Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- جلوگیری از بارداری
تا چند هفته از قرص های ضدبارداری لاینسترنول باید روش کمکی هم استفاده کرد ؟
- سقط جنین
سلام بخشید برای سقط کردن با قرص ایا حتما باید گرسنه ماند یا فرق نمیکند لطفا راهنمایی کنید ممنون
- سلام آیا میشه کپسول ژلاتین حلال ویتامین ای راه شب بخورم بعد شام مشکلی نداره
- مو
سلام خانم دکتر ۲۰ ساله هستم و موهای زائد زیادی در سینه و بین سینه و شکم و گردن و بناگوش دارم برای رفع اینا ها فرمودید اول باید یک دوره ی ۶ ماهه قرص بخورم و سپس لیزر کنم خواستم بپرسم این قرص ها عوارض بدی یه جای نمیزاره و اینکه روی موی سر که تاثیر نداره ؟ ممنون
- مهم*
سلام من درگیر زگیل تناسلی هستم و با همسرم هم رابطه دارم و البته همسرم علائمی نداره الان احتمال داره همسرم هم درگیر باشه؟؟! بعد اگه درگیر باشه و بروز نداده باشه و البته بعد از درمان من همسرم باید چه اقدامی برای خودش بکنه ؟
- Play Chicken Road at a reliable online platform securely – Our guide.
Searching for a quirky adventure? Look no further, Chicken Road is a must-play.Built by a trusted developer, Chicken Road offers a hilarious theme with bonuses.What’s Chicken Road Like? Picture a cartoonish adventure, where eggs are on the line. This is the soul of Chicken Road.The look are dynamic, with cartoonish effects. The vibe brings Uzbek "ovoz" (rhythm).Chicken Road Highlights On the feature front, Chicken Road is a winner. It includes:Free plays Random multipliers Flexible reels Surprise ScattersDuring gameplay offers a chance special animations.Where to Play Chicken Road? Curious Chicken Road? No problem: trusted sites include Chicken Road.Such as: Melbet perfect for Chicken Road tested by our team.Chicken Road Review - Our Take We’ve tried Chicken Road and it’s worth a spin.Highlights: Big multipliers Quirky vibeHeads-Up: Not for serious gamersFor a fresh experience, Chicken Road is a total "yaxshi" (awesome) game!.
- راجع به قرص استروژن وپروژسترون
من برای بارداری اقدام کردم تخمکم ضعیفه قرص اوابووست مصرف میکنم بااستروژن وپروژسترون پریودمیشم ولی الان چندروزه پریودم قرص استروژن وپروژسترون روقطع کردم چون گفتن باخوردن این قرص استروزن وپروژسترون بارداری رخ نمیده چون قرص اوابودست میخورم میخوام شانسم روامتحان کنم دیگه اون قرصانخوردم مشکلی پیش نمیاد
- تعییین جنسیت
- سرکلاژی
با سلام بنده 5 سال است مشکل نازایی دارم تبلی تخمدان دارم دوبار باردار شدم اما در 20 هفتگی کیسه آب خارج شده و جنین بدون مشکل سقط شد دکتر ها میگن دهانه رحم کوتاه است یکبار هم دهانه رحم را دوختن اما پاره شده دوباره افتاد آیا به سرکلاژی شکم امکان بچه دار شدن وجود دارد.آیا کسی را میشناسیدسرکلازی شکم انجام بده لطفا آدرس و شماره تماس آن را بفرمایید
- اسپرین در ۷هفته و ۶ روز(به حساب خودم)
