Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- امپول دفرلین
سلام دكتر امپول دفرلين تجويز كرد كه البته داروخانه ميكرورلين داد ، دو تا به فاصله ٢٨ روز .. سه ماه توقف پريود داشتم.. بكبار پريود شدم بدون درد و عادى... اين ماه با خونريزى بسيار شديد پريود شدم... دكترم گفته هر وقت اينجورى شد آمپول رو بازم ادامه بدم...فقط گفته عوارضش در سالهاى بعد پوكى استخوان هست.... نظر شما چيه؟؟؟٤٨ سالمه ، يك زايمان ٢٤ سال پيش و سقط جنين حدودأ ١٥-١٦سال پيش
- درد جای بخیه های قدیمی
من چهار سال پیش موقع زایمانم چسبندگی داشتم رحمم برداشتن از آن به بعد مشکلی نداشتم تا این یک ما پیش حالت گر گرفتگی بهم دست میداد و از ازمایش هورمونی دادم گفتن یائسه شدم و قرص استرومارین و سیموگنوس برام تجویز کردن و الان دو هفته هست جای بخیه هام شدید درد دارم لطفاراهنمایی کنید چکار کنم ممنون ودر صمن ۴۲ سالم هست
- فیبرم وادنومیوزیس
با سلام من بعلت فیبروم ۳ سانتی سابموکوزال و ادنومیوزیس خونریزی زیاد وپیاپی داشتم .اولین امپول واریوپتیل رو تزریق کردم ۱۴ روز پیش هر شب هم یک قرص مجسترول ۴۰ خوردمسر دوهفته پرید شدم.ایا ادامه درمان با امپول برای تاریخ دوز دوم مقدوره یا باید طبق پشنهاد سایر پزشکان رحم رو دربیارم
- هیستروسالپنگوگرافی
سلام خسته نباشین لطفاعکس رنگی تفسیرکنین ممنون میشم دکتر،پس ازتزریق ماده حاجب ازراه سرویکس رحم حاجب شده ومتمایل به چپ قرارگرفته کاویته رحم نرمال،لوله های رحم دردوطرف باتاخیرحاجب شده،اتساع میلددربخش آمپولرآنهادیده میشودوspillageآنهاباتاخیرصورت گرفته ودرحدجزئی است،میخواستم بدونم بااین موضوع میشه باردارشدیابایدلاپاراسکوپی بشم
- خونریزی غیرطبیعی
با سلام من ۵۳ساله هستم ضخامت آندومتر م زیاد شده دارای فیبروم و... ۲سال پیش یائسه شدم ولی دچار خونریزی بودم پزشکم گفت دوماه مجسترول مصرف کن بعد بیا هیستروسکوپی بعد از یکماه مصرف قطع شد اما دوباره خونریزی شروع شد دکتر گفت دوتا آمپول پروژسترون ۵۰ تزریق کن صبح تزریق کردم از عصر تا حالا خونریزی شدید تر همراه با لخته خون به اندازه ی کف دست شده چکار کنم ؟
- خونریزی زیاد وفیبروم
باعرض سلام وخسته نباشید ماه قبل بیشترازچهارده روز خونریزی قاعدگی داشتم که بامراجعه به دکتر به من قرص مفنامیک اسید وترنسیددادن وگفتن فیبروم دارم وبایدکورتاژانجام بدم بامصرف این قرص هاخونریزی کم شدولی قطع نشدتااینکه درحدلکه بینی رسید ومن ترسیدم مفنامیک اسید مصرف زیادش ضررداشته باشه خوردنشوقطع کردم ودوباره خونریزیم زیادشد ودوباره مفنامیک اسیدم مصرف کردم همراه ترنسیدوتواین مدت برای عمل کورتاژ وآزمایشات قبل ازعمل به بیمارستان رفت وامدکرذم ومبتلا به کرونا شدم ودوهفته هم بخاطر کرونا توقرنطینه بودم وهمچنان ترنسید ومفنامیک اسیدرومصرف کردم وحالا کرونام خوب شده دکترگفتن فعلاکورتاژ نمیتونی انجام بدی چون کرونایه ماه توبدن میمونه ومن الان هنوزم این دوقرصومصرف میکنم یه مدت خونریزی کاملا قطع شد والان بعضی اوقات لکه بینی دارم میترسم این دوقرصورومصرفشوقطع کنم ودوباره اون خونریزی شدید شروع بشه الان یک ماه بیشتره که این دوقرصومصرف میکنم خواهشا راهنماییم کنین چون نزدیک یائسگی هستم خونریزی طولانی شده ؟من46سالمه الان نمیدونم چیکارکنم واین دوقرصوتاکی مصرف کنم .
