Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تغذیه در بارداری
با سلام من 37 سال دارم و مجرد هستم . میخواستم برای فریز تخمک اقدام کنم و آزمایشات مربطوه در روز سوم پریودی دادم که FSH 12.82 LH 14.58 PRILACTIN 20.15 TESTOSTERON 0.24 DHEA-SO4 1.17 DHT 361.4 AMH 0.08 بوده . با توجه به این ازمایش و میزان کم تخمکهام ایا
- امکان فریز تخمک دارم ؟ اصلا اندازه تخمکها برای فریز خوب هست ؟
- ایا این نشون دهنده یائسگی زودرس هست؟
- من به روش طبیعی باردار نمیشم و باید از روشهای درمان نازایی استفاده کنم ؟
- نازایی
سلام من 5سال ازدواج کردم دوسال اقدام به بارداری کردم تو ازمایشات فهمیدم که اسپرم شوهرم صفر واینکه بی تحرک باید چیکار کنم پیش کدوم دکتر بریم
- لگدزدن جنین
سلام وخسته نباشید...هفته۲۵ بارداریم چرا گاهی اوقات موقع لگدزدن جنین سمت راست زیرسینم و و پایین شکمم دردمیگیره؟میتونه طبیعی باشه؟
- سلام من خانم ۳۲ ساله هستم وقتی رابطه جنسی بر قرار میکنم معقدم درد میگیرد و گهکاهی از طرف واژن خونریزی دارم ممنون میشم جواب بدید
- به نظرتون رحمم رو بردارم
سلام خسته نباشید مو ضخامت اندومتر داشتم ۴۹ سالمه کرتاژ تشخیصی انجام دادم مشکلی نبود امپول لوپرومر هفت ونیم استفاده کردم امپول استرادیول والرت استفاده کردم جستیران ۴۰استفاده کردم قرص ضد بارداری هم استفاده کردم ولی هنوزم خونریزی دارم الان یک ونیم سال هستش ممنون میشم جوابمو بدید چند دکترها رفتم بهم گفتن رحمتوبردار
- Pcom
سلام خسته نباشید من پنج ساله ازدواج کردم عادت هم نمیشم دکترا بهم میکن که تخمکات ریزن هر چی قرص میخورم جواب نمیده خیلی دوست دارم بار داربشم ایا این مشگل حل میشه
- عفونت واژن
سلام خانم دکتر عزیز.من چند وقتی میشه که کمی خارش و سوزش دارم همچنین ترشحات هم تغییر رنگ پیدا کرده کمی.در ضمن کمر درد و دو طرف لگن زیر شکمم درد میکنه .لطف بفرمائید که چه داروهایی میتونم استفاده کنم .ممنون از شما
- خوردن عسل در بارداری
سلام خانوم دکتر عزیزم میخواستم بدونم در سه ماهه اول بارداری خوردن عسل مجاز است یا نه
- سوال
سلام وقت خوش. میشه درموردسونوگرافیم توضیح دهیدنیازبه کورتاژ هست؟ دربررسی رحم وتخمدان(واژینال) رحم باسایزmmm52*90رویت شد. اکوی میومترهتروژن وافتراق میومتروآندومترکاهش یافته مطرح کننده درجاتی از اندومیوزیس رویت شد. اندومترباضخامت افزایش یافته16mmهتروژن می باشد.(توصیه به ارزیابی تکمیلی درصورت صلاح دید بالینی) تصویردو میوم اینترامورال8*13 mm و9*8 mm درقدام بادی رحم ومیوم اینترامورال7*10 mm درفوندوس رویت شد. ابعادتخمدان راست 15*24 mmوتخمدان چپ 17*25 mm رویت شد. هردوتخمدان باسایز والگوی فولیکول نرمالند. مایع آزاد درون لگن رویت نمی شود.
