Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- باردارى
سلام من ٤هفته پيش رابطه داشتم و الان تو اين دو هفته سرگيجه و سردرد و حالت تهوع خيلي بيشتر و بدتر از قبل شده پريود هم نشدم من كلا سرگيجه معمولا دارم واسه همين نميتونم بگم سر اين جريانه براي اطمينان ٢روز پيش يه قرص ضدبارداري خوردم اما خونريزي نداشتم نتيجه بي بي چك هم منفي بوده احتمالش هست حامله باشم و نتيجه بي بي چك اشتباه باشه؟ ٢بار امتحان كردم منفي بود
- خروج باد از واژن
ایا خروج باد از واژن که نشان از شل بودن عضلات کف لگن میباشد مانع بارداری میشود؟یا در دوران بارداری مشکلی بوجود میاورد؟
- درد انقباضی چیست
سلام خانم دكتر من هفته ٢٩بارداري هستم گاهي اوقات شكمم به شدت سفت مي شود ايا اين يعني انقباض؟ سوال دوم: دكترم از هفته ٢٦به دليل اينكه طول سرويكسم٢٨بود بهم استراحت دادند حدود يك ماه قبل گفتند اگر درد انقباضي داشتي قرص ايزوپرين ١٠ بخور، كه تا حالا استفاده نكردم الان بايد اين قرص رو بخورم؟ ممنون
- قرص مدروکسی و اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید من 22سالمه تنبلی تخمدان دارم ودکتر برام قرص مدروکسی پروژسترون تجویزکرد آیا اقدام به بارداری کنم میتونم این قرص هاروهم مصرف کنم یا اصلا میتونم باردارشم؟
- قرص ترکیبی
سلام از روز چندم مصرف قرص دورسبلا پریود میشم؟؟وچند روز ادامه داره؟؟
- عادت ماهانه
سلام.خسته نباشد.. من دوره هام منظم و 40 روزه است.. الآن باردارم و اولین بارداریم هست.. الآن در هفته 41 بارداری هستم یعنی یک روز هست که رفتم داخل هفته 42.رفتم سونوگرافی دکتر گفت چند روز دیگه باید بری زایمان.. از همه کمتر اینا طول کشیده نمدونم از من چرا اینقد طول کشیده.دکتر گفت بخاطر اینه که دوره هات طولانی هست.ولی فک میکنم میخاست ب من دلداری بده.. واقعاً خیلی استرس دارم و نگرانم.. میترسم بچه مشکلی داشته باشه که اینقد طول کشیده.
- آزمایش بارداری
با سلام. برای آزمایشات دوران بارداری پرسیدم که میشه اینترنتی نوشته بشه یا نه فرمودین مریض مطب شما هم یا خیر. من مریض شما نیستم اما اگر ممکن مجازی با پرداخت هزینه برای من آزمایش هفته ۱۵و سونوی آنامولی رو بنویسید. به خاطر کرونا ترجیح میدم با دکتراینترنتی ویزیت بشم امکانش هست؟
- پستان
سلام ببخشید من دختر 14ساله هستم از تبریز ببخشید من یه سوال داشتم ازتون. خانم دکتر من بعضا، همیشه نه ها بعضاً وقتی زیر بغل راستم رو فشار می دم درد می کنه،وقتی دست نمی زنم درد نمی کنه. می خواستم بدونم ک خطرناکه؟؟؟؟ لطفا جواب بدین استرس گرفتم خیلی نگرانم؟؟؟
- استتراحت در باردای
سلا م من 32 سالمه و هفته 28 بارداری اولم است در هفته 12 طول سرویکسم 32 بود ودر هفته 26 ام به 28 رسید دکترم گفتند استراحت کنم دو تا سوال دارم اولی اینکه چقدر احتمال زایمان زودرس هست و چقدر خطرناکه و سوال دومم اینه که استراحت دقیقا یعنی چی ؟ یعنی اینکه 24 ساعت کاملا افقی دراز بکشم یا اینکه کمی راه برم یا بشینم اشکال نداره؟ ممنون
- جواب سونوگرافی
رحم با ابعاد ۸۵*۵۴ و با اکوی هموژن دیده میشود تصویر یک ناحیه سیستیک و هترون به سایز تقریبی ۵۱*۵۶ با واسکولاریته در کاویته اندومتررویت میشود که متواند مطرح کننده حاملگی مولار باشد لذا تیتر BHCG و سونوگرافی کنترل بصورت ترانس واژینال توصیه میشود
- اندازه فولیکول
سلام دوره پری من ۲۷ روزه ست بخاطر تعطیلات روز 10پریودم سونو دادم یه فولیکول 25میل در تخمدان چپ وجود داشت همون روز آمپول زدم و 36ساعت بعدش نزدیکی داشتم آیا امکان بارداری وجود داره؟
- بارداری
سلام
- بارداری در دختر باکره!!
