Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- جلوگیری
با سلام و خسته نباشید خدمت شما بزرگوار می خواستم بدونم آیا بار اول که زن و شوهر رابطه دارند ( شب عروسی ) آیا برای پاره کردن پرده بکارت باید از کاندوم استفاده کند ؟؟ اگر از هیچ روشی برای جلوگیری استفاده نکرده باشند . آیا همان موقع پاره کردن پرده بکارت باید از کاندوم استفاده کند ؟ اگر استفاده نشود احتمال بارداری وجود دارد ؟ ممنون می شوم پاسخ مرا بدهید .خیلی استرس دارم
- سلام من کیست تخمدان ریز دارم وزود به زود پریود میشم دکتر برای بارداری قرص کلوفین داده که از روز ۵قاعدگی شبی ۲تا بخورم خیلی یا گفتن اگه کیست تخمدان داشته باشی کیست بزرگ تر میشه باقرص کلوفین میخواستم نظر شما بدونم
- کیست اکوفری
سلام وقت بخیر من 23 سال دارم و پریودی هام تقریبا 31 روزه بوده اما این ماه پریود نشدم و 5الی6 روز مرتب کمر درد و دل درد به همراه حالت تهوع داشتم و یبوست هم دارم، بعد آزمایش بتا اورژانسی دادم مثبت بوده رفتم سونوگرافی گفتن که کیست اکوفری یونی لوکولار در تخمدان سمت راست به ابعاد40×57 میلیمتر دیده شده و گفتن که در حال حاضر ساک بارداری دیده نمیشه! میشه بهم بگید که الان من باردار هستم یا خیر!
- سزارین
سلام خسته نباشید من بعداز ۷ماه از سزارین دومم باردار شدم خیلی میترسم بنظرتون چه خطرهایی منو تهدید میکنه و همچنین میترسم جای بخیه هام باز بشه
- بارداری
۳۷ سالمه یک و سال ونیم ازدواج گردم آیا احتمال داره بار دار نشم به خاطر سنم؟؟؟
- جمع وسفت شدن جنین
سلام هفته22بارداریم حس میکنم جنین همش خودشو جمع وسفت میکنه هرروز اینجوری میشم ولی دردیاعلائمی ندارم تکون خوردنشم بخوبی خوبی حس میکنم
- اقدام
سلام وقتتون بخیر من ۴ ماهه اقدام به بارداری هستم که دوماه اول نااگاهانه در روزهای غیر تخمکگذاری بوده دوماه هم در روزهای باروری و احتمال تخمکگذاری سونو واژینال شدم در مرداد ماه گفتم یه تخمدان مستعد تنبلیه ۲۹ سالمه سیکلهای من ۲۸ تا ۳۴ روز متغیره و طول دورم ۴ روزس که تقریبا دوروز خونریزی متوسط رو به کم دارم دو روز دیگ لکه حالته حالا ازمایش پرولاکتین دادم که نرمال زدن تا ۲۶ ولی مال من ۲۸ تاس و همچنین Amhنرمال ازمایشگاه زده ۹نیم ولی مال من ۱۱ نیم میخواستم ببینم با وجود این اعداد ایا من تنبلی شدید داشتم که اقدامم مثبت نشد
- بارداری
سلام قرص امگا ۳ در بارداری تا هفته چندم باید مصرف بشه؟
- قرص سیبل وبارداری
با سلام ووقت بخیر.ببخشید بعداز مصرف ۴روز قرص سیبل (زمان شروع قرص از ۵ پریودی) رابطه داشتم و بدون محافظت بوده آیا بار دار شدم؟اگر باردار شدم چطور سریع متوجه بشم و سقط کنم؟
- موعد زایمان
سلام. خسته نباشید من باردار هستم و یک هفته است که متوجه شدم باردارم یعنیذی سری علائم داشتم رفتم آزمایش خون مشخص شد باردارم.. شرایط کاری کن یجوری هستش که از الآن باید برای تاریخ زایمان درخواست مرخصی بدم تا روند اداری طی بشه و تأیید بشه.. انوقت رفتم دکتر که تاریخ زایمان را بدونم دکتر گفت به تاریخ اولین روز آخرین پریود دویست و هشتاد روز اضافه کن میشه تاریخ زایمان.. ولی من نمدونم.. یعنی اصلاً یادم نمیاد آخرین بار کی پریود شدم.. دکتر گفتند باید بری سونوگرافی..نوبت زدم دوهفته دیگ برا سونوگرافی چون نوبت نداشتند زودتر.. منم بخاطر شرایط کاریم و زندگی زودتر نمیتونم زودتر برم.. از طرفی باید تا سه روز دیگه درخواست مرخصی بدم.. حالا میخواستم از شما بپرسم در سونوگرافی چجوری و بر چه اساسی تاریخ زایمان را میگن.. موعد زایمان را براساس همون دویست و هشتاد روز مشخص میکنند یا کمتر؟ .. اصن از کی حساب میکنند؟.. میشه بگید حداکثر چقد طول میکشه بارداری من براساس سونوگرافی.. که من بتونم درخواست مرخصی بدم.. حداقل تقریبی بگم در چه بازه زمانی مرخصی بهم بدید.. ازتون ممنونم.
