Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آزمایش هورمونی
سلام خانم دکتر عزیز. خسته نباشید آزمایش هورمونی انجام دادم fSH=3.1 و LH=5.1 بوده. این آزمایش رو در روز سوم پریود انجام دادم. مشکلی نداره؟
- سوال
سلام خانم دکتروقتتون بخیر. استفاده ازگن درناحیه شکم برای تخمدانها ورحم مضرهست؟
- معایته پرده بکارت
سلام خانم دکتر.من ب دلایلی نمیتونم پیش پزشک برم برای معاینه پرده بکارتم لطفا بگید چطور متوجه بشم
- سلام
سلام من زینب هستم روماتیسم مفصلی دارم من توی رمضان خونریزی شدم به عید فقط 10 روز مونده بود الانم هستم باردارهم هستم بچه ام 7 ماه هست دکتر گفته که خونریزی ممنوع
- تیتر بارداری
سلام خانم دکتر من بیمار شما هستم تیتر بتام بعد 48 ساعت کمتر از دوبرابر زیاد شد... معنیش چیه؟؟ الان هم یه لک خیلی کمرنگ دیدم
- سلام وقت بخیر من امروز ۲۷ روز پریود سوم خونریزم قطع نشده وقرص مفنامیک اسید وترانگزامیک اسید ودوفاستون خوردم ولی بازم قطع نشده
- سوال مجدد از دکتر
سلام مجدد ممنون از پاسخ گوییتون مجدد پیام قبلیم رو فوروارد میکنم یادتون بیادکدوم بیمارم شما گفتید جراحی لازمه جراحی برای برداشت پولیپ منظورتونه؟ سلام و درود خانم ۵۱ ساله هستم از ۴۵ سالگی بعد دوران پریودم لکه بینی داشتم ک ۶ماه ۶ ماه ب پزشک مراجعه میکردم و قرص ترنسید و مفنامیک تجویز می کرد تا اینکه بدلیل ضخامت رحم و خونریزی زیاد دوران پریود تجویز کورتاژ تشخیصی کرد و سال ۱۴۰۲ کورتاژ تشخیصی انجام دادم همیشه فیبروم ریز ک ب گفته پزشک اندازه شنریزه بود حدود دوسه تا داشتم و پزشک گفت ضایعه ای میبینه در رحم ک بعد کورتاژ متوجه شد پولیپ بوده بعد کورتاژ تشخیصی تا چن ماه خوب بودم وپس از سه ماه بعد کورتاژ پزشکم داروی هورمونی پروژسترون تجویز ک پس از مصرف دارو دچار خونریزی شدید و ادامه دارشدم ک دکتر گفت بدنت با داروی هورمونی سازگارنیس و چهار ماه برام آمپول یائسگی تجویز کرد ک یائسه بشم بعد از چهار ماه با قطع آمپول مجدد پریود شدم و بخاطر عوارض آمپول ادامه ندادم الانم پریودم همیشه منظمه و حجم خونریزیم همیشه از اوایل بلوغ زیاد بوده در دوران پریود ولی بعد از پاک شدن از پریود بازهم تا روز بیستم پریود ترشحات آبکی زرد و گاهی صورتی و گاهی قهوه ای زیاد دارم تاروز بیستم چرخه قاعدگی ک کاملا قطع میشه الان تازه دوباره سونو انجام دادم میشه بررسی کنید و راهنماییم کنید ممنونم. رحم ابعاد بزرگتراز حد طبیعی و با اکوی هتروژن و میوماتوز 96×73×144 میلی متر رویت شد. کانون افزایش پولیپویید در سگمان تحتانی اندومتر بانمای hyper hetero echo و حداکثر ابعاد 21×11×55میلی مترهمراه با گسترش تحتانی به ابتدای کانال اندوسرویکس و همراه با رویت ساقه وسکولار از سایر قسمت ها حداکثر ضخامت اندومتر9mmاندازه گیری شد. ●میوم ترانس مورال در میومتر قدامی و سمت چپ بادی رحم با ابعاد 53×60میلی متر رویت شد. (Figo=4-5) ●میوم سای موکورال با ابعاد 19×37 میلی متر در میومتر خلفی و راست فوندوس رویت شد. (Figo=3) ●چند میوم اینترامورال در بادی و فوندوس با حداکثر دیامتر 20mmرویت شد. هردو تخمدان حجم و نمای نرمال دارند. سایز تخمدان راست16×27 تخمدان سمت چپ 18×31میلی مترمی باشد. فولیکول غالب 20mmدز تخمدان چپ رویت شد. ضایعه سیستیک و یا سالید در ادنکسها دیده نمی شود. چند کیست Nabothianدرسیروکس باحداکثردبامتر10mmرویت شد. مایع آزاد درحفره لگن دیده نشد
- بارداری
سلام وقتتون بخیر من ۲۷ سالمه ۲ ساله که ازدواج کردم میخوام بارداری دوقلو داشته باشم باید چیکار کنم و ریشه ی ارثی هم نداشتیم نه من نه همسرم اگه میشه راهنماییم کنین ممنون.