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
- سرکلاژ شکمی و بسته شدن لوله های فالوپ
سلام خانوم دکتر عزیز خسته نباشید راستش من ۴ ساله پیش سرکلاژ شکمی شدم الان ۸ ماهه اقدام کردم به بارداری و نشدم تا دیروز با عکس رنگی فهمیدم که هردوتا لوله ها بسته بودن خواستم ببینم من که سرکلاژ هستم عمل هیسترو برای باز کردن لوله ها آسیبی نمیزنه به سرکلاژم ممنونم
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
Proliferactive endometrium - Endocervical mucosa with chronic cervicitis سلام جواب پاتولوژی بعد از هیستروسکوپی چون سپتوم داشتم برداشتم لطف میکنین جواب رو بهم بگین
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
سلام. من 40 ساله هستم و بدنبال گزارش پولیپ رحمی، پزشک معالجم هیستروسکوپی انجام دادند. که گزارش اتاق عمل و جواب پاتولوژی رو در پایین میفرستم. سوالم این هست که با توجه به گزارش هایپرپلازی اندومتر در گزارش اتاق عمل و نمونه برداری از آن، چرا در جواب پاتولوژی هیچ اشاره ای به این موضوع نشده؟ الان من هایپرپلازی اندومتر دارم یا نه؟ گزارش عمل جراحی Pre-op Diagnosis: increase ET R/O polyp
Post-op Diagnosis: As result of pathology + R/O polyp
Kind of operation: Hysteroscopy polypectomy
Procedure: After P&D, under GA, in Lithotomy position, Pelvic exam was done.
Cervix: ok.
Uterus: Normal
Adnexa: free
At first endocervical curettage was done and sent for path.
Then hysteroscopy was done. Endocervical canal normal. Endometrial cavity with hyperplasia that endometrial curettage was done and sent for pathology.
Both ostium were seen. \"Pathology Report\"
:Diagnosis 1: Endocervix, curettage: -Chronic cervicitis : II: Endometrium, curettage Fragmented endometrial polyp-
Non polypoid endometrium : Secretory phase 19-20th day of 28 days cycle. - داروی سیبل
سلام دکترجان من یک دختر ۱۹ ساله مجرد هستم دکتر برای جوش های صورت و بدنم و موهای زائد زیاد ک داشتم قرص سیبل رو نوشتند به مدت سه ماه اما نگفتند که از چه زمانی مصرف کنم میشه لطفا شما راهنمایی کنید
- تفسیر پاتولوژی پولیپ
non_polyp endometrium, cystic hyperplasia without atypia
- هیسپروتوکسومی
سلام وخسته نباشید یک ماه از عمل هسپیروتکسومی و کورتاژ من میگذرد آیا لکه بینی کم و درد زیر شکم طبیعی هست یا نه؟
- سوال از دکتر خوب
جواب پاتولوژی اینه لطفا تفسیر کنید جواب را برام ممنون Endometrial curettingالبب and endocervical biobsy shows: a( glandular hayperplasia,simple type b( spongisis of exocervix )
- سپتوم رحم
سلام خانم دکتر ببخشید من دو سال پیش عمل سپتوم رحم انجام دادم،ولی به خاطر سری مشکلات دیگه نتونستم دکتر برم،ولی از موقع عمل به بعد حجم خونریزی پریودم نسبت به پریودای قبل عمل بیشتره،خاستم ببینم طبیعی یا خیر،این خون زیادی به خاطر قسمت برداشته شده(سپتوم) یا رحمم آسیب دیده؟؟واینکه الان میتونم عکس رنگی رحم بگیرم،واسه رحم عمل شده بد نیست؟؟؟
- پولیپ رحمی
سلام . در سونو واژینال من نوشته ندول هایپر اکو به اندتزهmm ۱۰×۴ در کاویته رحم دیده میشود که میتواند مطرح کننده پولیپ باشد درمانش دارو میتونه باشه ؟
- پولیپ
سلام. من لا پاراسکوپی و هیستروسکوپی شدم و پولیپمو برداشتم .اوایل ترشحات خونی داشتم ولی الان مثل پریودی هستش. شما گفتید اگه شدید بیاید مطب. ولی چون احتمال پریود میدم خیلیم شدید نیس فعلا منتظرم.۱بهمن عمل شدم.بنطر شما تا کی خونریزی یا لکه بینی داشته باشم طبیعیه. خیلی نگرانم . چون میخوام اقدام کنم.
- خونریزى بعد هیستروسکوپى
سلام خسته نباشين من حدود ٢ هفته عمل كورتاژ و هيستروسكوپى انجام دادم جواب نمونه ها هم خوب بود ولى خونريزى دارم و بند نمياد كم و زياد ميشه قرص ال دى و ترنسيد و منفاميك اسيد هم مصرف ميكنم فايده نداره اگر ممكنه راهنمايى بفرمايين
- سلام تفسیر نمونه برداری
two SPEcimenns are recived in formalin in separate containers as blow
endocervix consistof multiplepieces of creamy bowvish tissue meassuring
endometrium and endometrial polyp: contains of multiple pieces of soft brownish tissue
see the diagnosis pleass
endocervical and endometrial curettage
chronic cervicits with squamousmetaplasia
late secretory endometium
endometrial polyp (secretory polyp) - پولیپ
با عرض سلام مجدد پولیپی که عرض کردم بدون آسیب به هایمن بشه با هیستروسکوپ خارج بشه، ۱۲ میلیمتره، آیا با این شرایط امکان خارج کردنش هست؟


