Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بزرگی رحم
سلام خانم دکترحالتون خوبه من یکماه پیش سقط کردم امروزسونودادم تاببینم بقایای بارداری مونده یانه توی سونوگرافیم نوشته رحم به ابعاد98*48mmدارای کمی اندازه بزرگ میباشدنمیدونم یعنی چی خیلی نگرانم میشه راهنماییم کنید ممنون.
- میوم رحمی
سلام من به تازگی سونوگرافی کردم و داخل رحمم میوم به ابعاد ۱۱ mm ,و ۶mm,دیده شده و فولیکول غالب به ابعاد ۱۴mm در تخمدان چپ ، آیا این خطرناک هستش؟
- تنبلی تخمدان
سلام.من مدتی پیش در ناحیه تناسلی یه تغییر رنگ داشتم،چون پوستم سفیده مشخص بود.بعد چند ماه آزمایش دادم و مشخص شد که تنبلی تخمدان دارم.الان 10روز دوفاستون مصرف کردم و ماه بعدهم باید 10تا بخورم. حالا این دارو به رفع اون تغییر رنگ کمک میکنه و خوب میشه یا باید داروی دیگه ای هم استفاده کنم؟؟ ؟
- ویتامینA در بارداری
سلام.وقتتون بخیر من۵شهریور اولین روز آخرین پریودم بود ۱مهر باید پریود میشدم ک نشدم و بعد فهمیدم باردارم من۴مهریک قرص ویتامین A 25000 خوردم و ۴روز بعد هم یه قرص دیگه من نمیدونستم باردارم و نمیدونستم این قرص ااانقدر خطرداره برای جنین ۱۲مهر ک دکتر رفتم سونو انجام دادن ساک حاملگی دیده نشد و گفت دیواره رحم ضخیم فقط دکتر گفت احتمالقاح دیرصورت گرفته و هفته ات کمه حالا نمیدونم اون دوتا قرص تاثیر داشتن خییییلی ناراحتم دارم میمیرم از ناراحتی😭😭😭 نظر شما چیه؟ چکارکنم؟ دکترخاصی برم؟داروی خاصی باید بخورم؟ خواهش میکنم راهنمایی کنید
- بلوغ زودرس
سلام دخترم ۷سال۱۰ماهشه قد ۱۴۱ووزن۴۰کیلویه دکتر غدد براش امپول واریوپپتیل تجویز کردن الان یک ساله هر۲۸روز تزریق. میشه اگه آمپول رو قطع کنیم چه اتفاقی برای بدن میفته وپریودی کی شروع میشه؟؟؟؟؟ با توجه به اینکه قد خودم ۱۶۷وقد پدرش هم۱۷۴هست بعد از پریودی چه قدر افزایش قد خواهد داشت؟؟؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر آیا سرکلاژ شکمی کرد باشی حتما باید واسی سقط باز بشه تا جنین بتونه سقط یا حتما باید باز بشه تا سقط اتفاق بیفته
- پنجمین سزارین
آیامیشودبعددوسال ازچهارمین سزارین بازباردارشدوعمل سزارین انجام داد،وخطرهست یانه؟
- درد پهلو و کمر و لگن
سلام من یه مدته مدام سمت راست کمرم درد شدید دارم که پهلو و لگن و ران پا رو درگیر میکنه گاهی حس میکنم این درد ربطی به کمر نداره چون پهلو و لگن بیشتر درد داره میخواستم بدونم احتمال اینکه عفونت زنانه داشته باشم هست یا کمر درد باعث این دردها میشه. من دیسک کمر هم دارم گاهی پاشنه پام گزگز میکنه. لطفا راهنمایی کنید ممنون
- نحوه مصرف قرص
سلام دكتر براي درمان تنبلي تخمدان قرص سيپروترون كامپاند رو تجويز كردند و گفتن از روز اول قاعدگي تا ٧ روز هر شب مصرف كنم ولي متاسفانه بقيه دستور رو فراموش كردم ممنون ميشم جواب سوالم رو بديد
- پلاکت خون
سلام من پلاکت خونم در ماههای اولیه بارداری پایین بوده الان توی سه ماهه سومم وپلاکتم بالارفته میخام بدونم طبیعی هست یانه؟
- بقایای سقط
من کورتاژ کردم و14میل هنوز بقایا مونده دکتر همه دارویی به من داده ولی هنوز خون ریزی شدید دارم دکتر میگه اگه دوباره کورتاژ کنم احتمال سوراخ شدن رحم است من باید چی کار کنم