- پریود
سلام من پریود تقریبا منظمی دارم ،اما در تیرماه و موقع تغییر فصل پریودم عقب میوفته و نیاز به تزریق امپول پروژسترون هست این مشکلی نداره؟الان هم حدودا ۳۷روز گذشته،پریود نشدم اما دل درد و گاهی تهوع مثل موقع پریود دارم
- اسکین تگ یا زیگیل تناسلی؟
سلام من مجرد هستم و ۶ روز پیش دربالای کلتوریسم یک خال گوشتی خیلی ریز دیدم که درد و خارش و سوزش نداره و خود به خود در اومد. به دو دکتر زنان مراجعه کردم یکی تشخیص اسکین تگ دادن و یکی مشکوک به زیگیل. دارویی ندادند. لطفا بگید اسکین تگ هست؟ چجوری از بین میره؟
- سلام من رفتم دکتر برای نامنظمی پریودم قرص مدروکسی پروژسترون داد که از روز ۱۶قاعدگی بخورم بار اول که خوردم ۱دونش مونده بود پریود شدم بعد شما گفتین از روز ۱۴قاعدگی بخورم که خوردم بعد پریود شدم بسته ۱۰عددی که تموم شد فرداش خون ریزی داشتم این طوری عادت ماهیانه منظم میشه به نظرتون
- سلام . خانم دکتر شما معاینه سینه هم انجام میدین.ماموگرافی
- توده واژن
سلام باتشکر ازشما خانم دکتر خداخیرتون بده
- ضخامت اندومتر
سلام وقت بخیر خانم دکتر دخترم ۱۲ سالشه و از ۳بهمن پریود هست تا به امروز که ۱۲ اسفند هست بردم دکتر و آزمایش خون و ادرار و سونوگرافی از رحم و تخمدان نوشتند..آزمایش خون و ادرار بردم انجام داد سونو هم انجام داد تا جواب آزمایشش بیاد خیلی استرس دارم میشه سونوگرافی و بفرمایید مشکل داره یا نه؟ رحم با ابعاد ۳۳*۴۴*۶۴حدود و شکل طبیعی رویت شد اکوژنیسته میومتر یکنواخت و فاقد ضایعه فضا گیر است.. ضخامت دولایه آندومتر 8 mm است ابعاد تخمدان راست ۲۳*۴۷و تخمدان چپ۲۴*۴۶میباشد ابعاد و اکوی هردوتخمدان نرمال میباشند هر دو تخمدان نمای pco دارند تطابق با یافته های بالینی و آزمایشگاهی توصیه میشود توده فضا گیر solidیاcysticمشاهده نشد خانم دکتر ضخامت رحم ۸ میلی متر خطرناک نیست برای دختر ۱۲ساله که البته یک ماه و نیم هم هست پریوده ؟؟؟
- توده هیپراکوژنن
سلام در سونوی انجام شده مشخص شد که توده اکوژن هتروژن در تخمدان چپ به ابعاد ۳۲در ۳۵ دارم رحمم رو در ۴ ماه پیش به خاطر هایپرپلازی تخلیه کردم چکار کنم
- ضخامت نازک
سلام خسته نباشید پریودهای نامرتب دارم سنو دادم ضخامت اندومتر1/5واندکیbloodبین دولایه اندومتر دیده شده هر چی هم میخوام بارداربشم نمیشم وپریودهای نامنظم تو این چند ماه اخر هرماه سه بار پریود همراه درد موندم چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
- سرکلاژ
با سلام در صورت عدم موفقیت سرکلاژ شکمی چه درمانهای دیگری وجود دارد؟
- تبخال در ناحیه ی مقعد
سلام وقت بخیر هفته ۱۰بارداری هستم و در ناحیه ی مقعد دچار تبخال شده ام آیا میتونم از پمادهای تریامسینولون ان ان و پماد آلوویر ۵درصد و پماد موپیروسین ۲ درصد استفاده کنم؟
- احساس ادرار
با عرض سلام و خسته نباشید حضور محترم خانم دکتر عزیر من در آستانه ی هفته ی سی ام بارداری هستم با عرض معذرت چند روزی هست که بطور مداوم و با فواصل کم احساس ادرار دارم و وقتی به توالت میرم میزان ادرار خروجی بسیار کم و گاهی در حد چند قطره هست ولی بعد از مدتی بازهم با همان مقدار کم احساس فشار ادرار دارم لطفا راهنماییم بفرمایید که ایا طبیعی هست یا باید خدمت تون برسم برای ویزیت؟ ممنون
- کانون کلسیفیه
سلام ووقت بخیرخدمت شما توسونوگرافی مادرم نوشته درتخمدان راست کانون های کلسیفیهpunctateدیده شد. این چیز بدی هست؟خطرناک یابدخیم نیست؟


