Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- چاقی
سلام خانوم دکتر وقت بخیر من هرچی دارو های ایرانی و خارجی برای چاقی استفاده میکنم جواب نمیده میخواستم ببینم آمپولی هست برا چاقی که صدرصد تضمینی باشه براجاقی
- عقب افتادن پریودی بعد از. یک ما
- پریود
سلام خانم دکتر دختری مجرد و۲۱ساله هستم سوالم ازتون اینه که ایا گذاشتن اجر داغ روی شکم در روزهای پریودی ضرر داره؟یاممکنه که بعدا برام مشکلی پیش بیاد؟ ممنون
- سرکلاژ
سلام ایا با انجام سرکلاژ اندازه طول سرویکس بیشتر میشه؟امکان داره بعدسرکلاژهم طول سرویکس کاهش پیدا کنه؟اگه بازم کاهش پیداکنه راهی برای جلوگیری از سقط هست؟
- لکه بینی
من برای شش بهمن یریود تموم شد وبرای اولین بار قرص اورژانسی خوردم تا حامله نشوم دوباره ۲۶ بهمن لکه داشتم تا الان که ۲ اسفند چیکار کنم که لکه بینی قطع بشه خیلی اذیت میشم
- سوال
سلام خسته نباشید. مدتی است در واژن احساس سردی میکنم. مثلا وقتی ترشح میخواد خارج شه یا حس کنم ترشح دارم داخل واژنم احساس سردی و سرما میکنم. قبلا ترشحاتم زیاد بوده اما الان مدتی است خیلی کم شده. گاهی احساس وجود خار در واژن دارم و گاهی این حس با خارشه و گاهی هم خارش شدید میشه برای چند ثانیه وقتی روی صندلی نشستم این احساس وجود خار خارش بیشتر میشه و وقتی ترشح میاد همین قسمت خارش میگیره. از ترکیب ضد التهاب و ضد قارچ استفاده کردم قبلا اما خارش داشتم و دیگه استفاده نکردم. نیاز به مغاینه دارم؟ علت چیست؟ دارویی باید مصرف کنم؟
- بارداری
سلام.خسته نباشید.من هفته چهارده بارداری هستم.سونوگرافی هام نرمال هستن.ازمایشات غربالگری اول رو هم انجام دادم،و نرمال بود. تازگییه مطالبی درمورد حاملگی مولار نسبی خوندم.میخواستم بپرسم از کجا میشه تشخیصداد که من مولار هستم یا نه.ازمایشی هست؟از طریق سونوگرافی مشخص نمیشه؟
- کیست تخمدان
با سلام دختری 24 ساله هستم و مبتلا به سندروم PCO . اول مهر ماه 93 سونو کردم و یک کیست ساده 25 میلی متری داشتم که خداروشکر با مصرف قرص اچ دی برطرف شد. بعد مصرف این قرص در آزمایش خون متوجه شدم آنزیم های کبدیم بالا رفته . با این وجود پزشک برام قرص دزوسپتیو تجویز کرده . آیا باید مصرفش کنم؟ قرص دوفاستون برای مشکلم مفیده؟ ممنونم
- سرکلاژ
سلام من هجده هفته و چهارروز سرکلاژ کردم و الان بیست هفته تمام هستم. میتونم کار های خونمو در حد سبک و آشپزی دونفره انجام بدم؟ اولین بارداریمه با طول سرویکس قبل سرکلاژ 20 و اینکه میتونم به خانه ام برگردم یکساعت و نیم راهش است
- قرص پروژسترون
سلام نماز روزه هاتون قبول درگاه حق قرص پروژسترون رو از روز 14 پریودی به مدت دو هفته مصرف میکنیم یا 10 روز؟
- درمورد توده هایپواکو
سلام من فیبروآدنوم توی پستانها داشتم که سالی یک یا دو بار سونو میدادم ولی دوسال و نیمه که بخاطر بارداری و شیردهی سونو ندادم و الانکه بعد از دو سال و نیم سونو دادم داخل سونو نوشته که توی هر پستان یک توده هایپو اکو دارم (الانم بچه شیر میدم)بنظرتون مشکلی هست؟؟ این توده های هایپو اکو همون فیبر هستن؟
- ارگاسم
سلام..درمورد ارضا نشدن بعد از رابطه آیا ربطی به باردار نشدن داره؟ راستش خیلی مواقع شوهرم به هر گاسممیرسع و من هنوز ارضا نشدم و خیلی مواقع کلا نمیشم... نگران اینم ک نکنه باردار نشم
- پریودیم تاریخ17هستش و دکتر بهم اسپیرونولاکتون و سیپرو کامپاد و قرص گل مغربی داده ولی سیرونولاکتون عوارض داره میشه فقط روزپنجم پریودی سیپرو کامپاد رو بخورم و هرروز گل مغربی رو؟ایا عوارض دارن این داروها
- استرادیول
سلام من دوم پریودی هستم قراره انتقال دارم ۱۲ روز دیگه دکتر استرادیول۲ برام نوشته داروخونه یه بسته بهم داد گفت استرادیول ۲موجود نداریم میشه به جای استرادیول۲ دوتا یک همزمان بخورم
- یبوست بعد زایمان
سلام خواهرم تازه زایمان طبیعی کرده وبخیه داره کم خونی هم داره الان یبوست خیلی اذیتش می کنه شما بگید چیکار کنه
- پولیپ رحمیو آندومتر
من سونوگرافی کردم یک کانون به ابعاد 10×16 میلیمتر در قسمت میانی دو لایه آندومتر دیده شد که پولیپ اندومتریال میباشد آیا باعث ناباروری میباشد ممنونم.
- بارداری
هفته هفتم بارداری هستم لکه بینی دارم برام شیافت فرنوژست ۲۰۰ نوشته نمیدونم چقدراستفاده کنم روش هیچی ننوشته
- عقب افتادن پریودی
سلام من 28 سالمه 10 روزی پریودیم عقب افتاده ازمایش دادم باردار نبودم و دکتر برام امپول پروژسترون دو تا باهم نوشت 4 شنبه زدم و 5 شنبه شب یکم لباس زیرم خونی شد و دیگه چیزی نیومد و امروز صبح چشم سمت چپم هم ورم کرده میتونه از عوارض امپول باشه؟؟من کی پریود میشم؟؟ممنون میشم از راهنماییتون
- علت مداوم خونریزی
۳۷ سال دارم ۴سزارین سونو دادم تصویر یک توده هایپواکو باحاشیه مشخصبه ابعاد تقریبی ۱۱*۱۷م م به صورت اینتراکاویتاری در اندومتر سگمان میانی رحم همراه با وسکولاریته پریفرال در مجاور اسکار سزارین دیده میشود که مطرح کننده یک میوم ساب موکوزال تا پدانکوله به حفره اندومتریال میباشد
- درد لگنی
سلام در اندکس چپ کیستیک اکوفری با ابعاد 62×57×55 به علت کیست تخمدان چپ دیده میشود. توده سالید کوچک هیپراکو سال آندومتریال با ابعاد 6×9 دیده میشود میشه بگید خطرناکه معنیش چیه؟