سلام آیا بارداری در دختر باکره رابطه بدون دخول و حتی اگه امکان این رو هم بدیم که منی برخورد نکرده باشه یا اصلا برخورد کرده باشه بارداری اتفاق افتاده؟همان ماهی که رابطه داشته اند پریودی صورت گرفته و دوره ۶ روزه و شدید ماه بعد از آن پریودی صورت گرفته ولی خیلی کم در حد ۳ روز ولی احساس نبض در اطراف ناف و زیر شکم داشته به همراه کمر درد و سوزن سوزن شدن در اطراف ناف و ماه بعد در نزدیکی های تایم پریودی گرفتگی در زیرشکم صورت گرفته و باز هم حس کردن نبض و کمی سینه درد واین راهم باید گفت که فرد دارای پریودی نامنظم است و از بیبی چک استفاده کرده منفی است آیا امکان بارداری هست
- قرص ارژانسی
سلام خسته نباشید پریود من منظمنیست این ماه بعد پریودی دوروز بعد پاک شدنم اب منی روی لباس زیرم ریخته شده بود نمی دونم فقط روی لباس زیرم ریخته یاداخلم ریخته بعد ۸ ساعت قرص ارژانسی خوردم و بعد ۸.۹ روز خونریزی کردم وزیادم بود ۴.۵ روز خونریزی داشتم امکان بارداری هست یانه ؟ الانم موقع پریودمه ولی هنوز نشدم
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید من الان چهار ماه سزارین کردم وبچه ام فوت کرده و می خواهم باردار شوم جلو گیری هم نکردم ولی هنوز حامله نشدم. آیا مشکلی که نداره که حامله نشدم
- بارداری
خسته نباشید، من چند روز بعد از اتمام پریودیم با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم که دو روز گذشته البته با کاندوم که نامزدم ارضا نشدن فقط پیشاب داشتن میخواستم بپرسم احتمال بارداری چند درصد وجود داره؟ از بیبی چک چه زمانی میتونم استفاده کنم، ممنون اگه پاسخ بدید
- تحلیل سونوگرافی
متن سونو: تصویر یک ساک بارداری واحد با حدود منظم در محل مناسب در کاویته اندومتر مشاهده گردید. واکنش کوریودسیدوال با وسکولاریته در اطراف ساک بارداری طبیعی است. Yolksacدر ساک بارداری مشاهده شد ولیکن فتال پل مشاهده نشد. سن بارداری براساس msd=12.2mm در حدود ۶ هفته میباشد. هموراژی در اطراف ساک بارداری مشاهده نشد. Int.osبسته میباشد،طول سرویکس۳۲م.م و عرض آن ۲۰م.م که در حد نرمال می باشد. ضایعه solidیاcysticدر آندکس ها رویت نشد
- بارداری ناخواسته
من دارای یک فرزند سه ساله و یک فرزند دو ماهه هستم که خانم در دوران شیردهی فرزند دوم هست و فقط از شیر مادر استفاده می شود. پس از گذشت دو ماه از شیردهی خانم پریود شدن (جای تعجب داره) و بعد از سه روز از پاک شدن نزدیکی داشتیم و متاسفانه پیشگیری نداشتیم و کار از کار گذشت! نیم ساعت بعدش از دو قرص اورژانسی هفتاد و پنج درصد استفاده شد و در ادامه برای اطمینان دو قرص دیگه هم مصرف شد. یعنی از چهار قرص اورژانسی هفتاد و پنج درصد در فواصل دوازده ساعت استفاده شد. به متخصص زنان مراجعه کردیم صراحتا میگفت شما باردار شدین و برای سه هفته بعد آزمایش دادن. ما دو تا بچه داریم و الان خانم در دوران شیردهی هست و اصلا بچه نمیخواهیم خواهش میکنم راهنمایی کنید سوال اول : در شرایط بالا اصولا بارداری رخ می دهد یا خیرسوال دوم : فرض کنید همین الان باردار شدن آیا تا زمان آزمایش (سه هفته بعد) میشه با غذاهای طبیعی مثل زعفران و دارچین و زرشک و . . . یا با خوردن قرص های خاص بارداری اتفاق نیفته سوال سوم : فرض کنید بعد سه هفته آزمایش دادیم و باردار باشه آیا با خوردن قرص های خاص میشه بارداری تموم بشه یا نیاز به جراحی هست
- بارداری
سلام خانم دکتر . من میخوام برای بارداری اقدام کنم اما نوبت دوز سوم واکسن کرونام هستش . اشکالی نداره بزنم یا چقدر بعد واکسن اقدام کنم
- فشار به بالای ناف در بارداری.
سلام ببخشید طبق آخرین سونو که در ۲۸ هفته و ۵ روز رفتم ،امروز حدود ۳۱ هفته و دو روز باردار هستم البته بعد اون دقیق دقیق نمیدونم چند هفته ام،موقع نشستن در دستشویی خم شده بودم و کمر شلوارم به بالای نافم فشار وارد کرد بعد شستن خودم که بلند شدم دیدم بالای نافم ی کوچولو فرو رفته رد شلوار بود نگرانم ممکنه به سر و مغز جنین یا سایر اعضای بدن جنین آسیب وارد بشه؟ البته حرکات جنینم رو حس میکنم .تورو خدا راهنمایی بفرمایید تازه دیروز رفته بودم دکتر گفت وضعیت جنین خوبه.الان هیچ ناراحتی و دردی ندارم فقط میترسم خدایی نکرده به مغز جنین یا سار اعضای بدنش آسیب وارد بشه.