- هامارتوماپستان چیست
- تاخیر در پریود وبا قرص کلومیفن و امپول هاش سی جی
سلام خانم دکتر عزیز،من 33 سالمه و 7 ماهه اقدامم،به تجویز شما این ماه از روز 3 تا 7 پریود قرص کلومیفن مصرف کردم و روز 12 دو تخمک به سایز های 17.5 و 15.5 داشتم که صبح روز 14 آمپول HCG تزریق کردم ،روز های 14 15 16 18 و 20 نزدیکی داشتیم ،آزمایش اسپرم شوهرمم مشکلی نداشته،پریودم 27 روزه اس و منظمه ،امروز روز 28 سیکل هستم یک هفته اس علائم پریودی دارم اما میان و میرن،دیروز ک 27 سیکلم و موعدم بود،بی بی چک منفی بود،آیا ممکنه آمپول و قرص پریود و به تاخیر بندازن؟ یا ممکنه باردار باشم اما بی بی چک خطا داشته باشه؟تا چندم سیکل صبر کنم و دوباره بی بی چک بزنم؟یاآزمایش بارداری بدم؟
- قرص سیبل و پلی کیستیک
سلام ، من پلی کیستیک هستم ، هفت ماهه که دوفاستون رو قطع کردم و پریود منظم داشتم، دکترم گفتن اگه هروقت نامنظم شدی ، قرص سیبل بخور سه بسته پشت هم، اما گفتن فرقی نداره شروع قرص توو چه روزی از سیکل باشه ، هروقت خریدی مصرف کن، الان پنجروز از موعد پریود من گذشته، پریود نشدم، میتونم شروع کنم سیبل مصرف کنم ؟ اختلالی توو شروع پریود ایجاد نمیکنه؟
- ای وی اف
سلام خسته نباشید، خانم دکتر من تنبلی تخمدان دارم و هرزگاهی با امپول و دوفاستون پریود میشم،الان توسیکل انتقالم دکترم برای روز بیست ویک سیکل امپول دکاپپتیل ۱/۲تجویز کردن میخواستم بدونم عوارض داره یا باعث یائسگی زودرس میشه؟
- توده هایپواکو
سلام و عرض ادب و احترام و خسته نباشید خدمت شما.همسرمن خانمی 39ساله میباشد که با علایم قرمزی و گرمی پستان راست ازدو هفته قبل شروع شده و با انجام سونوگرافی و ماموگرافی تصویر توده هایپواکو به ابعاد/22×14و9,×7,5وهمچنین توده دیگه ای به ابعاد 13×11mmدیده شده است ایا خطرناک و بدخیم میباشد
- ترشحات زیاد
سلام.من دوروزه ترشحاتم زیادشده همینطوری که بلندمیشم ترشح میادازم طوری که لباسم خیس میشه ولی اصلا خارش و سوزش ندارم بدون بوهم هس.ده روز بعدپریودهم هس.ازچی میتونه باشه؟؟
- ان تی طول سرویکس 33 ودرآنومالی نیز 33 و هفته بیست و سوم نیز 33 با سونو شکمی. از اول بارداریم درد بالای باسن موقع نشستن وراه رفتن رادارم آیا مشکلیه و طول سرویکسم نامناسب است؟؟
- سقط
سلام خانم دکتر خسته نباشید من توهفته۹ یه لخته دفع کردم ودیگه خونریزی نداشتم والان ۷هفته ازسقطم میگذره هنوز عادت نشدم.یعنی ممکنه سقط نشده باشه یابقایا باقی مونده.باتشکر
- واکسن
سلام خانم دکتر خسته نباشید در بارداری از چه برندی از واکسن انفولانزا استفاده کنیم ؟
- کلاسهای بارداری
باسلام . من هفته 30 بارداری هستم . میخوام در کلاسهای بارداری شرکت کنم . ولی دکترم چیزی دراین باره نگفته . به نظر شما برای شرکت در کلاسها دیر شده ؟
- پرده بکارت …
سلام آیا اسیب پرده همیشه با خون زیزی همراه است


