Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوال از دکتر خوب
جواب پاتولوژی اینه لطفا تفسیر کنید جواب را برام ممنون Endometrial curettingالبب and endocervical biobsy shows: a( glandular hayperplasia,simple type b( spongisis of exocervix )
- کورتاژ
سلام خسته نباشیدمن ۴ روزهست کورتاژکردم چون ضخامت لایه رحمم ۱۴ بودبعدازکورتاژخونریزی دارم وبندنمیاد بطوری که نیم ساعت ویکساعت باید نوارروعوض کنم میخواستم ببینم طبیعی هست هرازگاهی هی دردکمی دارم متشکرم اگه جوابم روبدهید
- سلام چه کار کنم خونریزیم قطع بشه؟
سلام ۴۴ سالمه پریودی طواانی مدت با خونریزی خیلی زیاد داشتم تشخیص دادن باید هیتروسکوپی بشم بعد از عمل پریود یک هفته ای با خونریزی خیای کم داشتم الان بعد پنج روز دوباره خونریزی افتادم خیلی ناداحتم نمیدونم علنش چیه ک دوباره ب خونریری افتادم لطفا راهنماییم کنید
- آندومتر پرولیفراتیو
با سلام.خانمی ۵۵ ساله هستم اخیرا هیستروسکوپی شدم بعلت لکه بینی.جواب آندومتر پرولیفراتیو اومده.این خوبه؟یا خطرناکه
- آزمایش
سلام تفسیر سیلندریک پسودواستراتیفیه همراه با منظر میتوز چیست
- سلام من دو روز قبل prp رحم قرص امگا٣ مصرف کردم و یه روز بعد عمل هم امگا٣ و E مصرف کردم .آیا روی کیفیت prpتاثیر منفی گذاشته؟
- باکرگی
باکرگی و پاره شدن بکارت یکی هست ؟ نامزدم به زور انگشتش رو داخل واژنم کرد و بکارتم رو پاره کرد ، می خواستم بدونم یعنی باکرگی از لحاظ قانون از بین رفته ؟ چون من رابطه جنسی که نداشتم . و این قابل تشخیصه یا نه ؟ واسه این کار امکان داره برم پزشکی قانونی ؟
- سلام میشه لطفا جواب هیستروسکوپی رو تفسیر کنید ممنون میشم
Diagnosis: I)Endometrial curettage : Placental site nodule Proliferative phase endometrium II)Endocervical curettage : Placental site nodule Proliferative phase endometrium
- خونریزی بعد از هیستروسکوپی
سلام. روز بخیر.من رحم دو شاخه داشتم که با هیستروسکوپی شاخه میان رحم رو برداشتم به من گفتند رحم آماده بارداری هستش بعد از دو ماه تست مثبت شد ولی بعد از یک هفته به خونریزی افتادم از اون به بعد هم سر آزادشدن فولیکول هم پریود خونریزی دارم علتش چی میتونه باشه؟آیا من میتونم بارداری بی خطر رو تجربه کنم
- سلام دکتر وقت بخیر جواب هیستوسکوپس منومیدهید
SP.Endometrium,biopsy Macroscopy.SRIF consists of multiple tan elastic tissue, tm.5x3x3 cm. Microscopy: supported the following diegnosis. Diagnosis:Endometrium,biopsy :
- سلام من ۳۷ سالم هست پولیپ داشتم هیستروسکوپی کردم جواب پاتولوژی…..Endometrial polyp…nopolypiod endometerium..proliferatuve phse sos m/3. Et. Endometrium polyp polypctomy!
پولیپ رحم هیستروسکوپی داشتم
- پولیپ
سلام. من لا پاراسکوپی و هیستروسکوپی شدم و پولیپمو برداشتم .اوایل ترشحات خونی داشتم ولی الان مثل پریودی هستش. شما گفتید اگه شدید بیاید مطب. ولی چون احتمال پریود میدم خیلیم شدید نیس فعلا منتظرم.۱بهمن عمل شدم.بنطر شما تا کی خونریزی یا لکه بینی داشته باشم طبیعیه. خیلی نگرانم . چون میخوام اقدام کنم.