سلام خانم دکتر من این سوالو چند روز پیش ازتون پرسیدم الان دیدم جواب دادید، سلام خانم دکتر خسته نباشید،هفته ۶بارداری هستم،۳،۴ماه پیش هموگلوبینم ۱۴/۷ بود و rbc هم ۵/۲۶ و هماتوکریتم ۴۴/۹، ایا باید اسپرین الان استفاده کنم؟؟سال پیش یه سقط بخاطر تشکیل نشدن قلب جنین در ۶ هفته داشتم،خواهش میکنم جواب بدید خیلی نگرانم...اصلا میتونم یک شب در میون اسپرین بخورم؟ اگه الان شروع کنم بخورم و یکی دو روز دیگه سونو قلب برم،فایده ای داره؟
- راهنماییم کنید لطفا
سلام خسته نباشید من ادنوم هیپوفیز پرولاکتین ۲۸ دارم، قبلنا بخاطر خوردن پودر چاقی رویال دچار بهم خوردن پریودی و حتی دو ماه نشدن، شدم. دو سال پیش من این پودر رو خوردم یعنی زمان زیادی میگذره و من حالا متوجه ی ادنوم و پرولاکتین شدم و سنو انرمال تخمدان دادم و گفتن پلی کیست، من چهار ماه بود پریودیم منظم شده بود خود به خود و هرماه ۱۳ میشدم یا ۱۵،، دکتر برام یه سنو دیگه نوشت که همه چیزم طبیعی و دوتا فلوکول ۱۲ هم داشتم، و سنو ی مت نرمال بود، متاسفانه من بخاطر یه موضوعی تو بیمارستانبستری شده بودم و الان یکماه پریود نشدم و فکر کردم بخاطر داروهایی ک بهم زده بودت باشه ولی گفتن همش سرم قندی نمکی و چرک خشک کن بوده الان من مشکلم چیه که پریودیم باز بهم ریخته و نشدم،، شکم درد دارم تمام علایم کلی هیچ خونریزی ندارم و کلافه شدم لطفا راهنماییم کنین چیکار کنم تشکر
- فیستول
سلام آیا فیستول جزئی واژن با دارو رفع میشه؟چه دارویی مورد نیاز هست؟ از علائم فیستول فقط باد واژن دارم لطفا اسم دارو را بفرمایید تا بیشتر نشه و نیاز به جراحی نباشه
- علائم بارداری
سلام بنده اقدام به بارداری کردم و سینال اف اچ ام جی لتروزول استفاده کردم و رابطه منظم داشتم در زمان تخمک گذاری امروز ۲۳ سیکلم هست سیکلم منظمه ۲۸روزس گاهی ی روز عقب جلو میاد ولی تا امروز لکه بینی مشاهده نکردم چون مرتب هر روز خودمو چک میکردم آیا باوجود عدم وجود لکه بینی امکان بارداری وجود دارد
- حد متوسط خطر غربالگری دوم و آزمایش سل فری
سلام خانوم دکتر عزیز.خسته نباشید.خیلی نگرانم،ممنون میشم جوابم رو بدید.الان(96/11/30 )17 هفته و4 روزم. 36 ساله هستم.بارداری اول.همسرم سال 91 لنفوم غیر هوچکین داشت که درمان شد.خواهرشوهرم بیماری قلبی مادرزادی داره. جواب سونوی 12 هفته کاملا نرمال بود. Nt=1.3mm جواب آزمایش خون غربالگری اول: papp-a=1.9mlu/ml mom 0.79 free b-hcg=43.00 iu/l mom 1.16 ds age1:232 final risk 1:2680 t18/13 prior 1:1800 final risk 1:99000 جواب سونوی 17 هفته و 3 روز کاملا نرمال بود. جواب آزمایش خون غربالگری دوم : papp-a=1.9mlu/ml mom 0.79 free b-hcg=43.00 iu/l mom 1.16 afp=37.90 iu/ml mom 1.49 ue3=0.20ng/ml mom 0.40 hcg=91163.0 iu/l mom 2.53 inhibin-a=246.0pg/ml mom 1.18 ds ) age1:232 final risk~1:293 ) ntd prior 1:1000 final risk 1:2720 t18/13 prior 1:1800 final risk~1:99000 slos prior 1:20000 final risk~1:835 دکترم خیلی منو ترسوند.حتی تا مرحله سقط جنین توسط پزشکی قانونی رو هم واسم توضیح دادن!فقط بخاطر اینکه در مرحله خطر متوسط هستم!
