Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دیفرلین
سلام خانم دکترعزیزطاعاتتون قبول درگاه حق، ۴۹ساله هستم ،بدلیل ضخامت رحم و پولیپ کورتاژشدم دکترم گفتند ۶ماه بعدازکورتاژمراجعه کنم بعدازمراجعه مجسترول تجویزکردند ازروز اول پریود مصرف کردم تا۱۴روز ۶روز بعدازقطع قرص پریودشدم به دکترمراجعه کردم که چطورقرص رامصرف کنم گفتند قرص به بدنت جواب نداده یاامپول دیفرلین بزن که یائسه بشی یارحم رابرداریم الان یه نوبت امپول دیفرلین زدند می خواستم نظرشماروبدونم
- مجسترول
سلام وقت خوش، چهل ونه ساله هستم بدلیل ضخامت رحم ولکه بینی کورتاژکردم چهارماه بعدازکورتاژبه دکترمراجعه کردم ودکتربه من قرص مجسترول دادند ازاولین روزپریود تاچهارده روزخوردم بعدازقطع قرص دوباره پریودشدم همچنین حین مصرف قرص لکه بینی داشتم به چه علت اینطورهست؟
- عدم تقارن لابیا
سلام من دختری ۱۸ ساله ام که یکی از لابیا هام بزرگه. میخواستم ببینم این طبیعه؟ و اینکه همسرم بهم بدبین نمیشه؟؟
- در مورد سوزش واژن بعداز ادار کردن
سلام وعرض ادب خدمت خانوم دکتر....بنده هفته ای کذشته مطب خدمتون رسیدم بخاطر سوزش واژن بعداز ادرار کردن....شماقرص فلوکونازول...کرم واژینال کرم موضعی کلوبتازول وژل شست شو دادین ...اما اصلا خوب نشدم .....میشه لطفا راهنمایی ام کنین...متشگرم
- کیست اینترامورال در رحم
سلام توی آزمایش من نوشته شده: کیست با محتویات اکوفری و جدار نازک به صورت اینترامورال به قطر ۶ مم در دیواره قد ناحیه فوندوس مشاهده میشود، که در درجه اول به نفع میوم دژنره میباشد. این خطرناک است؟ من متوجه نمیشم. سپاسگذارم
- آمپول دیفرلین
با سلام من سال ۹۶ کورتاژ تشخیصی به خاطر پریود طولانی و لکه بینی داشتم مدتی بهتر شدم مجددا بازهم پریود طولانی داشتم طی سونو ضخامت اندومتر بالا بود یه دوره مجسترول مصرف کردم بعد از مصرف مشکل قطع نشدن پریود وجودداشت یه دوره اچ دی و سه دوره مارولین مصرف کردم که به خاطر سردردهای شدید طبق نظر دکتر قطع کردم منتهی دکترم گفت باید آمپول دیفرلین تزریق بشه چند جا خوندم که عوارض زیاد داره من جمله لکه بینی و خونریزی شدید خواستم بدونم آمپول تزریق بشه یا نه ؟تشکر
- ترشح خونی
سلام خانوم دکتر من 20 سالمه که سقط جنین تو9هفته داشتم کورتاژ شدم الان25روزمیگذره چراهنوز پریود نشدم؟ولی ترشح خونی دارم ایاخطری داره ؟تاکی عادیه؟
- پریود نامنظم
سلام ببخشید من 18 بهمن ماه قبل رفتم دکترزنان زایمان برا پریودم چون نامنظمه قبلن کیست داشم الانم دارم کیست وتنبلی تخمدان دارم بهم دارو داد ماه قبل اول ماه پریودشدم امروز9 اسفنده هنوز نشدم دکتربهم قرص مدروکسی پروژسترون دادن نوشتع از 15 و 25 سیکل ، چون پریودنشدم دوتاشو تا الان خوردم میخاسم ببینم همشو استفاده کنم؟اگه نشم چی؟یا اگه بشم بازم استفاده کنم این قرص و؟ ممنون میشم جواب بدین🙏
- قاعدگی
خسته نباشید خانم دکتر من یکماهه قرص سیپروترون رو قطع کردم ولی پریود نشدم دلیلش چیه میشه شروع کنم ب مصرف تا پریود بشم ؟؟؟
- تحریک بدون ارگاسم
عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما
بنده میخواستم بدونم اگر دختری در زمان مجردی گاهی اوقات (دفعات اندک)تحریک بشه و ترشح هم داشته باشه(تمامی علائمی که فرد را برای رسیدن به ارگاسم آماده میکنه) ولی به درجه ارگاسم نرسه و فقط در حد تحریک باقی بمونه آیا امکان ناباروری و یا کیست تخمدان و رحم در آینده برای او وجود داره؟ - سلام خسته نباشید من۱۸سالم هست اون ماه۱۵یا۱۶خرداد پریود شدم خواستم بگم ک الان هم دیروز تاحالا ابله مرغون گرفتم و امروز۱۹خرداد هست هنوز پریود نشدم میخوام بدونم ابله مرغون میتونه یکی از دلایلش باشه که پریود نشدم؟؟
سلام خانم دکتر خسته نباشید من۱۸ سالم هست من ماه اردیبهشت که ماه پیش هست۱۵یا۱۶ اردیبهشت پریود شدم و تا زه دیروز ابله مرغون گرفتم امروز۱۹خرداد هست ولی من هنوز پریود نشدم میخواستم بدونم میتونه ابله مرغون یکی از دلایلی باشه که پریود نشدم هنوز؟؟؟؟ممنون میشم جواب بدین
- دکتر زنان
سلام لطفا جواب بدید
من ۱۹ سالمه رفتم سونوگرافی نوشته فولیکول های متعدد به قطر ۷ الی ۸ در پریفرال تخمدان دیده شد یعنی چ برای درمانش چیکار کنم - سلام وقت بخیر. من رابطه ی بدون دخول داشتم و باکره هم هست
من رابطه ی بدون دخول داشتم و یک ساعت بعد از رابطه ی بدون دخول قرص اورژانسی خوردم و یک روز بعدش خون ریزی داشتم مثل پریود و پریود دومم با پنچ روز تاخیر شروع شده و الان بعد از اتمام پریودم. حالت تهوع و بدن درد دارم احتمال بارداری وجود داره؟!