- تشکیل قلب جنین
با سلام خدمت خانم دکتر من ۶خرداد اولین روز اخرین پریودم بود و ۴۵ روز(۶هفته و ۳روز) که گذشت سونوی واژینال انجام دادم و چون قبلا من بارداری پوچ داشتم پزشک گفت تو سونوی ۵ هفته و ۳ روز نشون میده و چیز مشکوک که نمیتونه مطمئن باشه که قلبه میبینه و کیسه زرده را دید و گفت تا اینجا روال عادی رو طی کرده و باید یه هفته دیگه برای سونو بیای تا از قلب مطمن شی. خانم دکتر به نظر شما ایا هفته بعد قلب جنین من دیده میشه یا زوده؟ و کمی هم درد در طول روز زیر شکمم احساس میکنم و حالت تهوع ندارم اما سر معده ام یه هفته است که سنگینه.چه تغذیه ای داشته باشم تا برای قلب جنین خوب باشه؟
- سونوگرافی nt
سلام دکتر جان.ببخشید این سونو خواهرمه لطفا به عکس بینی جنین bدقت کنید فرم بینی؟! در ضمن اسمی از nbبرده نشده
- اقدام به با داری
تا چند وقت بعد سزارین اگر حامله نشدیم باید مراجعه کرد
- سقط جنین
هفته ۵ بارداری بودم،با لکه بینی و درد شکمی متوجه بارداری شدم،ولی خودبخود سقط شد،موقع سقط فقط یک روز خونریزی داشتم بدون لخته...آیا کامل سقط شده؟
- برای بارداری
سلام دکتر برام قرص آتی فارمد نوشت و گفتن از روز 3پریدی تا5روز استفاده کنم منم برای باردار بشم دارم استفاده میکنم گفتن از روز 11پریدی نزدیکی داشته باشم میخواستم ببینم با این قرص آیا باردار میشم یا نه19تیر پرید شدم
- اقدامی
سلام خسته نباشید من تست بی بی زدم اولش بعد ۶ ساعت مثبت شد دومی هم بعد یه رب هاله انداخت و مثبت شد حالا میخوام بدونم ایا درسته
- سقط جنین
سلام من هفته پنجم بارداری هستم از دیروز لکه بینی داشتم امروز درد شدید پایین شکم داشتمربعد هم خونریزی غلیظ بدون لخته آیا جنین سقط شده؟
- چرا پریود نشدم؟
سلام ببخشید من ۶روزه پریود نشدم احتمال داره که باردار باشم ؟! چون همیشه اگه دیر میشد۲روز عقب میوفتاد و برای سقط چه کاری انجام بدم
- پریودی حین استفاده از قرص سیبل
باسلام .وقتی در مدت مصرف قرص های سفید سیبل پریود میشیم ،همچنان باید قرص سفید رو ادامه بدیم و بعد از اتمام بریم برای بسته بعدی یا اینکه وقتی پریود شدیم بسته جدید رو شروع کنیم؟
- آمپول هیدروکسی پروژسترون
در هفته هجده بارداری یه عدد امپول هیدروکسی پروژسترون تزریق کردم ایا ضرری برا جنین پسر ندارد؟