- پولیپ و دوفاستون
سلام خانوم دکتر عزیزم من پولیپ رحمی داشتم دو تا که جمعا یک سانت بود یک ماه پیش هیستروسکوپی کردم و برداشته شد و جواب پاتولوژی خوب بود و پریود این ماهم درست بود و دکتر ک مجدد رفتم گفتن که باید چند ماه دوفاستون مصرف کنم از روز ده پریودی ب مدت ۱۴شب شب برای جلوگیری از برگشت پولیپ من قبل عمل پولیپ دوفاستون سه ماه مصرف کرده بودم ولی همش لکه بینی داشتم میخاستم بدونم مصرف دوفاستون درست هستش یا نه کاری نکنم؟و اینکه جلو برگشت پولیپ رو میگیره ؟
- هایپرلازی
سلام و وقت بخیر ،بنده به علت لکه بینی های ادامه دار ده روز پیش کورتاژ تشخیصی شدم جواب پاتولوژی هایپرپلازی بدون اتوپیا بود ،دکتر گفتند باید رحم رو در بیاریم ،نظر شما چیه?
- هایپرپلازی ساده non_atipical
سلام خانوم دکتر من ۳۰سالمه ۶ساله ازدواج کردم فرزند ندارم پارسال بعد یک ماه خونریزی ک همچنان داشتم رفتم سونوگرافی ضخامت رحم ۱۴ بود مجسترول ۴۰ رو ۳ماه مصرف کردم دوماهش ک هیچ خونریزی حتی لک هم نداشتم اما ماه سوم کلا دیگه لک و روزی کمی خون داشتم الان ۴روزه قرصام تموم شده اما هروز کمی خون میاد ولی پریود نشدم حالا سوالم اینه بعد ۳ماه مصرف قرص آیا باید صبر کنم تا پریود بشم یا برم برای عمل d&c???خواهش میکنم کامل راهنماییم کنید تشکر
- مایع آزاد لگنی
من مامانم واسه چکاپ رفت دکتر گفت روز هفتم پریود برو سونو مامان منم رفت بعد سونو همچی نرمال بود فقط یه پولیپ ۱۵ میل داشت که دکتر گفت عمل کن مامانمم فعلا عمل نکرد بعد فک کنم روز ۱۲ یا ۱۳ یا ۱۸ پریود رفت یه سونو دیگه اینو خودش رفت تو سونو همون پولیپ بود ولی یکم مایع آزاد لگنی خفیف دیده شد رفتیم دکتر گفت چون سونو قبلی نبودع و الان هس پس یعنی به روز پریود مربوطه گفت احتمالا تخمک گزاریه اونم نباشه عفونت من نگرانم
- هیستروسالپنگوگرافی
سلام من میخواستم جواب عکس منو تفسیر کنید. دیفکت های متعدد در کاویته رحم و کورنه چپ دیده میشود که مطرح کننده چسبندگی است میوم های ساب موکوزال در تشخیص افتراقی قرار دارد.هر دو لوله رحمی باز است ترشح کنتراست به حفره پریتونن دیده میشود. ممنون میشم جواب بدین
- خونریزی غیرطبیعی
با سلام من ۵۳ساله هستم ضخامت آندومتر م زیاد شده دارای فیبروم و... ۲سال پیش یائسه شدم ولی دچار خونریزی بودم پزشکم گفت دوماه مجسترول مصرف کن بعد بیا هیستروسکوپی بعد از یکماه مصرف قطع شد اما دوباره خونریزی شروع شد دکتر گفت دوتا آمپول پروژسترون ۵۰ تزریق کن صبح تزریق کردم از عصر تا حالا خونریزی شدید تر همراه با لخته خون به اندازه ی کف دست شده چکار کنم ؟
- پولیپ
باعرض سلام وخسته نباشید،خانوم دکترمن لکخ بینی داشتم اومدم خدمتتون سونوکردین گفتین یک پولیپ ده میلی متری دررحم دارم،آیاحتمابایدجراحی بشم وایامانع بارداری؟خیلی استرس گرفتم
- درد جای بخیه های قدیمی
من چهار سال پیش موقع زایمانم چسبندگی داشتم رحمم برداشتن از آن به بعد مشکلی نداشتم تا این یک ما پیش حالت گر گرفتگی بهم دست میداد و از ازمایش هورمونی دادم گفتن یائسه شدم و قرص استرومارین و سیموگنوس برام تجویز کردن و الان دو هفته هست جای بخیه هام شدید درد دارم لطفاراهنمایی کنید چکار کنم ممنون ودر صمن ۴۲ سالم هست