- دردمقعددرزمان پریودی
دردمقعدوشکم درزمان پریودی واینکه من چهار سال است دستگاه آیودی هم دارم
- مصرف قرص پونیکا و لکه بینی
سلام وقت بخیر من سه دوره قرص دوفامد مصرف کردم تاریخ پریودم منظم شده بود ولی این ماه کنار دوفامد دکتر برام کپسول پونیکا هم تجویز کردن از تاریخ پریود 7 روز گذشته و پریود نشدم و فقط لکه بینی دارم مصرف قرص پونیکا رو ادامه بدم یا قطع کنم ؟
- لکه بینی
با سلام.تنبلی تخمدان دارم و زیرنظردکتر حدود دوسال هست داروهای سیپروپترون کامپاند واسپیرونولاکتون ۵۰ استفاده میکنم.تقریبا دوماه هست باتوجه به ریزش مو دکتر اسپیرونولاکتون رو به ۱۰۰ تغییر دادو بعدازون قبل پریود هام یکم اول لکه بینی داشتم و بعدچند روز پریود میشم.(یعنی دراین دوماه که بعداز تغییر دوز دارو بوده)حالا از بسته ی سیپروپترونم حدودا ۸ تا قرص مونده ولی من دچار لکه بینی شدم.تابه حال چنین تجربه ای نداشتم.متاسفانه بخاطر شرایط کرونای شهرمون نمیتونم برم ازمایش بدم چون یه بیمارستان هست و پرازمریض کرونایی.میشه راهنماییم کنید که این لکه بینی نگران کننده هست یاخیر؟مقدارش هم اینطور هست که لباس زیرم رو کثیف میکنه ولی نیاز به تعویض در طول روز دیگه نیست وقتی صبح لباس زیرم رو عوض میکنم تا شب مایع نسبتا غلیظی میاد روی لباس زیرم که مثل ترشحاتم هست ولی رنگ تقریبا سیاه و قهوه ای تیره.نه خیلی کمه نه در حد پریود.در حدی هست که نیاز به نوار بهداشتی نداشتم تو این دو روز که لکه بینی دارم.ایا میتونه از بیماری بدی باشه جز تنبلی تخمدانم؟ویا بارداری با وجود خوردن سیپروپترون؟و اینکه مصرف قرصم رو چجوری ادامه بدم؟
- درمان کیست
باعرض سلام ۱۹ سالمه تقریبا دوسالی هست ک متوجه شدم کیست اندومترویز دارم و دارو ضد بارداری دو دوره یک بار یک ماه و سال بعدش سه ما مصرف کردم و دکتر گفتن چون سنم کمه فعلا عمل نکنم.. ایا به تاخیر انداختن عمل مشکلی ایجاد نمیکنه؟ واینکه سینه هام خیلی کوچیکه حتی با مصرف قرص های ضد بارداری تغییری نکرده. چه درمانی وحود داره برای بزرگ شدنش؟
- قرص ال دی
سلام خسته نباشید.من ۳۰سالمه و برای جلوگیری از قرص ال دی استفاده میکنم میخواستم بدونم اگر همزمان با مصرف قرص ال دی از قرصهای فولیک اسید و آسپرین هم مصرف کنم آیا تداخلی با هم نداره تاثیر قرص ال دی از بین نمیره.و اینکه برای بارداری ازهر زمان که خواستم میتونم قرص ال دی رو قطع کنم و اقدام به بارداری کنم یا باید یه زمانی از مصرف قرص ال دی بگذره.ممنون از زحماتتون.
- سنو گرافی رحم
سلام خسته نباشید اگه میشه جواب سنو گرافی رو به من بدید چون هرجا میرم میگن مشکلی وجود نداره مخوام مطمن بشم تخمدان راست به حجم 18ccو تخمدان چپ به حجم ۲۰ccسایز بزرگ تر ازطبیعی دارد در هر تخمدان ۱۵-۱۰عددفولیکول محیطی با سایز های کمتر از ۱۰mmدید شده استروما نسبتاپرو میننت است تخمدان ها نمای مورفو لو ژیک بوردر لاین PcOرا دارند مطابقت با یافته های بالینی و ازمایشگاهی جهت تائید یا رد تشخیص سندروم pCOتوصیه میشود لطفان جواب بدین در احتمال این که باردار بشم وجود داره
- قرص ضدبارداری
سلام من از قرص ضدبارداری استفاده میکنم از روز سوم سر ساعت و مرتب استفاده کردم.پنج روز بعد از قطع پریود شدم.این یعنی باردار نیستم؟آخه بعضی ها میگن پریود شدیم و باردار بودیم و پریودهامون هم مثل قبل بوده، این امر امکان پذیره؟یا میگن قرص ها دستکاری شده است که اثر نداشته باشه درسته؟ممنون میشم به سوالام جواب بدید.


