سلام
من سونو دادم نوشته FCC به صورت بافت گلاندولار افزایش یافته دنس و اکوژن در دو طرف مشهود است و سونو فالواپ توصیه میشود یعنی چی
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مصرف قرص اورژانسی
روز جمعه نزدیکی داشتم اون وقت کاندوم پاره شد ومنی داخل واژنم ریخت بعداز سه ساعت قرص اورژانسی 1.5خوردم اون وقت نمیدونم روزتخمک گذاری بوده یانه احتمال بارداری چجوریه خیلی استرس دارم
- خیلی مهم
مصرف شیاف استامینوفن ۳۲۵در ماه دوم بارداری ضرر داره؟
- سلام خانم دکتر کورپوس لوتئوم باقطر۲۰میلی یعنی چه؟
- مصرف ویتامینD3با دوز ۱۰۰۰
سلام ببخشید یک سوال داشتم من حدود یک ماه قبل از اقدام به بارداری هر هفته یک عدد قرص ویتامین D۵۰۰۰۰میخوردم و از وقتی فهمیدم باردارم حدودا از اوایل بارداری ویتامینD3با دوز ۱۰۰۰ هر روز یک عود مصرف میکردم با توجه به اینکه گاهی اوقات فراموش میکردم قرص ویتامینD3با دوز ۱۰۰۰بخورم، بعد فک کنم حدود سه هفته یا حدود ۱ ماه اینا میشه که ویتامین D3۱۰۰۰نخوردم در واقع تموم شده بود و نتونستم تهیه کنم، مولتی ویتامین هم که میخورم ۸۰۰Iuویتامین D۳ در ترکیباتش داره الان ۳۷ هفته بارداری هستم تقریبا، میخوام بدونم اینکه گاهی فراموش میکردم و یادم میرفت که ویتامین D3با دوز ۱۰۰۰بخورم و اینکه حدود سه هفته اس که کلا ویتامین D3نخوردم ممکنه برای بچه ام خدایی نکرده بعد تولدش مشکل پیش بیاد؟البته کپسول مولتی ویتامین پریگمام که پریناتال +DHA و کپسول ففول هم میخورم با اینکه گاهی اوقات اونارم فراموش میکردم بخورم خیلی نگرانم ،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- کیست بارتولن
سلام من کیست بارلتون دارم الان مدت چندهفته ست بادرمان دارویی خوب نشدم الان کمی اذیتم .چیکارکنم ایا درمان خانگی برای تخلیه و؟
- چی جوری استفاده کنم دالاواگ
پماد دالاواگ
- حاملگی
سلام دکتر،16هفتمه گلودرد دارم چی بخورم تا خوب شم ؟
- کیست سینه
سلام ببخشید من دختر 30 ساله هستم مجرد. در سینه سمت راستم ضایعه هیپواکو هیتروژن با قرار عرضی 4*7.5 میلی دارم. این یعنی سرطان؟ باید چکار کنم ک دردش کم شه و از بین بره خانم دکتر
- نازایی
سلام من سه ساله ازدواج کردم ولی باردارنشدم رفتم دکترگفتن تنبلی تخمدان دارم.ایابادارورفع میشه؟یاکلا نازاهستم؟ وشوهرمم حرکت اسپرمش ضعیف هسته ایااین مشکل هم حل میشه یانه؟
- وجود دو کانون اکوژن در بطن چپ جنین
با عرض سلام و ادب . من ۳۷ سالمه که از طریق آی وی اف و با تخمک اهدایی که اهدا کننده ۲۴ سال دارد باردار شدم . من دوقلو باردار بودم که سونو NT و آزمایشات غربالگری مرحله اول هر دو نرمال و خوب بود . اما در هفته ۱۸ که سونو آنومالی رفتم گفتن یکی از قل ها در ۱۵ هفته مرده و قل دیگر در سونو آنومالی همه چیش نرمال هست ولی دو اکوژن به ابعاد ۱/۵ و ۱/۶ م م در بطن چپ مشاهده میشود . میخواستم بدونم این ارتباطی با سندروم داون داره و اینکه من باید آمنیوسنتز انجام بدم یا آزمایش سل فری ؟
- نازایی
با سلام و عرض ادب / من سی و یک سالمه و هشتی ماهی هست که اقدام بارداری کردم ولی هنوز باردار نشدم / دکتر همسرمو چک کردن گفتن تحرک اسپرمشون کمه ولی تعدادش اوکیه / فقط یکم ضعیفن / یه دکتر گفت منم کمی مشکل تنلی تخمدان دارم ولی دکتری دیگه گفتن چون پریودام تقریبا منظمه بعید میدونن تنبلی باشه و مشکل رو از ضعیف بودن اسپرم همسرم دونستن و گفتن دوماه دارو مصرف کن و اگه جواب نگرفتی آی یو آی رو پیشنهاد دادن / البته اینم بگم در اوایل اقدامم سه ماه آمپول پی دی هوموگ زدم و باردار نشدم / الان فقط نگرانم که چرا باردار نشدم و اینکه مشکلم قابل حل هست ؟؟
- سنوگرافی مثانه
سلام من رفتم سونا گرفتم جوابش این شده که تصویر یک ساک حاملگی باواکنش دسیدوایی نامنظم در سگمان تحتانی رحم رویت شود. Fetal pole و yolksac رویت نشد. با GA براساس 21mm =MSD حدود 7W+1d میباشد. وساک حاملگی درحال دفع میباشد سونوگرافی فالواپ جهت تایید تشخیص هفته آتی توصیه میشود ضایعه پاتولوژیکدر ادنکسها مشهود نیست
- مشاوره قبل ازبارداری
سلام خسته نباشین من ده ساله قرص لووتیرکسین مصرف میکنم یک فرزند دارم .وتپش قلب شدید که دکتر قرص پراپرانول 20میلی هم صبح هم شب تجویزکرده وگاها فشارم هم زیاداست .اکو ونوارقلب انجام دادم مشکلی نداشت.درزایمان اول هم خونریزی داشتم وفرزندم در اولین روز 37هفتگی وسزارین به دنیا آمد.آیا شمابارداری دوم را صلاح میدانید با این ضربان زیاد که گاها به 127هم میرسه اگه قرص نخورم.ممنونم
- جنسیت بچه
سلام ممنون خانم دکتر آیا میشه ناحیه تناسلی جنین پسر کوچک باشه وتوماه بالا مثلا7ماه نشون بده من آنومالی 17هفته انجام دادم گفت دختر چون رژیم غذای گرفته بودم برای پسرجای امیدواری هست ؟ببخشید باز سوال وتکرار کردم
- نحوه خوابیدن در بارداری
سلام خانوم دکتر. هفته بیست و دو بارداری هستم. کلا طاق باز میخوابم چه شبها و چه روزها موقع استراحت. میگن خانوم باردار نباید طاق باز بخوابه . ایا صحت داره؟ و مشکلی برای جنین به وجود میاد؟
- آمپول بتامتازون
آیا آمپول بتامتازون در بارداری حرکات جنین را کم میکنه ؟
- بارداری
حاملگی ۵ماه با پلاکت ۳۱۱۰۰ خطرناکه
- احساس فشار ادرار
با سلام من سه روز پیش هندوانه مصرف کردم اما الان یک روزی می شه احساس آزار دارم
- بارداری ناخواسته
سلام دو روز از پریودم گذشته میترسم حامله باشم آیا قرص خاصی هست که جلوگیری کنه از بارداری یا با قرص اورژانسی میتونم پریود بشم
- زنان
درد شدید مقعد در موقع پریود دارم


