Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص استرادیول
سلام من برای ای وی اف از روز دوم قاعدگی باید روزی ۴تا قرص ۲میل استرادیول بخورم میتونم دوتا دوتا باهم بخورم
- قاعدگی نامنظم و لکه بینی
سلام خانم دکتر مدت ۲سال قرص مارولین مصرف میکنم حالا دکتر میگه مدروکسی پروژسترون باید مصرف کنی از روز ۱۲پریود شروع ب مصرف کردم و روز ۱۳پریود لکه بینی کردم علت چیه؟در ضمن تا ماه پیش مارولین مصرف میکردم
- بلوغ زودرس و آمپول لوپرومر
سلام دختر من به دلیل تشخیص بلوغ زودرس در سن ۸ سال و ۶ماه گراف مچ دست ۱۱ سال رو نشان داد و به تشخیص دکتر آمپول لوپرومر به مدت ۸ ماه زده شده است گراف مچ دست جدید سن رو مچ استخوان رو همون ۱۱ سال نشان داد و سن خودش ۹سال و ۲ ماه است آیا باید آمپول رو ادامه بدیم ؟ عوارض بعدی در دراز مدت نداره؟
- کیست
باسلام... من کیست دارم و خانوم دکتر بهم قرص روکین داده .. امروز اولین روز پریودم هست و خیلی خیلی داخل بدنم درد میکنه.. حتی موقع ادرار اصلا نمیتونم بشینم و ادرار کنم.. ایا مشکل دارم یا طبیعیه... تورو خدا اگه دارویی داره بهم معرفی کننین چون درد دارم و فعلا نمیتونم بیام مطبتون.. برام نوشتین که ماه دیکه با جواب سونو بیام مطب برای کیستی که دارم
- توده درمویید
سلام خانم دکتر دختر ۹ ساله ام در تخمدان راستش توده کلسیفه مشاهده شده آیا خطرناک است وباید عمل شود؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من یک فرزند ۹ ماه دارم همزمان باردار شدم و فرزند دوم ۴ ماهه باردارم با توجه به اینکه همه اعضای خانوادم درگیر کرونا هستن جهت ایمنی بدن چه چیزهای می تونم مصرف کنم ممنونم
- آبله مرغان
سلام من الان یک هفته است که آبله مرغان گرفتم قبلش دوره پریودم تموم شده بود اما با شروع آبله دوباره خونریزی کوچکی دارم یکم رنگ خون تیره هست این مشکل حادی هست ؟
- فشار
سلام خانم دکتر خسته نباشید می خواستم بگم برای زایمان دوم سوزن فشار میزنند یانه لطفا جوابمو بدید ممنون
- سلام قرص الپرازولام روی جواب بتاتاثیردارد؟
آیا قرص الپرازولام روی جواب بتا تاثیردارد؟
- نازایی
با سلام ..سونوگرافی من فولیکول های با دیواره نازک و محتویات اکوفری به قطر ۲۳و۲۴ است در تخمدان چپ دیده شدند.قطر بزرگترین فولیکول تخمدان است ۱۰لست ...آیا امید به بارداری است ؟
- علت مداوم خونریزی
باسلام خدمت خانم دکتر دختر من ۱۹ سالشه به خاطر کمبود پلاکت ۸ماهه کورتون تردنیزلون مصرف میکنه عمل طحال برداری انجام دادند هنوز مصرف کورتون ادامه داره و الان چند وقته که پریدش بهم ریخته وهیچ پاکی ندارند دوسه سال پیش هم همینطوربودپیش متخصص زنان مراجعه کردیم همه جوردازمایش انجام دادیم مشکلی نداشت الان تقریبا دوماهیه اینجور شدند میخاستم بدونم ربطی به کورتون داره یانه ؟ممنون از جواب گویی شما
- سلام خانم دکترخسته نباشیدبرای تاخیرانداختن پریودی دخترم که هنوز۹سالشه چکارکنم.خیلی نگرانم براز زشدقدیش.لطفا راهنماییم کنیدممنون میشم
- خون ریزی خارج از پریود
سلام خون ریزی قرمز و گاهی قهوه ای دارم کمر درد واحساس شل شدگی کمر دارم و خارش 1 ساله عفونت مکرر می گیرم ۲۰ سالمه برای درمان چی کار کنم؟
- واریکوسل و ضعف اسپرم
من34 و همسرم 35 ساله هستیم.همسرم 10 سال پیش عمل واریکوسل بیضه سمت چپ داشتن.یک سال ونیم هست برای بارداری اقدام کردیم باردار نشدم. آزمایش خون و سونو رحم و ضمائم طبیعی بود.پریودم منظم با فواصل 26 تا 27 روزه هستند.بارداری نداشته ام.
سونو فولیکول هم در روز 11 فولیکول غالب 14 رو نشون داد.
همسرم هم برای معاینه واریکوسل رفتند که اوت نکرده بود ولی با این وجود آزمایششون تعدادو حرکت اسپرم رو درحد ضعیف نشون داده بود
concent 9
prog.moltil 13
normal.morphology 16
msc 1.1
fsc 0.9
smi 35
al sperm 45
motile asperm 5.5
func.sperm 4.50
آزمایششون چطور بوده؟
بااین تفاسیر چه روشی برای بارداری پیشنهاد میدید و آیا من به طور طبیعی باردار خواهم شد یاخیر؟
درضمن همسرم از ازدواج اولشون دو تا بچه هم دارن! - توده اکوژن و هتروژن در لوب چپ و راست کبد
با سلام در لوب چب کبد توده اکوژن و هتروژن به ابعاد ۵۰*۴۰*۴۴و در لب راست ۳۱*۲۵*۱۸رویت شده معنی این چیست دکتر؟
- نوجوان
من دومین ساله ک عادت ماهانه میشم، ولی آبان ماه اصلا نشدم و الان سیزده روزه ک از تایمش گذشته، رابطه نداشتم تاحالا، عفونت ندارم، قرص هم مصرف نمیکنم، دلیلش چی میتونه باشه؟ خیلی نگران شدم
- ممنونم اگه سریع پاسخ بدی
سلام وقت بخیر یک سوال داشتم اگه خانمی یک سال همسرش فوت کرده .بعد یک سال محرم یک میشه و رابطع جنسی برقرار میکنن بعد مدتی این خانم ازدواج میکنن با شخص دیگه اگه همسر جدید درخواست معاینه کنه اینا مشخص میشع این خانم در این تایم یک سال رابطه جنسی داشته
- عفونت حاملگی
17هفته هست که باردارم،از اولین روز حاملگی کمردرد شدید داشتم که بهم شیاف پرژسترون دادین که الان 1هفته هست دیگه استفاده نمیکنم.از دیروز کمر درد و پهلو درد داشتم که از امروز بعدظهر شدید شده درد پهلوم.میترسم اپاندیسم باشه.چن روز پیش هم اومدم ترشح داصتم گفتین که عفونت دارم چیکار کنم توروخدا زود جوابمو بدین غلامی هستم از رودسر
- درد زیر شکم
سلام وقتتون بخیر۰دلیل درد زیر شکم در هر دو پهلو بعد از استفاده از کرم واژینال کلوتریمازول چی میتونه باشه؟البته بیشتر موقع نشستن و دراز کشیده درد میگیره
- بزرگی لابیا
علتبیرون زدگی لابیا مینور درمجردها سوال خودارضای میتونه باشه ۲تیرگیشون ۳ بزرگی کلیتوریس ۴ خودارضای مالشی با فشار اب به ناحیه کلیتوریس