- پرده بکارت
من شوهر دارم ولی شوهرم بادستش بم دس میزنه بعد ب من تهمت زد ک دختر نیستم و منو بردن پیش دکتر مامایی و اون تشخیص داد ک هنوز دخترم و فقط زخمی شدم ایا امکان داره اشتباه کند؟؟
- بارداری
سلام و عرض ادب من ۲۶ سالمه و پلی کیستیکم و تحت درمان برای باردای قرص کلومیفن به مدت سه ماهه استفاده میکنم ماه پیش ۱۲ عادت شدم و این ماه روز ۱۳ من لکه قهوه ای دیدم فکر کردم عادت شدم اما الان توی این چند روز همونطوری لکه بینی کم و قهوه ای رنگ دارم و در قسمت پایین کمرم و ستون فقراتم درد احساس میکنم میخواستم ببینم ممکنه باردار باشم که برم ازمایش و یا تست بدم؟؟؟
- عفونت واژن
سلام .من دو ماهه باردار بودم که متوجه جند تا ضایعه در آلت تناسلیم شدم رفتم دکتر گفتن زگیل تناسلی هست و مجددا رفتم پیش دکتر دیگه تشخیصشون باز همون بود وصبر کردم تا بعد زایمان تا سه ماه بعد زایمان پاپ اسمیر دادم در جوابش گفتن هیچ مشکلی نداری باز بعدشش ماه مجددا تکرار کردم باز هیچ مشکلی نبود و باسرکه ونمک ضایعه ها رو درمان کردم وتا الان که نزدیک دو ساله هیچ خبری از ضایعه ها نیست سوالم اینه آیا واقعا زگیل بودن اگر دکترا درست گفتن چرا در پاپ اسمیر هیچ مشکلی نداشتم
- خونریزی قاعدگی
سلام وقتتون بخیر بنده۲۱سالمه و بخاطر کیست که دارم دکتر زنان برام قرص سیپروترون کامپاند تجویز کردن که از روز دوم قاعدگی مصرف کنم ولی الان۱۴روزه که قاعده شدم و هنوز خونریزیم قطع نشده چکارکنم لطفا راهنماییم کنید
- پریود۲
سلام وقت بخیر دوماه هستش که قرص جلوگیری از بارداری رو قطع کردم .تو این دوماه نزدیکی نداشتم .قبلا تخمک گذاریم روز ۱۰تا۱۲ سیکلم بود الان روز ۲۳ سیکم شده .آیا حتما باید ۱۴ روز از تخمک گذاری بگذره که پریود بشم.چون الان ۴ روز از موعدم گذشته و پریود نشدم و با اینکه نزدیکی نداشتم چند بار بی بی چک گذاشتم منفی بود.۳۹ سالمه.علت تاخیر در پریود چی میتونه باشه؟
- خود ارضایی
سلام من دختری ۱۸ ساله هستم خودارضایی میکردم با بالش کامل شلوار داشتم و یه لکه خون کوچیک مشاهده کردم پرده بکارتم پاره شده؟؟ ممنون میشم جواب بدیدد
- لتروزول و کلومیفن شبی ۲عدد!
باسلام خدمت شما بنده سال ۹۶ با لتروزول بدون آمپول باردارشدم. تنبلی تخمدان دارم و الان هم شرایط تخمدانها تفاوتی نکرده. برای اقدام به بارداری مجدد روز سوم پریودی به پزشک مراجعه کردم. ایشون قرص لتروزول و کلومیفن رو با هم تجویز کردند که ازهمون شب، شبی ۲عدد ازهرکدوم بخورم. الان روز ۹ دوره هستم و ۷ روزه دارم قرصهارو میخورم و ۳ روز دیگه هم باید ادامه بدم. ولی چیزی که هست، سمت راستم بصورت مُقَطع احساس تیرکشیدن و درد دارم. من همیشه شنیدم بودم ۵روز مصرف قرص. ولی برای من ۱۰ روز، روزی ۲عدد لتروزول و ۲عدد کلومیفن! راستش نگذان شدم مشکلی پیش نیاد یا خطری برای تخمدان نداشته باشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙏
- ورزش
سلام من بارها شنیدم که ورزش های سنگین باعث تاخیر و نامنظم شدن قاعدگی میشه میخواستم بپرسم منظور از ورزش سنگین چیه یعنی چندساعت
- کیست درتخمدان چپ حاوی اکوهای
سلام من کیست درتخمدان سمت چپ دارم کیست حاوی اکو های خطرناکه دکتردارونمبده آیا باعث نازایی نمیسه


