آیا اثربخشه این شیاف؟؟
- ضربه به شکم
سلام من خوابیده بودم دخترم به شوخی به شکمم ضربه زد و شب با همسرم نزدیکی داشتم که باعث خونریزی شد به نظر شما ضربه ای که وارد شده مشکل ایجاد کرده
- دیدن خون حین نزدیکی
سلام خانم دکتر خسته نباشید.حین نزدیکی مقداری خون دیدم بعدش دیگه تموم شد.حین رابطه احساس کردم پوست داخل واژن خشکه و کشیده میشه ( رابطه بدون آمادگی و سریع انجام شد) ممکنه از خشکی واژن باشد؟ چون طی یک سال گذشته ۳بار همچین موردی داشتم و تازه تست پاپ اسمیر دادم و نتیجه آزمایشم خوب بود و مشکلی نبود.من بچه ۲ساله دارم و شیر میدهم و ۳۱ سال دارم. لطفا مرا راهنمایی کنید . با تشکر
- واژن
با سلام خدمت خانم دکتر.ممنون از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار میدهید.سوالم اینه که آیا میتوان برای رفع موهای زاید اندام تناسلی حتی داخل و روی لبها را با موچین برداشت.؟ آیا مشکلی دارد؟چون در جایی خواندم از ریشه کندن مو اندام تناسلی باعث تحریک غدد لنفاوی در اون قسمت میشه و ممکنه خطرناک باشه. ممنون ازاینکه به سوالم پاسخگو هستید.
- زگیل تناسلی
سلام ی مدتی میشه که یچیزی شبیه جوش زیرپوستی کنار واژنم در اومده گاهی هم اندازش بزرگ و کوچیک میشه در واقعه وقتی دست میزنم متورم میشه بعدش کوچیک میشه وقتی هم دست میزنم یکم درد داره خارش و سوزش ندارم به نظرتون این زگیل تناسلیه ؟
- سونوگرافی سینه
سلام من سونو سینه انجام دادم چون سینه هام فیبروکیستیکن هر سه ما میرم سونو چک میکن بار سوم که رفتم همه چی طبیعی بود فقط دکتر گفت تصویر یک ضایعه سالید هایپو اکو فاقد جز کلیسیفیه و سایه خلفی و موازی با محور پوست وجود داره که قطرش ۴/۵ و نوشته که شبیه لنف نو هست اما برام اف دی ای نوشته که ببینه جنسش چیه میترسم انجام بدم به نطرتون چند درصد احتما میدین توده خوش خیم باشه
- سلام من دوهفته پیش درپریود شدم ولی دیروز لکه قهوه ای ازم اومد قرص ترنسید ادامه بدم بخورم
- سرطان دهانه رحم؟
سلام من یک سال دچار زگیل تناسلی هستم یک سال پیش پاپ دادم مختل بود بعدش کلپو شدم گفت چیزی نیست و یک سال دیگه مراجعه کن جهت کلپو یک ماه دیگه باید کلپو بشم و تو این یک سال زخم دهانه رحمم خوب نشده حدود دو ماه باسن سمت راستم درد میکنه ولی شدید نیست چند روز بعد پریود هم پا درد و کمر درد دارم میخواستم بدونم ممکنه توی این یک سال خدای نکرده تبدیل به سرطان شده باشه؟
- سونوگرافی.کیست
با سلام.کیست باددیواره ضخیم باسالید بدون واسکولاریته به ابعاد۴۶×۴۴×۵۵میلیمتردر تخمدان چپ که هموراژایک دارم.چطوری این مشکل حل میشه با تشکر
- موی بدن
سلام خانم دکتر ۱۹ سالمه هستم و موهای زاعد زیادی دارم در ناحیه ی گردن و بناگوش و دور سینه بین سینه قفسه ی سینه و شکم بلند و سیاه و زبر پریودام کاملا منظم هستش و آزمایش تیروئید هم دادم نرمالم اضافه وزنم ندارم این موهارو مادرمم داره ممکنه این موها ارثی باشه و ربطی به مشکلات هورمونی نداشته باشه؟ خیلی نگرانم که هورمونی باشه
- سلام خانم دکتر من این ماه روزی سه تا کلومیفن خوردم روز هفت سیکل آمپول های ام جی زدم روز سیزده سیکلم دوتا فولی بیست داشتم باید آمپول آزاد سازی بزنم اقدامم کی باشه من دختر میخوام
- فرتیلید
البته خودمم اوابوست وب کمپلکس وآسپرین مصرف میکنم ممنون میشم جواب میدین
- درد بخیه زایمان بعد ۵ سال و درد زیر شکم
- سلام وقت بخیر ۳۲ سالم چند ماهی قرص پرنیدزلون میخورم پریودیم کم شده درحد ی روز دو روز شده میشه بگین علتش چی هست
- مشکلات زنانه
سلام. من مدتی است متوجه خالهایی سیاه رنگ به اندازه کک و مک اما خیلی جزیی برجسته در روی لب بزرگ درسمت چپ شده ام ، آیا وجود این خالها خطرناک نیست؟
- خونریزی زیاد وفیبروم
باعرض سلام وخسته نباشید ماه قبل بیشترازچهارده روز خونریزی قاعدگی داشتم که بامراجعه به دکتر به من قرص مفنامیک اسید وترنسیددادن وگفتن فیبروم دارم وبایدکورتاژانجام بدم بامصرف این قرص هاخونریزی کم شدولی قطع نشدتااینکه درحدلکه بینی رسید ومن ترسیدم مفنامیک اسید مصرف زیادش ضررداشته باشه خوردنشوقطع کردم ودوباره خونریزیم زیادشد ودوباره مفنامیک اسیدم مصرف کردم همراه ترنسیدوتواین مدت برای عمل کورتاژ وآزمایشات قبل ازعمل به بیمارستان رفت وامدکرذم ومبتلا به کرونا شدم ودوهفته هم بخاطر کرونا توقرنطینه بودم وهمچنان ترنسید ومفنامیک اسیدرومصرف کردم وحالا کرونام خوب شده دکترگفتن فعلاکورتاژ نمیتونی انجام بدی چون کرونایه ماه توبدن میمونه ومن الان هنوزم این دوقرصومصرف میکنم یه مدت خونریزی کاملا قطع شد والان بعضی اوقات لکه بینی دارم میترسم این دوقرصورومصرفشوقطع کنم ودوباره اون خونریزی شدید شروع بشه الان یک ماه بیشتره که این دوقرصومصرف میکنم خواهشا راهنماییم کنین چون نزدیک یائسگی هستم خونریزی طولانی شده ؟من46سالمه الان نمیدونم چیکارکنم واین دوقرصوتاکی مصرف کنم .
- تیروئید
سلام،در جواب آزمایش تیروئید 0.9هستش که رنجش 0.2تا 5.5هستش وپرولاکتین ۱۰هستش که رنجش برای زنان کمتراز 29هستش،ایا نرمال هستش؟یا کم کاری تیرویید دارم؟پس از یائسگی پرولاکتین رو زده زیر 18،میشه لطف کنین بگین مشکلم چیه؟