من اصلا دوست ندارم آمنیوسنتز انجام بدم.بخاطر همین آزمایش سل فری رو امروز انجام دادم.دکترم گفت دیره واسه این آزمایش،اگر بد بود پزشکی قانونی اجازه سقط نمیده.جواب آزمایشم دوشنبه دیگه آماده میشه که اون روز میشه ۱۸هفته و ۴ روز.
در خونواده من وهمسرم اصلا ناهنجاری کروموزومی نداریم.سن همسر38 سال
بنظرتون با توجه به جواب آزمایشات همین آزمایش سل فری کفایت میکنه؟یعنی اگر جوابش خوب در اومد دیگه خیالم راحت باشه؟مسلما همه دوست دارن اصلا بچه نداشته باشند تا آخر عمر، تا اینکه بچه ناسالم داشته باشند.نمیتونم این حجم از استرس رو تحمل کنم.ممنون میشم نظر و تشخیص شما رو بدونم.خیلی ممنونم از وقتی که میگذارید. - میکرواینجکشن
با سلام.من 34 ساله هستم و مشکل گرفتگی لوله چپ و همسرم مشکل کم تحرکی اسپرم داریم. من یک ماه پیش عمل میکرو انجام دادم و متاسفانه جواب آز منفی شد. مادرم در سن 36 سالگی یائسه شدند. احتمال اینکه من هم دچار یائسگی زودرس بشم چقدره ؟ چه آزمایشی باید انجام بدم تا متوجه بشم که یائسگی شروع شده یا نه ؟ برای عمل مجدد میکرو چه زمانی باید مراجعه کنم ؟
- خیلی مهم مشکل پریودی
سلام من ۱۷ دی پریود شدم و اولین روز شب قرص ال دی خوردم بعد پریودم تا ۱۱ روز طول کشید بعد قط شد با همون اشتباهم پریودم نامنظم شد همیشه ۲۸ روزه میشدم امروز ک ۱۰ بهمن هس و ۹ بهمن دیروز یکچلو لکه بینی داشتم امروز بیشتر شده نمیدونم چیکار کنم گیج شدم ی دکتر دیگ گف ادامه بده ولی دوس دارم قط کنم و بازم مثل قبل پریود منظمی داشته باشم الان چیکار کنم تورو خدا ی راهی جلوم بزارید ک مثل قبلن بشم سوالم اینه ۱. اگه ادامه بدم تا چ مدت ادامه بدم بعدش میتونم قطع کنم که مثل قبلن بشم ؟؟ ۲. اگه بخام مصرف کنم باید از روز چندم بخورم؟ بخاطر این پریودم بهم خورد ک قبل این پریودام من با ال دی بالا میارم حالم بد میشه یکی خوردم ک ببینم چی میشه دیگ نخورم پریودم بهم خورد بعد ۱۴ روز باز پریود شدم ک بعدش تا ۱۱ روز ادامه داشت خیلی اذیت میشم زود ب زود پریود میشم بچه شیر میدم
- سزارین
سلام خانم دکتر وقت بخیر میخواستم بدونم یه خانم چندبار میتونه سزارین بشه؟ در صورتی که سزارین اول برش افقی بوده. ممنون
- نازایی
سلام خانم دکتر بخشید استفاده از پماد تریامسیولون ان ان (برای سوزش وخارج استفاده کردم)در زمان اقدام به بارداری مانع رسیدن اسپرم به تخمک نمیشود؟؟؟
- سقط
سلام خانوم دکترمن یه سقط ۱۲هفته باقرص سایتوتک داشتم الان یک ماهه که لکه بینی دارم این طبیعه یانه؟ممنون میشم جواب بدین
- سونو شکم و لگن
سلام در تخمدان چپ فولیکول ۲۲ میلی و تخمدان راست فولیکول ۱۶ میلی ودر تخمدان چپ کیست ۲۵ میلی اینا نشانه چیست ؟


